Page 1 of 1

Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Tuesday 29 April 2014 10:27
by PatMan
Topic zegt het al.

Er staan amper soarers (dus geen lexus uitvoeringen) of tourers of mk2's chasers enzovoorts tekoop. De meeste moeten toch geimporteerd worden.
Dan is de vraag waar moet je allemaal op letten? Hoe weet je dat je niet teveel betaald voor zo'n wagen? Ik weet dat SW-Performance een goeie naam heeft kwa import. Kan de importeur de snelheidsbegrenzers eraf halen? Wat als de auto een onderhoudsbeurt nodig heeft of iets dergelijks. Kan het dan gewoon via Toyota of moet t speciaal besteld worden uit Japan?

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Tuesday 29 April 2014 13:42
by Tjabbo
ze zijn technisch haast gelijk (of compatible) aan de MKIV supra, denk dat de aandachtspunten haast dezelfde zijn.

je zal om begrenzing tegen te gaan een SLD moeten monteren of een aftermarket voorgeprogrammeerde ECU kopen. (denk aan een blitz access of een Mines ECU).
Onderhoud kan gewoon in NL. dealer kan aan de hand van je chassisnummer de onderdelen bestellen. moet vaak wel uit papjan komen. Soms uit duitsland als je geluk hebt.

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Tuesday 29 April 2014 20:40
by PatMan
Ow oke top! *)
Zulke ECU's zijn wel heel erg prijzig.
Maar wat is SLD eigenlijk?

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Tuesday 29 April 2014 20:51
by Mark
SLD=Speed limit defender ;)

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Tuesday 29 April 2014 20:53
by Tjabbo
Speed limit defencer.

alle tuning is duur. hoe goedkoper je oplossing, hoe groter de kans op problemen.

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Tuesday 29 April 2014 22:05
by PatMan
Mwa dat heb ik zelf nog niet ervaren bij de Corolla.
Maar daar heb je zeker wel gelijk in Tjabbo.

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Wednesday 30 April 2014 08:02
by Tjabbo
je corolla is niet getuned maar gestyled.
anyhow, welke soarer wil je? wil je een RHD? of een sc300/sc400 ?
ik zou denk ik een sc300 kopen, daar zit al een 2jz in. dan kan je makkelijker swappen naar GTE.

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Wednesday 30 April 2014 18:37
by Casper
Dat zou een no brainer moeten zijn. Sc300 zijn cheap en zit je tenminste links ^O^

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Wednesday 30 April 2014 18:48
by Rsoarer
Sc300 zijn ook wel flink aan de prijs hoor, en schaars. Sc400 zie je vaker in Nederland. De 2jz ombouw is bij een soarer makkelijker omdat de kabelbomen haast identiek zijn en de 1jz op exact dezelfde manier er in ligt.

Maar dat neemt niet weg dat een linksgestuurde auto fijner (in nl) rijdt dan een rechtsgestuurde.

En, ja hoe kan het ook anders, toch ff bashen. Een lexus sc zal nooit een soarer zijn:)

Digidash=hot

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Wednesday 30 April 2014 19:02
by Casper
Zit er veel verschil tussen de sc300 en soarer?

Ik dacht namelijk dat deze identiek waren kwa techniek. Aangezien het een importtopic betreft lijkt me import uit de States ook niet zo'n probleem?
Ze kosten daar $4-5k uit mijn hoofd (don't quote me, ik zoek nooit op deze auto's :p).

Casper

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Wednesday 30 April 2014 19:40
by Rsoarer
Ja zeker wel;

Een soarer zit lekkerder uhmm je hoeft minder ver te lopen om te tanken hahah.

Nee zit echt niet veel verschil in alleen kleine details

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Wednesday 30 April 2014 20:04
by PatMan
@ Tjabbo sinds wanneer valt onderstel onder styling bij een Corolla? :neehe:

Als ik zou moeten kiezen zou het toch de lexus variant worden. En dan gaat t meer om t stuur dat links zit en een beul van een v8. [}:)]

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Wednesday 30 April 2014 20:16
by Rsoarer
Wat waar onder valt is eigenlijk niet eens zo heel erg van belang, wat tjabs je wilt uitleggen is dat het tunen van dit soort voertuigen al gauw in de hogere bedragen gaat lopen. Bedragen die over het algemeen niet gebruikelijk zijn bij corollas..

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Wednesday 30 April 2014 20:24
by PatMan
Ach eigenlijk hoef je soarers/sc's niet echt te tunen. Zit best hoop vermogen in. En tis meer een cruisebak dan een ''racemonster''

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Wednesday 30 April 2014 20:35
by Rsoarer
Dat is zeker waar. Dit soort auto's rij je voor de luxe, het vermogen is voor heb..

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Wednesday 30 April 2014 21:44
by toyota87
Rsoarer wrote:Dat is zeker waar. Dit soort auto's rij je voor de luxe, het vermogen is voor heb..
helemaal mee eens :7

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Wednesday 30 April 2014 22:22
by PatMan
Ik heb op mp een sc400 gezien met 353.000 op de teller. Algemeen gezien voor een V8 is dat peanuts. Maar wat denken jullie? Is het een bezoekje waard of is t beter om het te laten gaan en hopen op een betere.

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Thursday 01 May 2014 00:03
by Dude
nee joh, kun je gerust nog 4 miljoen mee rijden :Y)

Zonder gekheid, ik vind dat echt veel km. Beter zoek je iets onder de 150.000, zit je daar boven dan komen de duurdere reparaties er aan ongeacht welke auto.
Denk aan de ophanging, remmen, bak etc....

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Thursday 01 May 2014 00:20
by Tjabbo
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 99&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 37&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Waar moet je opletten bij het importeren van deze autos

Posted: Thursday 01 May 2014 00:22
by Rsoarer
Klopt, één nieuwe draagarm kost al bijna 300 euro en door de double wishbone ophanging kun je dat bedrag gerust keer 4 doen wil je alles weer strak hebben.

Dus ongeacht de sterke motor moet je ook letten op de slijtage onderdelen - niet motor gerelateerd-.