Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Moderators: Jos, mmarkk, Rsoarer
-
- Shoarma haler
- Posts: 219
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 16 October 2012 21:34
- Location: 010
Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Topic zegt het al.
Er staan amper soarers (dus geen lexus uitvoeringen) of tourers of mk2's chasers enzovoorts tekoop. De meeste moeten toch geimporteerd worden.
Dan is de vraag waar moet je allemaal op letten? Hoe weet je dat je niet teveel betaald voor zo'n wagen? Ik weet dat SW-Performance een goeie naam heeft kwa import. Kan de importeur de snelheidsbegrenzers eraf halen? Wat als de auto een onderhoudsbeurt nodig heeft of iets dergelijks. Kan het dan gewoon via Toyota of moet t speciaal besteld worden uit Japan?
Er staan amper soarers (dus geen lexus uitvoeringen) of tourers of mk2's chasers enzovoorts tekoop. De meeste moeten toch geimporteerd worden.
Dan is de vraag waar moet je allemaal op letten? Hoe weet je dat je niet teveel betaald voor zo'n wagen? Ik weet dat SW-Performance een goeie naam heeft kwa import. Kan de importeur de snelheidsbegrenzers eraf halen? Wat als de auto een onderhoudsbeurt nodig heeft of iets dergelijks. Kan het dan gewoon via Toyota of moet t speciaal besteld worden uit Japan?
2016 Citroen C1 Style Edition
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
ze zijn technisch haast gelijk (of compatible) aan de MKIV supra, denk dat de aandachtspunten haast dezelfde zijn.
je zal om begrenzing tegen te gaan een SLD moeten monteren of een aftermarket voorgeprogrammeerde ECU kopen. (denk aan een blitz access of een Mines ECU).
Onderhoud kan gewoon in NL. dealer kan aan de hand van je chassisnummer de onderdelen bestellen. moet vaak wel uit papjan komen. Soms uit duitsland als je geluk hebt.
je zal om begrenzing tegen te gaan een SLD moeten monteren of een aftermarket voorgeprogrammeerde ECU kopen. (denk aan een blitz access of een Mines ECU).
Onderhoud kan gewoon in NL. dealer kan aan de hand van je chassisnummer de onderdelen bestellen. moet vaak wel uit papjan komen. Soms uit duitsland als je geluk hebt.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Ow oke top!
Zulke ECU's zijn wel heel erg prijzig.
Maar wat is SLD eigenlijk?
Zulke ECU's zijn wel heel erg prijzig.
Maar wat is SLD eigenlijk?
2016 Citroen C1 Style Edition
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
SLD=Speed limit defender ;)
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Speed limit defencer.
alle tuning is duur. hoe goedkoper je oplossing, hoe groter de kans op problemen.
alle tuning is duur. hoe goedkoper je oplossing, hoe groter de kans op problemen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Mwa dat heb ik zelf nog niet ervaren bij de Corolla.
Maar daar heb je zeker wel gelijk in Tjabbo.
Maar daar heb je zeker wel gelijk in Tjabbo.
2016 Citroen C1 Style Edition
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
je corolla is niet getuned maar gestyled.
anyhow, welke soarer wil je? wil je een RHD? of een sc300/sc400 ?
ik zou denk ik een sc300 kopen, daar zit al een 2jz in. dan kan je makkelijker swappen naar GTE.
anyhow, welke soarer wil je? wil je een RHD? of een sc300/sc400 ?
ik zou denk ik een sc300 kopen, daar zit al een 2jz in. dan kan je makkelijker swappen naar GTE.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Dat zou een no brainer moeten zijn. Sc300 zijn cheap en zit je tenminste links
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Sc300 zijn ook wel flink aan de prijs hoor, en schaars. Sc400 zie je vaker in Nederland. De 2jz ombouw is bij een soarer makkelijker omdat de kabelbomen haast identiek zijn en de 1jz op exact dezelfde manier er in ligt.
Maar dat neemt niet weg dat een linksgestuurde auto fijner (in nl) rijdt dan een rechtsgestuurde.
En, ja hoe kan het ook anders, toch ff bashen. Een lexus sc zal nooit een soarer zijn:)
Digidash=hot
Maar dat neemt niet weg dat een linksgestuurde auto fijner (in nl) rijdt dan een rechtsgestuurde.
En, ja hoe kan het ook anders, toch ff bashen. Een lexus sc zal nooit een soarer zijn:)
Digidash=hot
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Zit er veel verschil tussen de sc300 en soarer?
Ik dacht namelijk dat deze identiek waren kwa techniek. Aangezien het een importtopic betreft lijkt me import uit de States ook niet zo'n probleem?
Ze kosten daar $4-5k uit mijn hoofd (don't quote me, ik zoek nooit op deze auto's ).
Casper
Ik dacht namelijk dat deze identiek waren kwa techniek. Aangezien het een importtopic betreft lijkt me import uit de States ook niet zo'n probleem?
Ze kosten daar $4-5k uit mijn hoofd (don't quote me, ik zoek nooit op deze auto's ).
Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Ja zeker wel;
Een soarer zit lekkerder uhmm je hoeft minder ver te lopen om te tanken hahah.
Nee zit echt niet veel verschil in alleen kleine details
Een soarer zit lekkerder uhmm je hoeft minder ver te lopen om te tanken hahah.
Nee zit echt niet veel verschil in alleen kleine details
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
@ Tjabbo sinds wanneer valt onderstel onder styling bij een Corolla?
Als ik zou moeten kiezen zou het toch de lexus variant worden. En dan gaat t meer om t stuur dat links zit en een beul van een v8.
Als ik zou moeten kiezen zou het toch de lexus variant worden. En dan gaat t meer om t stuur dat links zit en een beul van een v8.
2016 Citroen C1 Style Edition
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Wat waar onder valt is eigenlijk niet eens zo heel erg van belang, wat tjabs je wilt uitleggen is dat het tunen van dit soort voertuigen al gauw in de hogere bedragen gaat lopen. Bedragen die over het algemeen niet gebruikelijk zijn bij corollas..
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Ach eigenlijk hoef je soarers/sc's niet echt te tunen. Zit best hoop vermogen in. En tis meer een cruisebak dan een ''racemonster''
2016 Citroen C1 Style Edition
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Dat is zeker waar. Dit soort auto's rij je voor de luxe, het vermogen is voor heb..
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
helemaal mee eensRsoarer wrote:Dat is zeker waar. Dit soort auto's rij je voor de luxe, het vermogen is voor heb..
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Ik heb op mp een sc400 gezien met 353.000 op de teller. Algemeen gezien voor een V8 is dat peanuts. Maar wat denken jullie? Is het een bezoekje waard of is t beter om het te laten gaan en hopen op een betere.
2016 Citroen C1 Style Edition
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
nee joh, kun je gerust nog 4 miljoen mee rijden
Zonder gekheid, ik vind dat echt veel km. Beter zoek je iets onder de 150.000, zit je daar boven dan komen de duurdere reparaties er aan ongeacht welke auto.
Denk aan de ophanging, remmen, bak etc....
Zonder gekheid, ik vind dat echt veel km. Beter zoek je iets onder de 150.000, zit je daar boven dan komen de duurdere reparaties er aan ongeacht welke auto.
Denk aan de ophanging, remmen, bak etc....
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 99&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 37&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 37&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos
Klopt, één nieuwe draagarm kost al bijna 300 euro en door de double wishbone ophanging kun je dat bedrag gerust keer 4 doen wil je alles weer strak hebben.
Dus ongeacht de sterke motor moet je ook letten op de slijtage onderdelen - niet motor gerelateerd-.
Dus ongeacht de sterke motor moet je ook letten op de slijtage onderdelen - niet motor gerelateerd-.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!