Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Technische info dyno
- Rich
- Shoarma voorproever
- Posts: 1378
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
- Contact:
Re: Technische info dyno
Vandaag was D-day
Pakketjes uitpakken met een breekijzer... altijd leuk!
En daar is de eerste hub dan! Kratje was wel erg ruim bemeten; de bovenste 30cm is mooi verpakte lucht.
Een van de adapters voor 4 bouts wielen. Bling bling!
Deze week eerst 't dakkanaal en de dynoruimte verder afmaken, dan verder gaan spelen met de goodies.
Stay tuned!
Pakketjes uitpakken met een breekijzer... altijd leuk!
En daar is de eerste hub dan! Kratje was wel erg ruim bemeten; de bovenste 30cm is mooi verpakte lucht.
Een van de adapters voor 4 bouts wielen. Bling bling!
Deze week eerst 't dakkanaal en de dynoruimte verder afmaken, dan verder gaan spelen met de goodies.
Stay tuned!
Re: Technische info dyno
Mooi systeem die hubs! Dat ziet er inderdaad beter uit dan van de DynaPacks.
Ik neem aan dat de dyno meter zelf met pinnen in de 5 buitenste gaten schuift?
Ik neem aan dat de dyno meter zelf met pinnen in de 5 buitenste gaten schuift?
Re: Technische info dyno
Hubba Hubba Hubba
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Technische info dyno
Mooi werk allemaal! Van waar ben je ergens? Zou graag eens het juiste vermogen van mijn Rallycross Corolla weten.. Men 4x100 past al perfect zie ik Achterwielen hoeven ook niet te draaien, en de 2 graden negatief camber zullen ook wel geen probleem zijn..
Re: Technische info dyno
Yup, d'r zit trouwens schroefdraad in die 5 gaten.knabbel wrote:Mooi systeem die hubs! Dat ziet er inderdaad beter uit dan van de DynaPacks.
Ik neem aan dat de dyno meter zelf met pinnen in de 5 buitenste gaten schuift?
Ik zit in Hillegom, als je op de www in m'n onderschrift klikt dan kom je op m'n website en kan je alle info vinden. Camber op de wielen is idd geen probleem. Bel of mail me maar voor een afspraak, wel ff dit topic in de gaten houden wanneer ik echt operationeel ben, maar dat zal niet lang meer duren. Ik wil proberen volgende week m'n suup erop te knopen en de boel te testen.DidiDex wrote:Mooi werk allemaal! Van waar ben je ergens? Zou graag eens het juiste vermogen van mijn Rallycross Corolla weten.. Men 4x100 past al perfect zie ik Achterwielen hoeven ook niet te draaien, en de 2 graden negatief camber zullen ook wel geen probleem zijn..
Re: Technische info dyno
Dat gaat dan toch ineens snelRich wrote:Bel of mail me maar voor een afspraak, wel ff dit topic in de gaten houden wanneer ik echt operationeel ben, maar dat zal niet lang meer duren. Ik wil proberen volgende week m'n suup erop te knopen en de boel te testen.
Het plaasten en monteren van de hubs lijkt me overigens ook wel een "uitdaging". Ik neem aan dat ze binnen bepaalde toleranties van elkaar opgezet moeten worden?
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Technische info dyno
Ja, hoe moeilijk of makkelijk dat zal gaan moeten we nog gaan uitproberen. De units staan op wieltjes en zijn zo te manoeuvreren, maar het zal wel makkelijker gaan als ze redelijk in de buurt van de as staan.Dredd wrote:Dat gaat dan toch ineens snel
Het plaatsen en monteren van de hubs lijkt me overigens ook wel een "uitdaging". Ik neem aan dat ze binnen bepaalde toleranties van elkaar opgezet moeten worden?
Re: Technische info dyno
Zo, dit zijn de dyno hubs dan.
Op twee van de hubs zit een AC-motor opgebouwd die via frequentieregelaars en de dyno software er voor zorgen dat bij een twee wiel aangedreven auto de niet-aangedreven wielen met dezelfde snelheid draaien als de door de auto aangedreven wielen. Zo blijven eventuele traction-control/ESP/whatever systemen happy zodat de ECU niet het vermogen terug schroeft of in een noodloop stand springt omdat ie 'denkt' dat de wielen doorslippen. De AC-motoren hebben elk 20pk en de reactiesnelheid ligt in de microseconden.
Op twee van de hubs zit een AC-motor opgebouwd die via frequentieregelaars en de dyno software er voor zorgen dat bij een twee wiel aangedreven auto de niet-aangedreven wielen met dezelfde snelheid draaien als de door de auto aangedreven wielen. Zo blijven eventuele traction-control/ESP/whatever systemen happy zodat de ECU niet het vermogen terug schroeft of in een noodloop stand springt omdat ie 'denkt' dat de wielen doorslippen. De AC-motoren hebben elk 20pk en de reactiesnelheid ligt in de microseconden.
Re: Technische info dyno
Het monteren van de adapters gaat prima en het koppelen met de hub gaat makkelijker dan ik verwacht had. De adapter past zonder speling op de hub, maar door de afgeronde kanten en het manoeuvreren met het achterste draaiende wieltje is het prima te doen.
Ik heb trouwens een garagekrik aangeschaft die een mechanische veiligheid heeft vanaf een bepaalde hoogte. De auto rust dus niet op de hydraulische cilinder, maar net als een hefbrug met een mechanisme dat je eerst moet ontgrendelen voordat je de auto weer kan laten zakken, scheelt weer gedoe met bokjes enzo.
(De vloeistof op de vloer is trouwens gewoon water, de suup heeft al die maanden in dezelfde ruimte gestaan en had ongeveer een halve cm stof verzameld dat ik er buiten ff afgespoeld heb.)
MKIII achteras zonder wiel en de adapter voor de hub.
Adapter gemonteerd op de as met de wielbouten en de hub opgelijnd met de as.
Hub gekoppeld op de adapter. Als beide delen tegen elkaar geduwd zijn kan je ze nog makkelijk onderling verdraaien om de boutgaten uit te lijnen. De moeren van de adapter zitten in de adapter geklemd.
Ik heb trouwens een garagekrik aangeschaft die een mechanische veiligheid heeft vanaf een bepaalde hoogte. De auto rust dus niet op de hydraulische cilinder, maar net als een hefbrug met een mechanisme dat je eerst moet ontgrendelen voordat je de auto weer kan laten zakken, scheelt weer gedoe met bokjes enzo.
(De vloeistof op de vloer is trouwens gewoon water, de suup heeft al die maanden in dezelfde ruimte gestaan en had ongeveer een halve cm stof verzameld dat ik er buiten ff afgespoeld heb.)
MKIII achteras zonder wiel en de adapter voor de hub.
Adapter gemonteerd op de as met de wielbouten en de hub opgelijnd met de as.
Hub gekoppeld op de adapter. Als beide delen tegen elkaar geduwd zijn kan je ze nog makkelijk onderling verdraaien om de boutgaten uit te lijnen. De moeren van de adapter zitten in de adapter geklemd.
Re: Technische info dyno
Ik heb drie sets adapters die elk drie verschillende boutpatronen hebben.
Dit zijn de maten:
4 x 100
4 x 108
4 x 114.3
5 x 100
5 x 110
5 x 112
5 x 114.3
5 x 120
5 x 130
Dit zijn de maten:
4 x 100
4 x 108
4 x 114.3
5 x 100
5 x 110
5 x 112
5 x 114.3
5 x 120
5 x 130
Re: Technische info dyno
En zo ziet het er uit als een suup op de dyno geknoopt zit
(En nee, ik ben nog niet zo ver met de software om het vermogen te meten, het is best complexe materie en er moeten nog aardig wat parameters ingesteld worden, maar het werkt allemaal wel )
De portieren kunnen gewoon open zoals je ziet, geen gedoe zoals bij dynapack.
(En nee, ik ben nog niet zo ver met de software om het vermogen te meten, het is best complexe materie en er moeten nog aardig wat parameters ingesteld worden, maar het werkt allemaal wel )
De portieren kunnen gewoon open zoals je ziet, geen gedoe zoals bij dynapack.
Re: Technische info dyno
in het andere topic zag ik een oude type danfoss aan de muur hangen.
waar is die voor?
welk merk ging je ook alweergebruiken.
je gebruikt toch emc kabels voor de freq.regelaars?
dan zou het geen probleem op mogen leveren met de voedingen ernaast.
mits je ze goed aansluit.geen piggitails
beter is natuurlijk altijd op save spelen.
waar is die voor?
welk merk ging je ook alweergebruiken.
je gebruikt toch emc kabels voor de freq.regelaars?
dan zou het geen probleem op mogen leveren met de voedingen ernaast.
mits je ze goed aansluit.geen piggitails
beter is natuurlijk altijd op save spelen.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Technische info dyno
Ja, die oude danfoss is tijdelijk. De Siemens gaf een foutcode dus die is terug om te fixen en deze kon ik lenen om de boel aan de praat te krijgen. Daarom is die hoek ook nog niet af qua wol en geperforeerd staal enzo. De danfoss is wel zwaar overbemeten, de twee motoren van de blowers samen zijn net aan de ondergrens van wat ie kan aansturen, haha!toyota87 wrote:in het andere topic zag ik een oude type danfoss aan de muur hangen.
waar is die voor?
welk merk ging je ook alweergebruiken.
je gebruikt toch emc kabels voor de freq.regelaars?
dan zou het geen probleem op mogen leveren met de voedingen ernaast.
mits je ze goed aansluit.geen piggitails
beter is natuurlijk altijd op save spelen.
De signaal kabels zijn allemaal shielded, sommige double-shielded, maar Land&Sea adviseerde toch om ze in aparte goten te leggen, just to be safe.
- dubversion
- Meat-team Member
- Posts: 839
- Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
- Contact:
Re: Technische info dyno
Nu willen we natuurlijk ook de getallen horen, het liefst in vergelijking met eerdere dyno's die je met die setup en die auto gedaan hebt !!
Dit system is wat meer werk om op te zetten, ik vermoed dat je toch snel een 30 minuten zit te kloten per auto (en nog eens 30 minuten voor de dismount) maar dan heb je wel wat !
Jammer dat ze geen systeem hebben zodat je de banden er op kan laten (bijvoorbeeld met rubber op rubber en klauwdruk op de band...maar dat zal ook wel weer ergens moeilijk zijn....
Anyway, ik ben erg benieuwd hoe de meting zich verhoudt tot eerdere metingen van dezelfde auto/setup !!
groetjes,
Jeroen
En krijgen wij als lid van het shoarmateam ook korting als we langskomen ?
Ik heb interesse !!!
Dit system is wat meer werk om op te zetten, ik vermoed dat je toch snel een 30 minuten zit te kloten per auto (en nog eens 30 minuten voor de dismount) maar dan heb je wel wat !
Jammer dat ze geen systeem hebben zodat je de banden er op kan laten (bijvoorbeeld met rubber op rubber en klauwdruk op de band...maar dat zal ook wel weer ergens moeilijk zijn....
Anyway, ik ben erg benieuwd hoe de meting zich verhoudt tot eerdere metingen van dezelfde auto/setup !!
groetjes,
Jeroen
En krijgen wij als lid van het shoarmateam ook korting als we langskomen ?
Ik heb interesse !!!
Last edited by dubversion on Wednesday 13 July 2011 21:22, edited 1 time in total.
Re: Technische info dyno
Helaas helaas! Ik heb met m'n huidige set-up nog niet op een bank gestaan, dus geen vergelijkingsmateriaal.dubversion wrote:Nu willen we natuurlijk ook de getallen horen, het liefst in vergelijking met eerdere dyno's die je met die setup en die auto gedaan hebt !!
Dit system is wat meer werk om op te zetten, ik vermoed dat je toch snel een 30 minuten zit te kloten per auto (en nog eens 30 minuten voor de dismount) maar dan heb je wel wat !
Jammer dat ze geen systeem hebben zodat je de banden er op kan laten (bijvoorbeeld met rubber op rubber en druk op de bank...maar dat zal ook wel weer ergens moeilijk zijn....
Anyway, ik ben erg benieuwd hoe de meting zich verhoudt tot eerdere metingen van dezelfde auto/setup !!
groetjes,
Jeroen
En krijgen wij als lid van het shoarmateam ook korting als we langskomen ?
Ik heb interesse !!!
Ik heb trouwens contact met een Zweedse tuner die dezelfde bank heeft en hij zegt dat deze bank een realistische waarde meet. Ter vergelijk; een DynoDynamics meet aan de positieve kant en is mede daarom erg populair, ook een Dynojet is wat aan de positieve kant. Een Mustang dyno meet echter weer aan de lage kant, deze wordt daarom ook wel een 'heartbreak dyno' genoemd. Mijn dyno meet eerder aan de lage kant, dan aan de hoge kant.
De hele gedachte achter een hub-mount is dat je alle nadelen van een band interface elimineert, zoals onder andere de variabele 'bandenspanning'. Met een rubber op rubber interface introduceer je weer een variabele factor en die wil je juist niet hebben.
Ik heb de allereerste keer ff bijgehouden hoelang ik er over deed om de twee hubs te monteren incl. verwijderen van de wielen, ik was toen ong. idd 30 min bezig, maar dat was inclusief uitvogelen wat de slimste manier is, welk verlengertje en ratel het handigst is enzo. Ik denk dat 't met wat meer ervaring wel moet lukken in 10 min per wiel, da's dus inclusief opkrikken en wiel demonteren. Moeten de wielbouten wel meewerken natuurlijk ;)
Volgens mij heb ik al ergens eerder vermeld dat de shoarmateam leden een 'special price' krijgen ;) Dit geldt dan wel alleen voor de enigszins actieve leden, dus niet ff snel registreren en dan korting vangen, zo werkt 't niet ;) Meld via PM dat je langs wil komen en dan maken we een afspraak via email.
Mijn website krijgt trouwens snel een update waar openingstijden en prijzen vermeld worden, maar ik zal deze ook ff in de openingspost van Introductie Ludwig Performance plaatsen.
lol @Jos ;)
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Technische info dyno
He man ik mis de shoarmateam stickers op je auto
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- dubversion
- Meat-team Member
- Posts: 839
- Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
- Contact:
Re: Technische info dyno
Hi Rich,
ik ga eens op de custom turbo meeting kijken wie allemaal een dynodag willen hebben, ik hoop dus direct met een hele zwik te komen. Klopt het dat je ook 4x4 aankan ?
De meeting is (pas) 14 AUG 2011, dus tot die tijd zal ik wel geen dyno plannen...
@Jos: zie je , wie niet vraagt die niet wint...of hoe ging dat spreekwoord ook al weer [:D]
groetjes,
Jeroen
ik ga eens op de custom turbo meeting kijken wie allemaal een dynodag willen hebben, ik hoop dus direct met een hele zwik te komen. Klopt het dat je ook 4x4 aankan ?
De meeting is (pas) 14 AUG 2011, dus tot die tijd zal ik wel geen dyno plannen...
@Jos: zie je , wie niet vraagt die niet wint...of hoe ging dat spreekwoord ook al weer [:D]
groetjes,
Jeroen
Re: Technische info dyno
Kan geen interessante vraag bedenken... Het ziet er zeer professioneel uit! Strak, opgeruimd en schoon
Als je zover bent, zal de handbak er wel onderzitten. Kan Arnout mijn Suup er in hangen... euhh... mijn Suup in jou Dyno... hmmmm, klinkt ook raar... Nou ja, je begrijpt me wel.
Als je zover bent, zal de handbak er wel onderzitten. Kan Arnout mijn Suup er in hangen... euhh... mijn Suup in jou Dyno... hmmmm, klinkt ook raar... Nou ja, je begrijpt me wel.
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Technische info dyno
Top dat je gaat rondvragen! Thx!dubversion wrote:Hi Rich,
ik ga eens op de custom turbo meeting kijken wie allemaal een dynodag willen hebben, ik hoop dus direct met een hele zwik te komen. Klopt het dat je ook 4x4 aankan ?
De meeting is (pas) 14 AUG 2011, dus tot die tijd zal ik wel geen dyno plannen...
@Jos: zie je , wie niet vraagt die niet wint...of hoe ging dat spreekwoord ook al weer [:D]
groetjes,
Jeroen
En ja, de dyno is een 4wd.
@Dingens, bedankt voor 't compliment en ik hoor 't van Arnout wel, we hebben regelmatig contact ;)
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Technische info dyno
Ziet er super netjes uit Rich!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Technische info dyno
ziet er goed uit rich. ben wel benieuwd naar de ST dynodag
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light
Re: Technische info dyno
Rich,
Stel dat jij iets vergelijkbaars als een bandenbrug/poetsbrug in het midden van de hubs hebt staan; zo; dat de bandenbrug de auto omhoog krikt en alle 4 wielen van de grond staan. Wanneer je op deze manier de wielen kan demonteren-->de hubs monteren---> en de bandenbrug efficient snel kan laten zakken, perk je dan niet de tijd voor de auto feitelijk op de dyno staat niet in? Vervolgens kun je de wielen ook weer sneller terug monteren. Vooral wanneer je slagmoersleutels gebruikt voor demonteren van de wielen en een combinatie ervan met momentsleutels voor het monteren.
Anyway dit is slechts een idee, het lijkt mij namelijk dat aan het eind van de dag tijd=geld tot zijn recht komt.
Greetzzzz
Stel dat jij iets vergelijkbaars als een bandenbrug/poetsbrug in het midden van de hubs hebt staan; zo; dat de bandenbrug de auto omhoog krikt en alle 4 wielen van de grond staan. Wanneer je op deze manier de wielen kan demonteren-->de hubs monteren---> en de bandenbrug efficient snel kan laten zakken, perk je dan niet de tijd voor de auto feitelijk op de dyno staat niet in? Vervolgens kun je de wielen ook weer sneller terug monteren. Vooral wanneer je slagmoersleutels gebruikt voor demonteren van de wielen en een combinatie ervan met momentsleutels voor het monteren.
Anyway dit is slechts een idee, het lijkt mij namelijk dat aan het eind van de dag tijd=geld tot zijn recht komt.
Greetzzzz
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!
Re: Technische info dyno
Die gaat er in de toekomst ook komen, heb er alleen nu nog niet de centen voor ;)Rsoarer wrote:Rich,
Stel dat jij iets vergelijkbaars als een bandenbrug/poetsbrug in het midden van de hubs hebt staan; zo; dat de bandenbrug de auto omhoog krikt en alle 4 wielen van de grond staan. Wanneer je op deze manier de wielen kan demonteren-->de hubs monteren---> en de bandenbrug efficient snel kan laten zakken, perk je dan niet de tijd voor de auto feitelijk op de dyno staat niet in? Vervolgens kun je de wielen ook weer sneller terug monteren. Vooral wanneer je slagmoersleutels gebruikt voor demonteren van de wielen en een combinatie ervan met momentsleutels voor het monteren.
Anyway dit is slechts een idee, het lijkt mij namelijk dat aan het eind van de dag tijd=geld tot zijn recht komt.
Greetzzzz
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Technische info dyno
o rich.. heb even een topicje gedaan op lexusforums.nl
Oedipus was de eerste 'motherfucker'