Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Fuel Upgrades

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Fuel Upgrades

Post by Rich »

Een makkelijkere manier tegen brandstofopwarming is de benzine koelen met 't aircosysteem. Doen ze bij de Merc SLR ook :)

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Fuel Upgrades

Post by Dude »

Is wel een idee *) Of CRY02, alleen is dat kortstondig. Kun je net als bij F&F wolkjes blazen 8-) http://www.designengineering.com/produc ... m=sc&cid=1
Image

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Fuel Upgrades

Post by DeSchouten »

Ik wou eerst een vergelijkbare setup zoals Richard heeft, een intank pomp en een externepomp.

maar nu ben ik vorige week bij Arnout langs geweest om mn 7m te bekijken, en de rest van het project door te spreken, en toen kwam hij met een fuelsetup met een swirlpot, dit heeft hij ook op de auto van fasteddy (van supras.nl) een 1uz met T88 erop.

het systeem werkt zo heb ik me laten vertellen: 1 walbro in de tank, dan komt er een alu tankje in het motor ruim (die door de walbro volgetankt word) met daar een zware pomp bij, die naar de fuelrail pompt. volgens Arnout is dit een heel betrouwbaar systeem omdat het zo niet kan gebeuren dat je fuelpomp geen benzine meer krijgt door bv een lange bocht oid.

dit word ook het systeem dat ik op mn suup wil.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Fuel Upgrades

Post by Dude »

Zo'n systeem is wel handig voor op circuit, maar wanneer heb je zo weinig brandstof in de tank dat de pomp droog loopt?

Wat ik me dan afvraag, als je 1 walbro in de tank hebt die met 255 liter per uur de swirlpot vol pompt, ben je daaraan toch gelimiteerd? Ik bedoel meer dan die 255 l/ph kan je niet oppompen, ook al vraagt je motor meer. Of hij moet aan de perskant van de walbro gaan zuigen om meer benzine te krijgen. Of zit er nog weer een extra zuig leiding van de swirlpot naar de tank toe?
Image

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Fuel Upgrades

Post by DeSchouten »

Dude wrote:Zo'n systeem is wel handig voor op circuit, maar wanneer heb je zo weinig brandstof in de tank dat de pomp droog loopt?

Wat ik me dan afvraag, als je 1 walbro in de tank hebt die met 255 liter per uur de swirlpot vol pompt, ben je daaraan toch gelimiteerd? Ik bedoel meer dan die 255 l/ph kan je niet oppompen, ook al vraagt je motor meer. Of hij moet aan de perskant van de walbro gaan zuigen om meer benzine te krijgen. Of zit er nog weer een extra zuig leiding van de swirlpot naar de tank toe?
Geen idee hoe het precies werkt :X
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Fuel Upgrades

Post by mmarkk »

Beter luisteren als Arnout het je uitlegt :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Fuel Upgrades

Post by DeSchouten »

mmarkk wrote:Beter luisteren als Arnout het je uitlegt :)
oke ome Mark :7
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Fuel Upgrades

Post by Andre »

Ook een manier

Kost mij te veel geld :)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Fuel Upgrades

Post by Rich »

Tja, is het nodig als je niet het circuit op gaat? En als je al wel het circuit op gaat, ga je dan dusdanig vaak dat je eindelijk genoeg rijvaardigheid opdoet dat je die hoge bochtsnelheden haalt waarbij je een swirlpot nodig hebt?
Ik heb nog niet meegemaakt dat ik geen brandstof meer aan kon zuigen, zelfs niet met een dusdanig lege tank waarbij het lampje al ging branden (Time Attack Assen). De tank van een mkiii heeft trouwens een ingebouwde bak van kunststof waar de pick-up in hangt en waar het retour in uitkomt, dat fungeert hetzelfde als een swirlpot.

@Dude, z'n tankje fungeert als buffer en die kan theoretisch droogvallen ja, maar dan moet je eerst een dusdanig hoog vermogen ontwikkelen dat je de volledige brandstofopbrengst van de 2e pomp verbruikt en dan nog erg lang volgas draaien om dit voor elkaar te krijgen ;)

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Fuel Upgrades

Post by Dude »

Oke, logisch eigenlijk [:I] , je buffer van bijv 15 liter heb je zo nog niet op, je zult dus erg lang op vol vermogen moeten rijden (en dan aardig wat vermogen) om de swirlpot leeg te zuigen + de liters van de aanvoerpomp.
Image

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Fuel Upgrades

Post by DeSchouten »

Rich wrote:Een makkelijkere manier tegen brandstofopwarming is de benzine koelen met 't aircosysteem. Doen ze bij de Merc SLR ook :)
Ik kom net dit tegen:

http://www.suprasport.com/S-MAX-Cool-Ca ... _5427.html

zou dat nu echt veel voordeel leveren?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Fuel Upgrades

Post by Dude »

Het zal best helpen, als je van plan bent te dragracen. Je moet dat ding elke keer vullen met een fles ijs. [B)]
Image

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Fuel Upgrades

Post by Rich »

Veel voordeel, nee, dat niet. Maar als je op zoek bent naar de allerlaatste pk's en gelimiteerd bent door reglementen kan dit net die honderdste van je rondetijd of kwart mijl afsnoepen.
De meeste stoffen krimpen als ze afgekoeld worden, benzine doet dat ook. Dus kan er meer brandstofmassa door een injector als de benzine gekoeld is dan wanneer deze niet gekoeld is. Meer brandstofmassa in de verbrandingskamer = meer powah! mits er ook voldoende zuurstof is om de vermeerderde hoeveelheid brandstof te verbranden.
Verder heeft de opwarmende brandstof wanneer het in de verbrandingskamer komt een koelende werking op de lucht, wat weer gunstig is voor de detonatiegrens.
Mgoed, we praten hier over 0,5% vermogenstoename, gelul in de marge voor onze toepassingen ;)

Post Reply