Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Bak Revisie

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Bak Revisie

Post by Dude »

Ik mis de helft van mn posts van gister?
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Bak Revisie

Post by Andre »

Em mijn posts about the bak zijn ook weg
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Bak Revisie

Post by Dude »

neh ook weg in mn topic :{
Image

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Bak Revisie

Post by DeSchouten »

Yo dude, kan je misschien een lijstje maken van de onderdelen die precies vervangen / versterkt moeten worden in de bak?

Hier in het dorp zit een versnellingsbakken revisie boer, die laat ik de boel er wel in knallen, en dan bestel ik zelf de spullen.

en waar had jij die redline olie besteld? en hoeveel heb ik nodig?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Bak Revisie

Post by Dude »

hmm :{ zal alles nog maar eens posten :9 (damn had ik net weer bijna alles klaar, wil ik posten druk ik per ongeluk op vernieuwen [:(!] )

Ik verdeel het even in onderdelen die een must/standaard zijn, en onderdelen die de bak sterker maken:

Onderdelen die je standaard eigenlijk moet vervangen:
- Complete Rebuild kit. Hier zitten de geupgrade lagers en sychro's al bij. Alleen niet alle lagers worden vervangen. De naaldlagers, en ik meen 2 glijlagers, die echt in de tandwielen zitten zijn er niet bij. Ik heb die ook niet vervangen omdat alles er bij mij nog perfect uit zag. Het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat die lagers kapot gaan, je tandwielen zullen eerder naar de maan zijn: http://store.driftmotion.com/static/i-r ... ildkit.php

- R154 Shifter Bushing. OEM Toyota. Deze is bijna altijd kapot: http://store.driftmotion.com/static/i-r ... ushing.php

- R154 1ST Gear Thrust Washer, OEM Toyota. Dit is het onderdeeltje dat vaak kapot gaat bij hoge vermogens: http://store.driftmotion.com/static/i-r ... washer.php

Onderdelen die de bak sterker maken:
- Marlin Crawler R154 Thrust Washer, absoluut een must: http://store.driftmotion.com/static/i-m ... washer.php

- Marlin Chromoly Steel Bearing Retainer for R154: http://store.driftmotion.com/static/i-m ... orr154.php
- Marlin Crawler Urethane Shifter Bushing For R154 Transmission, beter dan die van Toyota: http://store.driftmotion.com/static/i-m ... ission.php
- Marlin Crawler Shifter Socket R154: http://store.driftmotion.com/static/i-m ... etr154.php

- Marlin Crawler Billet Shift Fork for R154. Heb ik nog niet vervangen, doe als ik definitief met de swap bezig ga. Is net nieuw in het assortiment ;) : http://store.driftmotion.com/static/i-m ... orr154.php

Dit zou je moeten vervangen mits je bak er verder goed uit ziet :Y)

Redline MT-90 olie heb ik uit Engeland gehaald, omdat Bikehospital nog 3 weken dicht zat. Maar je kunt het nu gewoon hier bestellen: http://www.bikehospital.nl/ Wel eerst even inrijden met (goedkope) minerale olie. owja, je hebt 4 quarter nodig, omdat er net iets minder in een busje zit dan 1 liter :p
Image

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bak Revisie

Post by Rich »

Mooi werk man, top!
Ook netjes dat je alle info hier bijelkaar hebt gezet. ^O^

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Bak Revisie

Post by Dude »

:word: :p

Het scheelt anderen uitzoek werk, waar heb je anders een (technisch) forum voor :Y) Gewoon alle info posten wat eventueel voor anderen van belang kan zijn.
Image

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Bak Revisie

Post by DeSchouten »

cool ik ga eens aan het bestellen *O* ^O^
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Bak Revisie

Post by Andre »

Al die info heb ik ook bij elkaar opgeraapt

Maar hier hebben we met zijn allen ook wat aan

http://www.4x4wire.com/toyota/tech/r151f/
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Bak Revisie

Post by Dude »

^^ Ook gezien ja, maar met de TSRM erbij kan het niet mis gaan. Als je maar goed de onderdelen nummert.
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Bak Revisie

Post by Andre »

Er is nog genoeg ruimte voor ons met de R154 :Y ^O^

Image

De owner i shooting nu voor 1300Pk

5 bak R154
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Bak Revisie

Post by DeSchouten »

yeah!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Bak Revisie

Post by DeSchouten »

Hier staat nog wat info over de gear ratio's enzo
http://www.turbosupras.com/pages/pages/ ... l/R154.htm

volgens de berekening moet een suup met turbo lsd diff 293.3 km/h bij 7k rpm gaan.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: Bak Revisie

Post by PimmeTjaaH »

lucht en rolweerstand ook meegerekend ?? bandenmaat

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bak Revisie

Post by Rich »

lucht en rolweerstand maakt niet uit, dit zijn max snelheden op basis van max. motortoerental en bak/diff verhoudingen
bandenmaat speelt idd wel een rol
bij mij is ook de toerenbegrenzer tevens de speedlimiter, als je maar genoeg power hebt ;)

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: Bak Revisie

Post by PimmeTjaaH »

okee, die 293 km/u zal die in werkelijkheid dus nooit halen, en waar staat jouw speedlimit op rich ?

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Bak Revisie

Post by Dude »

Zeg heb jij onder een steen gelegen? :Y) Een supra is zeker wel in staat om over de "magische" 300 km te gaan 8-) Met een beetje meer power natuurlijk. Met mijn setup tik ik al de 270 aan, en toen was ik nog niet aan het eind. Ik denk dat rich of joep aardig in de buurt komen.
Image

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Re: Bak Revisie

Post by john »

270 geen probleem hier
alleen de wegen zijn zo kort

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Bak Revisie

Post by toyota87 »

wat is de topsnelheid van de 1jz tt eigenlijk [?]
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Bak Revisie

Post by Tjabbo »

toyota87 wrote:wat is de topsnelheid van de 1jz tt eigenlijk [?]
van die jij hebt 180km/h.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Bak Revisie

Post by toyota87 »

ik las hier iets over een begrenzer.
hoe zit dat precies [?]

http://www.supras.nl/phpBB2/viewtopic.p ... 92a3a72490
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Re: Bak Revisie

Post by john »

moet je ff een sld kopen
je kan ook de roze draad naar je ecu doorknippen
maar bij mij kreeg ik daar een vreemde storing van

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bak Revisie

Post by Rich »

ik heb nog wel een speed-cut defencer kastje ergens slingeren, mag je voor 30 euri incl. verzenden wel hebben

en pim, ik haalde vele jaren geleden, toen ik ook nog een 7M had, al easy 270km/u, dat was met iets van 280whp
met de huidige set-up (1,5jz + 67mm tubbie) hoop ik dit jaar te bewijzen 500whp te hebben
blokkie draait max 7500 toeren dus reken maar uit, ik geloof dat ik net niet over de 300 ga, nog niet geprobeerd trouwens

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Bak Revisie

Post by toyota87 »

wat is de topsnelheid zonder dat ie begrensd is [?]
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bak Revisie

Post by Rich »

met stock 1jz? mwah, moet ie wel 260/270 kunnen halen

Post Reply