Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Dude »

Voor degene die een 2jz of 1jz hebben: http://www.suprastore.com/su2jsthega1t.html
Image

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by PimmeTjaaH »

Ik heb al een 2jz :P _O-

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Tjabbo »

PimmeTjaaH wrote:Ik heb al een 2jz :P _O-
nu nog die betaalbare stopper gasket :drive:
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Dude »

PimmeTjaaH wrote:Ik heb al een 2jz :P _O-
Jij hebt geen stopper nodig, je hebt geen turbo :9
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Andre »

Dude wrote:
PimmeTjaaH wrote:Ik heb al een 2jz :P _O-
Jij hebt geen stopper nodig, je hebt geen turbo :9
Haha ^O^

Maar wat is niet zo dat je een 1JZ pakking moest gebruiken ook bij een 1.5 JZ ?

Ik dacht iets te hebben gelezen ergens ooit :) dat bepaalde gaten anders zijn

2JZ gasket wordt weinag tot niet gebruikt bij een 1.5 JZ woe weet hoe het zit

Prijs van dit ding is niet verkeerd lijkt mij
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by mmarkk »

Japanese manufactured in Japan
:')

't is wel Suprastore hè, hopenlijk krijg je hem ook als je betaald hebt :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by mmarkk »

Andre wrote: Maar wat is niet zo dat je een 1JZ pakking moest gebruiken ook bij een 1.5 JZ ?

Ik dacht iets te hebben gelezen ergens ooit :) dat bepaalde gaten anders zijn

2JZ gasket wordt weinag tot niet gebruikt bij een 1.5 JZ woe weet hoe het zit

Prijs van dit ding is niet verkeerd lijkt mij
Yeah er werd iets geblocked of half geblocked ofzo, Rich weet dacht ik hoe het zit
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Rich »

Grote plannen mannen? dat we deze headgasket nodig hebben ;)
De stocker is uitstekend en ik heb liever dat m'n headgasket er tussenuit poeft dan dat er wat anders poeft, just my 2ct

Over de 1,5JZ headgasket
Het type gasket dat je nodig hebt wordt bepaald door de kop die je gebruikt. De routing van het koelwater loopt een klein beetje verschillend bij beide koppen en daardoor zijn er bepaalde kanalen afgeblokt bij de ene en zijn andere kanalen juist weer groter. Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).

Je kan een 2jz gasket wel op een 1,5jz gebruiken, maar ideaal is het niet, je krijgt dan risico op hotspots doordat de koeling niet gelijkmatig verloopt over alle cilinders.
Oh enne, geen afgeblokte kanalen in een 1jz gasket open boren omdat deze wel open zijn bij een 2jz gasket; dan verneuk je de waterflow ;) Sommigen denken dat de toyota engineers hebben zitten snurken toen de 1jz kop werd ontworpen (eigenlijk de yamaha engineers, mgoed) en dat die engineers het een en ander hebben rechtgezet met de 2jz kop en dat men dus nu de 2jz gasket moet gebruiken omdat ie nieuwer en dus beter zou zijn. Dit is niet correct! De 1jz kop en 2jz kop zijn beiden erg goede ontwerpen en ontlopen elkaar maar enkele procenten in flow (2jz iets beter), maar ze zijn qua ontwerpprincipe niet helemaal hetzelfde, niet wat de waterkoeling betreft en ook niet wat de gassenflow betreft. Dus de gasket gebruiken die voor de kop ontworpen is.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Dude »

Rich wrote:Grote plannen mannen? dat we deze headgasket nodig hebben ;)
De stocker is uitstekend en ik heb liever dat m'n headgasket er tussenuit poeft dan dat er wat anders poeft, just my 2ct .
Ik ben van plan om een twin GT2871R op mn build 1jz te gebruiken. Die kunnen samen behoorlijk wat power leveren. Dus een goede koppakking lijkt me wel een must :9 Maar hoeveel kan een stock 1jz koppakking hebben?
Rich wrote:Oh enne, geen afgeblokte kanalen in een 1jz gasket open boren omdat deze wel open zijn bij een 2jz gasket; dan verneuk je de waterflow ;) Sommigen denken dat de toyota engineers hebben zitten snurken toen de 1jz kop werd ontworpen (eigenlijk de yamaha engineers, mgoed) en dat die engineers het een en ander hebben rechtgezet met de 2jz kop en dat men dus nu de 2jz gasket moet gebruiken omdat ie nieuwer en dus beter zou zijn. Dit is niet correct! De 1jz kop en 2jz kop zijn beiden erg goede ontwerpen en ontlopen elkaar maar enkele procenten in flow (2jz iets beter), maar ze zijn qua ontwerpprincipe niet helemaal hetzelfde, niet wat de waterkoeling betreft en ook niet wat de gassenflow betreft. Dus de gasket gebruiken die voor de kop ontworpen is.
Nice info, ik had de boormachine al in de handen :9 Ik vroeg me al af waarom er voor aan geen gaten in de pakking zaten...
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Andre »

Als je maar de boel vastdraait met ARP kan de pakking een hoop hebben
700Pk of zelfs meer is no problema
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Tjabbo »

Rich wrote: Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).
"there are no holes in the cams. do you see holes anywhere!" [:D]
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Jeffryst182 »

Klein beetje off-topic maar eeuh,

Indien er vraag is naar een bepaald type koppaking uit RVS of Alu kan ik deze eventueel lasersnijden.
Ik heb dan alleen een .dxf of any autocad tekening van de pakking nodig. Indien er veel belangstelling is voor een bepaald type wil ik wel kijken of ik dit voor elkaar kan krijgen.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Dude »

Misschien is er belangstelling voor een torqueplate? Ik heb de cad tekening ervan al eens gemaakt. Voor een 1jz/2jz.
Image

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Rich »

Tjabbo wrote:
Rich wrote: Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).
"there are no holes in the cams. do you see holes anywhere!" [:D]
ik meen me te herinneren dat dat op supraforums was [:D]

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Tjabbo »

lol _O-
maar serieus, ik meen me dat topic te herinneren waarin inderdaad erg veel info gepost werd en het hoe en waarom met de waterkanalen. hot spots en alles werd er in behandeld maar ik kan hem even zo niet terug vinden :(
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Andre »

Dude wrote:Misschien is er belangstelling voor een torqueplate? Ik heb de cad tekening ervan al eens gemaakt. Voor een 1jz/2jz.
Als er meer specs van de plate komt en met name de priis en wat voor bouten je zou moeten gebruiken heb ik wel intersesse

Het liefst moet je eigenlijk de tekeing maken dat je zo uit de shelf bouten of studs van arp kan gebruiken want als je bouten op maat zou moeten bestellen van arp kost het ook meteen meer euris

Dus wat wordt de vrienden prijsje voor de girdle :)

Is 1JZ en 2JZ hetzelfde?
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Andre »

Rich wrote:
Tjabbo wrote:
Rich wrote: Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).
"there are no holes in the cams. do you see holes anywhere!" [:D]
ik meen me te herinneren dat dat op supraforums was [:D]
Dat waren 7M cams Rich

Die hebben echt een grote gat aan de voorkant waar olie begint uit te zeiken zodra je de motor start en zeker als je de cam seals niet monteert

Vraag maar aan TJABBO :9 :9 :9 :9 :9
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Dude »

Andre wrote:
Dude wrote:Misschien is er belangstelling voor een torqueplate? Ik heb de cad tekening ervan al eens gemaakt. Voor een 1jz/2jz.
Als er meer specs van de plate komt en met name de priis en wat voor bouten je zou moeten gebruiken heb ik wel intersesse

Het liefst moet je eigenlijk de tekeing maken dat je zo uit de shelf bouten of studs van arp kan gebruiken want als je bouten op maat zou moeten bestellen van arp kost het ook meteen meer euris

Dus wat wordt de vrienden prijsje voor de girdle :)

Is 1JZ en 2JZ hetzelfde?
De torqueplate voor 1jz en 2jz is volgens mij hetzelfde. De maten heb ik overgenomen van een koppakking. Je zou dezelfde dikte als de kop kunnen nemen, zodoende kun je dezelfde kopbouten gebruiken. Maar normaal zijn ze dunner, 1,5 of 2" zoiets? Het ligt er aan of jeffry zo dik kan snijden, en wat het dan gaat kosten.
Image

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Jeffryst182 »

Staal tot 25 mm
Rvs tot 20 mm
Alu tot 15 mm

Torqueplates/girdles dus ook geen probleem lijkt me.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Post by Andre »

Andre wrote:
Dude wrote:Misschien is er belangstelling voor een torqueplate? Ik heb de cad tekening ervan al eens gemaakt. Voor een 1jz/2jz.
Als er meer specs van de plate komt en met name de priis en wat voor bouten je zou moeten gebruiken heb ik wel intersesse

Het liefst moet je eigenlijk de tekeing maken dat je zo uit de shelf bouten of studs van arp kan gebruiken want als je bouten op maat zou moeten bestellen van arp kost het ook meteen meer euris

Dus wat wordt de vrienden prijsje voor de girdle :)

Is 1JZ en 2JZ hetzelfde?
Ikke ikke verkeerd begrepen [:(] hahha

Ik dacht dat het hier op een girdle ging en daar heb ik wel interesse in en niet in een torgue plate voor lijnboren/honen ofzo
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

Post Reply