Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Bak Revisie
- Dude
- Shoarma eter
- Posts: 3865
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 01 January 2007 19:55
Re: Bak Revisie
Ik mis de helft van mn posts van gister?
Re: Bak Revisie
Em mijn posts about the bak zijn ook weg
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Bak Revisie
neh ook weg in mn topic
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Bak Revisie
Yo dude, kan je misschien een lijstje maken van de onderdelen die precies vervangen / versterkt moeten worden in de bak?
Hier in het dorp zit een versnellingsbakken revisie boer, die laat ik de boel er wel in knallen, en dan bestel ik zelf de spullen.
en waar had jij die redline olie besteld? en hoeveel heb ik nodig?
Hier in het dorp zit een versnellingsbakken revisie boer, die laat ik de boel er wel in knallen, en dan bestel ik zelf de spullen.
en waar had jij die redline olie besteld? en hoeveel heb ik nodig?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Bak Revisie
hmm zal alles nog maar eens posten (damn had ik net weer bijna alles klaar, wil ik posten druk ik per ongeluk op vernieuwen [:(!] )
Ik verdeel het even in onderdelen die een must/standaard zijn, en onderdelen die de bak sterker maken:
Onderdelen die je standaard eigenlijk moet vervangen:
- Complete Rebuild kit. Hier zitten de geupgrade lagers en sychro's al bij. Alleen niet alle lagers worden vervangen. De naaldlagers, en ik meen 2 glijlagers, die echt in de tandwielen zitten zijn er niet bij. Ik heb die ook niet vervangen omdat alles er bij mij nog perfect uit zag. Het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat die lagers kapot gaan, je tandwielen zullen eerder naar de maan zijn: http://store.driftmotion.com/static/i-r ... ildkit.php
- R154 Shifter Bushing. OEM Toyota. Deze is bijna altijd kapot: http://store.driftmotion.com/static/i-r ... ushing.php
- R154 1ST Gear Thrust Washer, OEM Toyota. Dit is het onderdeeltje dat vaak kapot gaat bij hoge vermogens: http://store.driftmotion.com/static/i-r ... washer.php
Onderdelen die de bak sterker maken:
- Marlin Crawler R154 Thrust Washer, absoluut een must: http://store.driftmotion.com/static/i-m ... washer.php
- Marlin Chromoly Steel Bearing Retainer for R154: http://store.driftmotion.com/static/i-m ... orr154.php
- Marlin Crawler Urethane Shifter Bushing For R154 Transmission, beter dan die van Toyota: http://store.driftmotion.com/static/i-m ... ission.php
- Marlin Crawler Shifter Socket R154: http://store.driftmotion.com/static/i-m ... etr154.php
- Marlin Crawler Billet Shift Fork for R154. Heb ik nog niet vervangen, doe als ik definitief met de swap bezig ga. Is net nieuw in het assortiment ;) : http://store.driftmotion.com/static/i-m ... orr154.php
Dit zou je moeten vervangen mits je bak er verder goed uit ziet
Redline MT-90 olie heb ik uit Engeland gehaald, omdat Bikehospital nog 3 weken dicht zat. Maar je kunt het nu gewoon hier bestellen: http://www.bikehospital.nl/ Wel eerst even inrijden met (goedkope) minerale olie. owja, je hebt 4 quarter nodig, omdat er net iets minder in een busje zit dan 1 liter
Ik verdeel het even in onderdelen die een must/standaard zijn, en onderdelen die de bak sterker maken:
Onderdelen die je standaard eigenlijk moet vervangen:
- Complete Rebuild kit. Hier zitten de geupgrade lagers en sychro's al bij. Alleen niet alle lagers worden vervangen. De naaldlagers, en ik meen 2 glijlagers, die echt in de tandwielen zitten zijn er niet bij. Ik heb die ook niet vervangen omdat alles er bij mij nog perfect uit zag. Het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat die lagers kapot gaan, je tandwielen zullen eerder naar de maan zijn: http://store.driftmotion.com/static/i-r ... ildkit.php
- R154 Shifter Bushing. OEM Toyota. Deze is bijna altijd kapot: http://store.driftmotion.com/static/i-r ... ushing.php
- R154 1ST Gear Thrust Washer, OEM Toyota. Dit is het onderdeeltje dat vaak kapot gaat bij hoge vermogens: http://store.driftmotion.com/static/i-r ... washer.php
Onderdelen die de bak sterker maken:
- Marlin Crawler R154 Thrust Washer, absoluut een must: http://store.driftmotion.com/static/i-m ... washer.php
- Marlin Chromoly Steel Bearing Retainer for R154: http://store.driftmotion.com/static/i-m ... orr154.php
- Marlin Crawler Urethane Shifter Bushing For R154 Transmission, beter dan die van Toyota: http://store.driftmotion.com/static/i-m ... ission.php
- Marlin Crawler Shifter Socket R154: http://store.driftmotion.com/static/i-m ... etr154.php
- Marlin Crawler Billet Shift Fork for R154. Heb ik nog niet vervangen, doe als ik definitief met de swap bezig ga. Is net nieuw in het assortiment ;) : http://store.driftmotion.com/static/i-m ... orr154.php
Dit zou je moeten vervangen mits je bak er verder goed uit ziet
Redline MT-90 olie heb ik uit Engeland gehaald, omdat Bikehospital nog 3 weken dicht zat. Maar je kunt het nu gewoon hier bestellen: http://www.bikehospital.nl/ Wel eerst even inrijden met (goedkope) minerale olie. owja, je hebt 4 quarter nodig, omdat er net iets minder in een busje zit dan 1 liter
Re: Bak Revisie
Mooi werk man, top!
Ook netjes dat je alle info hier bijelkaar hebt gezet.
Ook netjes dat je alle info hier bijelkaar hebt gezet.
Re: Bak Revisie
Het scheelt anderen uitzoek werk, waar heb je anders een (technisch) forum voor Gewoon alle info posten wat eventueel voor anderen van belang kan zijn.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Bak Revisie
cool ik ga eens aan het bestellen
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Bak Revisie
Al die info heb ik ook bij elkaar opgeraapt
Maar hier hebben we met zijn allen ook wat aan
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/r151f/
Maar hier hebben we met zijn allen ook wat aan
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/r151f/
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Bak Revisie
^^ Ook gezien ja, maar met de TSRM erbij kan het niet mis gaan. Als je maar goed de onderdelen nummert.
Re: Bak Revisie
Er is nog genoeg ruimte voor ons met de R154
De owner i shooting nu voor 1300Pk
5 bak R154
De owner i shooting nu voor 1300Pk
5 bak R154
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Bak Revisie
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Bak Revisie
Hier staat nog wat info over de gear ratio's enzo
http://www.turbosupras.com/pages/pages/ ... l/R154.htm
volgens de berekening moet een suup met turbo lsd diff 293.3 km/h bij 7k rpm gaan.
http://www.turbosupras.com/pages/pages/ ... l/R154.htm
volgens de berekening moet een suup met turbo lsd diff 293.3 km/h bij 7k rpm gaan.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Bak Revisie
lucht en rolweerstand ook meegerekend ?? bandenmaat
Re: Bak Revisie
lucht en rolweerstand maakt niet uit, dit zijn max snelheden op basis van max. motortoerental en bak/diff verhoudingen
bandenmaat speelt idd wel een rol
bij mij is ook de toerenbegrenzer tevens de speedlimiter, als je maar genoeg power hebt ;)
bandenmaat speelt idd wel een rol
bij mij is ook de toerenbegrenzer tevens de speedlimiter, als je maar genoeg power hebt ;)
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Bak Revisie
okee, die 293 km/u zal die in werkelijkheid dus nooit halen, en waar staat jouw speedlimit op rich ?
Re: Bak Revisie
Zeg heb jij onder een steen gelegen? Een supra is zeker wel in staat om over de "magische" 300 km te gaan Met een beetje meer power natuurlijk. Met mijn setup tik ik al de 270 aan, en toen was ik nog niet aan het eind. Ik denk dat rich of joep aardig in de buurt komen.
Re: Bak Revisie
270 geen probleem hier
alleen de wegen zijn zo kort
alleen de wegen zijn zo kort
Re: Bak Revisie
wat is de topsnelheid van de 1jz tt eigenlijk
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Bak Revisie
van die jij hebt 180km/h.toyota87 wrote:wat is de topsnelheid van de 1jz tt eigenlijk
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Bak Revisie
ik las hier iets over een begrenzer.
hoe zit dat precies
http://www.supras.nl/phpBB2/viewtopic.p ... 92a3a72490
hoe zit dat precies
http://www.supras.nl/phpBB2/viewtopic.p ... 92a3a72490
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Bak Revisie
moet je ff een sld kopen
je kan ook de roze draad naar je ecu doorknippen
maar bij mij kreeg ik daar een vreemde storing van
je kan ook de roze draad naar je ecu doorknippen
maar bij mij kreeg ik daar een vreemde storing van
Re: Bak Revisie
ik heb nog wel een speed-cut defencer kastje ergens slingeren, mag je voor 30 euri incl. verzenden wel hebben
en pim, ik haalde vele jaren geleden, toen ik ook nog een 7M had, al easy 270km/u, dat was met iets van 280whp
met de huidige set-up (1,5jz + 67mm tubbie) hoop ik dit jaar te bewijzen 500whp te hebben
blokkie draait max 7500 toeren dus reken maar uit, ik geloof dat ik net niet over de 300 ga, nog niet geprobeerd trouwens
en pim, ik haalde vele jaren geleden, toen ik ook nog een 7M had, al easy 270km/u, dat was met iets van 280whp
met de huidige set-up (1,5jz + 67mm tubbie) hoop ik dit jaar te bewijzen 500whp te hebben
blokkie draait max 7500 toeren dus reken maar uit, ik geloof dat ik net niet over de 300 ga, nog niet geprobeerd trouwens
Re: Bak Revisie
wat is de topsnelheid zonder dat ie begrensd is
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.