Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Supra uit 1989

Bied hier je ride te koop aan.

Moderators: Ann, Jos

Post Reply
arpus
Sla blaadje
Posts: 7
kuchnie na wymiar
Joined: Saturday 30 October 2010 10:41

Supra uit 1989

Post by arpus »

Te koop aangeboden;

De Supra uit dit onderwerp:

viewtopic.php?f=36&t=1333" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb deze Supra een paar jaar geleden overgenomen van Erik, zoals in bovenstaande link te lezen is had hij hem technisch volledig klaar gemaakt. Nadat ik hem heb overgenomen heb ik allereerst het hele front laten spuiten en er nieuwe banden op gezet.

Ik heb er ongeveer 200 km mee gereden om de motor in te rijden en heb hem toen bij een "kennis" in de stalling gezet omdat ik op vakantie ging. Helaas heb ik deze persoon destijds ook de sleutel achtergelaten. Hij vond het nodig om terwijl ik weg was maar eens even de duitse autobaan op te knallen. Zijn idee om op topsnelheid de overdrive maar eens uit te schakelen pakte niet zo goed uit en toen ik thuis kwam kon ik de supra uit de schuur halen met een ferme tik in de motor. Krukaslager verrot, en ook de krukas.

Anyway, we zijn aan het demonteren gegaan en ik heb de krukas weggebracht maar daar viel niets meer mee te doen. Een goede heb ik toen niet kunnen vinden. Ik heb toen de auto maar weggezet aangezien ik er helemaal klaar mee was.

Dus........ Nu te koop; een complete supra op de krukas na. Motor is gedemonteerd en ligt totaal uit elkaar. Bak en uitlaat zijn er ook onderheen.

Stuur me een mailtje voor extra foto's, ik weet niet hoe ik deze plaats. Indien specifieke gegevens wenselijk zijn laat het mij dan even weten. Ik weet niet wat belangrijk is in deze. Ben een supra-leek......

De prijs? Doe mij een eerlijk voorstel. Ik heb geen idee wat dit nog waard is....

Betreft een Supra uit 1989. Duits kenteken.
DSC_0016 (Medium).JPG
DSC_0016 (Medium).JPG (236.23 KiB) Viewed 3690 times
DSC_0020 (Medium).JPG
DSC_0020 (Medium).JPG (230.52 KiB) Viewed 3690 times
DSC_0029 (Medium).JPG
DSC_0029 (Medium).JPG (236.27 KiB) Viewed 3690 times

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Supra uit 1989

Post by mmarkk »

Leuke streek...
Succes met de verkoop!
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra uit 1989

Post by Tjabbo »

ja wat een rotstreek zeg.
wel zonde dat een supra shell van vóór de facelift niet zo gewild is. ik denk dat je minder geld verliest als je toch de 7m fikst of een 1jz swapt ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

arpus
Sla blaadje
Posts: 7
Joined: Saturday 30 October 2010 10:41

Re: Supra uit 1989

Post by arpus »

Ja, inderdaad een lage streek. Helaas bestaan er dat soort figuren.

Denk je dat ik er beter aan doe hem te fiksen? Moet stiekem bekennen dat ik er eigenlijk wel behoorlijk klaar mee ben.....

De vraag is dan eigenlijk; wat zou die opbrengen in de huidige staat en hoeveel wanneer die klaar is of wanneer er een swap gedaan is?

Daarnaast, waar vind ik een krukas. Had er al eens een opgehaald maar die bleek ook slecht..... Of waar vind ik een complete motor?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra uit 1989

Post by Tjabbo »

Een shell zonder roest (vooral bij de achterschermen is een berucht plekje) alles vanaf 500 euro afhankelijk van de staat van de auto, het is wat de gek ervoor geeft.

Oorzaak is dat veel onderdelen zijn niet te gebruiken als "upgrade", spoilers etc gaat eigenlijk nooit stuk en haast iedereen wil de 89+ spullen. Bij deze auto zijn dus de meeste interieurdelen (schakelaars, stuur, tacho etc etc) , spoilers en bumpers niet te verkopen als losse onderdelen.
De strips aan de buitenkant zijn de oude met ijzer er in en zorgen voor roest, en zo kan ik nog wel even doorgaan. En omdat deze van 1989 is, en dus pas over heel wat jaren in aanmerking komt voor belasting vrijstelling kan iemand net zo goed een 89+ facelift model halen omdat die populairder zijn en in hetzelfde jaar belastingvrij worden.
Als het nog een handbak zou zijn zou die geld opbrengen, maar dit is een automaat en die gaan én nooit stuk, én daar is geen vraag naar.

Niet om je koopwaar af te kraken hoor, want het blijft natuurlijk een echt mooie auto. :)
Ik geef alleen aan waarom een pre-facelift niet goed in de markt ligt. ;)

Dus als de auto verder goed is zou ik hem denk ik schorsen en wegzetten. Rustig kijken naar een motorblok voor onderdelen en dan het spul weer opbouwen.
Als de 7M gerepareerd is kan je altijd nog kiezen wat je met de auto wilt doen. Rijden en/of verkopen...

Als de auto rijdt kan je hem zelfs inruilen bij een handelaar of dealer bij aankoop van een andere auto. 1500 tot 2000 euro mag een supra zeker opleveren die niet roest en een goed lopende 7M heeft.

My 2 cents.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Re: Supra uit 1989

Post by Gunnar »

Wie zegt dat automaten nooit stuk gaan? O-)
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

arpus
Sla blaadje
Posts: 7
Joined: Saturday 30 October 2010 10:41

Re: Supra uit 1989

Post by arpus »

Bedankt voor de reacties, hoewel ik er niet echt happy van wordt..... Maar goed dat was ik toch al niet. Mocht er wel iemand interesse hebben in het bouwpakket dan hoor ik het graag. Indien iemand een complete motor heeft of een GOEDE krukas dan hoor ik dat ook graag. Misschien bouw ik hem dan weer op.

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra uit 1989

Post by reaper »

arpus wrote:Bedankt voor de reacties, hoewel ik er niet echt happy van wordt..... Maar goed dat was ik toch al niet. Mocht er wel iemand interesse hebben in het bouwpakket dan hoor ik het graag. Indien iemand een complete motor heeft of een GOEDE krukas dan hoor ik dat ook graag. Misschien bouw ik hem dan weer op.
heb nog een onderblok liggen waarvan de krukas (denk ik) nog goed is. Maar vraag me niet hoe ik dit kan nakijken.

arpus
Sla blaadje
Posts: 7
Joined: Saturday 30 October 2010 10:41

Re: Supra uit 1989

Post by arpus »

Ik heb de krukas waarvan ik dacht dat ie goed was destijds laten opmeten bij een revisiebedrijf, die konden mij vertellen dat ook die bij cilinder twee (geloof ik) slecht was. Net zoals diegene die er uit kwam. Ik neem hem graag van je over als ie goed is! Misschien dat er mensen hier zijn die kunnen aangeven hoe zoiets anders te constateren is?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra uit 1989

Post by Tjabbo »

Na laten kijken is het beste denk ik.
Opmeten van de ruimte voor de lagers is nog zelf te doen aan de hand van het werkplaats handboek, maar ik heb geen idee hoe je (eenvoudig) zelf kan meten of de krukas nog 100% recht is.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Supra uit 1989

Post by dave »

Dat is thuis ook bijna niet te meten, of je moet een vlaktafel hebben met V blokken waar je de kriukas in kan rond draaien onder een klok.

De astappen moeten ook allemaal nagemeten worden, aan de hand van het werkplaats handboek kan de krukas dan worden geslepen, en kunnen er nieuwe lagers worden gekozen. Wanneer de beschadiging te diep is en dus niet nageslepen kan worden naar de volgende of laatste maat, dan is het niet echt rendabel om de krukas te repareren.

arpus
Sla blaadje
Posts: 7
Joined: Saturday 30 October 2010 10:41

Re: Supra uit 1989

Post by arpus »

dave wrote: Wanneer de beschadiging te diep is en dus niet nageslepen kan worden naar de volgende of laatste maat
Precies, daar heb ik er nu twee van liggen. Moet toch een bekend probleem zijn bij supra's dan? Of tref ik het nu uitzonderlijk slecht. Bestaat hier geen oplossing voor?

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Supra uit 1989

Post by Dude »

Jazeker, net als koppakking, lagers, turbo's, ingesleten nokkenassen etc.
DE oplossing is een JZ motor swap :Y)

Of je moet een 7m met weinig km op de kop tikken (waar nog niks aan mankeert) en die goed en volledig laten reviseren. Toyota87 heeft misschien nog wel het eea liggen aan onderdelen?
En als je supra eenmaal weer rijdt, ben je de ellende al snel vergeten :drive:

Edit: ik zie nu pas dat het de oude van Erik is, die is toch helemaal gereviseerd? Als het alleen de krukas is dan ben je toch snel klaar? Vraag Arnout van http://www.suprasport.nl" onclick="window.open(this.href);return false; eens of hij nog een goede krukas heeft liggen. Dan nieuwe lagertjes er in en klaar.
Image

arpus
Sla blaadje
Posts: 7
Joined: Saturday 30 October 2010 10:41

Re: Supra uit 1989

Post by arpus »

Yes, die was ook helemaal gereviseerd. Daarom was het extra zuur toen die pannekoek hem aan gort reed. Bedankt voor de tip, ik zal suprasupport eens een mail sturen voor een krukas.

DennisToyo
Sla blaadje
Posts: 29
Joined: Thursday 14 February 2013 22:33

Re: Supra uit 1989

Post by DennisToyo »

Wat is dit ongeveer waard

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra uit 1989

Post by Tjabbo »

DennisToyo wrote:Wat is dit ongeveer waard
Zie mijn post iets hoger in dit topic: viewtopic.php?p=133190#p133190" onclick="window.open(this.href);return false;
(Wat de gek er voor geeft.....wat het iemand waard is. economische waarde is oud-ijzer prijs, waarde voor de liefhebber is natuurlijk veel hoger. een goed en hard chassis is moeilijk te vinden daarom is deze mss best nog wel wat centen waard. Hoeveel?....tja....)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

pimspa

Re: Supra uit 1989

Post by pimspa »

is er een vraagprijs voor ?

arpus
Sla blaadje
Posts: 7
Joined: Saturday 30 October 2010 10:41

Re: Supra uit 1989

Post by arpus »

Nee, niet echt een vraagprijs. Ik besef me dat ik er financieel niet zonder schade af kom. Voor een eerlijk bod gaat ie weg.

Aerocool
2e Assistent shoarma haler
Posts: 87
Joined: Sunday 10 February 2013 12:35

Re: Supra uit 1989

Post by Aerocool »

€500? :)

Post Reply