Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Bak Revisie
- Dude
- Shoarma eter
- Posts: 3865
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 01 January 2007 19:55
Bak Revisie
Zo, rebuild van de R154 bak is bijna klaar
Een paar marlin crawler onderdelen er bij in gestopt, nu moetie genoeg vermogen kunnen hebben. Ook alle synchro's en lagers vervangen. Er zitten nu iets andere synchro's in dan voorheen. Deze moeten iets soepeler kunnen schakelen, als ik de draairichting goed heb....
Alleen was de nr2 clutch hub wat ingesleten, beter was om deze te vervangen, maar aangezien hij voor de achteruit is heb ik hem maar laten zitten. Ik wou er een write up van maken, maar met de handleiding erbij is het vrij simpel. Wel de onderdelen goed uit elkaar houden
Eerst alles in de wasmachien.
Nieuwe lagers even verwarmen en je schuift ze zo over de as.
Andere synchro's, links een nieuwe rechts de oude. Als je goed kijkt zie je dat de nieuwe een wat schuinere oplooptandjes heeft, daarom even rekening houden met draairichting van de as.
Nieuwe thrust washer gemonteerd
Speciale lagerplaat, past veel beter dan de orginele.
Op zich redelijk wat werk en je hebt wat speciaal gereedschap nodig, met alleen een sleutelsetje red je het niet Maar dan het is goed te doen. Ik heb nog meer pics, maar het posten gaat raar vandaag
Een paar marlin crawler onderdelen er bij in gestopt, nu moetie genoeg vermogen kunnen hebben. Ook alle synchro's en lagers vervangen. Er zitten nu iets andere synchro's in dan voorheen. Deze moeten iets soepeler kunnen schakelen, als ik de draairichting goed heb....
Alleen was de nr2 clutch hub wat ingesleten, beter was om deze te vervangen, maar aangezien hij voor de achteruit is heb ik hem maar laten zitten. Ik wou er een write up van maken, maar met de handleiding erbij is het vrij simpel. Wel de onderdelen goed uit elkaar houden
Eerst alles in de wasmachien.
Nieuwe lagers even verwarmen en je schuift ze zo over de as.
Andere synchro's, links een nieuwe rechts de oude. Als je goed kijkt zie je dat de nieuwe een wat schuinere oplooptandjes heeft, daarom even rekening houden met draairichting van de as.
Nieuwe thrust washer gemonteerd
Speciale lagerplaat, past veel beter dan de orginele.
Op zich redelijk wat werk en je hebt wat speciaal gereedschap nodig, met alleen een sleutelsetje red je het niet Maar dan het is goed te doen. Ik heb nog meer pics, maar het posten gaat raar vandaag
Re: Dude's supra
Ik begin te duizelen als ik al die tandwielletjes zie
Leuk als je het gereedschap tot je beschikking hebt.
Leuk als je het gereedschap tot je beschikking hebt.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Dude's supra
Goed gereedschap is het halve werk
Je hebt hiervoor zowieso een hydraulische pers nodig, poulietrekkers, voelermaten en eventueel een pupitaster om speling op te meten.
Zie ik net op de site van marlin crawler versterkte schakelgaffels staan, de orginele schijnen nogal snel te breken. Maar even kijken hoe die van mij er uitzien, zover ligt de bak nog net uit elkaar.
Je hebt hiervoor zowieso een hydraulische pers nodig, poulietrekkers, voelermaten en eventueel een pupitaster om speling op te meten.
Zie ik net op de site van marlin crawler versterkte schakelgaffels staan, de orginele schijnen nogal snel te breken. Maar even kijken hoe die van mij er uitzien, zover ligt de bak nog net uit elkaar.
Re: Dude's supra
goed bezig man
bij zo'n klus heb je inderdaad wat extra gereedschap nodig
mooi apparaat om de lagers te verwarmen.
wat kost dat
waar kun je dat kopen
bij zo'n klus heb je inderdaad wat extra gereedschap nodig
mooi apparaat om de lagers te verwarmen.
wat kost dat
waar kun je dat kopen
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Dude's supra
Wow vet
Idd info&specs van het verwarm apparaat!
Idd info&specs van het verwarm apparaat!
- ta22lt
- Shoarma kruider
- Posts: 624
- Joined: Tuesday 05 May 2009 21:05
- Location: Brabant en/of Buenos Aires
Re: Dude's supra
Ziet er inderdaad als een handig hightech apparaatje uit...
Ik heb eens krimpringen om lagers op een steekas vast te zetten op de juiste temperatuur gestookt met ouwe olie in een frietpan... Ik wilde het absoluut niet doen zoals wat monteurs van onze plaatselijke dealer het me zeiden te doen, met een gasbrander of verfstripper...
Een andere kennis van me gebruikt voor zulke praktijken een oven waarbij hij de temperatuur netjes op de juiste waardes stookt... Stuk primitiever als jouw apparaat maar waarschijnlijk wel net iets goedkoper...
Verder een knap staaltje werk, ik ben benieuwd naar het eindresultaat...
Ik heb eens krimpringen om lagers op een steekas vast te zetten op de juiste temperatuur gestookt met ouwe olie in een frietpan... Ik wilde het absoluut niet doen zoals wat monteurs van onze plaatselijke dealer het me zeiden te doen, met een gasbrander of verfstripper...
Een andere kennis van me gebruikt voor zulke praktijken een oven waarbij hij de temperatuur netjes op de juiste waardes stookt... Stuk primitiever als jouw apparaat maar waarschijnlijk wel net iets goedkoper...
Verder een knap staaltje werk, ik ben benieuwd naar het eindresultaat...
Re: Dude's supra
Dat apparaat steld weinig voor, tis gewoon een inductie verwarming. Die hadden we vroeger op school ook al Alleen niet handig als je een pacemaker hebtmmarkk wrote:Wow vet
Idd info&specs van het verwarm apparaat!
Zoiets: http://www.bega.nl/Html/producten/produ ... em420.html
En verwarmen met olie doen wij nog steeds, alleen dan om hydraulische afdichtingen om een zuiger te monteren.
Voor mn werk gebruik ik inductie regelmatig, lager op 115 graden verwarmen en je schuift hem zo over een as heen. Een gasbrander is niet aan te bevelen omdat je met gesloten lagers zit.
De revisie van een toyota bak is niet echt moeilijk, de meeste bakken zitten ingewikkelder in elkaar. Het is alleen veel werk. Als iemand ooit nog z'n bak wil reviseren..... Voor een zacht prijsje....
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Dude's supra
Wat moet het kosten dan een bak revisie?
de mijne doet erg moeilijk over de 2e versnelling. ik hoef geen versterkte spullen.
de mijne doet erg moeilijk over de 2e versnelling. ik hoef geen versterkte spullen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Dude's supra
kunnnen we ook samen bij mij doen als je wil.Tjabbo wrote:Wat moet het kosten dan een bak revisie?
de mijne doet erg moeilijk over de 2e versnelling. ik hoef geen versterkte spullen.
ik heb een brug dus bak eronderuit niet zo'n probleem.
en op mijn werk een pers en andere shit
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Dude's supra
Wat heb je er voor over
Tja wat is reëel? Ik moet even kijken hoe lang ik er ongeveer over gedaan heb als ik die van mij af heb. Ik pm je dan wel even.
Maar ik neem aan dat je dan zelf voor de onderdelen zorgt? Neem dan gelijk het revisieset met versterkte lagers (standaard bij driftmotion) Ik zou er dan wel een nieuwe thrust washer in doen als ik jou was en zowiezo een nieuwe shifter bushing, die zijn 9 van de 10 keer kapot.
Tja wat is reëel? Ik moet even kijken hoe lang ik er ongeveer over gedaan heb als ik die van mij af heb. Ik pm je dan wel even.
Maar ik neem aan dat je dan zelf voor de onderdelen zorgt? Neem dan gelijk het revisieset met versterkte lagers (standaard bij driftmotion) Ik zou er dan wel een nieuwe thrust washer in doen als ik jou was en zowiezo een nieuwe shifter bushing, die zijn 9 van de 10 keer kapot.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Dude's supra
jou bak ruilen tegen de mijne?
ziet er super uit!
ziet er super uit!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Dude's supra
neuh ;)
Nog geen tijd gehad om hem helemaal in elkaar te zetten
Trws DS, ga jij je diff veranderen of laat je die orgineel?
Nog geen tijd gehad om hem helemaal in elkaar te zetten
Trws DS, ga jij je diff veranderen of laat je die orgineel?
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Dude's supra
er zit een stock turbo LSD diff onder dus dat is voorlopig goed genoeg.
en de bak blijft voorlopig ook origineel die is ook nog goed genoeg.
en de bak blijft voorlopig ook origineel die is ook nog goed genoeg.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Dude's supra
Wat voor bakolie gebruiken jullie? Ik wil eigenlijk Redline MTL90 en voor de diff Redline shockproof hebben, maar dat is hier in NL bijna nergens te krijgen. Verschepen doet bijna niemand omdat je met "hazardous fluids" zit. Weet iemand of dat hier ergens te krijgen is?
Re: Dude's supra
Redline bakolie hier, gehaald bij een motorzaak
Het adres staat op de website van redline
Het adres staat op de website van redline
Re: Dude's supra
Waar dan? Gebruik je MTL of MT90?
Re: Dude's supra
MT-90
Gehaald bij http://www.bikehospital.nl/
Gehaald bij http://www.bikehospital.nl/
Re: Dude's supra
Thanks Ik zie dat ze in Ommen een dealert hebben van Redline, daar maar eens langs.
Re: Dude's supra
Ik zit een beetje rond te kijken naar een andere oliekoeler en relocation kit.
Kwam ik dit tegen: http://www.summitracing.com/parts/TRD-1220/?image=large
Voor gebruik met dubbele filters. Nou zal dat natuurlijk beter filteren, maar het lijkt mij dat het ook voor een hogere weerstand zorgt omdat de olie door 2 filters moet. Is het de moeite waard of gewoon een enkele nemen? Ze zijn er in alle soorten en maten. Ook heeft Summit een gigantische keus aan oliekoelers, check: http://www.summitracing.com/search/Depa ... s=Rank|Asc Wat zou ongeveer de maat zijn die je max. kwijt kunt achter de bumper, ik heb zelf nog niks opgemeten oid.
Kwam ik dit tegen: http://www.summitracing.com/parts/TRD-1220/?image=large
Voor gebruik met dubbele filters. Nou zal dat natuurlijk beter filteren, maar het lijkt mij dat het ook voor een hogere weerstand zorgt omdat de olie door 2 filters moet. Is het de moeite waard of gewoon een enkele nemen? Ze zijn er in alle soorten en maten. Ook heeft Summit een gigantische keus aan oliekoelers, check: http://www.summitracing.com/search/Depa ... s=Rank|Asc Wat zou ongeveer de maat zijn die je max. kwijt kunt achter de bumper, ik heb zelf nog niks opgemeten oid.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Dude's supra
vraag john eens
die heeft een mooie grote olie koeler. gekocht in NL bij biesheuvel
die hadden ook alle slangen en aansluitingen.
die heeft een mooie grote olie koeler. gekocht in NL bij biesheuvel
die hadden ook alle slangen en aansluitingen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Dude's supra
Aansluitingen en slangen heb ik zo op mn werk, ging mij om die relocation kit.
Summit heeft mooie shrouded olie koelers van B&M incl. fan, thermostaat en schakelaar.
Summit heeft mooie shrouded olie koelers van B&M incl. fan, thermostaat en schakelaar.
Re: Dude's supra
Ik zou gewoon eentje nemen met enkele filter (heb ik ook)
Mijn oliefilter zit achter mijn bumper links voor en de koeler op de plaats van de aircocondensor
Mijn oliefilter zit achter mijn bumper links voor en de koeler op de plaats van de aircocondensor
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Dude's supra
Pfff eindelijk tijd gehad om de bak er onder te zetten, gewoon #@$@% in je eentje. De bak weegt een ton en ik had natuurlijk geen goed steuntje om hem op te laten rusten. Maar het is gefixed, gelijk maar de Spec 3+ koppeling er in .Nu nog wachten op de Redline olie
Re: Dude's supra
Da's balen zeg!
Kan me inbeelden dat die suupbakken pokke zwaar zijn!
Wel super dat je het klusje alleen geklaard hebt!
Kan me inbeelden dat die suupbakken pokke zwaar zijn!
Wel super dat je het klusje alleen geklaard hebt!
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Dude's supra
Had dat dan gezegd! Ik had je gerust ff willen helpen vandaag in ruil voorDude wrote:Pfff eindelijk tijd gehad om de bak er onder te zetten, gewoon #@$@% in je eentje. De bak weegt een ton en ik had natuurlijk geen goed steuntje om hem op te laten rusten. Maar het is gefixed, gelijk maar de Spec 3+ koppeling er in .Nu nog wachten op de Redline olie
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839