Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Klant auto's

Ludwig Performance. Supra of niet, tuning staat bovenaan.
Voor shoarmateam leden een goede manier om in contact te komen.

Moderators: mmarkk, Rich

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Klant auto's

Post by Rich »

Weer een klassieker op de dyno, een Alfa Romeo Giulia Bertone '71 in track specs.
Old-Skool tuning door Hennie van Tazman Autosport: Webers afstellen en nokkenassen klokken.
Nice!

Image
Image
Image
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Klant auto's

Post by Tjabbo »

Zo hey da's een ouwtje en niet eens twin-spark! Ik dacht dat al die oude dat hadden vroegah.
Ontsteking wel met een verdeler? of met sleepcontacten of zo ? kan het niet goed zien.
Om wat voor motorinhoud gaat het eigenlijk en wat moet dat nou opbrengen qua power?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Klant auto's

Post by kefke »

Die wagens waren toch prachtig vroeger, check die achterruit...
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Klant auto's

Post by antigram »

prachtig!

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Klant auto's

Post by Rich »

Tjabbo wrote:Zo hey da's een ouwtje en niet eens twin-spark! Ik dacht dat al die oude dat hadden vroegah.
Ontsteking wel met een verdeler? of met sleepcontacten of zo ? kan het niet goed zien.
Om wat voor motorinhoud gaat het eigenlijk en wat moet dat nou opbrengen qua power?
Het blok is een 2ltr en niet meer het originele blok, ik meende te begrijpen dat er een 1.3ltr met idd twinspark in zat, maar de klant heeft er al een stuk of drie verschillende blokken in gehad. Dit had te maken met de verschillende klassen waarin hij geracet heeft. In de ene klasse moet alles standaard, bij de ander mag wat getuned worden etc. In de klasse waar hij nu racet mag er een ander blok in, met andere internals, maar de bolt-ons moeten weer stock zijn.
De ontsteking is gewoon een verdeler.
In deze set-up maakte ie 156pk 180Nm beide ronde de 6000rpm, een echt race blokkie met nokken met 13mm(!) lift. Dit komt ongeveer uit op 200pk aan de kruk, oude aandrijflijnen geven wat meer verlies dan de huidige modernere, een respectabel resultaat voor die oude techniek!
Er zit nog meer in, maar dan moet er eerst even geshopt worden bij Weber voor weer andere mengbuisjes en sproeiertjes etc. want in het middengebied loopt ie nog wat te rijk en de onderdeeltjes die nodig waren had ie niet in z'n koffertje zitten.

Ik heb weer aardig wat bijgeleerd over carbs, toch fraaie techniek hoor!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Klant auto's

Post by Tjabbo »

156 pk op zo'n licht gestript bakkie dat moet wel als de brandweer vooruit gaan zeg!
Mag je een keer meeracen in dat ding? dat lijkt me heel cool, echt een heel andere beleving dan in min of meer moderne techniek racen zoals een supra, sky of evo.

en 13mm lift, pffff, hoe rauw loopt dat stationair? supergaaf zeg.
hoe werkt zoiets dan ongeveer met sproeiers? is dat 1 stand en that's it of draaien die met rpm mee ofzo zodat er iets meer gaatjes open gaan? man ik heb zelfs nog nooit een brommer gehad of wat mee gedaan dus ik heb geen idee :D
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Klant auto's

Post by Rich »

Nou, zo licht was dat ding nou ook weer niet, rond de 900kg nog. En meerijden is niet mogelijk; zat maar 1 racekuip in lol!
Ik zou liever zelf ff een paar rondjes gaan in zoiets ;)

Stationair was gewoon ronduit kut, haha!
Zo'n sproeier bestaat uit 3 of 4 delen; hoofdlucht, stationairlucht, remlucht en nog iets, die buisjes kan je dan uitwisselen en verschillende combi's proberen op basis van de AFR in de dynografiek. En het geheel is dan ook nog weer af te stellen met een schroevendraaier. Was wel tricky want dubbele Webers en per Weber ook weer meerdere sproeiers. Echt Old-Skool hands-on tuning!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Klant auto's

Post by Tjabbo »

Klinkt supercool en volgens mij meer testen en meten dan vooraf wiskundig benaderen zodat je in 1x de goede setup hebt. Oldscool idd.
Dat het ding nog 900kg weegt had ik niet verwacht. Eerder 700 of zo. Maar goed, als er nog wat meer in zit in het middenbereik krijg je wel een scheurijzer dat als vergif uit elke bocht komt. Heb je nog meer aan dan top-end power denk ik.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply