Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Klant auto's
- Rich
- Shoarma voorproever
- Posts: 1378
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
- Contact:
Klant auto's
Deze wou ik jullie niet onthouden; een ’68 Dodge Charger die helemaal nieuw is opgebouwd. Er is 5 jaar aan gewerkt en pas net af. Toen ie bij mij kwam had ie nog maar 260 miles op de teller. Alles is nieuw aan het ding. De body is nog origineel, maar onderhuids en interieur zijn gemoderniseerd; dikke schijfremmen rondom met 4 pots klauwen, onderstel is modern incl. swaybars zodat ie nu strak stuurt, verder elektrische ramen, navigatie etc etc.
Er ligt een Hemi 528cu in (da’s 8,65ltr!) met ITB’s met vrij korte kelken en verdere specs die behoorlijk richting race gaan. Het blok is ook nieuw en omgebouwd naar injectie van Hillborn en ontsteking van MSD en wordt met een standalone van FAST aangestuurd.
De klant had een aantal klachten; hij liep niet goed, hij verbruikte 1:2, startte slecht zowel koud als warm en liep ook erg schuddend stationair. Afgelopen paar dagen heb ik alles weer piekfijn afgesteld en gemapt en daarbij ook nog eens zo’n 350Nm extra vrij gepeuterd. Dat was best een klus met ITB’s, geen elektronische stationair regeling, hete nokkenassen en ook de mapsensor is niet te gebruiken in zo’n set-up. Maar wat een extreme gas respons zeg, ongelooflijk hoe agressief het blok op het gas reageert.
Vanmiddag tijdens een proefritje met de klant aan het stuur nog even gefinetuned. Man, man, man wat een beest van een auto is dat zeg, geweldig. Dit was slechts de 6e keer dat hij in de auto reed en voor het eerst dat hij plankgas had gegeven, het zweet brak ‘m uit! LOL!
Dit prachtige monster ga je deze zomer op veel meetings zien en waarschijnlijk ook nog op de dragstrip in Drachten.
Paar pics:
Er ligt een Hemi 528cu in (da’s 8,65ltr!) met ITB’s met vrij korte kelken en verdere specs die behoorlijk richting race gaan. Het blok is ook nieuw en omgebouwd naar injectie van Hillborn en ontsteking van MSD en wordt met een standalone van FAST aangestuurd.
De klant had een aantal klachten; hij liep niet goed, hij verbruikte 1:2, startte slecht zowel koud als warm en liep ook erg schuddend stationair. Afgelopen paar dagen heb ik alles weer piekfijn afgesteld en gemapt en daarbij ook nog eens zo’n 350Nm extra vrij gepeuterd. Dat was best een klus met ITB’s, geen elektronische stationair regeling, hete nokkenassen en ook de mapsensor is niet te gebruiken in zo’n set-up. Maar wat een extreme gas respons zeg, ongelooflijk hoe agressief het blok op het gas reageert.
Vanmiddag tijdens een proefritje met de klant aan het stuur nog even gefinetuned. Man, man, man wat een beest van een auto is dat zeg, geweldig. Dit was slechts de 6e keer dat hij in de auto reed en voor het eerst dat hij plankgas had gegeven, het zweet brak ‘m uit! LOL!
Dit prachtige monster ga je deze zomer op veel meetings zien en waarschijnlijk ook nog op de dragstrip in Drachten.
Paar pics:
- dubversion
- Meat-team Member
- Posts: 839
- Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
- Contact:
Re: Klant auto's
Netjes !
vraag of hij op de custom turbo meet als special wil komen (is geen vip natuurlijk, maar wel bijzonder genoeg !!)
vraag of hij op de custom turbo meet als special wil komen (is geen vip natuurlijk, maar wel bijzonder genoeg !!)
Re: Klant auto's
Wow strak ding zeg
Re: Klant auto's
SUPER vet ding!!
Jammer dat het ding N/A is eigenlijk, zo'n project had toch wel zo'n huge supercharger verdiend vind ik.
Enorme mooie wagen, respect voor mensen die zo iets maken!
Jammer dat het ding N/A is eigenlijk, zo'n project had toch wel zo'n huge supercharger verdiend vind ik.
Enorme mooie wagen, respect voor mensen die zo iets maken!
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- dubversion
- Meat-team Member
- Posts: 839
- Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
- Contact:
Re: Klant auto's
yup, knal er een Vortech V20 op of zo en je hebt 1000 PK
Re: Klant auto's
De eigenaar heeft voor de kelken inlaat + EFI gekozen zodat de motorkap dicht kan. Dit blok hoort nml niet in een Charger, die zijn nooit geleverd met een 528 Hemi. Op dit blok hoort nml een four-barrel carb, maar die zou door de motorkap steken. Ik vind 'm ook 't mooist zo en 't apparaat is al bruut snel, genoeg voor een straatauto
Re: Klant auto's
Wat heeft ie gebankt?
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Klant auto's
Geen woorden voor, prachtig gewoon!
Het doel wat ik met m'n mk3 ook wil, pure perfectie!
Het doel wat ik met m'n mk3 ook wil, pure perfectie!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Klant auto's
Je VRAAGT er gewoon om hé, ik moet me echt inhouden om niet wéér een lullige opmerking te gevenDeSchouten wrote:Geen woorden voor, prachtig gewoon!
Het doel wat ik met m'n mk3 ook wil, pure perfectie!
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Klant auto's
wow, altijd al een keer een charger willen hebben.
Lol @ emveha
Lol @ emveha
Re: Klant auto's
Netjes Rich, geeft weer aan wat een goeie tuner voor je rijplezier kan betekenen!
350Nm EXTRA [:D]
350Nm EXTRA [:D]
Last edited by Dredd on Friday 23 March 2012 12:23, edited 1 time in total.
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Klant auto's
dit jaar gaan we hopelijk nog wel weer een paar meetings af met de '69 440 Roadrunner van mijn kameraad.
hopelijk komen we deze dan een keertje tegen. Wat een wagen!
If only my garage was big enough.
hopelijk komen we deze dan een keertje tegen. Wat een wagen!
If only my garage was big enough.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Klant auto's
Wauw vette wagen zeg. Supergaaf.
Hoeveel pk haalt'ie ?
Hoeveel pk haalt'ie ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Klant auto's
Pk's heb ik niet gemeten, die worden berekend met het motortoerental en de gemeten Nm's aan de wielen. Omdat de automaatbak geen lock-up heeft zou ik de rpm met een pick-up ergens van 't blok moeten pakken en die tweaken, is aardig wat werk en daar had ik geen tijd voor. Was ook niet de opzet van de sessie.
Tijdens het mappen in steady state heb ik 760Nm gezien aan de wielen, met de slip van de automaat en verdere aandrijfverliezen gerekend zit er nu een ruime 1000Nm in het blok.
Het blok heeft ook op een engine-dyno gestaan met carbs en toen kwam er 630pk/630Nm uit.
Er is dus een aardige winst gemaakt door de conversie naar EFI [:D]
Tijdens het mappen in steady state heb ik 760Nm gezien aan de wielen, met de slip van de automaat en verdere aandrijfverliezen gerekend zit er nu een ruime 1000Nm in het blok.
Het blok heeft ook op een engine-dyno gestaan met carbs en toen kwam er 630pk/630Nm uit.
Er is dus een aardige winst gemaakt door de conversie naar EFI [:D]
- dubversion
- Meat-team Member
- Posts: 839
- Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
- Contact:
Re: Klant auto's
Jeffryst182 wrote: dit jaar gaan we hopelijk nog wel weer een paar meetings af met de '69 440 Roadrunner van mijn kameraad.
hopelijk komen we deze dan een keertje tegen. Wat een wagen!
If only my garage was big enough.
Hi Jeffry,
Geef je AUB op voor de custom turbo meeting. Het is altijd vreselijk moeilijk om de USA cars er naar toe te krijgen. Met een classic charger en een roadrunner op het OVB lijstje wordt dat een stuk simpeler !
Rich,
Mag ik de charger eigenaar zijn email ? Dan nodig ik hem wel persoonlijk uit !
groetjes,
Jeroen
Re: Klant auto's
Ik had het ook niet op het vermogen, want dat heeft die inderdaad zat.Rich wrote:...en 't apparaat is al bruut snel, genoeg voor een straatauto
Maar bedoel gewoon voor de sensatie/sound
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Klant auto's
Real American Muscle
There is no substitute for cubic inches
There is no substitute for cubic inches
Re: Klant auto's
Yes there is, it's called 'technology'Renev wrote:There is no substitute for cubic inches
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Klant auto's
Wel manRenev wrote:Real American Muscle
There is no substitute for cubic inches
Cubic inches met een big fat turbo!
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Klant auto's
Lol inderdaad ik kan met die lompe 5.0ltr v8 yank bak van mij niet eens een audi 3.0tdi bij houden
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Klant auto's
Nee, Rene heeft gelijk. Met minder slagvolume en turbo/charger krijg je nooit de gasresponse en agressiviteit die een dikke vette 8-cilinder met ITB's heeft. Dit is heftiger dan een 2jz met een dikke turbo die op spool komt.antigram wrote:Yes there is, it's called 'technology'Renev wrote:There is no substitute for cubic inches