Page 2 of 2

Re: soarer 1,5jz

Posted: Monday 11 February 2013 23:15
by Dude
Een revisie kost ook 3000....

Maar hij is vast nog wel te koop, waar wacht je op?

Re: soarer 1,5jz

Posted: Friday 15 February 2013 20:04
by buddy
ja wegens de info hier. ben ik erg aan het twijfellen geraakt.

maar als ik de ad. op driftwork zo lees. zijn de internals van de turbo vervangen voor stalen.
en is de handbak ombouw nu een 2/3 jaar oud.....

en ik snap jullie commentaar enigzins wel, maar wat ik wil zeggen in hoeverre is het relaistisch
een deel van jullie kraken de auto af, navenant de advertentie van meneer de handellaar.
en een ander deel omdat het geen 1,5jz is deugt heel de auto niet meer...

verder is er niemand hier die de auto in real life gezien heeft,, niemand die naar de turbos gekeken heeft, alleen info op basis van een foto.

maar goed... ik ga toch een kijkje nemen, en dan laat ik jullie wel weten hoe of wat 8-)

Re: soarer 1,5jz

Posted: Saturday 16 February 2013 12:17
by Dude
Top ^O^
Het ligt er ook aan wat je van een auto verwacht. De meeste hier willen geen "afgetrapt" hok. De advertentie heeft er alle schijn van dat de vorige eigenaar er niet bepaald zuinig mee om is gegaan.
Maar als jij er ook mee gaat driften etc. dan maakt het niet veel uit. Een 1jz is behoorlijk bullet proof als je goed onderhoud doet en kwaliteit olie gebruikt.

Re: soarer 1,5jz

Posted: Tuesday 19 February 2013 19:10
by buddy
afgelopen zondag dus de soarer mogen bewonderen

en heb deze gerolen tegen mijn bmw 325i
de soarer is opzich in prima staat, totaal geen roest.
motorisch loopt de auto zeer netjes, motor loopt echt rustig. geen rare geluiden .
rijd remt en schakelt prima, echter is het wel wennen aan de koppelling, naar alle schijn zit er een twin plate clutch in als ik dat zo hoor en merk tijdens het rijden .

verder heeft de auto gewoon een hoop afwerk puntjes... liggen wat kabels dwars door de motorruimte doordat er een hoop meters in de auto zitten , dat gaat dus opgeruimt worden nog
.. uitlaat is lek op 1 of 2 plekken , dus die zal vervangen gaan worden .
verder het nodige onderhoud...

hierover graag jullie mening wat het beste is kwa oliekeuze?
filter en bougies origineel toyota als die dat leveren , want een klepdekselpakking was ookal een probleem kwam ik vandaag achter.

de posche(look)wielen gaan er natuurklijk onderuit en plaats maken voor een setje andere wielen .
neem aan dat de steek van soarer ook 5x114,3 ??

ik ga in ieder geval foto's voor jullie maken aankomend weekend.. en verdere vorderingen van en aan de auto *)

Re: soarer 1,5jz

Posted: Tuesday 19 February 2013 20:24
by Tjabbo
He Buddy gefeliciteerd met je aankoop!
Ben benieuwd wat je er van weet te maken ^O^

Olie liefst zoals Toyota voorschrijft, bougies en filter gewoon een goed merk nemen.
Bougies het liefst koper, geen irridium want die kunnen minder goed tegen hogere boost getallen. :)

Picts! :jurk:

Re: soarer 1,5jz

Posted: Tuesday 19 February 2013 22:29
by buddy
hier even wat plaatjes...

kan iemand mij vertellen wat de ideale et waarde is voor de soarer..?
ik vind deze wielen verschrikkelijk en ben op zoek naar andere, maar wil een dikke set die de wielbakken goed vult
echter kan ik weinig vinden over de goede et waarde..
ook ga ik de soarer deze week een beurt geven , heb alles origineel toyota bestelt.. alleen nog geen olie... wat raden jullie aan kwa olie?

Image
Image
Image
Image
Image

verder ben ik ondertussen al begonnen met het verwijderen van alle losse kabelzooi.. er is een hoop geknutseld aan de auto.. air fuel meter hadden ze de kabeltjes gewoon blank gemaakt en aan elkaar gedraait, :N en zo nog meer van die dingen .
alllllles gaat eruit.. en wat ik er in wil hebben zal netjes en op de goede manier er weer terug in komen .

ook ben ik nog op zoek naar een vaccuum schema voor de 1jz... omdat er wat slangetjes afgedopt zitten , of gewoon los hangen die naar mijn idee niet zo horen te hangen ....

thankx alvast voor de info...