Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Introductie Ludwig Performance

Ludwig Performance. Supra of niet, tuning staat bovenaan.
Voor shoarmateam leden een goede manier om in contact te komen.

Moderators: mmarkk, Rich

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Bouw van de dyno room

Post by emveha »

Hmmm. Ik denk zelf dat het een hele heisa gaat worden om van 25 auto's de wielen af te schroeven om een meting te kunnen krijgen.

Niet dat ik het niet geweldig zou vinden ofzo, maar ik denk dat een gewone rollenbank in dit soort gevallen toch praktischer is.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: Bouw van de dyno room

Post by Ann »

Duhh, maar dat kwam omdat MicHello zo nodig zijn standaard bak probeerde te tunen....
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Rich »

Heb de voorgaande posts ff hier naartoe verplaatst omdat ze niks met de bouw van de dyno te maken hadden.

Voor een dynodag zijn jullie natuurlijk van harte welkom! Maar 25 auto's ga je ook bij een rollerdyno niet redden op één dag. Bij een rollerdyno ben je ook tijd kwijt met het goed positioneren en vaststrappen van de auto's.
Wielen eraf is natuurlijk zo gepiept (ik ga natuurlijk niet met een kruissleutel en krik lopen klooien hè ;) ) dus het zal niet heel erg veel tijd meer kosten om de auto's op de dyno te krijgen.
Ik denk dat 12 tot 15 auto's wel te doen moet zijn op zo'n dagje. Meestal krijg je toch ook niet meer auto's bij elkaar van één forum.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Rich »

Vanaf afgelopen vrijdag 15 April ben ik een erkend High-Performance EFI Tuner via EFI University in Californië. Ik heb het ACP programma met succes doorlopen, was 'best of class' en ben met vlag en wimpel voor het examen geslaagd. [^]

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by mmarkk »

Feli *O* *O*
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by antigram »

nice man gefeli :D

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by joep »

Rich wrote: was 'best of class' en ben met vlag en wimpel voor het examen geslaagd. [^]
Waren die anderen dan ZO slecht?!?

Gefeliciteerd!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by eah88 »

gefeli. snel afbouwen en de deuren openen *O*
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Dredd »

Rich wrote:Ik heb het ACP programma met succes doorlopen, was 'best of class' en ben met vlag en wimpel voor het examen geslaagd. [^]
Netjes Rich, doet een mens altijd goed! ^O^

Al een "definitieve" planning voor de opening? Als de 6-bak erin hangt ben ik toch wel benieuwd wat dat barrel van mij aan PK's uitpoept. Niet dat de bak er volgende week al in wordt gehangen, maar goed...
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by joep »

Broeder, de planning is altijd te vroeg en jouw bak komt te laat, dus komt dat precies samen!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Dredd »

joep wrote:Broeder, de planning is altijd te vroeg en jouw bak komt te laat, dus komt dat precies samen!
De bak is er al, het geld raar genoeg nog niet... :N hmmm ik had eigenlijk al een paar kilo vers gedrukte bankbiljetten verwacht...
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by babbel »

Gefeliciteerd Rich, weer een mooie stap gemaakt!
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Andre »

joep wrote:
Rich wrote: was 'best of class' en ben met vlag en wimpel voor het examen geslaagd. [^]
Waren die anderen dan ZO slecht?!?

Gefeliciteerd!

:) :) Nee Joep

Pabien Gozah

Houd dat dus in dat je eigenlijk veel merken standalones kan tjoenen/afstellen of geef jij ook de voorkeur aan een bepaalde merk bv AEM of anders go home

Meestal zie je dat tunerz het fijner makkelijker vinden om met een merk te klooien (sorry afstellen) :)

De nissan boys bv zeggen haltech
Monkey AEM
wat zegt Ricky ricon? *)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Rich »

Goeie vraag Dre. ;)
In principe zijn alle merken motormanagementsystemen welkom. Tot nu toe heb ik ervaring met Haltech, Vipec, AEM, Motec en Greddy.

In de basis doen al die systemen hetzelfde; de brandstof en ontsteking aansturen van een motor met allerlei correctiemappen er omheen. Het is even rondneuzen in de software want per merk zijn er wel verschillen, maar het mappen van elk motormanagement systeem is mogelijk.

Per automerk/type is het vaak beter om een bepaald merk te gebruiken want de fabrikant support merk X of Y en werkt met de stock sensoren, dat maakt het makkelijker om de boel aan de praat te krijgen en bedrijfszeker.
Het verschil zit hem vaak als eerste in de kwaliteit van de gebruikte processor en omringende elektronische componenten en daarmee wat deze kan aansturen; bijv. 12 cil sequential of slechts 6 cil batchfire, brandstof en ontsteking. Daarna of het systeem eigen ontstekingsdrivers heeft en hoe sterk deze zijn. Verder heb je dan nog allerlei grappen als traction control, anti-lag, launch-control etc. allemaal gadgets die meestal een pain-in-the-ass zijn om goed afgesteld te krijgen, maar zijn weinig bepalend voor de prijs want dit is zo goed als allemaal software gerelateerd. Dit zijn grappig genoeg meestal wel de zaken waarmee de fabrikanten zichzelf willen onderscheiden.

Ik heb geen uitgesproken voorkeur voor een bepaald systeem, ja natuurlijk werken de top-range producten fijner, zoals Motec (heerlijk stabiel en geen bugs enzo), maar ik zal voor elke klant een product aanraden welke het best bij zijn wensen en budget past.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Andre »

Zeggen alle tjoeners maar in de praktijk is het meestal toch effe anders ook bij de grote boys

Voorbeeld De monkey AEM a
Titan Motec
Mijn vriend :) in badhoeven dorp haltech a
spsracing Proefi

Als je hopi dinero heb go motec :)

En een leuk product voor een leuke prijs gok ik haltech of de vipec units

De haltech units zijn toch wel iets van deze tijd denk ik dan de AEM Versie 1

BTW dat denk ik :)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Rich »

De voorbeelden die je noemt zijn grotendeels te verklaren door de support die de desbetreffende fabrikanten voor bepaalde types auto's geven, zoals ik in mijn vorige post aangaf. Verder zijn de voorbeelden die je noemt allemaal bedrijven die auto's bouwen, dat doe ik niet. Zij zijn gewend om met bepaalde systemen te werken en ik geef ze daar geen ongelijk in; if it works, stick with it. Verder is de relatie met de fabrikant belangrijk, van je vriend in Badhoevedorp weet ik dat ze veel feedback geven aan haltech en soms ook het een en ander testen, in ruil daarvoor krijgen ze goede support en de nieuwste goodies als een van de eersten.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Tjabbo »

Voor een goede tuner is een ECU niet meer dan een werktuig om te bereiken wat je wilt. imho is een standalone geen doel maar een middel.
Tuurlijk zijn er voorkeuren maar je moet het juiste gereedschap voor de job opzoeken en niet andersom.

tenminste, dat denk ik dan :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Rich »

Tjabbo wrote:Voor een goede tuner is een ECU niet meer dan een werktuig om te bereiken wat je wilt. imho is een standalone geen doel maar een middel.
Tuurlijk zijn er voorkeuren maar je moet het juiste gereedschap voor de job opzoeken en niet andersom.

tenminste, dat denk ik dan :)
+1

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by toyota87 »

Rich wrote:Vanaf afgelopen vrijdag 15 April ben ik een erkend High-Performance EFI Tuner via EFI University in Californië. Ik heb het ACP programma met succes doorlopen, was 'best of class' en ben met vlag en wimpel voor het examen geslaagd. [^]
feli man yeah! yeah!
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Rich »

Beginpost uitgebreid met openingstijden en prijzen.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by mmarkk »

Is het een goed plan om bij jou een ST dynoday te doen, met zeg 10 autos op zaterdag?
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Rich »

Dat is een prima idee! :) Welke zaterdag had je in gedachten?

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Digital »

Ben je al gestart Rich?
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by Tjabbo »

Rich wrote:Dat is een prima idee! :) Welke zaterdag had je in gedachten?
We kunnen er wel een soort promo dagje van maken ?
Wat supras en misschien andere shoarmateam autos aanwezig als het kan. Niet iedereen hoeft te banken, maar met wat camera's aan de slag en een filmpje maken voor op youtube (en je site) ?

Dan heb je wat foto/video/resultaten en ervaring te melden en heb je de eerste -redelijk highpower- auto's laten banken.
Goed voor op je resumé denk ik ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Introductie Ludwig Performance

Post by mmarkk »

Dan maken we daar wel een mooi prijsje voor, Richard [:D]
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

Post Reply