Page 1 of 2

Dyno topscores

Posted: Saturday 24 September 2011 10:29
by Rich
In dit topic kunnen jullie je dyno sheets plaatsen, ik zal dan in deze post de scorelijst bijhouden.
Mogen natuurlijk ook sheets van andere dyno's zijn ;)

De spelregels:
- de auto moet in jouw bezit zijn
- de auto moet op dit moment de set-up hebben waar de score op de sheet mee is gehaald
- de sheet mag niet ouder zijn dan twee jaar
- de pk's zijn als eerste bepalend
- bij gelijk aantal pk's zijn de Nm's bepalend
- bij gelijk aantal pk's en Nm's is het oppervlak onder de pk curve bepalend
- zonder dyno sheet geen vermelding

1. 549pk 667Nm Babbel mkiv 67mm single
2. 457pk 605Nm Rich mk3 1.5jz 67mm single
3. 359pk 468Nm mmarkk mkiv stock twins
4. 340pk 430Nm MicHELLo mkiv 57mm single
5. 256pk 304Nm dubversion BMW 325ti compressor
6. 219pk 326Nm emveha mk3 stock 7MGTE (geshimde wastegate)
7. 99pk 110Nm TheDoctor Toyota Corolla KE20

Re: Dyno topscores

Posted: Saturday 24 September 2011 10:39
by joep
... Heb er nog wel 1, maar ik voldoe niet aan regel 3... [V]

Re: Dyno topscores

Posted: Saturday 24 September 2011 10:41
by Rich
joep wrote:... Heb er nog wel 1, maar ik voldoe niet aan regel 3... [V]
Ja die sheet ken ik, maar ik denk niet dat je suup die score op dit moment nog haalt, vandaar die regel ;)

Re: Dyno topscores

Posted: Saturday 24 September 2011 11:48
by dubversion
Mijn uitdraai !

Image

256 BHP is dus 6 % minder dan mijn vorige uitdraai met een dynojet (272 DIN BHP op de wielen). Bummer , maar het was te verwachten.

Re: Dyno topscores

Posted: Saturday 24 September 2011 11:54
by mmarkk
Hoe maak je van een .pdf een .jpg?

Re: Dyno topscores

Posted: Saturday 24 September 2011 12:04
by Rich
Google is your friend! :+
Klik

Anders Prnt Scrn en in MS Office Picture Manager pasten ;)

Re: Dyno topscores

Posted: Saturday 24 September 2011 12:10
by Rich
Even ter verduidelijking; ik heb voor pdf's gekozen als uitdraai omdat je daar eindeloos kan inzoomen zonder resolutie te verliezen. Dus als je een detail van je grafiek wil bekijken kan je daar op inzoomen en blijft alles haarscherp, dat lukt niet met een .jpg/jpeg of .png oid.
Ja, het is wat lastiger posten, maar je hebt wel de beste kwaliteit van het origineel, ook als je 'm wil printen.

Re: Dyno topscores

Posted: Saturday 24 September 2011 12:56
by Digital
@michello's score: wtf. Of was het op 0,5 bar ofzo?

Re: Dyno topscores

Posted: Saturday 24 September 2011 14:26
by dubversion
@Mmarkk: Windows Vista en Windows 7 heeft een accessoire genaamd "Snipping Tool", daar gaat het makkelijk mee (ook wel bekend als screen grabber software). Ik weet niet meer of XP dit ook heeft, anders even een screen grabber freeware installeren, of simpelweg Ctrl-PrntScrn button drukken als je de PDF voor je hebt en dan Paint openen en Pasten...

@Rich: PDF is prima, alhoewel de overtreffende trap de originele data zou zijn, in de vorm van de run file (bv het drf formaat )

groetjes,
Jeroen

Re: Dyno topscores

Posted: Saturday 24 September 2011 19:36
by Dredd
Digital wrote:@michello's score: wtf. Of was het op 0,5 bar ofzo?
Bijna goed. Te slappe WG veer! Maximale druk was 0,85bar. Goeie veer erin en knallen :drive:

Re: Dyno topscores

Posted: Saturday 24 September 2011 21:07
by MicHELLo
Mark heeft mijn uitdraai dus kan hij die ook lekker online zetten voor me (hij is toch moddereter)

Re: Dyno topscores

Posted: Saturday 24 September 2011 23:00
by TheDoctor
Image

Re: Dyno topscores

Posted: Sunday 25 September 2011 09:11
by emveha
Image

Re: Dyno topscores

Posted: Sunday 25 September 2011 12:04
by mmarkk
Michello:
Image

Re: Dyno topscores

Posted: Sunday 25 September 2011 12:06
by mmarkk
mmarkk:
Image

Re: Dyno topscores

Posted: Sunday 25 September 2011 12:29
by DeSchouten
emveha wrote:Image

Mooi resultaat met de verse 7m!
Echt een toerwagen is het heerlijk koppel, alleen bij de 5000rpm valt die alweer in elkaar.
Ik ben benieuwd hoe mij de curve van de 7m dalijk gaat verlopen, hopelijk gaat die wel door tot over de 6000rpm.

Re: Dyno topscores

Posted: Sunday 25 September 2011 16:31
by emveha
Was de eerste run, bij de tweede zag je dat de wastegate wat later openging, en dus wat langer doorging, bij de derde zakte hij pas tegen de 6000 onderin, maar door de warmte kwamen uit de latere metingen ook lagere getallen.

Er is zeker nog ruimte voor verbetering, het blok loopt ook niet helemaal optimaal, nog wat rijk, dus er moet hier en daar nog wat te halen zijn.

Het begin is er in elk geval, en ik ben er blij mee.

Re: Dyno topscores

Posted: Monday 26 September 2011 13:22
by Rich
dubversion wrote:@Rich: PDF is prima, alhoewel de overtreffende trap de originele data zou zijn, in de vorm van de run file (bv het drf formaat )

groetjes,
Jeroen
Hi Jeroen, de software van L&S werkt niet met .drf formats maar heeft zijn eigen formats; .raw .run .daq enz. Daar kan je alleen wat mee als je DynoMax software hebt ;)

Re: Dyno topscores

Posted: Monday 26 September 2011 14:18
by Tjabbo
Rich wrote:
dubversion wrote:@Rich: PDF is prima, alhoewel de overtreffende trap de originele data zou zijn, in de vorm van de run file (bv het drf formaat )

groetjes,
Jeroen
Hi Jeroen, de software van L&S werkt niet met .drf formats maar heeft zijn eigen formats; .raw .run .daq enz. Daar kan je alleen wat mee als je DynoMax software hebt ;)
Ach dan download je toch de gratis demo versie :D

Re: Dyno topscores

Posted: Tuesday 27 September 2011 16:48
by babbel
Ten behoeve van vergelijkingsmateriaal mijn eigen dyno van begin dit jaar.
Zodra ik bij Rich langsgeweest ben zal ik ze uiteraard vervangen door de sheets van Ludwig Performance (vergelijkt makkelijker).

Turbo: PT67 DBB 0.68 A/R op 1.25 bar


Engine HP
Image

Wheel HP
Image

Re: Dyno topscores

Posted: Wednesday 28 September 2011 13:39
by Dredd
Die T67 komt er toch lekker vroeg in zeg!

Re: Dyno topscores

Posted: Wednesday 28 September 2011 14:03
by DeSchouten
Tussen de 3500 en 4000 rpm word je gewoon gelanceerd man!

Re: Dyno topscores

Posted: Wednesday 28 September 2011 14:58
by Tjabbo
^wat dredd zegt :o
Dat zal een verrekte rap pk monster zijn. Keertje mee rijden? :@

Re: Dyno topscores

Posted: Wednesday 19 October 2011 11:55
by Rich
babbel wrote:Ten behoeve van vergelijkingsmateriaal mijn eigen dyno van begin dit jaar.
Zodra ik bij Rich langsgeweest ben zal ik ze uiteraard vervangen door de sheets van Ludwig Performance (vergelijkt makkelijker).

Turbo: PT67 DBB 0.68 A/R op 1.25 bar
Yo Marcel, wat zijn de wiel Nm's? Ik kan zo snel ff niet de ratio uit de tabel vogelen.
533pk en xxxNm, dan zal ik de 1e post ff updaten.

Re: Dyno topscores

Posted: Wednesday 19 October 2011 14:12
by Rich
Zo, zal de sheet van m'n gebakje er ook maar eens bij zetten.
PT67 journal bearing A/R 0.68 @ 1.5bar
RON98
Blitz 1jzgte ecu, Greddy Emanage Blue

Met een fatsoenlijke standalone zal er nog wel meer in zitten. Je kan zien dat na 4600rpm er een dip zit, deze is er niet uit te tunen. De Blitz is gemapt voor de stock twins en ik denk dat ie daar een te grote stijging in luchtmassa ziet en ook de ontsteking is daar niet optimaal, tsja dat zijn de nadelen van een piggyback...

Image