Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

welke banden hebben jullie?

Alle Supra MKIV tech verzameld.
RHD, LHD, Turbo of niet, alle A80 supras horen hier!

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
bvandeca
Sla blaadje
Posts: 44
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 11 September 2012 09:42

welke banden hebben jullie?

Post by bvandeca »

hallo allemaal,

ik ben aan nieuwe banden toe maar ben er nog niet helemaal uit welke ik ga nemen.

met welke banden rijden jullie en van welke merken en types zijn jullie heel erg tevreden? [:D]

ik vond er geen topic over, vandaar mijn vraag...

als er als een topic over bestaat, sorry :neehe:

greetz

Bjorn

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: welke banden hebben jullie?

Post by dubversion »

De laatste 19" banden die ik kocht waren "Goodyear Eagle F1 Asymmetric - 2". Ik heb ze helaas niet lang in bezit gehad, maar zagen er goed uit en zijn van de performance banden niet erg duur.

Shop op het internet om een goede deal te vinden. Ik heb ze via Kwikfit met korting en ANWB korting gekocht, dat was toen het goedkoopste.

STItjuhh
Assistent shoarma haler
Posts: 183
Joined: Sunday 26 August 2012 23:02

Re: welke banden hebben jullie?

Post by STItjuhh »

Ik heb Continental Contisportcontact 3, en bevallen uitstekend! Ze liggen om 18'' wielen in de maat 245/40/18. Owww en ze zitten onder een Impreza STI ;)

User avatar
jurrian
Assistent shoarma haler
Posts: 169
Joined: Wednesday 10 November 2010 19:02

Re: welke banden hebben jullie?

Post by jurrian »

momenteel nog de Continental WinterContact TS 830P 225/50 R16
onder de supra mk3, als ik binnenkort een nieuwe set velgen binnen heb komen er zeer waarschijnlijk good year eagle f1 asymetric onder, is iedereen erg tevreden over op internet in bijna alle maten.
welke maat heb je nodig?

bvandeca
Sla blaadje
Posts: 44
Joined: Tuesday 11 September 2012 09:42

Re: welke banden hebben jullie?

Post by bvandeca »

Ik heb vooraan 245/40/18 en achteraan 265/35/18.

Performance banden van GoodYear heb ik nog niet gehad, enkel winterbanden.

Ik denk aan DUNLOP SPORT MAXX, YOKOHAMA ADVAN of PIRELLI PZERO CORSA te nemen maar ik lees op internet verschillende meningen...:-D

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: welke banden hebben jullie?

Post by Dude »

Ik heb Falken onder mn mk3. Type weet ik zo niet, maar met nat wegdek totaal geen grip. Droog wegdek erg veel grip en slijten niet echt hard, maar ik zou ze niet snel weer halen.
Daarvoor Bridgestone Potenza, die bevielen wel goed. En dat zit nu ook op mn mk4.
Ik ga straks een set semi slicks halen, maar dat is meer iets voor op het circuit.
En dan een set van de volgende merken (weet nog niet precies welke het wordt maar ik denk de toyo R888):

Federal 595 RS-R
Kumho V70A
Toyo Proxes R1-R
Toyo Proxes R888
Yokohama Advan A048
Yokohama Advan Neova AD08

edit:
Na wat onderzoek lijkt mij de Michelin pilot super sport de beste keuze voor sportief straatgebruik. Ook gemonteerd onder de ferrari 599 GTO en Bugatti veyron en nog meer snel spul. Plus winnaar van de 24 uur LeMans
http://www.supraforums.com/forum/showth ... -questions" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: welke banden hebben jullie?

Post by Dredd »

Kijk wel naar de reviews waarbij het over een achterwiel aangedreven auto gaat. Een voorwiel aangedreven Scirocco met 250PK heeft andere eisen dan de Supra, een relatief zware achterwiel aangedreven auto.

Er zijn genoeg mensen die zweren bij de Falken 452/453, maar ik heb dezelfde ervaring als Dude. In de regen bij 120kph en kick-down vloog de achterkant alle kanten op, waardeloos. Maar wel goed betaalbaar!
Momenteel heb ik de Michelin Pilot Sport SP2, meer grip, meer feedback ^O^ maar veel duurder.
Volgende keer eens Pirelli's proberen.

Pirelli en Bridgestone hebben ook prima banden.

Kijk ook op de GB en USA forums!

D.
Last edited by Dredd on Tuesday 10 June 2014 14:07, edited 1 time in total.
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

bvandeca
Sla blaadje
Posts: 44
Joined: Tuesday 11 September 2012 09:42

Re: welke banden hebben jullie?

Post by bvandeca »

ik denk dat ik voor Pirelli ga:

http://www.pirelli.com/tyre/be/nl/car/s ... ystem.html" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: welke banden hebben jullie?

Post by Dredd »

Hmmmm, dat is wel een hele zachte band! (60 UTQG) :o Ga je vooral op het circuit rijden?

Met zo een lage waarde (60) ben je wel erg snel door je achterbanden heen! (http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... rsa+System)

Ter vergelijking:
- De banden die Dude neemt voor het circuit (R888) hebben een UTQG van 100!
- Mijn Michelin Pilot Sport SP2 heeft een UTQG van 220!

D.
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

bvandeca
Sla blaadje
Posts: 44
Joined: Tuesday 11 September 2012 09:42

Re: welke banden hebben jullie?

Post by bvandeca »

ik leer hier vanalles bij 8-)

ik weet dat er zachte en harde rubbersoorten bestaan en dat Pirelli eerder erg zacht is maar wist niet dat je dat kon zien aan die bepaalde waarde:-)

bedankt!

nee, nee, niet circuitrijden maar ik wil een erg betrouwbare en voorspelbare band voor de straat:-)

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: welke banden hebben jullie?

Post by Dredd »

[:D] [:D]

Als je een Pirelli wil, kun je ook voor de Zero en de Zero Nero kiezen. Prima band!

Onder de MR2 van mijn vriendin en de A3 hadden we Dunlop Sport Maxx, betaalbaar en goede band ook in de regen!

D.
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: welke banden hebben jullie?

Post by Dude »

De Michelin Super Sport heeft een UTQG van 300. Als je een echt goede band wilt die ook op het circuit presteert, dan hoef je niet verder te zoeken. Ik heb een set besteld voor mn MK4. Michelin staat met deze band op eerste plek qua performance ratings: http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... sp?type=MP" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... uper+Sport" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar om te testen monteer ik de Super Sport eens op mn mk3 en ga eens een rondje raggen op circuit.
Als deze echt goed bevallen vergeet ik de semi slicks voorlopig want het grote nadeel van die banden is dat ze ten eerste snel op zijn en ten tweede met nat weer vrijwel geen grip hebben. En ze maken veel meer kabaal.
Maar als je 2 sec van je rondetijd af wilt halen moet je semi slicks monteren. Dan zou ik denk ik voor de michelin sport cup (80 UTQG), schijnt beter te presteren dan de Toyo R888.
Maar uiteraard zijn er meerdere merken die goed presteren.
Image

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: welke banden hebben jullie?

Post by Dredd »

Dude wrote:De Michelin Super Sport heeft een UTQG van 300. Als je een echt goede band wilt die ook op het circuit presteert, dan hoef je niet verder te zoeken. Ik heb een set besteld voor mn MK4. Michelin staat met deze band op eerste plek qua performance ratings: http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... sp?type=MP" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... uper+Sport" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmmm, dan toch de Super Sport/PS3 maar eens proberen ^O^ Is ook nog goedkoper als de PS2 [:D]
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: welke banden hebben jullie?

Post by babbel »

Ik heb de Super Sport op de voorbanden zitten en die doen het duidelijk beter als de Bridgestone Potenza's die er eerst onder zaten.
Maar ik moet wel toegeven dat ik bij die wissel ook de velgen en breedte veranderd heb dus de vergelijking is niet 100% eerlijk.
Echter zeer tevreden tot nu toe over de Michelin SS.

Achter heb ik de Michelin PS2; zeer veel grip voor een straatband maar geen vergelijking met andere banden omdat ook hier ik overgestapt ben op een flink bredere velg ten tijde van de bandenwissel.
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

Post Reply