Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Saab 9-5 Aero Estate nov-1999 230pk

Bied hier je ride te koop aan.

Moderators: Ann, Jos

Locked
User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Saab 9-5 Aero Estate nov-1999 230pk

Post by Rich »

Na lang wikken en wegen nu toch maar besloten om de Saab te verkopen. We hebben nu drie auto's, waaronder een vrij nieuwe lease auto die ook een stationwagen is, dus moet ie helaas in de verkoop. Van alle FWD auto's die ik gereden heb, en dat zijn er een hoop, rijdt deze Saab Aero veruit het best. Strakke wegligging door het Aero onderstel, echter nog steeds comfortabel. Geen spoortje van torque steer, zelfs niet bij vol accelereren in z'n twee. Echt een heerlijke wagen met een hoop ruimte.
Hij wordt altijd geparkeerd in mijn bedrijfspand en ik kan daar inmiddels de ruimte ook wel weer gebruiken.

Saab 9-5 Aero Estate, handgeschakeld, 230pk, nov-1999, 293xxxkm
Nette auto, goed onderhouden, niet in gerookt. Voor de niet-kenners, er ligt een 2.3ltr turbo blok in en weegt hetzelfde als een suup.
Vraagprijs €3500, of doe een goed bod.

De prestaties van een stock MK3, maar dan in een modern jasje en veeeel meer ruimte!

Kleur: donkerblauw metallic
Leren interieur, kleur beige
APK 06-2014
Ik ben de 2e eigenaar, vorige eigenaar was een gepensioneerde garagehouder, zijn zoon heeft de toko overgenomen.
Onderhoud verzorg ik zelf (dus geen dealerstempeltjes in het boekje).
De originele boekjes zijn wel aanwezig.
Zo goed als nieuwe set Pirelli Cinturato P7 rondom.
Zo goed als nieuwe schijven op voor-as, nieuwe remblokken rondom.
Alle elektrische opties werken nog.
Van het infodisplay (SID) werken alle pixels.
Er zit een extra set winter-vloermatten (zie interieur foto's) bij. Originele stoffen matten zijn in zelfde kleur als interieur.
Geventileerde voorstoelen, echter zonder verwarming. (Wat ik in mijn zoektocht begrepen heb is dat deze twee opties niet samen gaan.)
Af-fabriek AS3 audio systeem met 9 speakers van Harman Kardon incl. sub-woofer, fantastisch geluid!
Houder voor iPhone: telefoon via de car-kit, opladen, iPod functie via de cassettespeler van het audio systeem.
Park Distance Control systeem achter
Trekhaak, afneembaar
Het gangbare elektrische spul; climatronic (L/R gescheiden), stoelen, spiegels, cruisecontrol etc.

Minpunten (eerlijk is eerlijk toch?):
Lak heeft gebruikssporen en wat steenslag aan de voorzijde (wel bijgewerkt) maar met die km-stand kan je geen superstrakke lak verwachten, echter nergens roest.
Plastic kapje van een van de stoelverstellingsknopjes ontbreekt bij de bestuurdersstoel, functioneert wel prima.
Uitlaat midden- en einddemper hebben hun beste tijd wel gehad, die gaat nog wel even mee, maar geen jaren meer.

Zie ook Autoscout voor meer pics:
Attachments
ea1258997703.jpg
ea1258997703.jpg (199.09 KiB) Viewed 1357 times

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero Estate nov-1999 230pk

Post by Rich »

Mag weg/op slot, is verkocht.
Best wel jammer dat ie nu weg is, was een hele fijne auto..

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Saab 9-5 Aero Estate nov-1999 230pk

Post by Tjabbo »

[V] bye bye saab!
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Locked