Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Bouw van de dyno room

Ludwig Performance. Supra of niet, tuning staat bovenaan.
Voor shoarmateam leden een goede manier om in contact te komen.

Moderators: mmarkk, Rich

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Bouw van de dyno room

Post by Rich »

Zoals jullie op de foto’s kunnen zien hebben we de ruimte van kalkzandsteen blokken gebouwd. Ik heb voor deze blokken gekozen omdat ze massief zijn en redelijk zwaar. De beste manier om geluid binnen een ruimte te houden is zoveel mogelijk massa aanbrengen. Deze stenen zijn 10cm dik en we hebben ze vol verlijmd.

Op de muur komt aan de binnenkant regelwerk van 7cm dik dat opgevuld wordt met de Isover van het type Sonepanel dat goede akoestische eigenschappen heeft voor zowel geluidsisolatie als geluidsabsorptie en is 7cm dik. Dit wordt weer afgedekt met voor 45% geperforeerde stalen platen van 1mm dik. Ook het plafond wordt op deze manier afgewerkt aan de binnenkant.
Op deze manier krijg je zowel een goede isolatie van het geluid naar buiten toe als een goede absorptie van het geluid in de ruimte.

Het dak wordt gemaakt van een dikke balklaag, opgevuld met de Isover in meerdere lagen. Van binnen dus afgewerkt met de geperforeerde platen en bovenop komt een dubbele laag houten platen van 18mm dik die een mes-groef verbinding hebben.

Image
Image
Image
Image

Waar de ventilatiekanalen komen worden er twee balken naast elkaar gelegd omdat de kanalen hierop moeten rusten want het dak is niet sterk genoeg om er iets (deels) hangend aan te bevestigen.

De bouw van de ventilatiekanalen zal de volgende stap worden.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by Tjabbo »

en kick! zijn er alweer vorderingen gemaakt? :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by Rich »

Met de bouw van de ruimte niet erg veel, ik heb de plafond balken uitgemeten en op z'n plek gelegd en wat kieren en naden in het metselwerk dichtgemaakt, that's it. Joep helpt me met het bouwen en hij heeft de laatste paar weken wat belangrijker zaken te doen gehad met z'n nieuwe dochtertje ;) Volgende week gaan we weer verder en dan gaan we het plafond dichtmaken.
Ik ben zelf in de tussentijd met van alles en nog wat bezig geweest; website, visitekaartjes, ruimte schoonmaken van alle metselwerk, geperforeerde platen opknappen en in een teflon laagje zetten, kantoren boven verder afmaken, kabels trekken, en noem zo verder maar op. Geen grote vorderingen aan de dyno ruimte dus, maar ik heb verder genoeg te doen! :)

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by Rich »

Zo, eindelijk weer eens wat nieuwe pic's, zijn wel crappy phone pics van Joep's phone. Ik vergeet nml altijd de camera mee te nemen, hoe vaak ik al tegen mezelf gezegd heb als ik op de zaak ben; "ow ja, morgen ff de camera meenemen...." [B)]

Anywayz, zoals hopelijk te zien valt is het plafond nu dicht op de plekken waar ie dicht moet zijn :)
De openingen voor en achter zijn voor de ventialtiekanalen, achter over de hele breedte en voor een opening waar 2x 3 ventilatoren in komen. We hebben een mooie constructie gemaakt om de 6 ventilatoren op te hangen, tijdens 't uitmeten een paar ventilatoren tijdelijk opgehangen, maar damn wat zijn die krengen zwaar zeg! We schatten ze op zo'n 30-35kg per stuk en boven je hoofd op een rolsteiger is dat best tricky. Als je ze met de hand een slinger geeft kan je de luchtverplaatsing al redelijk voelen, die suckers gaan behoorlijk wat lucht verplaatsen!
De liggers zijn dubbel uitgevoerd omdat daar het ventilatiekanaal op komt te rusten.

Aan de binnenkant is het plafond dus afgewerkt met geperforeerd staal, dat zijn platen van 1 bij 2m, kan je een beetje op de foto's inschatten hoe groot 't is. Tussen de balken zit een dubbele laag isolatiewol en de bovenkant is afgewerkt met 18mm dikke houten platen die met messing-groef in elkaar vallen, kan je mooi allemaal zien op de 4e foto.
Het geheel is nu lekker stevig geworden.

Een van de blowers staat nu ook op stelpootjes met een rubber voet. Ik wou eventuele trillingen beperken want de vloer van het pand loopt door in de aangrenzende panden; het was vroeger nml een grote hal die nu is opgedeeld, binnenkort de andere ook nog. Ik heb de specsheet van de blowers op 't web gevonden en ze wegen dus een dikke 300kg per stuk! Best een klusje om die voetjes eronder gepield te krijgen.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Bouw van de dyno room

Post by eah88 »

ziet er goed uit. vakwerk ^O^
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by joep »

neem je digi-camera ook eens een keertje mee!!

zonder enig plaatsvervangende schaamte dank ik bovenstaande reageerder met betrekking tot het vakmanschap.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Bouw van de dyno room

Post by Dude »

Hierbij dan nog eens: ^O^

Btw, rich. Heb je al potentiële klanten/contacten, of gok je er op dat er genoeg animo voor is?
Image

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by Rich »

Thx beiden!

Ja, ik heb al een aantal potentiële klanten en geïnteresseerden, waaronder twee bedrijven. Veel komt via vrienden die weer mensen kennen die met auto's bezig zijn enzo. Ben blij dat ik inmiddels visitekaartjes heb ;)
Gisteren kwam ik bijvoorbeeld toevallig een vriend van me tegen die zei dat een vriend van hem die bij een toyota starslet club hoort een locatie zocht om zo'n 30 auto's te banken, kijk daar worden we nu vrolijk van :)

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: Bouw van de dyno room

Post by knabbel »

Ziet er goed uit!

Ik zie een gecombineerde Supra meeting aankomen, eerst banken bij jou in Hillegom en dan de BBQ aansteken op het veld bij de schuur van babbel en mij in Hoofddorp.

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Bouw van de dyno room

Post by eah88 »

klinkt goed :D
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by Tjabbo »

knabbel wrote:Ziet er goed uit!

Ik zie een gecombineerde Supra meeting aankomen, eerst banken bij jou in Hillegom en dan de BBQ aansteken op het veld bij de schuur van babbel en mij in Hoofddorp.
Regel maar. We'll be there! yeah!
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by Rich »

Zo, ik had zowaar gisteren de camera meegenomen, jeeeej! [:D]
Niet veel nieuws te zien, maar wel betere kwaliteit foto's waarop jullie 't wat beter kunnen zien allemaal.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: Bouw van de dyno room

Post by Ann »

Ziet er goed uit!
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by Tjabbo »

He gaaf kerel.
Als ik die onderste foto bekijk dan lijkt het zo een kopie van het design dat in harskamp staat _O-

Als het enigszins klaar is doen we toch wel echt een meeting lijkt me :Y
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Bouw van de dyno room

Post by mmarkk »

+ :Y
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by MicHELLo »

Pffff, dan maar niet hopen dat Digital en Vreedijk hem gaan helpen :{w Maar het ziet er goed uit! ^O^
Image Shoarma god

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by joep »

Tjabbo wrote:He gaaf kerel.
Als ik die onderste foto bekijk dan lijkt het zo een kopie van het design dat in harskamp staat _O-

Als het enigszins klaar is doen we toch wel echt een meeting lijkt me :Y
die in harskamp had 1 kanaal voor toe en afvoer van de luchtstroom, die betonnenplaat boven de auto, was onderdeel van het kanaal.
lucht kwam van boven, waar de 2(?) ventilatoren zaten, bij de achtermuur, ging door de ruimte met de auto en bij de roldeur keerde het om boven de betonplaat, waarna de lucht weer terug naar achteren ging en naar boven er uit.

dit is 1 kanaal voor aangezogen lucht en 1 kanaal voor de afgevoerde lucht. beide met ventilatoren!
ik denk niet dat het, gezondheidtechnisch, aan te raden is om lang binnen te staan.
jezelf vastzetten is ook geen overbodige luxe..
het word, denk ik, in die ruimte zo dat je denkt dat je met je hoofd, tijdens 200+, uit het raampje van je auto hangt.. niet echt een aanrader dus....

als het niet werkt als dynoroom, kan ie er nog altijd een indoor parachute iets van maken Image
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by MicHELLo »

Bad news for the tupperware boys :7
Image Shoarma god

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Bouw van de dyno room

Post by kefke »

joep wrote:
Tjabbo wrote:He gaaf kerel.
Als ik die onderste foto bekijk dan lijkt het zo een kopie van het design dat in harskamp staat _O-

Als het enigszins klaar is doen we toch wel echt een meeting lijkt me :Y
die in harskamp had 1 kanaal voor toe en afvoer van de luchtstroom, die betonnenplaat boven de auto, was onderdeel van het kanaal.
lucht kwam van boven, waar de 2(?) ventilatoren zaten, bij de achtermuur, ging door de ruimte met de auto en bij de roldeur keerde het om boven de betonplaat, waarna de lucht weer terug naar achteren ging en naar boven er uit.

dit is 1 kanaal voor aangezogen lucht en 1 kanaal voor de afgevoerde lucht. beide met ventilatoren!
ik denk niet dat het, gezondheidtechnisch, aan te raden is om lang binnen te staan.
jezelf vastzetten is ook geen overbodige luxe..
het word, denk ik, in die ruimte zo dat je denkt dat je met je hoofd, tijdens 200+, uit het raampje van je auto hangt.. niet echt een aanrader dus....

als het niet werkt als dynoroom, kan ie er nog altijd een indoor parachute iets van maken Image
Cool je eigen windtunnel! yeah!
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by Rich »

Tjabbo wrote:He gaaf kerel.
Als ik die onderste foto bekijk dan lijkt het zo een kopie van het design dat in harskamp staat _O-

Als het enigszins klaar is doen we toch wel echt een meeting lijkt me :Y
Meeting is altijd leuk! :Y

Qua kopie... tsja, het zijn ook vier muren van kalkzandsteen en ventilatiekanalen, toevallig ook in de rechterhoek van 't pand. Maar daar houdt de vergelijking toch wel op. Het ventilatie systeem is toch wezenlijk anders zoals joep al zegt. Ook het aanvoerkanaal zal anders zijn binnen in de ruimte, dat moet nog gedaan worden.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by Rich »

Vandaag weer lekker meters gemaakt met het afvoer kanaal. Deze is dubbelwandig met dezelfde isolatiewol er tussen als het plafond. Op de foto's is alleen het achterste deel dubbelwandig, het voorste deel moet nog gevuld worden met wol en worden dichtgemaakt.

Het bovenste deel waar nu de balken uitsteken gaan we met vochtbestendige platen afwerken aan de binnenkant zodat de boel niet kan gaan rotten door eventuele vocht/damp neerslag, want er is altijd een (afgeschermde) opening naar de buitenlucht (ik kan me nml geen dure afsluitbare dakkanalen veroorloven). De platen die we gebruikt hebben zijn behandeld en kunnen ook wel redelijk tegen vocht, maar toch beter iets wat echt vochtbestendig is, iets van trespa oid, moeten we nog ff een keuze in maken.

Voor de beeldvorming; de verticale balken zijn iets meer dan 5m lang.
We hebben ff tijdelijk een houten plaat op het ventilatorframe gemaakt zodat we niet op de betonnen vloer kunnen lazeren, werkt wel zo prettig :)

Het kanaal staat trouwens net vrij van de verdiepingsvloer. Ik wil nml nergens iets aan het pand vastmaken ivm trillingsoverdracht, de muren van de ruimte staan ook allemaal net vrij van de muren van 't pand.

En ja, weer geen camera mee, nu foto's van mijn crappy iphone :+

Image
Image
Image

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by joep »

Ehh... De recht opstaande balken zijn 4.80 meter.

en wie is die man met dat goddelijke lichaam?!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by Rich »

joep wrote:Ehh... De recht opstaande balken zijn 4.80 meter.

en wie is die man met dat goddelijke lichaam?!
Ow, ik dacht dat ze 5.10 waren. Ik zie trouwens geen man met een goddelijk lichaam, of zie je ergens een reflectie van mij dan?
Ik heb nog wel een foto van een man in dezelfde ruimte met een bouwvakkers decolleté, maar dat zal ik de rest hiero besparen :)

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by joep »

kanaal 2 is 'in progress'..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: Bouw van de dyno room

Post by MicHELLo »

Man met goddelijk lichaam dat glaswol zit te knuffelen _O-
Image Shoarma god

Post Reply