Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

wegenbelasting

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

wegenbelasting

Post by PimmeTjaaH »

Weet niet of dit thuis hoort in deze categorie, maar ik denk dat dit voor de meeste niet leuk gaat worden.
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10329

Ik red het tot zn strot aan toe, mijn suup is van september 1986.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: wegenbelasting

Post by Andre »

Stelletje zakkenwassers zijn ze [V]
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: wegenbelasting

Post by PimmeTjaaH »

ik rijd zelf ook oldtimer als daily drive, en mijn suup kan ik nog vrijstelling voor vragen, omdattie van voor 31 december 1986 is.
Maar ik rijd niet veel km's per jaar. Auto is alleen voor woon/werk, en af en toe een toer rondje.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: wegenbelasting

Post by Andre »

Bij mij op de zaak zijn mijn collegas niet echt blij met me

Want op mijn verzoek heeft eentje een paar maanden geleden zijn Ford bij de dealer ingeleverd (diesel)

Om in een leuke saab te gaan rijden en die zijn vanaf 93 dus 15 jaar en ouder
Maar in 2010 heeft is het hellaas pindakaas voor hem omdat hij een prive Auto moet kopen want anders gaat ie bijtelling betalen van de cataloguswaarde ipv fiscale waarde wat ie nu betaalt

En dat scheelt echt op zijn salaris specificatie [V]

Want ik koop bv een 9000 van 93 in voor 1500 euro en daarover betaalt hij bijtelling dus voor een paar tientjes per maand was ie klaar :)

Maar in 2010 pfff gaat de bijtelling over de nieuwaarde en die is toch effe anders maar dat ga ik hem einde 2009 vertellen bij de kertsdinee/jaarafsluiting ofzo :9
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: wegenbelasting

Post by toyota87 »

betalen moeten we toch :{ maar is toch niet eerlijk als je een iets jongere auto hebt maar zelfde type.maar dit is nog niet zeker of het wel doorgaat allemaal.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: wegenbelasting

Post by Tjabbo »

toyota87 wrote:betalen moeten we toch :{ maar is toch niet eerlijk als je een iets jongere auto hebt maar zelfde type.maar dit is nog niet zeker of het wel doorgaat allemaal.
het wetsvoorstel is toch aangenomen :?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: wegenbelasting

Post by PimmeTjaaH »

Jah, daarom postte ik het ook

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: wegenbelasting

Post by toyota87 »

ze doen zoveel voorstellen maar betekent nog niet dat het echt gaat gebeuren
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: wegenbelasting

Post by PimmeTjaaH »

maar dit is al zeker hoor

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: wegenbelasting

Post by toyota87 »

ze zeggen wel meer.maar mijn vriendin heeft alles nagezocht(ze werkte bij de belasting)en ze kon er niks over terug vinden.plus dat als de 2e kamer akkoord is is het nog geen wet.
maar ze vond het artikel wel raar.wand ze vroeg zich van welke bron ze dat hebben.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: wegenbelasting

Post by Tjabbo »

Na artikel XIX wordt een artikel ingevoegd, luidende:

Artikel XIXA
Artikel 72, eerste lid, onderdeel b, van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 komt met ingang van 1 januari 2012 te luiden:

b. die voor het eerst in gebruik genomen zijn vóór 1 januari 1987, en die, voor zover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig worden gebruikt;

Toelichting
Dit amendement ziet op twee wijzigingen. Voor de bijtelling en onttrekking privégebruik van de auto van de zaak wordt uitgegaan van de catalogusprijs van de auto met inbegrip van de BPM. Voor een auto die meer dan 15 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen, wordt daarentegen uitgegaan van de waarde in het economisch verkeer. Als gevolg van dit amendement wordt deze grens met ingang van 1 januari 2010 verhoogd naar 25 jaar. De opbrengst van deze wijziging bedraagt jaarlijks € 21 mln. Deze dient ter dekking van verdere vergroeningsmaatregelen, zoals een sloopregeling, per 2010.



Ten tweede bewerkstelligt dit amendement een wijziging in de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar. Door dit amendement wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2011 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. Een beperking van de vrijstelling ligt in de rede, gelet op de toegenomen rijwaardigheid van moderne auto’s, waardoor grotere aantallen oudere auto’s, op reguliere basis, van de weg gebruik maken, terwijl ze minder energie-efficiënt zijn dan nieuwere auto’s. Hiernaast kan handhaving van de vrijstelling verstorende effecten hebben op de invoering van de kilometerbeprijzing. De maatregel treedt in werking op 1 januari 2012. Deze wijziging heeft een budgettaire opbrengst tot gevolg vanaf 2012. Het vervallen van de vrijstelling werkt door naar de provinciale opcenten. Voor de rijksoverheid wordt de extra opbrengst geraamd op € 3 miljoen in 2012, € 10 miljoen in 2013, € 16 miljoen in 2014, € 22 miljoen in 2015 en € 28 miljoen in 2016 (structureel niveau is € 60 miljoen). Hierbij is rekening gehouden met de in het Belastingplan 2009 opgenomen tariefstijging van de motorrijtuigenbelasting in deze jaren. Voor de provincies wordt de opbrengst geraamd op € 1,5 miljoen in 2012, € 4,5 miljoen in 2013, € 7,5 miljoen in 2014, € 10,5 miljoen in 2015 en € 13,5 in 2016.
bron: website van het ministerie van financiën
http://rijksbegroting.minfin.nl/2009/ka ... 24813.html
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: wegenbelasting

Post by toyota87 »

kom ik maandag op terug :Y
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: wegenbelasting

Post by toyota87 »

heb contact gehad met de wegenbelasting maar is een voorstel.
oftewel nog lang niet zeker *O*
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: wegenbelasting

Post by Tjabbo »

nou het rammelt natuurlijk ook aan alle kanten
dan moeten ze bijv kiezen om het te bevriezen maar dan voor alle auto's die ná een bepaalde datum typegoedkeuring kregen.

het slaat nergens op dat een 86 supra wel belastingvrij is en een 1989 of een 1990 niet natuurlijk.
Dan moeten ze de 25 jaar blijven hanteren voor alle auto's die dan nog typegoedkeuring van vóór een specifieke datum hebben.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: wegenbelasting

Post by PimmeTjaaH »

over dat 1986
Dat komt doordat het voorstel in 2011 ingaat
Nouw 2011-1986= 25 jaar, dus belastingvrij

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: wegenbelasting

Post by Tjabbo »

dat snap ik :)
als ze nu alle auto's die gehomologeerd werden in 1986 vrijstellen kunnen de suups tot aan 1992 nog vrijgesteld worden wanneer de 25 jaar bereikt is O-)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Re: wegenbelasting

Post by john »

Tjabbo wrote:dat snap ik :)
als ze nu alle auto's die gehomologeerd werden in 1986 vrijstellen kunnen de suups tot aan 1992 nog vrijgesteld worden wanneer de 25 jaar bereikt is O-)
goed plan
maar ik heb een 93er op kenteken

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: wegenbelasting

Post by Tjabbo »

Jos wrote:Gaat gewoon om het bouwjaar toch?
ja maar het zóu moeten gaan om model en de tijd van homologatie (typegoedkeuring).
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: wegenbelasting

Post by PimmeTjaaH »

nee dat wil jij :p
gaat gwoon om het bouwjaar

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: wegenbelasting

Post by Tjabbo »

ik ga maar in de politiek denk ik, ik heb best wel wat ideetjes O-)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: wegenbelasting

Post by Tjabbo »

Is "Partij voor goedkope benzine" iets ? :D
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: wegenbelasting

Post by PimmeTjaaH »

Partij voor de shoarma ?????

Post Reply