Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Info Supra remmen?.

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Kenji
Assistent shoarma haler
Posts: 181
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 13 August 2010 01:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Info Supra remmen?.

Post by Kenji »

Illkid:

Image

Ze hebben deze remmen ook voor JZX100 :)

Verschil met JZX90 stock formaat:

Image
Image

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Info Supra remmen?.

Post by joep »

alexander strik wrote:Neem van mij aan dat het echt beter is, maar dat komt ook voor het grootste gedeelte door de Ferodo DS 3000 blokken, de afgelopen race in Zolder heeft dit weer bewezen, de schijven zijn ook van een evo 8 zonder onzin gaatjes en sleuven.
dave wrote:Denk niet dat dit veel beter is dan Mk4 remmen, welke schijven zijn dit trouwens?

Denk ook niet dat het veel minder is dan een Mk4 conversie.
heb je al eens geremd met Mk4 remmen? je moet echt van goede huize komen om beter te remmen dan een setje Mk4 klauwen.
net zo goed geloof ik wel, maar beter...
we kunnen wel eens testen.. nee kan niet! de jouwe weegt 2/3 van de mijne.. die vlieger gaat niet op! [:D]
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Info Supra remmen?.

Post by alexander strik »

Ik had al mk4's in de handel toen bestond dit forum nog niet, en heb ze veelvuldig bereden Joep. Ze rijden en remmen top. Net wat je zegt heeft ook met het gewicht te maken, en ik kon geschikt aan het Evoset komen.
Alexanderquote="joep"]
alexander strik wrote:Neem van mij aan dat het echt beter is, maar dat komt ook voor het grootste gedeelte door de Ferodo DS 3000 blokken, de afgelopen race in Zolder heeft dit weer bewezen, de schijven zijn ook van een evo 8 zonder onzin gaatjes en sleuven.
dave wrote:Denk niet dat dit veel beter is dan Mk4 remmen, welke schijven zijn dit trouwens?

Denk ook niet dat het veel minder is dan een Mk4 conversie.
heb je al eens geremd met Mk4 remmen? je moet echt van goede huize komen om beter te remmen dan een setje Mk4 klauwen.
net zo goed geloof ik wel, maar beter...
we kunnen wel eens testen.. nee kan niet! de jouwe weegt 2/3 van de mijne.. die vlieger gaat niet op! [:D][/quote]

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Info Supra remmen?.

Post by alexander strik »

Als je goed kijkt zie je dat een leidinkje onderlangs de linker en rechterkamer verbind, ik weet niet wat dit set kost maar bij de betere gebeurd dit inwendig.
Alexander
Kenji wrote:Illkid:

Image

Ze hebben deze remmen ook voor JZX100 :)

Verschil met JZX90 stock formaat:

Image

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Info Supra remmen?.

Post by dave »

Er zijn ook wat oudere types brembo die de leiding buitenom hebben, dus dat vind ik minder belangrijk, dat de stofkappen missen op de zuigers vind ik wel jammer, al het vuil kan zo de boel vervuilen!

Trouwens een typo gemaakt met de mk4 remmen, wat ik bedoelde is dat het niet veel minder werk is dan de evo 8 conversie

micker
Shoarma haler
Posts: 209
Joined: Saturday 22 September 2007 21:07

Re: Info Supra remmen?.

Post by micker »

dat leidinkje zie je ook op de jbt setjes, dat zijn toch echt wel goede remmen oor
ik snap ook niet dat dat een criteria punt is
wat is het (technische) voordeel dat de leidinkjes binnen door lopen?

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Info Supra remmen?.

Post by Dude »

Geen kans dat het leidinkje kapot gaat. Bij de duurdere remmen is er een kanaal doorgeboort en een o-ring kamer ingedraaid. Wat weer extra bewerkingen met zich mee brengt, en dus duurder. Qua funtioneren is er geen verschil.

Ik vindt trws het setje van Alexander ook niet gek, alleen de bracket lijkt me wat iel op de foto. Past het naafgat zo zonder vulringen oid?
Image

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Info Supra remmen?.

Post by dave »

Nee, past niet, de schijf past net over de supra naaf, met wat slijpwerk, en de off-set is eigenlijk te klein. En het naafgat is groter.

Je ziet bij Alexander ook een spacer, deze moet ook speciaal gemaakt worden, en de brackets zijn wat iel idd!

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Info Supra remmen?.

Post by joep »

bij al die goedkopere merken moet je kijken naar materiaalkeuze en materiaalkwaliteit.. ik zeg maar 2 dingen, corrosie en ik heb er een ervaring mee alleen van derden
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Info Supra remmen?.

Post by alexander strik »

Er zit een vulring achter de spacer, Ik heb destijds het evosetje genomen omdat ik dat heel voordelig kon kopen het kwam van een nieuwe auto af waar de remmen geupgraded werden i.v.m. rally. De dikte van de brackets lijken iel maar er is een vlakje afgefreesd voor de passing de uiteindelijke dikte is 10mm. De bracket heeft alleen te maken met vooruit krachten en niet met zijdelingse, ik heb brackets gezien van 5mm dik titanium die het perfect deden.Zowieso wordt alles na en tijdens de race's gecontroleerd tot nu toe geeft het geen krimp, zoals je ziet zijn de boutgaten konisch dit geeft het zelfde effect als bij velgen, muurvast.


Image

Uploaded with ImageShack.us



Image

Uploaded with ImageShack.us
Dude wrote:Geen kans dat het leidinkje kapot gaat. Bij de duurdere remmen is er een kanaal doorgeboort en een o-ring kamer ingedraaid. Wat weer extra bewerkingen met zich mee brengt, en dus duurder. Qua funtioneren is er geen verschil.

Ik vindt trws het setje van Alexander ook niet gek, alleen de bracket lijkt me wat iel op de foto. Past het naafgat zo zonder vulringen oid?

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Info Supra remmen?.

Post by dave »

Nog even gekeken naar het `leidinkje` buitenom, dat dat van mindere kwaliteit zou zijn is kul! Porsche Cayenne, Audi S4 en meer auto`s hebben de leiding buitenom. Dit is allemaal brembo!

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Info Supra remmen?.

Post by DeSchouten »

Bij mij Jbt set zit die ook buiten om, en dat is zeker geen goedkope meuk!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Fietsbel
Shoarma haler
Posts: 213
Joined: Sunday 02 September 2007 21:15
Contact:

Re: Info Supra remmen?.

Post by Fietsbel »

Mijn AP racing set heeft ook een leiding aan de buitenkant, ook niet bepaald intertoys materiaal.
Wellicht was het wat verkeerd bewoord door alexander, wellicht ook meer van toepassing in de hardcore racerij

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Info Supra remmen?.

Post by Tjabbo »

I'm with fietsbel. Dat spul met leidingen buitenom zal vast heel goed zijn en ook gewoon goed voor de gemiddelde track bezoeker die eens wil blazen.
als je echt van je spul op aan moet als je constant op het randje van kunnen rijdt zoals met een rally of race (en dan niet eenmalig maar keer op keer op keer) dan is elk onderdeel minder een kopzorg minder. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

ILLKIDD
Shoarma haler eerste klas
Posts: 347
Joined: Thursday 23 July 2009 19:23
Location: Rottedam

Re: Info Supra remmen?.

Post by ILLKIDD »

Kenji wrote:Illkid: Ze hebben deze remmen ook voor JZX100 :)

I know. Ik heb een offerte gekregen tijdje geleden en ze zijn niet zo gek duur. Maar ik heb al complete set essential offset nuts (f+r) ^O^
dave wrote:-wielnaaf laten afdraaien voor de mk4 schijf, schijf past niet over de naaf heen.
Misschien een n00b vraag maar kan je ipv mk4 schijf geen aftermarket mk3 schijf gebruiken die even groot zijn als die van mk4 (330 of zo iets.)?

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Info Supra remmen?.

Post by joep »

dikte is anders..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

Post Reply