Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Hét forum voor de Toyota Soarer (Of lexus sc300 en sc400), Tourer en Chaser.
Deze geweldige auto's delen haast alle techniek met de supra. Op dit forum als eerste gecombineerd tot één community voor NL!

Moderators: Jos, mmarkk, Rsoarer

Post Reply
PatMan
Shoarma haler
Posts: 219
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 16 October 2012 21:34
Location: 010

Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by PatMan »

Topic zegt het al.

Er staan amper soarers (dus geen lexus uitvoeringen) of tourers of mk2's chasers enzovoorts tekoop. De meeste moeten toch geimporteerd worden.
Dan is de vraag waar moet je allemaal op letten? Hoe weet je dat je niet teveel betaald voor zo'n wagen? Ik weet dat SW-Performance een goeie naam heeft kwa import. Kan de importeur de snelheidsbegrenzers eraf halen? Wat als de auto een onderhoudsbeurt nodig heeft of iets dergelijks. Kan het dan gewoon via Toyota of moet t speciaal besteld worden uit Japan?
2016 Citroen C1 Style Edition

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24471
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Tjabbo »

ze zijn technisch haast gelijk (of compatible) aan de MKIV supra, denk dat de aandachtspunten haast dezelfde zijn.

je zal om begrenzing tegen te gaan een SLD moeten monteren of een aftermarket voorgeprogrammeerde ECU kopen. (denk aan een blitz access of een Mines ECU).
Onderhoud kan gewoon in NL. dealer kan aan de hand van je chassisnummer de onderdelen bestellen. moet vaak wel uit papjan komen. Soms uit duitsland als je geluk hebt.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

PatMan
Shoarma haler
Posts: 219
Joined: Tuesday 16 October 2012 21:34
Location: 010

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by PatMan »

Ow oke top! *)
Zulke ECU's zijn wel heel erg prijzig.
Maar wat is SLD eigenlijk?
2016 Citroen C1 Style Edition

User avatar
Mark
Shoarma haler
Posts: 255
Joined: Sunday 14 August 2011 19:19

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Mark »

SLD=Speed limit defender ;)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24471
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Tjabbo »

Speed limit defencer.

alle tuning is duur. hoe goedkoper je oplossing, hoe groter de kans op problemen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

PatMan
Shoarma haler
Posts: 219
Joined: Tuesday 16 October 2012 21:34
Location: 010

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by PatMan »

Mwa dat heb ik zelf nog niet ervaren bij de Corolla.
Maar daar heb je zeker wel gelijk in Tjabbo.
2016 Citroen C1 Style Edition

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24471
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Tjabbo »

je corolla is niet getuned maar gestyled.
anyhow, welke soarer wil je? wil je een RHD? of een sc300/sc400 ?
ik zou denk ik een sc300 kopen, daar zit al een 2jz in. dan kan je makkelijker swappen naar GTE.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Casper »

Dat zou een no brainer moeten zijn. Sc300 zijn cheap en zit je tenminste links ^O^
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Rsoarer »

Sc300 zijn ook wel flink aan de prijs hoor, en schaars. Sc400 zie je vaker in Nederland. De 2jz ombouw is bij een soarer makkelijker omdat de kabelbomen haast identiek zijn en de 1jz op exact dezelfde manier er in ligt.

Maar dat neemt niet weg dat een linksgestuurde auto fijner (in nl) rijdt dan een rechtsgestuurde.

En, ja hoe kan het ook anders, toch ff bashen. Een lexus sc zal nooit een soarer zijn:)

Digidash=hot
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Casper »

Zit er veel verschil tussen de sc300 en soarer?

Ik dacht namelijk dat deze identiek waren kwa techniek. Aangezien het een importtopic betreft lijkt me import uit de States ook niet zo'n probleem?
Ze kosten daar $4-5k uit mijn hoofd (don't quote me, ik zoek nooit op deze auto's :p).

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Rsoarer »

Ja zeker wel;

Een soarer zit lekkerder uhmm je hoeft minder ver te lopen om te tanken hahah.

Nee zit echt niet veel verschil in alleen kleine details
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

PatMan
Shoarma haler
Posts: 219
Joined: Tuesday 16 October 2012 21:34
Location: 010

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by PatMan »

@ Tjabbo sinds wanneer valt onderstel onder styling bij een Corolla? :neehe:

Als ik zou moeten kiezen zou het toch de lexus variant worden. En dan gaat t meer om t stuur dat links zit en een beul van een v8. [}:)]
2016 Citroen C1 Style Edition

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Rsoarer »

Wat waar onder valt is eigenlijk niet eens zo heel erg van belang, wat tjabs je wilt uitleggen is dat het tunen van dit soort voertuigen al gauw in de hogere bedragen gaat lopen. Bedragen die over het algemeen niet gebruikelijk zijn bij corollas..
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

PatMan
Shoarma haler
Posts: 219
Joined: Tuesday 16 October 2012 21:34
Location: 010

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by PatMan »

Ach eigenlijk hoef je soarers/sc's niet echt te tunen. Zit best hoop vermogen in. En tis meer een cruisebak dan een ''racemonster''
2016 Citroen C1 Style Edition

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Rsoarer »

Dat is zeker waar. Dit soort auto's rij je voor de luxe, het vermogen is voor heb..
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by toyota87 »

Rsoarer wrote:Dat is zeker waar. Dit soort auto's rij je voor de luxe, het vermogen is voor heb..
helemaal mee eens :7
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

PatMan
Shoarma haler
Posts: 219
Joined: Tuesday 16 October 2012 21:34
Location: 010

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by PatMan »

Ik heb op mp een sc400 gezien met 353.000 op de teller. Algemeen gezien voor een V8 is dat peanuts. Maar wat denken jullie? Is het een bezoekje waard of is t beter om het te laten gaan en hopen op een betere.
2016 Citroen C1 Style Edition

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Dude »

nee joh, kun je gerust nog 4 miljoen mee rijden :Y)

Zonder gekheid, ik vind dat echt veel km. Beter zoek je iets onder de 150.000, zit je daar boven dan komen de duurdere reparaties er aan ongeacht welke auto.
Denk aan de ophanging, remmen, bak etc....
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24471
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Tjabbo »

http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 99&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 37&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Post by Rsoarer »

Klopt, één nieuwe draagarm kost al bijna 300 euro en door de double wishbone ophanging kun je dat bedrag gerust keer 4 doen wil je alles weer strak hebben.

Dus ongeacht de sterke motor moet je ook letten op de slijtage onderdelen - niet motor gerelateerd-.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

Post Reply