Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
standalone ecu info topique
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: standalone ecu info topique
dan moet er een sub-forum komen voor standalones. da's niet te doen en krijg je voor elk apart forum slechts 2 of 3 topics.joep wrote: is het niet mogelijk om dit topic met sub-topics te maken. elk merk standalone een eigen topic, anders word het zo'n wirwar van merken of dit topic bloed dood bij haltech
Dan kunnen we beter een topic openen speciaal over halltech, aem, pro-efi specific. dat kan iedereen zelf
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: standalone ecu info topique
Ik ga wel hoor jij stond toch achter memmarkk wrote:Yeah alsof André daar gaat aankloppen
Ik kan gewoon bellen en een afpraak maken about standalone onder het mom van Ik ben Mmark en komt uit baarn (just kidding)
Ik bedoel mijn euris stinken niet hoor maar zoals Joep zij als bedrijf denk ik wel dat pro import stuffs wil verkopen zeker als ik zeg dat ik een Supra rijd denk ik
Het is mischien ook wel cool voor hun dat niet alleen maar de skyline trawantjes maar ook de PooPra trawantjes met haltech rondrijd
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: standalone ecu info topique
Wat is er zo moeilijk aan de halltech dat je dat niet zelf kan leren ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: standalone ecu info topique
Ben ik nite voor niks aan het sparen
Haltech wins "Best New Engineered Product" Award at SEMA 2009
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
Sema Show 2009 Haltech wins "Best New Engineered Product" Award at SEMA 2009 for the Platinum Pro R32 / R33 Plug-In ECU.
The Global Media Award is determined by an international voting panel of journalists from 25 countries that review over 2000 new product entries premiering at SEMA Show 2009. They selected the products that are most likely to have significant impact and commercial success.
Haltech is Proud of its new Platinum Plug-in Series of ECU's and will be continually developing the range available.
Haltech wins "Best New Engineered Product" Award at SEMA 2009
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
Sema Show 2009 Haltech wins "Best New Engineered Product" Award at SEMA 2009 for the Platinum Pro R32 / R33 Plug-In ECU.
The Global Media Award is determined by an international voting panel of journalists from 25 countries that review over 2000 new product entries premiering at SEMA Show 2009. They selected the products that are most likely to have significant impact and commercial success.
Haltech is Proud of its new Platinum Plug-in Series of ECU's and will be continually developing the range available.
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: standalone ecu info topique
Arnout lijkt Haltech niks, hij vindt Link ECU een goed optie: http://www.linkecu.com/products/engine- ... /g4-xtreme Iets duurder, nog betere opties.
Maar ik ben er zelf nog niet uit, moet het eea nog even bekijken.
Maar ik ben er zelf nog niet uit, moet het eea nog even bekijken.
Re: standalone ecu info topique
Megasquirt megasquirt megasquirt... of KDFi. ;)
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
Re: standalone ecu info topique
De Link ecu of de Vipecc zijn volgens mij beide hetzelfde er is zeer zeker een Optie maar valt zeker niet in het rijtje van bv Motec AEM Haltech etc etc
Maar ik blijf rond kijken op welke unit ik een leuke deal kan scoren of bij elkaar sleutelen
Maar ik blijf rond kijken op welke unit ik een leuke deal kan scoren of bij elkaar sleutelen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: standalone ecu info topique
ik zou een EMS willen waar (buiten de functies die iedereen wil) een goede interface bij zit zodat je hem zelf kan instellen. het is niet erg om er wat (of veel) over te moeten lezen en leren, zolang er maar geen 1000 pagina boek bij zit voor alleen de interface.
oh en hij zou voor mij pas echt voldoen als ik BIJVOORBEELD het ding kon kopen en op mjn 7m zetten, en na een motorswap nog steeds hetzelfde ding kon gebruiken. met andere maps natuurlijk.
maar dus met genoeg injector drivers e.d.
oh en hij zou voor mij pas echt voldoen als ik BIJVOORBEELD het ding kon kopen en op mjn 7m zetten, en na een motorswap nog steeds hetzelfde ding kon gebruiken. met andere maps natuurlijk.
maar dus met genoeg injector drivers e.d.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: standalone ecu info topique
Om als noob zelf zo'n EMS te mappen lijkt me bijna niet te doen. Er komt veel meer bij kijken dan bijv een piggyback. Het zou mooi zijn als je het met een oud blok kon proberen, maar niet met een net gereviseerd blok. Als je een beetje verder leest zie je dat ze voor elke, bijv 6 cilinder, dezelfde basisunit gebruiken. Als je een goede unit neemt zoals Link bijv (die in mijn ogen net iets betere mogelijkheden heeft dan de Haltech, voor een 6 cilinder. Hoewel Haltech zeker niet onderdoet) kun je gewoon switchen in het menu of je bijv High of low impendance injectors gebruikt enz.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: standalone ecu info topique
initieel zou ik hem denk ik ook laten mappen, of iig een basemap gebruiken die redelijk common is voor een vergelijkbare setup. die zijn vaak wel beschikbaar.
Het gaat er mij om dat je niet voor elke wijziging in je setup terug moet naar de tuner en veel €€€ neertellen.
Het gaat er mij om dat je niet voor elke wijziging in je setup terug moet naar de tuner en veel €€€ neertellen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: standalone ecu info topique
heeft iemand enig idee wat de vi-pec v88 kost.
dealers mogen van vi-pec de prijzen niet publiceren
dealers mogen van vi-pec de prijzen niet publiceren
Re: standalone ecu info topique
John reed van Revv motorpsorts heeft volgens mij ooit een prijs van genoemd maar dat was voor een pnp unit voor de 2JZ GTE dus met sub harness etc etcjohn wrote:heeft iemand enig idee wat de vi-pec v88 kost.
dealers mogen van vi-pec de prijzen niet publiceren
Retail van die dingen is 2000 AUS dollores uit mijn Hoofd
Vreedijk staat op de dealer list verder denk ik dat bv Titan motorsports je toch wel eeen prijs zou moeten geven als je de unit wil kopen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: standalone ecu info topique
OK, het is geen stand-alone maar een piggy-back, maar voor 't geld wel erg interessant:
http://shop.ddsystems.co.za/index.php?r ... duct_id=55
Iemand bekend met dit systeem? Ik had er nog nooit van gehoord.
http://shop.ddsystems.co.za/index.php?r ... duct_id=55
Iemand bekend met dit systeem? Ik had er nog nooit van gehoord.
Re: standalone ecu info topique
Een vriend van me heeft dit gebruikt in om een extra injector aan te sturen in een Saxo turbo. Het systeem werkt wel, maar is niet veel meer dan een S-AFC met een extra injector driver. En elke keer dat ik er naar vroeg wilde hij nog steeds een stand-alone.Rich wrote:OK, het is geen stand-alone maar een piggy-back, maar voor 't geld wel erg interessant:
http://shop.ddsystems.co.za/index.php?r ... duct_id=55
Iemand bekend met dit systeem? Ik had er nog nooit van gehoord.
Re: standalone ecu info topique
Weet je zeker dat het hetzelfde type is, deze kan ook iets met timing doen en boostcontrol. Ze hebben idd ook types die alleen fuel doen zoals een safc.knabbel wrote:Een vriend van me heeft dit gebruikt in om een extra injector aan te sturen in een Saxo turbo. Het systeem werkt wel, maar is niet veel meer dan een S-AFC met een extra injector driver. En elke keer dat ik er naar vroeg wilde hij nog steeds een stand-alone.Rich wrote:OK, het is geen stand-alone maar een piggy-back, maar voor 't geld wel erg interessant:
http://shop.ddsystems.co.za/index.php?r ... duct_id=55
Iemand bekend met dit systeem? Ik had er nog nooit van gehoord.
Check de homepage: http://www.perfectpower.com
Re: standalone ecu info topique
Ja hij rijd met een andere de SMT6, bijna het zelfde als deze alleen de SMT8 heeft 2 injector drivers itt de 1 van de SMT6.
Even van de site:
Het is absoluut geen slecht apparaat, en ik zou hem zeker boven de S-AFC kiezen, omdat de SMT wat flexibeler is en ik zou het display niet missen. Maar als je meer dan 1 bar wil draaien op een 7M/xJZ zou ik toch voor een echte standalone gaan, omdat je dan echt volledige controle heb over de ignition maps.
Even van de site:
En ja hij kan dus wel wat met de timing doen, maar alleen doordat hij tussen de crankpos sensor en de ECU inzit, hij heeft, behalve de twee drivers voor de extra injectoren, geen drivers voor de main injectoren of de onsteking. Dat wordt dus allemaal aan de input kant van de ECU geregeld. Het nadeel daarvan is heel simpel, als je het signaal van de MAF/MAP iets terug regeld zal de ECU inderdaad minder gaan inspuiten, maar hij zal ook meteen de onstekings timing aanpassen, want beide maps zijn afhankelijk van de MAF/MAP sensor.•2 Maps to influence analog signals
•1 Map to influence up to three ignition signals
•2 Extra injector maps to drive two injectors
•1 Set point control with up to 3 outputs (relays)
•1 Frequency modification map
•1 AFR (Lambda) modification map wide/narrow
•1 Boost control screen
•Calibration of all inputs: Engine Temperature, Air Temperature, AMP (MAP) Sensor, Throttle Position, RPM, Ignition cut, Ignition retard and ETC.
•Engine Protection via: Ignition cut, Ignition retard and ETC control
Het is absoluut geen slecht apparaat, en ik zou hem zeker boven de S-AFC kiezen, omdat de SMT wat flexibeler is en ik zou het display niet missen. Maar als je meer dan 1 bar wil draaien op een 7M/xJZ zou ik toch voor een echte standalone gaan, omdat je dan echt volledige controle heb over de ignition maps.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: standalone ecu info topique
nou hij is vet goedkoper dan een s-afc dus alleen daarvoor is het al een leuke vervanger.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: standalone ecu info topique
Ik vraag me alleen af of hij makkelijk met het signaal van de karmann vortex lmm van de 7m overweg kan. Er zit wel een "Frequency modification map" in dus het moet waarschijnlijk wel te doen zijn.
Re: standalone ecu info topique
Nice to know is dat BIC performance binnekort met een harnes komt voor de 1JZ GTE
Dus dan wordt de Haltech just pnp
Thread staat op sm
Verder is het ook nice to know dat er een PooPra rond rijd met Vipec en met aardige dyno numbers
Vreedijk kan heel goed met de unit omgaan (sofware tuning etc etc ) maar niet pnp voor de 1JZ ook niet voor de 2JZ volgens mij
Haltech en Vipec op gedeelde number 1 bij mij
Dus dan wordt de Haltech just pnp
Thread staat op sm
Verder is het ook nice to know dat er een PooPra rond rijd met Vipec en met aardige dyno numbers
Vreedijk kan heel goed met de unit omgaan (sofware tuning etc etc ) maar niet pnp voor de 1JZ ook niet voor de 2JZ volgens mij
Haltech en Vipec op gedeelde number 1 bij mij
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: standalone ecu info topique
Misschien een beetje off-topic, aangezien het over piggybacks gaat.
Wat is het verschil tussen de apexi AFC (neo) tov de AEM F/IC. http://www.aemelectronics.com/engine-ma ... r-f-ic-12/
Prijs is hetzelfde, het lijkt mij alleen dat je met de AEM meer kunt instellen?
Hie wat info over de AEM piggyback http://www.driftworks.com/forum/technic ... ideas.html
Ik meen dat de meeste hier de apexi AFC gebruiken, wat is jullie ervaring daarmee?
Wat is het verschil tussen de apexi AFC (neo) tov de AEM F/IC. http://www.aemelectronics.com/engine-ma ... r-f-ic-12/
Prijs is hetzelfde, het lijkt mij alleen dat je met de AEM meer kunt instellen?
Hie wat info over de AEM piggyback http://www.driftworks.com/forum/technic ... ideas.html
Ik meen dat de meeste hier de apexi AFC gebruiken, wat is jullie ervaring daarmee?
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: standalone ecu info topique
apexi s-afc is superhandig en veelzijdig als piggyback. Echt set it and forget it.
Met 2 geheugen'maps' kan je met verschillende instellingen 'spelen'. (of 1 voor de straat terwijl je de andere test of als safe op reserve houdt).
Ik vind wel dat de s-afc II die ik heb net iets te weinig instelpunten maar dat is in de NEO opgelost.
Echter zit in de eerste NEO's een fout bij de karmann vortex instellingen dus als je een 2e-hands koopt moet je kijken welk serienummer je hebt. en afhankelijk daarvan even terugsturen.
Met 2 geheugen'maps' kan je met verschillende instellingen 'spelen'. (of 1 voor de straat terwijl je de andere test of als safe op reserve houdt).
Ik vind wel dat de s-afc II die ik heb net iets te weinig instelpunten maar dat is in de NEO opgelost.
Echter zit in de eerste NEO's een fout bij de karmann vortex instellingen dus als je een 2e-hands koopt moet je kijken welk serienummer je hebt. en afhankelijk daarvan even terugsturen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: standalone ecu info topique
2k voor een goede standalone die vvti en dbw kan, en dan nog mappen. 2500 tot 3000 euro.Brinky wrote:Marco, kun je dan eens een kostenraming maken van een standalone? Want volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo duur... kosten vallen in het niet bij alle andere plannen die je hebt.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: standalone ecu info topique
http://www.adaptronic.nl/home/shop.html ... ory_id=441
ALs je het zelf doet kun je toch ruim onder de 2k blijven? Denk dat je ergens rond de 1250 uitkomt. Je hebt immers al een wideband... en met een beetje mazzel kun je de meeste sensoren op je blok weer hergebruiken...
ALs je het zelf doet kun je toch ruim onder de 2k blijven? Denk dat je ergens rond de 1250 uitkomt. Je hebt immers al een wideband... en met een beetje mazzel kun je de meeste sensoren op je blok weer hergebruiken...
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: standalone ecu info topique
Wie mapt hem dan? is er goede support en hoe is de software? goed/simpel in te stellen of moet je hogere wiskunde gestudeerd hebben ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: standalone ecu info topique
Mappen kun je zelf doen...
Support kan via de nederlandse importeur.
Er zit een stukje software bij waarmee je zelf de instellingen kunt doen.
Hogere wiskunde is natuurlijk onzin om te kunnen, maar je moet wel wat van EFI weten, voordat je aan zo'n project moet beginnen. Maar dat is met elke stand-alone het geval.
Support kan via de nederlandse importeur.
Er zit een stukje software bij waarmee je zelf de instellingen kunt doen.
Hogere wiskunde is natuurlijk onzin om te kunnen, maar je moet wel wat van EFI weten, voordat je aan zo'n project moet beginnen. Maar dat is met elke stand-alone het geval.
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."