Page 1 of 1

Iemand ervaring met HKS Fcon PFC op 1JZ/2JZ?

Posted: Thursday 22 September 2011 22:18
by Rsoarer
Heeft er iemand ervaring met de HKS Fcon PFC op JZ motoren? Deze piggyback schijnt goede eigenschappen te hebben, enkel weet ik niet of deze met upgrade injectors te gebruiken is?

Re: Iemand ervaring met HKS Fcon PFC op 1JZ/2JZ?

Posted: Saturday 24 September 2011 08:46
by lennert
fcon heb je geloof ik in verschillende soorten
maar is goed product en is juist ervoor om als je blok tuned om hem goed te laten lopen.

kijk ook een naar link of haltech zijn ook twee hele goeie.

Re: Iemand ervaring met HKS Fcon PFC op 1JZ/2JZ?

Posted: Saturday 24 September 2011 10:54
by Rich
De Fcon's zijn per type auto geproduceerd, je moet er dus eentje hebben voor jouw specifieke motor, anders werkt 't niet. Als je grotere injectoren hebt dan stock zal je de GCCII ook moeten aanschaffen om 'm te kunnen aanpassen.

Re: Iemand ervaring met HKS Fcon PFC op 1JZ/2JZ?

Posted: Tuesday 27 September 2011 12:37
by Rsoarer
Oke duidelijk Rich,

Ik wil toch specifiek niet op een standalone overgaan omdat ik dan geen airco meer heb nog cruise control. Daarnaast weet ik niet of de factory idle met een standalone ooit kan behalen. Weet jij een goede standalone waarmee ik dus eigenlijk mijn fabrieksfuncties als cruise en airco en betrouwbaarheid behoud?

Vroeg of laat komt er een 2JZ in mijn soarer, dat is slechts een kwestie van tijd. Wat ik echter wel wil is de 2jz aansturen met de 1JZ electronica.. en daar komt denk ik de uitdaging bij kijken.

Re: Iemand ervaring met HKS Fcon PFC op 1JZ/2JZ?

Posted: Tuesday 27 September 2011 13:11
by mmarkk
Airco blijft werken bij (de meeste?) standalone
cc volgens mij ook, anders sloop je die er maar af :)

Re: Iemand ervaring met HKS Fcon PFC op 1JZ/2JZ?

Posted: Tuesday 27 September 2011 13:18
by Rsoarer
Wanneer je de airco activeert dan moet de ecu toch zorgen voor een hogere idle? Ofwel de extra last compenseren? En cruise wordt aangestuurd vanuit de ECU nietwaar? en neeeeeeeee die gaat er echt niet af, soarer=cruising

Re: Iemand ervaring met HKS Fcon PFC op 1JZ/2JZ?

Posted: Tuesday 27 September 2011 13:29
by Digital
Neem je niet genoegen met een 2JZ-onderblok in je Soarer? Dat is vrij simpel te realiseren. Wil je ook de 2JZGTE-cilinderkop zal je adapters moeten maken voor je 1JZ inlaatspruitstuk en cam-sensoren. Tenzij die hetzelfde zijn?

Re: Iemand ervaring met HKS Fcon PFC op 1JZ/2JZ?

Posted: Tuesday 27 September 2011 13:43
by Rsoarer
Nee ik vertrouw de 1.5JZ op een of andere manier niet, ik wil toch voor de factory 2JZ gaan compleet met inlaat en uitlaat. Weliswaar gemodificeerd maar toch, het moet gewoon betrouwbaar zijn. Cam sensoren zijn op 1jz/2jz hetzelfde.

Re: Iemand ervaring met HKS Fcon PFC op 1JZ/2JZ?

Posted: Wednesday 28 September 2011 08:19
by lennert
Toch op 1 of andere manier gaan ze in uk en jp veel voor de 1,5jz ^O^