Page 1 of 1

BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Sunday 01 March 2015 17:46
by Gtech
Voertuiggegevens:

BMW 3 serie E30 323i met Toyota Supra MKIV 2JZ-GTE motor

Motorisch / aandrijflijn

Toyota Supra MKIV 2001 JDM 2JZ-GTE 3.0 24v VVT-i Twin-turbo engine (75000km)
Toyota Supra MKIV US twin turbo's gemonteerd, (stalen schoepenwielen) Turbo's zijn ondertussen 7dkm oud.
Toyota Supra MKIII turbo 5/speed R154 versnellingsbak met 1JZ-GTE bellhouse
Toyota Supra MKIII turbo cardanas (aangepast en gebalanceerd) met nieuwe kruisstukjes en ophanglager
1JZ-GTE vliegwiel en koppeling (gebalanceerd)
S188 huis 40% gereviseerd sper-differentieel
Apexi AVC-R boost controller black edition
Mercedes G klasse intercooler
Home made Apexi cold air intake
High Flow bosch pomp
1x76mm uitlaat (volledig de-cat) ->2x50mm RVS Simons einddempers
Greddy Boost Cut Controller
HKS Speed Limit Defender
Mishimoto vol aluminium e36 M3 Radiateur
Recentelijk vervangen, keeringen, waterpomp, distributie, bougiekabels, slangetjes, NIEUWE kachelmotor, ruitenwisserschakelaar, startblokje, Radiateur en waterslangen,
Motorolie 5w40 Castrol Magnatec vol syntetisch


Body / onderstel

Carrosserie BMW 3 serie 323i uit 1983
ALLE ophangrubbers zijn vervangen door orginele BMW M3 of M-tech rubbers, géén PU.
Custom motor en baksteunen
Rubberen Exentrische topmounts (meer negatief camber op de voorzijde)
Voorkant nieuwe 22mm en achter 13.5mm stabistang
Billstein B8 schokdempers
Intrax Racing -60 veren rondom
Achteras sporing en camber stelbaar gemaakt en 4 wiel uitgelijnd.
BMW E36 Stuurhuis met stuuruitslagbegrenzers
Veerpootbrug voorkant

Remsysteem

Voor 312mm / Achter 294mm remschijven icm e34 V8 remklauwen met (nieuwe) 750i hoofdremcilinder
E23 Hydrolic brake booster

Interieur/div.

M/tech 1 set rondom, side skirts zitten er niet op, wel aanwezig (vvfl, met omhoog staande randen).
Hartge 7.5J 16 inc wielen met Dunlop Sportmaxx voor en Kumho Ecsta achter.
Alpina Meterhouder
High Fancy Speakers en Alpine Radio met Bluetooth Carkit.
e36 M3 voorstoelen
Carrosserie is in zeer goede staat, lak is matig.


* Auto is gebouwd op dagelijks gebruik en heeft al 6 jaar probleemloos gereden.
* Motor staat op kenteken en de complete motorswap is bekend bij de RDW.
* Honderden foto's van de totale swap zijn (online en digitaal) aanwezig, tevens het ombouwtopic is hier bekent.
* Motor staat nu reeds 4 jaar afgesteld op 1.0 bar en levert naar schatting 370 Wpk (330pk stnd).
* Testpiloten mogen thuisblijven
* Mag duidelijk zijn dat er kosten technisch niks bespaard is met deze swap en altijd gekozen voor een duurzame oplossing.
* Leuke basis voor 1000+ PK of ombouwpakket voor je eigen E30.

Power to weight ratio (Kilo/pk) 3.27

Unieke aanbieding, mocht de auto aan het eind van het jaar niet weg zijn dan zal hij in onderdelen verkocht gaan worden, mede omdat hij in onderdelen meer waard is dan de vraagprijs.
Auto gaat weg vanwege ander werk en mede omdat ik er nog amper tijd voor heb sinds de kleine


Vraagprijs 10500,-

Geen inruil

061-4546384

(Omgeving Rotterdam)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Monday 02 March 2015 11:17
by Gallecgun
Jammer dat je weg doet, ga je in de toekomst nog weer een mooie build doen?
heb erg genoten van je topic hier over ^O^

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Monday 02 March 2015 22:30
by Gtech
Thanks,

who knows...voorlopig hou ik de V8. Misschien ooit upgraden of een totaal ander iets maar niet op korte termijn :)

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Tuesday 03 November 2015 19:43
by Gtech
Verkocht onder voorbehoud.

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Wednesday 04 November 2015 10:55
by Tjabbo
-O- -O-

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Monday 16 November 2015 12:24
by kefke
Wauw, deze koper gaat erg gelukkig zijn! :9~

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Friday 15 January 2016 20:08
by 1991supra
is hij al verkocht?

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Tuesday 15 March 2016 20:38
by Gtech
De BMW is verkocht en opgehaald.

Even ter info voor de geïnteresseerden, de nieuwe eigenaar heeft hem compleet overgenomen en zal er waarschijnlijk meer mee gaan rijden als mij.

Hij zit ook op het forum, ik laat zijn naam even anoniem dan kan hij zelf beslissen of hij wel of niet iets wil posten.

Groeten,

Marcel

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Tuesday 15 March 2016 20:52
by Tjabbo
^O^ Hopelijk wel.
Leuke projecten/kill stories [}:)] zijn altijd welkom *O*

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Tuesday 15 March 2016 21:11
by Mark
Inderdaad ^O^

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Tuesday 15 March 2016 21:48
by JWtje
Binnenkort meer. Nog even werken zo. Top auto, helemaal blij mee.

Oh ,ja. De eerste 911 turbo is al dood. Toen hij na 2 seconden nog niet naar links ging heb ik het rechts geprobeerd wat die meneer geen goed idee vond. Dus dat ging redelijk gelijk op tot die tweede turbo er goed inkwam. Bye bye platte kever. Lekker huilie huilie doen in een hoekje.

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Tuesday 15 March 2016 23:00
by JWtje
Nog een berichtje dan. Toch noch even een rondje gedaan. Even omdat het kan. Eigenlijk is het gewoon een smilemachine. Iedere keer als je gas geeft voel je je weer alsof je toen je 7 jaar oud was voor het eerst een kapsalon naar binnen werkte met windkracht 10 tegen.
Ga er goed voor zorgen en zal zodra ik fysiek weer kan(heb een gebroken arm) eventuele upgrades hier posten.

De platte kever bestuurder kwam overigens even later naast me rijden met een dikke grijns en 2 duimen omhoog.

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Wednesday 16 March 2016 10:04
by dubversion
Hallo JW,

Heel veel plezier met deze absoluut unieke auto. Op 5 juni heb ik weer ik mijn jaarlijkse custom turbo meeting in Almere, het zou mooi zijn als je langs komt. Het is allemaal nog niet officieel, de vergunning moet nog worden aangevraagd. Dus bij deze een "heads up".

groetjes,

Jeroen

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Thursday 17 March 2016 09:16
by Tjabbo
^O^ vet man! snel je eigen topic maken en voorstellen met je bimmer? :drive:

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Friday 18 March 2016 15:09
by JWtje
Komt goed. Vandaag t/m woensdag even flink buffelen aan werk en daarna ga ik zomaar eens tijd hebben. Aangezien het casual friday is even met de 3 op pad vandaag. Normaal rij ik met een BMW 545i wat niet echt een slome bak is maar als je uit de 3 serie in de 5 stapt dan is die 333PK met die extra kilo's net of je een vrachtschip met een buitenboordmotor onder je kont hebt. Niet vooruit te branden.

Topic komt er aan.

Re: BMW E30 2JZ-GTE vvt-i

Posted: Friday 18 March 2016 15:46
by Tjabbo
*O* *O* *O*