Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
1jz vvti supra mk3 €5500
-
- Shoarma haler eerste klas
- Posts: 322
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 10 March 2013 14:43
Re: 1jz vvti supra mk3 €4500 voor leden !!
...
Last edited by 1991supra on Sunday 16 November 2014 12:30, edited 1 time in total.
Re: 1jz vvti supra mk3 €4500 voor leden !!
Misschien een gekke vraag, maar staat de auto al op marktplaats.nl, mobile.de en kapaza.be?
Toen ik mijn MKII verkocht (aantal jaren terug) kreeg ik vooral uit Frankrijk, België en Duitsland interesse.
Casper
Toen ik mijn MKII verkocht (aantal jaren terug) kreeg ik vooral uit Frankrijk, België en Duitsland interesse.
Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: 1jz vvti supra mk3 €4500 voor leden !!
nee daar staat hij niet op zal hem er eens op zetten
Re: 1jz vvti supra mk3 €5000
iemand interesse in de motor plus bak aandrijf as enz enz dus eigenlijk zonder carrosserie
Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
hoeveel vraag je voor de complete motor swap? incl. alle kabels, versnellingsbak enz?
en wat is verschil met deze VVt-I ten opzichte van de 1jz's die anderen erin hebben liggen?
en wat is verschil met deze VVt-I ten opzichte van de 1jz's die anderen erin hebben liggen?
Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
het verschil
The third generation of the 1JZ-GTE was introduced around 1996, still as a 2.5-litre turbo, but with Toyota's BEAMS architecture.[2] This included a reworked head, newly developed continuously variable valve timing mechanism (VVT-i), modified water jackets for improved cylinder cooling and newly developed shims with a titanium nitride coating for reduced cam friction.[3] The turbo setup changed from parallel twin turbo (CT12x2) to a single turbo (CT 15B). The single turbo is in part made more efficient by the use of smaller exhaust ports in the head, this allows the escaping exhaust gasses to have more velocity as they exit the head, which in turn, spools the turbo faster and at lower RPM.The adoption of VVT-i and the improved cylinder cooling allowed the compression ratio to be increased from 8.5:1 to 9.0:1. Even though the official power figures remained at 280 metric horsepower (210 kW) at 6200 rpm, torque was increased by 20Nm to 379 newton metres (280 lbf·ft) at 2400 rpm. These improvements resulted in increased engine efficiency that reduced fuel consumption by 10%. The adoption of a much higher efficiency single turbocharger than the twins as well as different manifold and exhaust ports were responsible for most of the 50% torque increase at low engine speeds .
ik vraag €4500 voor de complete swap .
dan heb je dus eigenlijk alles behalve de carroserie .
motor ,heeft nieuwe distributieriem+ r154 handbak sterker dan w58 . zit een nieuwe koppeling op.+ Limited Slip Differtential
complete intercoolerset want je kunt de gewone intercooler niet gebruiken.
nieuwe mishimoto radiateur , dikker als de originele voor betere koeling
noem maar op
The third generation of the 1JZ-GTE was introduced around 1996, still as a 2.5-litre turbo, but with Toyota's BEAMS architecture.[2] This included a reworked head, newly developed continuously variable valve timing mechanism (VVT-i), modified water jackets for improved cylinder cooling and newly developed shims with a titanium nitride coating for reduced cam friction.[3] The turbo setup changed from parallel twin turbo (CT12x2) to a single turbo (CT 15B). The single turbo is in part made more efficient by the use of smaller exhaust ports in the head, this allows the escaping exhaust gasses to have more velocity as they exit the head, which in turn, spools the turbo faster and at lower RPM.The adoption of VVT-i and the improved cylinder cooling allowed the compression ratio to be increased from 8.5:1 to 9.0:1. Even though the official power figures remained at 280 metric horsepower (210 kW) at 6200 rpm, torque was increased by 20Nm to 379 newton metres (280 lbf·ft) at 2400 rpm. These improvements resulted in increased engine efficiency that reduced fuel consumption by 10%. The adoption of a much higher efficiency single turbocharger than the twins as well as different manifold and exhaust ports were responsible for most of the 50% torque increase at low engine speeds .
ik vraag €4500 voor de complete swap .
dan heb je dus eigenlijk alles behalve de carroserie .
motor ,heeft nieuwe distributieriem+ r154 handbak sterker dan w58 . zit een nieuwe koppeling op.+ Limited Slip Differtential
complete intercoolerset want je kunt de gewone intercooler niet gebruiken.
nieuwe mishimoto radiateur , dikker als de originele voor betere koeling
noem maar op
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 711
- Joined: Monday 21 October 2013 13:33
- Location: oldenzaal
Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
moooie uitleg ik snap alleen 1 ding niet maar kan zijn dat ik niet goed kan zien op de foto's
maar jou 1jz is toch gewoon een 1JZ twin turbo vvt-i?
correct me if i am wrong![Blush [:I]](./images/smilies/icon_smile_blush.gif)
maar jou 1jz is toch gewoon een 1JZ twin turbo vvt-i?
correct me if i am wrong
![Blush [:I]](./images/smilies/icon_smile_blush.gif)
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24490
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
vvti 1jz's zijn single turbo. stock af fabriek.Gallecgun wrote:moooie uitleg ik snap alleen 1 ding niet maar kan zijn dat ik niet goed kan zien op de foto's
maar jou 1jz is toch gewoon een 1JZ twin turbo vvt-i?
correct me if i am wrong
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
inderdaad de 1jz gte vvti is SINGLE turbo staat ook in de uitleg
beter verbruik en ook nog 50% meer koppel onderin dan de twin turbo
![top2 [Y]](./images/smilies/14.gif)
beter verbruik en ook nog 50% meer koppel onderin dan de twin turbo

-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 711
- Joined: Monday 21 October 2013 13:33
- Location: oldenzaal
Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
aha dus ik heb me met de gewone vergist
Thanks!
Thanks!
Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
probeer t te verkopen aan sw performance ofzo. of ruil t in tegen een andere auto met bijbetaling van hun kant.
2016 Citroen C1 Style Edition
Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
heb ze een mail gestuurd maar nog niks van gehoord.
- reaper
- Assistent shoarma kruider
- Posts: 559
- Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
- Location: Vilvoorde (België)
Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
bij deze interesse in de hele swap (heb pm gestuurd) 

Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
nog niks ontvangen
- reaper
- Assistent shoarma kruider
- Posts: 559
- Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
- Location: Vilvoorde (België)
Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
had belijkbaar ook niks verstuurd1991supra wrote:nog niks ontvangen

Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
gereserveerd
Re: 1jz vvti supra mk3 €5500
slotje verkocht