Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Upgrade CT26

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Upgrade CT26

Post by Dude »

Hier een linkje over de verschillende mogelijkheden voor een CT26 upgrade.

http://www.toyota-supra.info/forums/gen ... d-bad.html

Ik was hier naar op zoek omdat ik niet de exacte trim weet/wist van mijn upgrade turbo (heb bij toeval een geupgrade gekocht 8-) )
Na opmeten van de inducer en exducer (die was d8 ik 11 of 15 mm groter dan orgineel? misschien dat Tjabbo dat nog weet, heb er een keer met jou over gehad) Kom ik uit op een 50 of 57 trim. Alleen twijfel ik nog omdat ik ook niet meer het orginele toyota turbinehuis heb. Misschien iemand een idee om het makkelijker te kunnen achterhalen?
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Upgrade CT26

Post by Tjabbo »

ik dacht iets van 11mm méér.
volgens mij dacht ik toen dat je een 50mm upgrade had maar ik weet het niet meer zeker.

maar de uitlaatkant wordt niet gewijzigd tijdens een upgrade
dus als je toyota specs bekijkt kan je berekenen wat voor trim het op een ct26 is ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgrade CT26

Post by Dude »

Het gaat dus hierom:
Image

Orgineel toyota CT26 is de inducer 1.75" (44,45 mm) en de exducer 2.559" (65 mm)
Mijn exducer is 11mm groter (dat wou ik dus even zeker weten, thx tjabbo :Y) ) = 76mm (3") en inducer 51mm, 2"
Komt dus in de buurt van een 50 trim, alleen net niet helemaal.

Heeft iemand een idee hoeveel boost een geupgrade turbo kan hebben? Is 1,5 bar teveel of gaat er dan wat anders kapot dan de turbo alleen :9 ?
Image

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Upgrade CT26

Post by mmarkk »

Mijne doet het al een tijd goed op 1.1 bar :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgrade CT26

Post by Dude »

Ook een 50 trim? Ben nu bezig met de boostcontroller en wideband in te bouwen, ben benieuwd hoeveel ik straks kan boosten :9
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Upgrade CT26

Post by Tjabbo »

Dude wrote:Ook een 50 trim? Ben nu bezig met de boostcontroller en wideband in te bouwen, ben benieuwd hoeveel ik straks kan boosten :9
1.3 bar is max
ongeacht of het kapot gaat is een ct26 niet gebouwd voor die hoge aantallen. uitgebreid en meermalen onderzoek van verschillende mensen heeft al uitgewezen dat een ct26 boven de 1.3 bar absoluut niet meer efficient is want je staat bij 1.3 bar alleen maar meer hete lucht naar binnen te stouwen.
beter neem je dan een grotere turbo (grotere trim) die bij minder boost meer of hetzelfde flowt. uiteindelijk wil je meer lucht naar binnen (flow) en boost erg nadelig voor je flow. dus minder boost met meer flow is beter dan andersom.

je zal met een 60 trim vast niet meer (hoeven) draaien dan 1.1 bar.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgrade CT26

Post by Dude »

Eerst eens 1 bar proberen dan maar, een grotere turbo zit er voor de 7m niet in :Y) Had er anders geen grotere op gezet, het was geluk bij een ongeluk dat mn oude gescheurd was dat ik "per ongeluk" een geupgrade heb gekocht *O*

Loopt bij een te hoge turbodruk, dh wanneer de turbo alleen hitte gaat verpompen, ook de egt waardes hoger op? Neem aan van wel toch, in dat geval kun je aan de egt waardes zien wanneer je tubbie op zn max zit. Nadat je natuurlijk eerst de boel goed hebt afgesteld en de boost langzaam op gaat schroeven.
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Upgrade CT26

Post by Tjabbo »

neh op een gegeven moment krijg je gewoon niet meer power omdat de turbo zichzelf tegenwerkt.
wel meer druk (geeft meer power) maar met hetere lucht (dus mindere ontbranding) zorgt voor gelijkblijvende prestaties als bij een lagere turbdruk met koudere lucht

je kan het aan je egt dus niet zien.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

micker
Shoarma haler
Posts: 209
Joined: Saturday 22 September 2007 21:07

Re: Upgrade CT26

Post by micker »

als je aan een upgrade van de ct26 gaat denken waar moet je dan rekening mee gaan houden aan wat je nog meer nodig hebt om het goed werkt te krijgen?
ik neem aan een goede inlaat en uitlaat, lexus afm en boost controler.
maar moet je dan ook denken aan grotere injectoren brandstof pomp etc

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgrade CT26

Post by Dude »

grotere injectoren wel, brandstofpomp hoeft nog niet direct. En een brandstofdruk regelaar (APFR)
Image

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Upgrade CT26

Post by mmarkk »

Je moet ook rekening gaan houden met een motorrevisie :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Upgrade CT26

Post by Tjabbo »

lol @ apfr.

Met een upgraded ct26 moet je inderdaad ook de lexus-riemer combo hebben (550cc injectors en lexus afm). een stock koppakking blaas je er met een uurtje uit op 0.8 bar.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

micker
Shoarma haler
Posts: 209
Joined: Saturday 22 September 2007 21:07

Re: Upgrade CT26

Post by micker »

oke dat heeft dus redelijk wat voeten in de aarde,
wordt nog even verzamelen en sparen
was alleen nog maar ter info alvast bedankt

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Re: Upgrade CT26

Post by john »

mmarkk wrote:Je moet ook rekening gaan houden met een motorrevisie :)
of 2 [:(]

micker
Shoarma haler
Posts: 209
Joined: Saturday 22 September 2007 21:07

Re: Upgrade CT26

Post by micker »

als het goed is heb ik er al 1 op zitten... een revicie dan geen upgrade ct26

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Upgrade CT26

Post by Tjabbo »

micker wrote:als het goed is heb ik er al 1 op zitten... een revicie dan geen upgrade ct26
ik meende dat deefke me ooit vertelde dat hij een upgraded ct26 had op de stock fuel installatie en koppakking inderdaad.
3 jaar terug op een meeting. probleem is dat je erg snel aan de fuel cut zit en de turbo niet ten volle gebruiken kan

doordat hij geupgrade is spoolt hij wat later op. dat is ongunstig en je moet er hoge boostwaarden tegenover zetten om dat te compenseren en omzetten in je voordeel. maar dat kan je niet op een stock koppakking :)
jou kopbouten zijn wel strakker aangetrokken dus op 0.6 bar moet alles wel heel blijven denk ik.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

micker
Shoarma haler
Posts: 209
Joined: Saturday 22 September 2007 21:07

Re: Upgrade CT26

Post by micker »

er zitten ook arp bouten in.
je kan zeker niet zien of het een upgrade is van de buitenkant...
dan zou hij er af moeten?
hij heeft ergens een lekker pakking bij de uitlaat, ik heb net een nieuwe pijp bestelt met een downpijp.
dan kijk ik gelijk wat voor het is.
ik heb trouwens een blitz nur spec met een hks downpijp
wou eerst een hks uitlaat maar ik vondt de drager veel te groot en de andere opties van bv greddy stond me niet aan...

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Upgrade CT26

Post by Tjabbo »

gewoon alles met mate opbouwen en langzaam aan verder pushen
je merkt vanzelf wanneer het kapot gaat en dan weet je of er een mhg tussen zat.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

micker
Shoarma haler
Posts: 209
Joined: Saturday 22 September 2007 21:07

Re: Upgrade CT26

Post by micker »

ja inderdaad, eerst info in winnen en dan stap voor stap verder.
nu eerst de uitlaat omdat deze al 4x aan elkaar is gebakken en vol met deuken zit.
en dan daarmee rond tuffen
de volgende stap wordt denk ik wat aan de intake doen, filter piping en intercooler

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Upgrade CT26

Post by Tjabbo »

heeft hier niemand meer een 7m uitlaat systeem liggen?
er zijn genoeg swappers geweest de laatste paar jaar...
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Upgrade CT26

Post by mmarkk »

As winter heb ik alles liggen :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgrade CT26

Post by Dude »

Dude wrote:grotere injectoren wel, brandstofpomp hoeft nog niet direct. En een brandstofdruk regelaar (APFR)
Even mn eigen post verbeteren :9 : grotere brandstofpomp moet bij mij iig wel. Heb de 12V mod gedaan, en dat scheelt wel. Maar bij volgas kan de brandstofpomp het niet meer bijbenen :)
Image

micker
Shoarma haler
Posts: 209
Joined: Saturday 22 September 2007 21:07

Re: Upgrade CT26

Post by micker »

ik heb de uitlaat als het goed is deze week al binnen...
volgende week thuis en zal dan gelijk een topic maken in members ride met alles fotos van de respay enz
markk is het een goed idee dat ik deze winter even kom kijken bij je wat je eventeel verkopt? of is alles gerecerveerd

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Re: Upgrade CT26

Post by john »

ik heb nog een bijna nieuwe turbo tekoop
een hele vette zelfs

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: Upgrade CT26

Post by Jeffryst182 »

Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

Post Reply