Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
APK
- Dude
- Shoarma eter
- Posts: 3865
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 01 January 2007 19:55
Re: APK
ah mooi, dan kan die van mij dit jaar
Re: APK
Wanneer je kunt conformeren naar een bestaand type wordt even nagezien of alles netjes is ingebouwd en ben je klaar.
Kun je hieraan niet conformeren, dan wordt er iets beter gekeken of alles wel netjes is ingebouwd en wordt er een stukje gereden. Als alles OK is, krijg je je nieuwe tuf op de papieren vermeld.
Is allemaal niet meer zo spannend... ik ken een paar opeltjes die zijn omgebouwd van 2 liter naar 2.5 v6 of 3.2 v6... rolt zo door de keuring heen.
Kun je hieraan niet conformeren, dan wordt er iets beter gekeken of alles wel netjes is ingebouwd en wordt er een stukje gereden. Als alles OK is, krijg je je nieuwe tuf op de papieren vermeld.
Is allemaal niet meer zo spannend... ik ken een paar opeltjes die zijn omgebouwd van 2 liter naar 2.5 v6 of 3.2 v6... rolt zo door de keuring heen.
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
Re: APK
precies, vroeger was dat erg moeilijk. Naar lelystad om op circuit te testen etc.
Hoe zit het met meer vermogen? Is het mogelijk om bijv. een 500 pk supra legaal op kenteken te krijgen? Denk niet dat je het uberhaubt wilt ivm belastingen/verzekering etc, maar goed.
Hoe zit het met meer vermogen? Is het mogelijk om bijv. een 500 pk supra legaal op kenteken te krijgen? Denk niet dat je het uberhaubt wilt ivm belastingen/verzekering etc, maar goed.
Re: APK
Ik zou een 500 pk suup ZEKER wel opnieuw leten kentekenen. Niet zozeer omdat de pakkans van de blauwpetten zeer klein is. ( Ze mogen , kunnen en zullen hiervoor ook bekeuren of de auto in beslag nemen voor technisch onderzoek). Maar indien er iets gebeurt en het hoeft niet eens je eigen fout te zijn, en ze gaan twijfels trekken bij de staat van de wagen, DAN heb je de rapen gaar.
Verzekeringsfraude, omdat de wagen meer vermogen levert dan op de papieren staat is dan niet uitgesloten, en de kans dat de verzekering dan weigert te betalen is ZEER groot aanwezig.
Als je dan een nieuwe auto moet aftikken is het leed dan nog wel te overzien, maar je zult iemand voor de rest van zijn leven een rolstoel injagen. dat wil IK niet meemaken. Daar betaal je je leven lang aan.
Groeten Marcel
Verzekeringsfraude, omdat de wagen meer vermogen levert dan op de papieren staat is dan niet uitgesloten, en de kans dat de verzekering dan weigert te betalen is ZEER groot aanwezig.
Als je dan een nieuwe auto moet aftikken is het leed dan nog wel te overzien, maar je zult iemand voor de rest van zijn leven een rolstoel injagen. dat wil IK niet meemaken. Daar betaal je je leven lang aan.
Groeten Marcel
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: APK
Hee, ik heb me er ( nog ) niet in verdiept, maarre, Xenon, hoe en wat, de wetgeving schijnt alweer te zijn aangepast sinds oktober. Dus, 91er auto, MET hoogteregeling ( niet automatisch) en koplampsproeiers. Hier mag voor de APK gewoon Xenon inzitten, mits het lichtbeeld maar klopt, en de xenon niet uitschakelt tijdens het voeren van grootlicht.
En verder, de blauwpetten konden vanaf mei bekeuren als de xenon niet in een daarvoor ontworpen unit ( H1-H4 markering is dus niet toegelaten ) geplaatst waren, maar dat is er weer vanaf ????????
En verder, de blauwpetten konden vanaf mei bekeuren als de xenon niet in een daarvoor ontworpen unit ( H1-H4 markering is dus niet toegelaten ) geplaatst waren, maar dat is er weer vanaf ????????
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: APK
waar de politie voor kan bekeuren is een heel verschil in met wat het voor de apk mag zijn.
Soms mag iets voor de apk wel maar voor de wet niet. maar dan mogen ze je auto niet afkeuren.
Soms mag iets voor de apk wel maar voor de wet niet. maar dan mogen ze je auto niet afkeuren.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: APK
Emveha is mij voor met deze vraag. Mag een aftermarket kit nu wel of niet? Mijn stad licht is wit maar mijn highbeams zijn geel mag dat? Moeten knippers altijd oranje zijn? (amerikanen hebben rood)
Re: APK
Tjabbo, dat daar een wereld van verschil inzit, DAT weet ik, ik ben zelf namelijk ook keurmeester, maar dan APK1, dus alleen vrachwaggels. Hier zie je.....
1- ZELDEN een aftermakrtsetje ingebouwd.
2- Onze koplampen zijn typegekeurd voor zowel xenon als halogeen.
3- Wagens met luchtvering hebben automatische hoogteregeling,
Al met al, zijn dat voor ons punten om nooit naar die eisen om te kijken, ik heb me er dus ook nog niet in verdiept, vandaar mijn vraag.
1- ZELDEN een aftermakrtsetje ingebouwd.
2- Onze koplampen zijn typegekeurd voor zowel xenon als halogeen.
3- Wagens met luchtvering hebben automatische hoogteregeling,
Al met al, zijn dat voor ons punten om nooit naar die eisen om te kijken, ik heb me er dus ook nog niet in verdiept, vandaar mijn vraag.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: APK
5.2.51emveha wrote:Hee, ik heb me er ( nog ) niet in verdiept, maarre, Xenon, hoe en wat, de wetgeving schijnt alweer te zijn aangepast sinds oktober. Dus, 91er auto, MET hoogteregeling ( niet automatisch) en koplampsproeiers. Hier mag voor de APK gewoon Xenon inzitten, mits het lichtbeeld maar klopt, en de xenon niet uitschakelt tijdens het voeren van grootlicht.
En verder, de blauwpetten konden vanaf mei bekeuren als de xenon niet in een daarvoor ontworpen unit ( H1-H4 markering is dus niet toegelaten ) geplaatst waren, maar dat is er weer vanaf ????????
Als de datum eerste toelating dus bouwjaar 1 jan 2007 en later is en is voorzien van xenon verlichting vanaf fabriek of later inbouw
Moet de hoogte regeling het doen en moet de Auto ook zijn voorzien zijnvan komplamp sproeiers en uiteraard moet de lichtbeeld kloppen en mogen lichten NIET gaan knipperen van switchen van dim naar grootlicht
Voor die tijd (jan 2007) moet uiteraad de lichtbeeld kloppen en indien de Auto is voorzien van hoogte regeling van de koplamp moeten ze het ook doen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: APK
Blauwe petten kunnen je een bekeuring geven als je niet kan aantonen dat het een goed gekeurd unit is (later inbouw)
Maar dat zie te tegenwoordig gauw aan de prijs van deze units tegenwoordig
Ook is het zo dat de niet goed gekeurde setjes ook niet voldoen aan de apk eis want 9 van de 10 keer hebben ze gewoon een rechtekoplamp beeld dus afkeur
Maar dat zie te tegenwoordig gauw aan de prijs van deze units tegenwoordig
Ook is het zo dat de niet goed gekeurde setjes ook niet voldoen aan de apk eis want 9 van de 10 keer hebben ze gewoon een rechtekoplamp beeld dus afkeur
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: APK
Aftermarket mag moet wel aan de eisen voldoenILLKIDD wrote:Emveha is mij voor met deze vraag. Mag een aftermarket kit nu wel of niet? Mijn stad licht is wit maar mijn highbeams zijn geel mag dat? Moeten knippers altijd oranje zijn? (amerikanen hebben rood)
Highbeems(grootlicht) mogen geel zijn maar dan moet je dim licht ook geel zijn
ACHTER knippers mogen ook rood zijn de rest oranje
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: APK
Ik heb nog een leuke...
Een voertuig uit maart 1993 met U9 op kenteken wordt ter keuring aangeboden. Er is zichtbaar geen katalysator aanwezig. De co-tester geeft stationair een meting aan van 0,53 co.
Is dit reden tot afkeur? Zo ja, waarom?
Een voertuig uit maart 1993 met U9 op kenteken wordt ter keuring aangeboden. Er is zichtbaar geen katalysator aanwezig. De co-tester geeft stationair een meting aan van 0,53 co.
Is dit reden tot afkeur? Zo ja, waarom?
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
Re: APK
André zit nu driftig in de boeken te bladeren
Re: APK
Nee, vroeger was het NA 31-12-92 verplicht... dus dat is VANAF 1-1-1993.Dude wrote:vroeger was het vanaf 31-12-92 verplicht
Je moet maar net een wagie hebben dat 31-12-92 op kenteken is gezet... ;)
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
Re: APK
Brinky wrote:Ik heb nog een leuke...
Een voertuig uit maart 1993 met U9 op kenteken wordt ter keuring aangeboden. Er is zichtbaar geen katalysator aanwezig. De co-tester geeft stationair een meting aan van 0,53 co.
Is dit reden tot afkeur? Zo ja, waarom?
Als het een saab is keur ik em af zonder te kijken (just kidding)
Deze Auto keur ik af omdat de Co te hoog is
Die mag Max 0.3 zijn en niet 0.53 ook moet de lamda waarde tussen de 0.97 en 1.03 zitten
Deze Autio is uit 93 dus ik moet ook de Co meten op verhoogd toerental en die mag niet meer zijn dan 0.3 co
Ondanks dat er U9 op de kenteken staat is de Katalysator NIET verlpicht voor deze Auto maar mag wel op zitten
BTW geld alleen als ik lamda sonde ziet
Last edited by Andre on Monday 23 November 2009 23:12, edited 1 time in total.
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: APK
wanneer is een katalysator dan wél verplicht ?
(of anders gesteld: bijvoorbeeld als de Co 0,0 is moet je dan nog steeds een katalysator hebben ook al is je auto uit 2009? )
(of anders gesteld: bijvoorbeeld als de Co 0,0 is moet je dan nog steeds een katalysator hebben ook al is je auto uit 2009? )
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: APK
JaTjabbo wrote:wanneer is een katalysator dan wél verplicht ?
(of anders gesteld: bijvoorbeeld als de Co 0,0 is moet je dan nog steeds een katalysator hebben ook al is je auto uit 2009? )
Vanaf 1996 is een emissiebestrijdingssyteem verplicht en die moet bestaan uit een katalysator en een lamdasonde
Al klopt de Co en de lamda waarde zowel stationair als bij verhoogd toerental moet ik de AUto afkeuren omdat ie geen kat heeft
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: APK
Andre wrote: Deze Auto keur ik af omdat de Co te hoog is
Die mag Max 0.3 zijn en niet 0.53 ook moet de lamda waarde tussen de 0.97 en 1.03 zitten
Ik dacht dat de CO max 0,5 mocht zijn... of geldt dat alleen voor auto's ouder dan 1-1-93?
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
Re: APK
Klopt 93 en ouderBrinky wrote:Andre wrote: Deze Auto keur ik af omdat de Co te hoog is
Die mag Max 0.3 zijn en niet 0.53 ook moet de lamda waarde tussen de 0.97 en 1.03 zitten
Ik dacht dat de CO max 0,5 mocht zijn... of geldt dat alleen voor auto's ouder dan 1-1-93?
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: APK
Gaspedaal, rempedaal, koppelingspedaal, stuur, handrem etc. zou ik laten zitten hoor ]
Maar volgens mij mag dat niet, aantal zitplaatsen komt niet overeen met kentekenbewijs.
Maar volgens mij mag dat niet, aantal zitplaatsen komt niet overeen met kentekenbewijs.