Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
Voertuiggegevens:
BMW 3 serie E30 323i met Toyota Supra MKIV 2JZ-GTE motor
Motorisch / aandrijflijn
Toyota Supra MKIV 2001 JDM 2JZ-GTE 3.0 24v VVT-i Twin-turbo engine (75000km)
Toyota Supra MKIV US twin turbo's gemonteerd, (stalen schoepenwielen) Turbo's zijn ondertussen 7dkm oud.
Toyota Supra MKIII turbo 5/speed R154 versnellingsbak met 1JZ-GTE bellhouse
Toyota Supra MKIII turbo cardanas (aangepast en gebalanceerd) met nieuwe kruisstukjes en ophanglager
1JZ-GTE vliegwiel en koppeling (gebalanceerd)
S188 huis 40% gereviseerd sper-differentieel
Apexi AVC-R boost controller black edition
Mercedes G klasse intercooler
Home made Apexi cold air intake
High Flow bosch pomp
1x76mm uitlaat (volledig de-cat) ->2x50mm RVS Simons einddempers
Greddy Boost Cut Controller
HKS Speed Limit Defender
Mishimoto vol aluminium e36 M3 Radiateur
Recentelijk vervangen, keeringen, waterpomp, distributie, bougiekabels, slangetjes, NIEUWE kachelmotor, ruitenwisserschakelaar, startblokje, Radiateur en waterslangen,
Motorolie 5w40 Castrol Magnatec vol syntetisch
Body / onderstel
Carrosserie BMW 3 serie 323i uit 1983
ALLE ophangrubbers zijn vervangen door orginele BMW M3 of M-tech rubbers, géén PU.
Custom motor en baksteunen
Rubberen Exentrische topmounts (meer negatief camber op de voorzijde)
Voorkant nieuwe 22mm en achter 13.5mm stabistang
Billstein B8 schokdempers
Intrax Racing -60 veren rondom
Achteras sporing en camber stelbaar gemaakt en 4 wiel uitgelijnd.
BMW E36 Stuurhuis met stuuruitslagbegrenzers
Veerpootbrug voorkant
Remsysteem
Voor 312mm / Achter 294mm remschijven icm e34 V8 remklauwen met (nieuwe) 750i hoofdremcilinder
E23 Hydrolic brake booster
Interieur/div.
M/tech 1 set rondom, side skirts zitten er niet op, wel aanwezig (vvfl, met omhoog staande randen).
Hartge 7.5J 16 inc wielen met Dunlop Sportmaxx voor en Kumho Ecsta achter.
Alpina Meterhouder
High Fancy Speakers en Alpine Radio met Bluetooth Carkit.
e36 M3 voorstoelen
Carrosserie is in zeer goede staat, lak is matig.
* Auto is gebouwd op dagelijks gebruik en heeft al 6 jaar probleemloos gereden.
* Motor staat op kenteken en de complete motorswap is bekend bij de RDW.
* Honderden foto's van de totale swap zijn (online en digitaal) aanwezig, tevens het ombouwtopic is hier bekent.
* Motor staat nu reeds 4 jaar afgesteld op 1.0 bar en levert naar schatting 370 Wpk (330pk stnd).
* Testpiloten mogen thuisblijven
* Mag duidelijk zijn dat er kosten technisch niks bespaard is met deze swap en altijd gekozen voor een duurzame oplossing.
* Leuke basis voor 1000+ PK of ombouwpakket voor je eigen E30.
Power to weight ratio (Kilo/pk) 3.27
Unieke aanbieding, mocht de auto aan het eind van het jaar niet weg zijn dan zal hij in onderdelen verkocht gaan worden, mede omdat hij in onderdelen meer waard is dan de vraagprijs.
Auto gaat weg vanwege ander werk en mede omdat ik er nog amper tijd voor heb sinds de kleine
Vraagprijs 10500,-
Geen inruil
061-4546384
(Omgeving Rotterdam)






BMW 3 serie E30 323i met Toyota Supra MKIV 2JZ-GTE motor
Motorisch / aandrijflijn
Toyota Supra MKIV 2001 JDM 2JZ-GTE 3.0 24v VVT-i Twin-turbo engine (75000km)
Toyota Supra MKIV US twin turbo's gemonteerd, (stalen schoepenwielen) Turbo's zijn ondertussen 7dkm oud.
Toyota Supra MKIII turbo 5/speed R154 versnellingsbak met 1JZ-GTE bellhouse
Toyota Supra MKIII turbo cardanas (aangepast en gebalanceerd) met nieuwe kruisstukjes en ophanglager
1JZ-GTE vliegwiel en koppeling (gebalanceerd)
S188 huis 40% gereviseerd sper-differentieel
Apexi AVC-R boost controller black edition
Mercedes G klasse intercooler
Home made Apexi cold air intake
High Flow bosch pomp
1x76mm uitlaat (volledig de-cat) ->2x50mm RVS Simons einddempers
Greddy Boost Cut Controller
HKS Speed Limit Defender
Mishimoto vol aluminium e36 M3 Radiateur
Recentelijk vervangen, keeringen, waterpomp, distributie, bougiekabels, slangetjes, NIEUWE kachelmotor, ruitenwisserschakelaar, startblokje, Radiateur en waterslangen,
Motorolie 5w40 Castrol Magnatec vol syntetisch
Body / onderstel
Carrosserie BMW 3 serie 323i uit 1983
ALLE ophangrubbers zijn vervangen door orginele BMW M3 of M-tech rubbers, géén PU.
Custom motor en baksteunen
Rubberen Exentrische topmounts (meer negatief camber op de voorzijde)
Voorkant nieuwe 22mm en achter 13.5mm stabistang
Billstein B8 schokdempers
Intrax Racing -60 veren rondom
Achteras sporing en camber stelbaar gemaakt en 4 wiel uitgelijnd.
BMW E36 Stuurhuis met stuuruitslagbegrenzers
Veerpootbrug voorkant
Remsysteem
Voor 312mm / Achter 294mm remschijven icm e34 V8 remklauwen met (nieuwe) 750i hoofdremcilinder
E23 Hydrolic brake booster
Interieur/div.
M/tech 1 set rondom, side skirts zitten er niet op, wel aanwezig (vvfl, met omhoog staande randen).
Hartge 7.5J 16 inc wielen met Dunlop Sportmaxx voor en Kumho Ecsta achter.
Alpina Meterhouder
High Fancy Speakers en Alpine Radio met Bluetooth Carkit.
e36 M3 voorstoelen
Carrosserie is in zeer goede staat, lak is matig.
* Auto is gebouwd op dagelijks gebruik en heeft al 6 jaar probleemloos gereden.
* Motor staat op kenteken en de complete motorswap is bekend bij de RDW.
* Honderden foto's van de totale swap zijn (online en digitaal) aanwezig, tevens het ombouwtopic is hier bekent.
* Motor staat nu reeds 4 jaar afgesteld op 1.0 bar en levert naar schatting 370 Wpk (330pk stnd).
* Testpiloten mogen thuisblijven
* Mag duidelijk zijn dat er kosten technisch niks bespaard is met deze swap en altijd gekozen voor een duurzame oplossing.
* Leuke basis voor 1000+ PK of ombouwpakket voor je eigen E30.
Power to weight ratio (Kilo/pk) 3.27
Unieke aanbieding, mocht de auto aan het eind van het jaar niet weg zijn dan zal hij in onderdelen verkocht gaan worden, mede omdat hij in onderdelen meer waard is dan de vraagprijs.
Auto gaat weg vanwege ander werk en mede omdat ik er nog amper tijd voor heb sinds de kleine
Vraagprijs 10500,-
Geen inruil
061-4546384
(Omgeving Rotterdam)






Last edited by Gtech on Monday 02 March 2015 23:07, edited 1 time in total.
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 711
- Joined: Monday 21 October 2013 13:33
- Location: oldenzaal
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
Jammer dat je weg doet, ga je in de toekomst nog weer een mooie build doen?
heb erg genoten van je topic hier over
heb erg genoten van je topic hier over

- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
Thanks,
who knows...voorlopig hou ik de V8. Misschien ooit upgraden of een totaal ander iets maar niet op korte termijn
who knows...voorlopig hou ik de V8. Misschien ooit upgraden of een totaal ander iets maar niet op korte termijn

- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
Verkocht onder voorbehoud.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24490
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i


My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
Wauw, deze koper gaat erg gelukkig zijn! 

Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
is hij al verkocht?
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
De BMW is verkocht en opgehaald.
Even ter info voor de geïnteresseerden, de nieuwe eigenaar heeft hem compleet overgenomen en zal er waarschijnlijk meer mee gaan rijden als mij.
Hij zit ook op het forum, ik laat zijn naam even anoniem dan kan hij zelf beslissen of hij wel of niet iets wil posten.
Groeten,
Marcel
Even ter info voor de geïnteresseerden, de nieuwe eigenaar heeft hem compleet overgenomen en zal er waarschijnlijk meer mee gaan rijden als mij.
Hij zit ook op het forum, ik laat zijn naam even anoniem dan kan hij zelf beslissen of hij wel of niet iets wil posten.
Groeten,
Marcel
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24490
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Leuke projecten/kill stories
![Evil [}:)]](./images/smilies/icon_smile_evil.gif)

My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
Inderdaad 

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
Binnenkort meer. Nog even werken zo. Top auto, helemaal blij mee.
Oh ,ja. De eerste 911 turbo is al dood. Toen hij na 2 seconden nog niet naar links ging heb ik het rechts geprobeerd wat die meneer geen goed idee vond. Dus dat ging redelijk gelijk op tot die tweede turbo er goed inkwam. Bye bye platte kever. Lekker huilie huilie doen in een hoekje.
Oh ,ja. De eerste 911 turbo is al dood. Toen hij na 2 seconden nog niet naar links ging heb ik het rechts geprobeerd wat die meneer geen goed idee vond. Dus dat ging redelijk gelijk op tot die tweede turbo er goed inkwam. Bye bye platte kever. Lekker huilie huilie doen in een hoekje.
Less Bullshit, More Horsepower
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
Nog een berichtje dan. Toch noch even een rondje gedaan. Even omdat het kan. Eigenlijk is het gewoon een smilemachine. Iedere keer als je gas geeft voel je je weer alsof je toen je 7 jaar oud was voor het eerst een kapsalon naar binnen werkte met windkracht 10 tegen.
Ga er goed voor zorgen en zal zodra ik fysiek weer kan(heb een gebroken arm) eventuele upgrades hier posten.
De platte kever bestuurder kwam overigens even later naast me rijden met een dikke grijns en 2 duimen omhoog.
Ga er goed voor zorgen en zal zodra ik fysiek weer kan(heb een gebroken arm) eventuele upgrades hier posten.
De platte kever bestuurder kwam overigens even later naast me rijden met een dikke grijns en 2 duimen omhoog.
Less Bullshit, More Horsepower
- dubversion
- Meat-team Member
- Posts: 839
- Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
- Contact:
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
Hallo JW,
Heel veel plezier met deze absoluut unieke auto. Op 5 juni heb ik weer ik mijn jaarlijkse custom turbo meeting in Almere, het zou mooi zijn als je langs komt. Het is allemaal nog niet officieel, de vergunning moet nog worden aangevraagd. Dus bij deze een "heads up".
groetjes,
Jeroen
Heel veel plezier met deze absoluut unieke auto. Op 5 juni heb ik weer ik mijn jaarlijkse custom turbo meeting in Almere, het zou mooi zijn als je langs komt. Het is allemaal nog niet officieel, de vergunning moet nog worden aangevraagd. Dus bij deze een "heads up".
groetjes,
Jeroen
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24490
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i


My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i
Komt goed. Vandaag t/m woensdag even flink buffelen aan werk en daarna ga ik zomaar eens tijd hebben. Aangezien het casual friday is even met de 3 op pad vandaag. Normaal rij ik met een BMW 545i wat niet echt een slome bak is maar als je uit de 3 serie in de 5 stapt dan is die 333PK met die extra kilo's net of je een vrachtschip met een buitenboordmotor onder je kont hebt. Niet vooruit te branden.
Topic komt er aan.
Topic komt er aan.
Less Bullshit, More Horsepower
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24490
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i



My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.