Page 2 of 2

Re: Thermostaat

Posted: Monday 23 January 2012 19:43
by Tjabbo
DannyD wrote:
Gtech wrote:heb je de drukdop van je radiateur ook goed bekeken? als die doorgeslagen is kan hij ook geen druk opbouwen en stroomt het ook meteen naar je overloop.
De dop die boven op de radiateur zit??
Wat zou ik er aan moete zien als die doorgeslagen is?
(In mijn ogen zag die er namenlijk nog normaal uit...)
Kan je soms niet zien. Maar had je nog niet even een andere dop geprobeerd dan?

ik had het ook al gepost he dezelfde dag dat je het topic startte
Tjabbo wrote: ... Het kan namelijk ook nog zijn dat je radiator dop lek is.
Het is niet echt waarschijnlijk gezien de hoeveelheid water die er bij je uit spuit, maar het was denk ik handig om even te checken ?

Re: Thermostaat

Posted: Monday 23 January 2012 20:23
by DannyD
daar heb ik zo te merken dan even overheen gelezen (shit haha), maar zal morgen eens met de dop langs garage gaan, of ze hem even kunnen controleren voor me, (nu heb ik de kop nog niet los dus eerst dit maar even controleren dan, en mocht dat t wel zijn vervang ik mooi alleen distributie en waterpomp etc.)

Re: Thermostaat

Posted: Monday 23 January 2012 20:25
by Tjabbo
^O^

Re: Thermostaat

Posted: Monday 23 January 2012 20:43
by DannyD
ik weet trouwens niet hoeveel vloeistof hij kan verliezen met alleen de dop kapot??? Maar hij was +/-5L Water al verloren van de 7.2 als k me niet vergis

Re: Thermostaat

Posted: Tuesday 24 January 2012 01:26
by mmarkk
Heb weleens een slechte dop gehad, dat ging niet zo extreem als dit idd.
Maar goed 2JZ koppakking stuk komt ook weinig voor

Re: Thermostaat

Posted: Tuesday 24 January 2012 01:55
by Rsoarer
Danny, koop een compressietest setje van 3 tientjes, je weet dat meteen in wat voor staat je koppakking is. Die compressietester heeft een adapter die je in het bougiegat draait, vervolgens start je zonder de ingniter en meet je de waardes die je vergelijkt met de trsm.

Trouwens, compressie in het koelcircuit, dan moet het kvs ongetwijfeld vermengt zijn met benzine. Dat zou je per direct ruiken als je een klein monstertje neemt van het kvs in het reservoir. Meng maar eens in een klein bakje KVS met 4 druppels benzine, dat verschil ruik je direct. Daarnaast zou je bij een kapotte koppakking ook vermogensverlies hebben wat je duidelijk merkt, daarnaast zou je in de uitlaatgas een bepaald ruitensproeier achtige lucht ruiken.

Het beste middel om te bepalen of de koppakking kapot is, is toch echt de compressietest. Zo een ding koop je 1 keer maar heb je voor de rest van je sleutelcarriere, mits je er goed mee omgaat.

Re: Thermostaat

Posted: Tuesday 24 January 2012 09:33
by DannyD
Ik heb de dop gister avond na me werk even opgehaald, en bij nadere inspectie ziet die er behoorlijk waardeloos uit.
Maar ik ga vanmiddag maar eens beginnen om de helft weer op te bouwen dat hij in iedergeval weer kan lopen.
En dan zal ik wel compressietest doen..
Het koevloeistof systeem heb ik al leeg late lopen, en zit nu nog in een emmertje. zal vanmiddag wel eens ruiken..

Re: Thermostaat

Posted: Tuesday 24 January 2012 13:48
by Rsoarer
Ik zou gewoon de kleppendeksel monteren en de compressietest uitvoeren, als het tóch de koppakking blijkt te zijn dan hoef je niet weer alles uitelkaar te halen. Voor een compressietest hoeft de motor niet te lopen, de startmotor zorgt voor de compressiewaarden. Als je start zonder ignitter kan de motor niet aanslaan.

Re: Thermostaat

Posted: Friday 03 February 2012 17:27
by DannyD
Zo, eindelijk weer even tijd om te reageren..
De dop was nog in orde die lekte niet, dus ben maar weer verder gegaan met de zooi los te maken,
Gister eindelijk alles helemaal los kop er afgehaald, vandaag op werk gecontroleerd.. Er zat maar 0.064mm in dus daar lag het niet aan,
De kop verder gaan inspecteren, blijkt 1 koelvloeistof kanaal een stukje uit te zijn, die precies op de afdichting van de cilinder nu uit komt..
En de zuiger van die cilinder waar dat bij was zag er ook anders uit dan de rest (Zat witte aanslag op)
Dus nu ligt de kop bij revisie bedrijf die hem lassen en opnieuw vlakke voor me..
Als het allemaal een beetje mee zit kan ik volgende week woensdag/donderdag weer beginnen met monteren
(Zal vandeweek wel even foto's posten dr van)

Re: Thermostaat

Posted: Friday 03 February 2012 17:59
by Gtech
relaxt dat je een oorzaak gevonden hebt, hoef je niet meer verder te "gokken" :)

Re: Thermostaat

Posted: Friday 03 February 2012 19:24
by Tjabbo
Mooi dat je het gevonden hebt idd. Lekker rustig opbouwen. Dan komt het vast goed.

Re: Thermostaat

Posted: Friday 03 February 2012 19:30
by Rsoarer
Zekers! Viel het nog te lassen?

Succes!