Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

End link stabilisator stangen

Alle Supra MKIV tech verzameld.
RHD, LHD, Turbo of niet, alle A80 supras horen hier!

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

End link stabilisator stangen

Post by Dude »

Ik zat dus even rond te kijken naar nieuwe stangetjes, omdat bij het loshalen van mijn oude de bout ral is gedraaid. Ik heb er eigenlijk maar 1 nodig. Bij de stealert kost zo'n ding 77 euro.

Nu kwam ik dit op ebay tegen.
http://www.ebay.com/itm/4-FRONT-REAR-St ... 4a99a7b780
Alle vier voor minder dan 1 nieuwe. Kwaliteit zal wel iets minder zijn, maar het is het proberen waard.
Alleen zijn de end links van een Jap spec hetzelfde als een EU spec? Dit omdat de Jap spec dunnere swaybars heeft en daarom misschien ook andere end links? Iemand een idee?
Image

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: End link stabilisator stangen

Post by babbel »

Deze zien er wel goed uit moet ik zeggen, maar let op dat een end-link erg irritant kan zijn:

Ik heb twee jaar geleden zowel voor als achter een setje adjustable end-links gekocht maar ik vond het een ramp: die dingen rammelden aan alle kanten bij de minste veer-beweging (vooral buitenaf erg goed hoorbaar). Het klonk gewoon alsof ze los zaten. Dat deed in mijn ogen zoveel af aan het rij-plezier dat ik ze weer vervangen hebt voor OEM stuff.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het ook belachelijke prijzen vind bij de dealer hier in NL, en dus heb ik ze bij een Toyo dealer in USA gehaald toen ik daar op vakantie was (130-150 dollar voor alle 4 uit mn hoofd).
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: End link stabilisator stangen

Post by Dude »

Ik heb ook even gekeken naar verstelbare end links. Maar lijkt mij alleen nuttig als je er alleen maar mee op het circuit zit of voor corner weight balancing. Had je toevallig deze: http://www.powergridinc.com/thk.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ?

Dit moet een toch enigszins comfortabele auto blijven, dus voorlopig ga ik voor stock end links.

OEM kwaliteit is wel het beste, maar ik denk dat ik met deze dingen gewoon de gok neem. Voor die prijs kan ik ze nog een keer vaker vervangen. En qua techniek stelt het niets voor, hooguit dat ze wat eerder kapot gaan. Of zoals je al aangaf, gaan rammelen. Ik laat wel even weten of deze een beetje kwaliteit zijn.

En ik kan geen verschil vinden tussen Jap of EU spec. Ik neem aan dat ze hetzelfde zijn.
Image

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: End link stabilisator stangen

Post by emveha »

Aftermarket kosten ze € 25/30 p/stuk. Moog en Kavo kunnen ze allebei leveren.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: End link stabilisator stangen

Post by Dude »

Die van moog zijn €39. Een beetje korting en je betaald idd €30 p/s.
Deze kosten €44 voor alle vier. We zullen zien hoe lang die mee gaan.
Image

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: End link stabilisator stangen

Post by Dude »

De end-links zijn binnen.
En ze zien er erg goed uit!
Made in taiwan en niet in china, dus dat is al iets. De stangen zijn ook ietsje dikker dan stock. Absoluut geen speling op de gewrichtjes, en de OEM part nummers staan op de zakjes :) Gewoon, zo als een end-link er uit moet zien.

Image
Image
Last edited by Dude on Saturday 12 November 2011 16:24, edited 1 time in total.
Image

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: End link stabilisator stangen

Post by babbel »

Toppie! Houd ons op de hoogte als ze eronder zitten ^O^
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: End link stabilisator stangen

Post by kefke »

Sorry voor de off-topic:

Maar wanneer moet je die dingen net vervangen?
Had bij mij gekeken, rubbertjes zijn nog goed en er zit volgens mij geen spel op.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: End link stabilisator stangen

Post by antigram »

taiwan is china, daar zijn ze het alleen onderling niet overeens (zelfde als friesland en nederland)

@ kef: als de rubbers goed zijn en ze geen speling hebben hoeven ze niet vervangen te worden :p Of je moet meer tjoenings punten willen

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: End link stabilisator stangen

Post by Dude »

Je hebt deels gelijk ;). Over het algemeen maken ze in china troep, de betere fabrieken (van gerenommeerde merken) staan in Taiwan. Taiwan is vroeger nog even van Japan geweest. Taiwan is te vergelijken met Hongkong; 1 land, 2 systemen.
Image

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: End link stabilisator stangen

Post by antigram »

Helemaal mee eens (B)

Post Reply