Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

standalone ecu info topique

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

standalone ecu info topique

Post by knabbel »

edit door tjabbo:
vorig draadje zie hier: viewtopic.php?f=7&t=849&start=25
deze was redelijk oud en ik weet niet hoe actueel de info nog was/is.
dus hier verder.

Dude wrote:Duidelijk verhaal :)

een vraag mbt kabelboom, gebruikt de AEM alle sensoren die op de 1jz zitten, of kan ik de kabelboom "opruimen" en alle onnodige bekabeling verwijderen? Ik denk dat het zowieso niet onverstandig is om de kabelboom even te strippen, en alle kabels door te meten. Ivm eventuele slechte contacten/kabelbreuk.
Ja en Nee ;) De sensoren zijn allemaal nodig, maar niet alle actuators moeten aangesloten worden. Ik heb bijvoorbeeld alle draden en stekkers voor de automaat, airco en Engine_Check verwijderd.

Uit mijn 1JZ kabelboom kwam nog wel het een en ander los aan overbodige draaden, maar ik heb dan ook mijn kabelboom helemaal opnieuw gebouwd (Ik heb gewoon alle losse stekkers op het blok geprikt en ben vanaf daar naar de Ecu en de dash stekkers gaan werken)

Zoveel sensoren zijn het trouwens niet:
Cam 1
Cam 2
Crank
Knock 1
Knock 2
Throtle
Coolant temp
MAP sentor
Airtemp
O2

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Dude »

heb je compleet nieuwe bekabeling getrokken, of gewoon de oude bedrading gebruikt? En je had de kabelboom al verlengd of niet? En gebruik je de orginele O2 sensor?
Als het zover is kan ik dus bij jou terecht voor vragen :9 :Y)
Image

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by knabbel »

Dude wrote:heb je compleet nieuwe bekabeling getrokken, of gewoon de oude bedrading gebruikt? En je had de kabelboom al verlengd of niet? En gebruik je de orginele O2 sensor?
Als het zover is kan ik dus bij jou terecht voor vragen :9 :Y)
Wat ik eigenlijk heb gedaan is:
Ik had 2 kabelbomen, 1 van de 1JZ deze was idd al verlengt. En 1 van een lexus voor de ECU stekkers
Ik heb de 1JZ kabelboom doorgeknipt op het punt waar deze was verlengt. Waardoor ik alle motor stekkers met een flink stuk draad over hield.
Ik heb de sensor stekkers van de Lexus kabelboom afgeknipt. Waardoor ik ECU stekkers met ongeveer 1 meter draad over hield. Samen zijn deze draden lang genoeg.

Voor alle afgeschermde kabels (Crank, cam-pos en knock) heb ik volledig nieuwe bedrading genomen.

De originele O2 komt er niet meer in, ik ga volledig over op een AEM wide-band.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Dude »

Ah kijk, al met al redelijk wat werk dus. Gebruik je ook een andere mapsensor?

Ik denk dat ik een verlengde patch harness bestel, van 1jz naar 2jz AEM. Scheelt een bult werk lijkt me, en je kunt ze eventueel krijgen met loss uiteinden (1 kant de stekker nog niet gemonteerd) Hoe ver kom je eigenlijk met een LHD kabelboom? Net voor de firewall of er net doorheen? Dan kan ik de AEM op de orginele plek plaatsen.
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Andre »

BTW elke AEM ben je van plan om te gaan gebruiken de AEM versie 2 ?

Als dat zo is zou ik effe wachten met het kopen van deze unit als je hier en daar wat info op pikt zijn de tuners nog niet happy met deze unit en de owners ook niet

Btw geinag is is dat ik verschillende owners en tuners pm hebben gestuurd about standalone en nee Titan niet want die zeggen motec :) maar de bekenden zegmaar in de Supra wereld en de AEM komt niet op nummer 1 maar de haltech2000 ofziets
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by joep »

de Haltech is idd erg goed, maar vooral stabieler dan de AEM.. als ik het allemaal zo lees..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Dude »

Mhh maar even wachten dan. Ik had die units al een paar keer zien staan maar verder niet echt naar gekeken. Hij is beschikbaar voor een 1jz, maar niet plug &play als ik het zo zie? Wel goedkoper :) http://www.tweakit.net/shop/index.php?c ... bs277ctvh3

edit: als ik het goed zie dan is de PS2000 de beste? Ik ben een noob wat dit betreft, maar wat heb je hierbij nog meer nodig, qua sensors? Dit is ook de enigste met een full sequential fuel/ignition control.
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Andre »

Dude wrote:Mhh maar even wachten dan. Ik had die units al een paar keer zien staan maar verder niet echt naar gekeken. Hij is beschikbaar voor een 1jz, maar niet plug &play als ik het zo zie? Wel goedkoper :) http://www.tweakit.net/shop/index.php?c ... bs277ctvh3

edit: als ik het goed zie dan is de PS2000 de beste? Ik ben een noob wat dit betreft, maar wat heb je hierbij nog meer nodig, qua sensors? Dit is ook de enigste met een full sequential fuel/ignition control.


Yep de PS2000 1JZ

http://www.tweakit.net/shop/product_inf ... bs277ctvh3
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Dude »

Zit er verschil in de standaard PS2000 en die voor de 1jz? Er staan bij de 1jz PS2000 minder functies bij, of is dit gewoon dezelfde unit maar dan met een extra basemap voor de 1jz? De functie om elke injector apart te configureren is wel super. Maar alleen de PS2000 kan high impedance injectoren aansturen? Wat is verder het verschil tussen de PS1000 en de PS2000. Behalve de full sequential ignition en support voor high impedance injectoren?
Image

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Rich »

Da's niet duur zeg en meer opties dan erin zit heb je niet nodig...hmmm

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Dude »

ja he, lijkt me wel wat. En je hebt gelijk een nieuw kabelboom. Maar wat heb je hierbij nog meer nodig?
-Map sensor?
-O2 sensor?
-HKS DLI oid?
-..
-..
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Andre »

Dude wrote:ja he, lijkt me wel wat. En je hebt gelijk een nieuw kabelboom. Maar wat heb je hierbij nog meer nodig?
-Map sensor?
-O2 sensor?
-HKS DLI oid?
-..
-..
Hij heeft een built in map sensor tot 1.5 bar dus 22 psi en verder gebruikt hij gewoon de factory coils
Wil je verder boosten dan bv 1.5 bar dan heb je een upgrade sensor nodig als ik het goed heb begrepen van de skyline boys

Ik zal vragen wat er meer bij komt kijken als je deze unit wil gaan gebruiken
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Rich »

Als ik 't zo lees werkt ie met alle stock sensoren, dus als je niet boven de 1,5bar gaat boosten dan is 't een compleet pakketje.
Ik zou zelf niet de draden van m'n kabelboom gaan vervangen trouwens, teveel werk. Ik zou alleen de stekkers overzetten.

(we gaan trouwens redelijk off topic hier en we hebben een stand-alone ecu draadje... wellicht hier ff modderen?)

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Dude »

Ik denk dat je niet echt zonder die kabelboom kunt? dan moet je alsnog gaan knippen en plakken in je oude kabelboom, terwijl je bij die van Haltech alleen de stekkers van je oude kabelboom over moet zetten. Maar ik heb het eea door zitten lezen over Haltech en het lijkt me prijs/technisch gezien een goed, zoniet beter, alternatief voor de AEM. Zeker als je nem gebruikt voor een 1jz. Voor een 2jz hebben ze wel een plug&play harness.

(beter even modder eten idd ^^)
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Tjabbo »

nieuw topic afgesplitst
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Andre »

Tjabbo wrote:nieuw topic afgesplitst
Maar nu zijn er twee standalones topics maybe alles in 1 thread proppen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Batch injection vs sequential injection

Post by Tjabbo »

Andre wrote:
Tjabbo wrote:nieuw topic afgesplitst
Maar nu zijn er twee standalones topics maybe alles in 1 thread proppen
nee die andere heb ik gesloten. en er zit een verwijzing in naar deze thread. en in de openingspost van deze zit een thread naar de oude. dus je kan de oude info lezen en hier nieuwe posten. geen 2 topics door elkaar dat is alleen maar onhandig, en een aantal actieve posters in die thread (o.a. rob, strnpcp) zijn allang niet meer actief hier. dus dit is lekker actueel zo.

ontopic ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: standalone ecu info topique

Post by Dude »

Haltech heeft ook piggybacks voor een goede prijs, zelfs met computert te loggen. Als ik het allemaal zo lees, lijkt me een Haltech standalone helemaal niet gek.
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: standalone ecu info topique

Post by Andre »

Dude wrote:Haltech heeft ook piggybacks voor een goede prijs, zelfs met computert te loggen. Als ik het allemaal zo lees, lijkt me een Haltech standalone helemaal niet gek.
I think the same

Staat tot op heden op nummer 1 in mijn verlang lijste (de ps2000) :)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by joep »

verkrijgbaar via http://www.proimport.nl (haltech dealer)

gewoon in nederland en dus makkelijk met garantie en shit. ik vertrouw die internet shops voor geen meter! :X
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: standalone ecu info topique

Post by mmarkk »

Yeah alsof André daar gaat aankloppen :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: standalone ecu info topique

Post by Dude »

Ik heb al eens eerder wat bij Tweakit besteld, geen problemen mee gehad. Ik bestel eigenlijk alles via internet :) Maar ik denk dat Arnout zo'n EMS ook kan tunen toch? Hoe goed zijn die lui bij Proimport?
Image

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by joep »

nog een in NL: www.adaptronic.nl
roept u maar!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by joep »

Dude wrote:Ik heb al eens eerder wat bij Tweakit besteld, geen problemen mee gehad. Ik bestel eigenlijk alles via internet :) Maar ik denk dat Arnout zo'n EMS ook kan tunen toch? Hoe goed zijn die lui bij Proimport?
Arnout is " AEM or bust!"

pro-import heeft net zoveel ervaring met de Haltech als de gemiddelde tunert.. weinig dus, hij is nog niet zo lang op de markt en pro-import bezig in de tuning. dus dat blijft bij allemaal een gokje. pro-import heeft natuurlijk wel factory-support!


is het niet mogelijk om dit topic met sub-topics te maken. elk merk standalone een eigen topic, anders word het zo'n wirwar van merken of dit topic bloed dood bij haltech [B)]
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by joep »

mmarkk wrote:Yeah alsof André daar gaat aankloppen :)
klopt ie maar bij mij aan, ik woon er vlak bij (badhoevedorp-haarlem) en ik ben nog wel vrienden met ze. trouwens.. je wil als bedrijf toch spullen verkopen! who cares dat ie ze een keer voor rotte vis heeft uit gemaakt.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

Post Reply