Page 1 of 3

Klant auto's

Posted: Thursday 22 March 2012 21:57
by Rich
Deze wou ik jullie niet onthouden; een ’68 Dodge Charger die helemaal nieuw is opgebouwd. Er is 5 jaar aan gewerkt en pas net af. Toen ie bij mij kwam had ie nog maar 260 miles op de teller. Alles is nieuw aan het ding. De body is nog origineel, maar onderhuids en interieur zijn gemoderniseerd; dikke schijfremmen rondom met 4 pots klauwen, onderstel is modern incl. swaybars zodat ie nu strak stuurt, verder elektrische ramen, navigatie etc etc.

Er ligt een Hemi 528cu in (da’s 8,65ltr!) met ITB’s met vrij korte kelken en verdere specs die behoorlijk richting race gaan. Het blok is ook nieuw en omgebouwd naar injectie van Hillborn en ontsteking van MSD en wordt met een standalone van FAST aangestuurd.

De klant had een aantal klachten; hij liep niet goed, hij verbruikte 1:2, startte slecht zowel koud als warm en liep ook erg schuddend stationair. Afgelopen paar dagen heb ik alles weer piekfijn afgesteld en gemapt en daarbij ook nog eens zo’n 350Nm extra vrij gepeuterd. Dat was best een klus met ITB’s, geen elektronische stationair regeling, hete nokkenassen en ook de mapsensor is niet te gebruiken in zo’n set-up. Maar wat een extreme gas respons zeg, ongelooflijk hoe agressief het blok op het gas reageert.

Vanmiddag tijdens een proefritje met de klant aan het stuur nog even gefinetuned. Man, man, man wat een beest van een auto is dat zeg, geweldig. Dit was slechts de 6e keer dat hij in de auto reed en voor het eerst dat hij plankgas had gegeven, het zweet brak ‘m uit! LOL! :D

Dit prachtige monster ga je deze zomer op veel meetings zien en waarschijnlijk ook nog op de dragstrip in Drachten.

Paar pics:
Image
Image
Image
Image
Image

Re: Klant auto's

Posted: Thursday 22 March 2012 22:00
by dubversion
Netjes !
vraag of hij op de custom turbo meet als special wil komen (is geen vip natuurlijk, maar wel bijzonder genoeg !!)

Re: Klant auto's

Posted: Thursday 22 March 2012 22:03
by Rich
Ik zal 't 'm vragen. Het blok is wel N/A...

Re: Klant auto's

Posted: Thursday 22 March 2012 22:16
by mmarkk
Wow strak ding zeg 8-)

Re: Klant auto's

Posted: Thursday 22 March 2012 22:21
by kefke
SUPER vet ding!!

Jammer dat het ding N/A is eigenlijk, zo'n project had toch wel zo'n huge supercharger verdiend vind ik.

Enorme mooie wagen, respect voor mensen die zo iets maken!

Re: Klant auto's

Posted: Thursday 22 March 2012 22:34
by dubversion
yup, knal er een Vortech V20 op of zo en je hebt 1000 PK

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 00:00
by Rich
De eigenaar heeft voor de kelken inlaat + EFI gekozen zodat de motorkap dicht kan. Dit blok hoort nml niet in een Charger, die zijn nooit geleverd met een 528 Hemi. Op dit blok hoort nml een four-barrel carb, maar die zou door de motorkap steken. Ik vind 'm ook 't mooist zo en 't apparaat is al bruut snel, genoeg voor een straatauto :Y

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 00:06
by mmarkk
Wat heeft ie gebankt?

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 00:26
by antigram
wauw

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 01:21
by DeSchouten
Geen woorden voor, prachtig gewoon! 8-) :jurk:
Het doel wat ik met m'n mk3 ook wil, pure perfectie!

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 06:55
by emveha
DeSchouten wrote:Geen woorden voor, prachtig gewoon! 8-) :jurk:
Het doel wat ik met m'n mk3 ook wil, pure perfectie!
Je VRAAGT er gewoon om hé, ik moet me echt inhouden om niet wéér een lullige opmerking te geven [}:)]

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 07:33
by Dude
wow, altijd al een keer een charger willen hebben. :9~
Lol @ emveha

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 09:53
by Dredd
^O^ Netjes Rich, geeft weer aan wat een goeie tuner voor je rijplezier kan betekenen! ^O^

350Nm EXTRA [:D]

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 11:08
by Jeffryst182
:fap: dit jaar gaan we hopelijk nog wel weer een paar meetings af met de '69 440 Roadrunner van mijn kameraad.
hopelijk komen we deze dan een keertje tegen. Wat een wagen!

If only my garage was big enough. [V]

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 11:36
by Tjabbo
Wauw vette wagen zeg. Supergaaf.
Hoeveel pk haalt'ie ?

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 14:07
by Rich
Pk's heb ik niet gemeten, die worden berekend met het motortoerental en de gemeten Nm's aan de wielen. Omdat de automaatbak geen lock-up heeft zou ik de rpm met een pick-up ergens van 't blok moeten pakken en die tweaken, is aardig wat werk en daar had ik geen tijd voor. Was ook niet de opzet van de sessie.

Tijdens het mappen in steady state heb ik 760Nm gezien aan de wielen, met de slip van de automaat en verdere aandrijfverliezen gerekend zit er nu een ruime 1000Nm in het blok.
Het blok heeft ook op een engine-dyno gestaan met carbs en toen kwam er 630pk/630Nm uit.
Er is dus een aardige winst gemaakt door de conversie naar EFI [:D]

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 19:53
by dubversion
Jeffryst182 wrote::fap: dit jaar gaan we hopelijk nog wel weer een paar meetings af met de '69 440 Roadrunner van mijn kameraad.
hopelijk komen we deze dan een keertje tegen. Wat een wagen!

If only my garage was big enough. [V]

Hi Jeffry,

Geef je AUB op voor de custom turbo meeting. Het is altijd vreselijk moeilijk om de USA cars er naar toe te krijgen. Met een classic charger en een roadrunner op het OVB lijstje wordt dat een stuk simpeler !

Rich,

Mag ik de charger eigenaar zijn email ? Dan nodig ik hem wel persoonlijk uit !

groetjes,
Jeroen

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 21:16
by toyota87
yeah! yeah! yeah! yeah! yeah! yeah! yeah! yeah! :jurk:

Re: Klant auto's

Posted: Friday 23 March 2012 22:24
by kefke
Rich wrote:...en 't apparaat is al bruut snel, genoeg voor een straatauto :Y
Ik had het ook niet op het vermogen, want dat heeft die inderdaad zat.
Maar bedoel gewoon voor de sensatie/sound

Re: Klant auto's

Posted: Monday 26 March 2012 22:20
by Renev
Real American Muscle ^O^ ^O^ ^O^
There is no substitute for cubic inches :Y :Y :Y

Re: Klant auto's

Posted: Monday 26 March 2012 23:03
by antigram
Renev wrote:There is no substitute for cubic inches :Y :Y :Y
Yes there is, it's called 'technology'

Re: Klant auto's

Posted: Monday 26 March 2012 23:06
by Tjabbo
Renev wrote:Real American Muscle ^O^ ^O^ ^O^
There is no substitute for cubic inches :Y :Y :Y
Wel man

Cubic inches met een big fat turbo!

Re: Klant auto's

Posted: Monday 26 March 2012 23:11
by DeSchouten
Lol inderdaad ik kan met die lompe 5.0ltr v8 yank bak van mij niet eens een audi 3.0tdi bij houden :N

Re: Klant auto's

Posted: Tuesday 27 March 2012 10:57
by Rich
antigram wrote:
Renev wrote:There is no substitute for cubic inches :Y :Y :Y
Yes there is, it's called 'technology'
Nee, Rene heeft gelijk. Met minder slagvolume en turbo/charger krijg je nooit de gasresponse en agressiviteit die een dikke vette 8-cilinder met ITB's heeft. Dit is heftiger dan een 2jz met een dikke turbo die op spool komt. 8-)

Re: Klant auto's

Posted: Monday 09 April 2012 22:10
by Renev
Dus voor diegene die dat ook willen :Y :Y :Y :Y

http://gmhorsepower.com/ZZ572-720R-Deluxe.php