Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

MVP Motorsports; paar x goed, dan vol prijs

Hier kan je positieve en negatieve ervaringen over transacties die via het forum zijn verlopen.

Moderator: Casper

Post Reply
User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
kuchnie na wymiar
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

MVP Motorsports; paar x goed, dan vol prijs

Post by TTE »

Ik weet dat ik hier niet zo erg actief meer ben, maar dit moet ik toch wel kenbaar maken aan de Shoarmateam-members:

Na wat goede ervaringen/bestellingen bij MVP Motorsports, plaatste ik in mei een bestelling voor wat parts.
Meestal shippen ze al na 2 à 3 weken, maar deze keer kreeg ik maar geen updates, dus ik mailde om te vragen hoe het met m'n bestelling zat. 2 weken geen antwoord, waarna ik maar gebeld heb om te vragen hoe de bestelling ervoor stond. Blijkbaar was die compleet, behalve een Cusco en Do-Luck bar. De Cusco zou 'binnen enkele dagen' bij hen aankomen; en Do-Luck was blijkbaar 3 maanden wachttijd minimum (hadden ze vooraf nooit vermeld!). Dus ik dacht, ik wacht nog even op die Cusco, maar na 3 weken wachten nog steeds niet binnen; de datum werd steeds maar verplaatst. En toen ik nogmaals belde voor een update; gooiden ze simpelweg de telefoon dicht :N

Dus toen belde ik de dag erna opnieuw om te shippen wat ze hadden (anders nog een keertje paar maand wachten voor 2 strutbars) en de rest toen achteraf te shippen. Bij aankomst hier enkele dagen terug was 1 doos compleet vernield en opengescheurd, en er bleken ook parts te ontbreken (wat ze trouwens ontkennen).
Omdat ze hun emails toch niet meer beantwoorden (of het duurt minimum een week), vond ik dat zinloos om via email te melden, dus dan maar een Paypal-refund gevraagd voor de missing parts; en met m'n volledige uitleg erbij. Die werd 2x bot geweigerd. [:(]

Toen vond ik het wel welletjes allemaal; en besloot een "klachten"-topic te openen in hun 'gedeelte' op Supraforums.com; en toen kwam er plots wel (hevige) reactie.
Na wat hen en weer gepost en gemail, vinden ze nu dat ik niet het recht heb om de missing parts te claimen, want die zou ik zogezegd zelf kunnen gestolen hebben :o

Ze hebben de volledige aanbetaling van alle bestelde onderdelen al op voorhand gehad; ongeveer de helft van wat besteld is, is ofwel beschadigd/vermist, ofwel nog niet geleverd, maar dus wel al 2 maand door mij betaald. En dan gaan ze mij beschuldigen om zelf parts te verduisteren? :neehe:

Iemand nog ervaring met die gasten? Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er de vorige jaren ook wel wat stuff heb besteld (keer of 4), en toen nooit problemen gehad, maar volgens ik daar hoor (ook via pm) zijn er het laatste jaar wel meer klachten van MVP...
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Re: MVP Motorsports; paar x goed, dan vol prijs

Post by TTE »

Ik werd trouwens via email "geïnformeerd" dat ze pas de missing/damaged parts willen heropsturen of terugbetalen als ik de Paypal-claim terugtrek. Nou, dat zou wel erg naïef van me zijn om dat te doen; het is de enigste officiële weg om een claim in te dienen. (Natuurlijk hebben ze dat niet op het forum vermeld).


Voor wie interesse heeft in het debacle, en met wat popcorn en een biertje het topic op SF wil nalezen: (B)

http://www.supraforums.com/forum/showth ... te-damaged" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand nog tips om dit af te handelen? Of kent iemand een insider daar?
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: MVP Motorsports; paar x goed, dan vol prijs

Post by Dude »

Ik hoorde jaren terug al slechte verhalen over MVP en ook suprastore.
Heb er nog nooit wat besteld.
Ik bestel het meeste bij titan, power house racing, boost logic, garage whifbitz en greenline.

Het is jammer dat je het pakket geaccepteerd hebt bij het aanbieden van de post. Het kan heel goed zijn dat er tijdens het shippen het pakket kapot gaat. Voor welk bedrag staat het op de bon? Anders kun je de shipping maatschappij verantwoordelijk stellen. Je bent namelijk verzekerd tegen het bedrag wat op de shipping Bill staat.
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: MVP Motorsports; paar x goed, dan vol prijs

Post by Tjabbo »

^wat dude zegt.
en als je met een credit card betaald hebt dan dekt de verzekering van de visa of mastercard het ook he.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Re: MVP Motorsports; paar x goed, dan vol prijs

Post by TTE »

Het was via Paypal...Die zouden het ook moeten verzekeren. (Daar ben ik nu mee bezig)

En ik heb nooit geen invoice gezien, aangezien ze het in 2x gingen shippen door de lange delay.

Als ik het pakket niet had geaccepteerd, dan gaat het terug naar afzender, en dan was het vast nog meer discussie dan nu. (Want je weet natuurlijk niet op voorhand wat er zal beschadigd/verloren zijn).
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: MVP Motorsports; paar x goed, dan vol prijs

Post by Casper »

Maxim is dit ondertussen opgelost?
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Re: MVP Motorsports; paar x goed, dan vol prijs

Post by TTE »

Het is opgelost en beslist door Paypal; dwz nadat je als koper eerst een 'gewone claim' hebt ingediend en de verkoper (MVP) het nog onderling kan oplossen, wat MVP dus niet wou, het na een aantal weken tot een 'echte' Paypal-claim wordt opgewaardeerd, waarbij Paypal definitief beslist hoe de zaak wordt afgehandeld en ook definitief gesloten.

Paypal is akkoord gegaan met mijn voorstel van de gedeeltelijke terugbetaling, die dus bestond uit de waarde van de beschadigde en verloren goederen (onderdelen). Maar je moet dus wel geduld hebben (ongeveer een maand), alles uittypen, je bewijs uploaden, enz...
Anyway, Paypal heeft dus correct de claim afgehandeld en ik heb de gedeeltelijke terugbetaling door hen teruggekregen.

Moraal van het verhaal is wel dat MVP geen enkele medewerking/service of zelfs geen deftige reply of e-mail meer heeft gestuurd naar mij, ondanks dat ik meerdere keren het probleem in der minne wou regelen en dan de gewone Paypal-claim nog wou ongedaan maken, en ik ging ook op Supraforums posten dat ze het probleem correct hadden opgelost.

Het 'complain'-topic op SupraForums heeft MVP wel een beetje wakker geschud in het begin, maar blijkbaar kunnen 'international customers' hun toch weinig schelen. Er zijn ook best wat negatieve comments van US-forummers in het topic gepost, dus naar mijn mening/ervaring zou ik het niet aanraden om er nog te bestellen. :N
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: MVP Motorsports; paar x goed, dan vol prijs

Post by Casper »

Mooi om te horen dat je toch "gedeeltelijk"je geld terug hebt Maxim. Ik zou zeker een review plaatsen in het review gedeelte van supraforums (niet in het mvp gedeelte), waarbij je in het kort de cliffs van het verhaal verteld en uiteraard dat je gelijk hebt gekregen van Paypal.

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Re: MVP Motorsports; paar x goed, dan vol prijs

Post by TTE »

Ik zie (nu pas) dat (tot mijn verbazing) het topic op SF over MVP dat ik startte nog steeds vrij actief is, maar ik ga er niet de hele gedetailleerde uitleg posten. Ik heb ook al een aantal pm's gekregen van andere SF-members, en het is niet mijn bedoeling om telkens te oordelen over MVP in iemand anders zijn plaats...
Vroeger was MVP ook altijd correct tgov. mij, maar bij de laatste bestelling waren er meteen al problemen, tot het einde afgesloten werd door Paypal.
Daarom post ik ook niet meer in het topic; aangezien het inderdaad een beetje een welles/nietes-soap geworden is voor zowel tevreden en ontevreden mensen die ooit ervaring(en) hadden met MVP. Blijkbaar heeft het topic toch wel meer stof doen opwaaien dan ze verwacht hadden.

En uiteindelijk, vanuit mijn visie, heeft MVP het probleem niet opgelost. Ze hebben hun oorspronkelijke bestelling nooit compleet geleverd, en van het deel dat wel geleverd was, was er nog een deel verloren/beschadigd. Ook na verschillende pogingen om het rechtstreeks met hen 'in der minne'/'onder de radar' op te lossen, zonder een topic te moeten openen, wou MVP niet meewerken om het probleem van de bestelling op te lossen.

Na de volledige Paypal-claim-procedure te hebben gevolgd, heeft Paypal mij terecht 'gerefund' voor de beschadigde+verloren/ontbrekende parts.
Dus mijn conclusie is: dat Paypal in dit geval gedaan heeft wat ze beloven ("customer's protection program"), en aan de hand van mijn bewijzen (mails, foto's, enz...) de juiste beslissing heeft genomen; dus mij gedeeltelijk refunden voor wat er ontbrak/beschadigd was.

*Nota*: Het is dus niet zo dat ik het volledige bedrag van de bestelling heb geclaimd, maar enkel wat er ontbrak/beschadigd was. Dat vind ik ook maar zo eerlijk. Je kunt ook nog een verdere klacht indienen als je vindt dat je recht hebt op nog een extra vergoeding, wegens andere schade die je eventueel zou opgelopen hebben door je claim en het 'tijdsverlies' die daarmee gepaard gaat. Maar dat heb ik dus niet gedaan, anders is het nog een extra claim-procedure die je moet doorlopen, en daar had ik geen zin in.
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

Post Reply