Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

standalone ecu info topique

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by Tjabbo »

joep wrote: is het niet mogelijk om dit topic met sub-topics te maken. elk merk standalone een eigen topic, anders word het zo'n wirwar van merken of dit topic bloed dood bij haltech [B)]
dan moet er een sub-forum komen voor standalones. da's niet te doen en krijg je voor elk apart forum slechts 2 of 3 topics.
Dan kunnen we beter een topic openen speciaal over halltech, aem, pro-efi specific. dat kan iedereen zelf :Y
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: standalone ecu info topique

Post by Andre »

mmarkk wrote:Yeah alsof André daar gaat aankloppen :)
Ik ga wel hoor jij stond toch achter me :)

Ik kan gewoon bellen en een afpraak maken about standalone onder het mom van Ik ben Mmark en komt uit baarn :) (just kidding)

Ik bedoel mijn euris stinken niet hoor maar zoals Joep zij als bedrijf denk ik wel dat pro import stuffs wil verkopen zeker als ik zeg dat ik een Supra rijd denk ik
Het is mischien ook wel cool voor hun dat niet alleen maar de skyline trawantjes maar ook de PooPra trawantjes met haltech rondrijd
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by Tjabbo »

Wat is er zo moeilijk aan de halltech dat je dat niet zelf kan leren ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: standalone ecu info topique

Post by Andre »

Ben ik nite voor niks aan het sparen :)

Haltech wins "Best New Engineered Product" Award at SEMA 2009

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Sema Show 2009 Haltech wins "Best New Engineered Product" Award at SEMA 2009 for the Platinum Pro R32 / R33 Plug-In ECU.

The Global Media Award is determined by an international voting panel of journalists from 25 countries that review over 2000 new product entries premiering at SEMA Show 2009. They selected the products that are most likely to have significant impact and commercial success.
Haltech is Proud of its new Platinum Plug-in Series of ECU's and will be continually developing the range available.
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: standalone ecu info topique

Post by Dude »

Arnout lijkt Haltech niks, hij vindt Link ECU een goed optie: http://www.linkecu.com/products/engine- ... /g4-xtreme Iets duurder, nog betere opties.
Maar ik ben er zelf nog niet uit, moet het eea nog even bekijken.
Image

User avatar
Brinky
Assistent shoarma kruider
Posts: 546
Joined: Monday 31 July 2006 22:37
Location: Vjenne

Re: standalone ecu info topique

Post by Brinky »

Megasquirt megasquirt megasquirt... of KDFi. ;)
Een stuk of wat Saabjes...

"Saab, the car nice people drive..."

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: standalone ecu info topique

Post by Andre »

De Link ecu of de Vipecc zijn volgens mij beide hetzelfde er is zeer zeker een Optie maar valt zeker niet in het rijtje van bv Motec AEM Haltech etc etc

Maar ik blijf rond kijken op welke unit ik een leuke deal kan scoren of bij elkaar sleutelen :)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by Tjabbo »

ik zou een EMS willen waar (buiten de functies die iedereen wil) een goede interface bij zit zodat je hem zelf kan instellen. het is niet erg om er wat (of veel) over te moeten lezen en leren, zolang er maar geen 1000 pagina boek bij zit voor alleen de interface.

oh en hij zou voor mij pas echt voldoen als ik BIJVOORBEELD het ding kon kopen en op mjn 7m zetten, en na een motorswap nog steeds hetzelfde ding kon gebruiken. met andere maps natuurlijk.
maar dus met genoeg injector drivers e.d.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: standalone ecu info topique

Post by Dude »

Om als noob zelf zo'n EMS te mappen lijkt me bijna niet te doen. Er komt veel meer bij kijken dan bijv een piggyback. Het zou mooi zijn als je het met een oud blok kon proberen, maar niet met een net gereviseerd blok. Als je een beetje verder leest zie je dat ze voor elke, bijv 6 cilinder, dezelfde basisunit gebruiken. Als je een goede unit neemt zoals Link bijv (die in mijn ogen net iets betere mogelijkheden heeft dan de Haltech, voor een 6 cilinder. Hoewel Haltech zeker niet onderdoet) kun je gewoon switchen in het menu of je bijv High of low impendance injectors gebruikt enz.
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by Tjabbo »

initieel zou ik hem denk ik ook laten mappen, of iig een basemap gebruiken die redelijk common is voor een vergelijkbare setup. die zijn vaak wel beschikbaar.
Het gaat er mij om dat je niet voor elke wijziging in je setup terug moet naar de tuner en veel €€€ neertellen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Re: standalone ecu info topique

Post by john »

heeft iemand enig idee wat de vi-pec v88 kost.
dealers mogen van vi-pec de prijzen niet publiceren

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: standalone ecu info topique

Post by Andre »

john wrote:heeft iemand enig idee wat de vi-pec v88 kost.
dealers mogen van vi-pec de prijzen niet publiceren
John reed van Revv motorpsorts heeft volgens mij ooit een prijs van genoemd maar dat was voor een pnp unit voor de 2JZ GTE dus met sub harness etc etc

Retail van die dingen is 2000 AUS dollores uit mijn Hoofd

Vreedijk staat op de dealer list verder denk ik dat bv Titan motorsports je toch wel eeen prijs zou moeten geven als je de unit wil kopen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by Rich »

OK, het is geen stand-alone maar een piggy-back, maar voor 't geld wel erg interessant:
http://shop.ddsystems.co.za/index.php?r ... duct_id=55

Iemand bekend met dit systeem? Ik had er nog nooit van gehoord.

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: standalone ecu info topique

Post by knabbel »

Rich wrote:OK, het is geen stand-alone maar een piggy-back, maar voor 't geld wel erg interessant:
http://shop.ddsystems.co.za/index.php?r ... duct_id=55

Iemand bekend met dit systeem? Ik had er nog nooit van gehoord.
Een vriend van me heeft dit gebruikt in om een extra injector aan te sturen in een Saxo turbo. Het systeem werkt wel, maar is niet veel meer dan een S-AFC met een extra injector driver. En elke keer dat ik er naar vroeg wilde hij nog steeds een stand-alone.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by Rich »

knabbel wrote:
Rich wrote:OK, het is geen stand-alone maar een piggy-back, maar voor 't geld wel erg interessant:
http://shop.ddsystems.co.za/index.php?r ... duct_id=55

Iemand bekend met dit systeem? Ik had er nog nooit van gehoord.
Een vriend van me heeft dit gebruikt in om een extra injector aan te sturen in een Saxo turbo. Het systeem werkt wel, maar is niet veel meer dan een S-AFC met een extra injector driver. En elke keer dat ik er naar vroeg wilde hij nog steeds een stand-alone.
Weet je zeker dat het hetzelfde type is, deze kan ook iets met timing doen en boostcontrol. Ze hebben idd ook types die alleen fuel doen zoals een safc.
Check de homepage: http://www.perfectpower.com

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: standalone ecu info topique

Post by knabbel »

Ja hij rijd met een andere de SMT6, bijna het zelfde als deze alleen de SMT8 heeft 2 injector drivers itt de 1 van de SMT6.

Even van de site:
•2 Maps to influence analog signals
•1 Map to influence up to three ignition signals
•2 Extra injector maps to drive two injectors
•1 Set point control with up to 3 outputs (relays)
•1 Frequency modification map
•1 AFR (Lambda) modification map wide/narrow
•1 Boost control screen
•Calibration of all inputs: Engine Temperature, Air Temperature, AMP (MAP) Sensor, Throttle Position, RPM, Ignition cut, Ignition retard and ETC.
•Engine Protection via: Ignition cut, Ignition retard and ETC control
En ja hij kan dus wel wat met de timing doen, maar alleen doordat hij tussen de crankpos sensor en de ECU inzit, hij heeft, behalve de twee drivers voor de extra injectoren, geen drivers voor de main injectoren of de onsteking. Dat wordt dus allemaal aan de input kant van de ECU geregeld. Het nadeel daarvan is heel simpel, als je het signaal van de MAF/MAP iets terug regeld zal de ECU inderdaad minder gaan inspuiten, maar hij zal ook meteen de onstekings timing aanpassen, want beide maps zijn afhankelijk van de MAF/MAP sensor.

Het is absoluut geen slecht apparaat, en ik zou hem zeker boven de S-AFC kiezen, omdat de SMT wat flexibeler is en ik zou het display niet missen. Maar als je meer dan 1 bar wil draaien op een 7M/xJZ zou ik toch voor een echte standalone gaan, omdat je dan echt volledige controle heb over de ignition maps.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by Tjabbo »

nou hij is vet goedkoper dan een s-afc dus alleen daarvoor is het al een leuke vervanger.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: standalone ecu info topique

Post by knabbel »

Ik vraag me alleen af of hij makkelijk met het signaal van de karmann vortex lmm van de 7m overweg kan. Er zit wel een "Frequency modification map" in dus het moet waarschijnlijk wel te doen zijn.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: standalone ecu info topique

Post by Andre »

Nice to know is dat BIC performance binnekort met een harnes komt voor de 1JZ GTE ^O^

Dus dan wordt de Haltech just pnp :)

Thread staat op sm

Verder is het ook nice to know dat er een PooPra rond rijd met Vipec en met aardige dyno numbers

Vreedijk kan heel goed met de unit omgaan (sofware tuning etc etc ) maar niet pnp voor de 1JZ ook niet voor de 2JZ volgens mij

Haltech en Vipec op gedeelde number 1 :9 bij mij
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: standalone ecu info topique

Post by Dude »

Misschien een beetje off-topic, aangezien het over piggybacks gaat.

Wat is het verschil tussen de apexi AFC (neo) tov de AEM F/IC. http://www.aemelectronics.com/engine-ma ... r-f-ic-12/
Prijs is hetzelfde, het lijkt mij alleen dat je met de AEM meer kunt instellen?
Hie wat info over de AEM piggyback http://www.driftworks.com/forum/technic ... ideas.html

Ik meen dat de meeste hier de apexi AFC gebruiken, wat is jullie ervaring daarmee?
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by Tjabbo »

apexi s-afc is superhandig en veelzijdig als piggyback. Echt set it and forget it.
Met 2 geheugen'maps' kan je met verschillende instellingen 'spelen'. (of 1 voor de straat terwijl je de andere test of als safe op reserve houdt).
Ik vind wel dat de s-afc II die ik heb net iets te weinig instelpunten maar dat is in de NEO opgelost.

Echter zit in de eerste NEO's een fout bij de karmann vortex instellingen dus als je een 2e-hands koopt moet je kijken welk serienummer je hebt. en afhankelijk daarvan even terugsturen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by Tjabbo »

Brinky wrote:Marco, kun je dan eens een kostenraming maken van een standalone? Want volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo duur... kosten vallen in het niet bij alle andere plannen die je hebt.
2k voor een goede standalone die vvti en dbw kan, en dan nog mappen. 2500 tot 3000 euro.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Brinky
Assistent shoarma kruider
Posts: 546
Joined: Monday 31 July 2006 22:37
Location: Vjenne

Re: standalone ecu info topique

Post by Brinky »

http://www.adaptronic.nl/home/shop.html ... ory_id=441

ALs je het zelf doet kun je toch ruim onder de 2k blijven? Denk dat je ergens rond de 1250 uitkomt. Je hebt immers al een wideband... en met een beetje mazzel kun je de meeste sensoren op je blok weer hergebruiken...
Een stuk of wat Saabjes...

"Saab, the car nice people drive..."

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: standalone ecu info topique

Post by Tjabbo »

Wie mapt hem dan? is er goede support en hoe is de software? goed/simpel in te stellen of moet je hogere wiskunde gestudeerd hebben ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Brinky
Assistent shoarma kruider
Posts: 546
Joined: Monday 31 July 2006 22:37
Location: Vjenne

Re: standalone ecu info topique

Post by Brinky »

Mappen kun je zelf doen...
Support kan via de nederlandse importeur.
Er zit een stukje software bij waarmee je zelf de instellingen kunt doen.

Hogere wiskunde is natuurlijk onzin om te kunnen, maar je moet wel wat van EFI weten, voordat je aan zo'n project moet beginnen. Maar dat is met elke stand-alone het geval.
Een stuk of wat Saabjes...

"Saab, the car nice people drive..."

Post Reply