Page 1 of 1

1.5weg diff

Posted: Sunday 11 March 2012 22:01
by mmarkk
Iemand ervaring met/advies over een goed 1.5weg diff?

Re: 1.5weg diff

Posted: Monday 12 March 2012 13:33
by Tjabbo
Nee man shit zeg ik heb eerst maar eens gelezen wat het nu inhoud (1-way. 2-way en 1.5-way) op wikipedia en nog weet ik niet precies waarom een 2-way niet geweldig is met een RWD...

Re: 1.5weg diff

Posted: Monday 12 March 2012 18:13
by mmarkk
Een 2way locked bij optrekken én afremmen
Een 1.5way locked bij optrekken en gedeeltelijk bij afremmen
1way locked de wielen alleen bij optrekken.
Dus volgens mij als je met een 2way in een (natte/gladde)bocht abrupt gas loslaat/remt dan kan je achterstevoren komen te staan.
Omdat hij geen verschil in wielsnelheid toelaat.
Dit is wat ik ervan begrijp, correct me if I'm wrong :)

Re: 1.5weg diff

Posted: Monday 12 March 2012 18:47
by Casper
Mmark helaas heb ik hier zelf geen ervaring mee. Maar vraag eens in de roadrace sectie op supraforums, daar zitten genoeg mensen die ervaring hebben met meerdere diffs op supras bij verschillende omstandigheden. Geheid dat je daar goed advies kan krijgen.

Casper

Re: 1.5weg diff

Posted: Monday 12 March 2012 18:56
by mmarkk
Ja ik heb een aantal topics gelezen op SF, ATS/Carbonetics wordt aangeraden.
Maar de TRD wordt ook vaak aangeraden.
Probleem is dat iedereen jarenlang dacht dat de TRD een 1.5way is (en om te schakelen naar 2way)
MVP dacht tot voor kort ook nog dat ze een 1.5way TRD diff verkochten, terwijl het een 2way is.

Re: 1.5weg diff

Posted: Tuesday 13 March 2012 10:59
by mmarkk
Misschien kunnen onze circuit boys Rich en Joep wat duidelijkheid verschaffen? :)

Re: 1.5weg diff

Posted: Tuesday 13 March 2012 11:41
by antigram
http://lowprofileosr.blogspot.com/2011/ ... -lsds.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik weet dat lsd's vrij makkelijk om te bouwen zijn, mocht je een 1.5 naar 2 gaan of andersom. Dat is ook de reden dat ze allemaal rond dezelfde prijs zijn.

Re: 1.5weg diff

Posted: Tuesday 13 March 2012 21:02
by Rich
mmarkk wrote:Misschien kunnen onze circuit boys Rich en Joep wat duidelijkheid verschaffen? :)
Ik rij en race al jaren met een Torsen diff, kan je beschouwen als een 0-way haha!

Maareh, of je nu een 1, 1.5 of 2 way LSD hebt of een Torsen, abrupt van het gas in een gladde bocht levert hoe dan ook een glijdende achterpartij op. De remmende werking wordt verdeeld of gaat naar 1 van de achterwielen en dat levert altijd een glijpartij op in een gladde bocht, die krachten moeten ergens heen. Enige remedie is dan koppeling intrappen of gewoon wat subtieler met je gas omgaan ;)

Re: 1.5weg diff

Posted: Saturday 17 March 2012 12:55
by Dude
Ik zou voor de TRD unit gaan. Die wordt verweg het meeste gebruikt en schijnt veel pk te kunnen hebben.

Re: 1.5weg diff

Posted: Tuesday 20 March 2012 11:01
by Dredd
Dude wrote:Ik zou voor de TRD unit gaan. Die wordt verweg het meeste gebruikt en schijnt veel pk te kunnen hebben.
:word: Ik heb nu ook de TRD diff en die werkt duidelijk beter en veel voorspelbaarder dan het stock diff. Die is levensgevaarlijk...