Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

APK

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

APK

Post by Andre »

Barst maar los met de vragen

Ik heb gemerkt dat iets afleren moeilijker is dan iets aanleren
En daar hebben sommige Apk keurmeesters toch wel moeite mee ook keurmeesters die al 20 jaar Keuren
Per 1 mei 2009 is er een X aantal dingen veranderdt en met name de wijze van keuren

Als het goed is hebben alle erkenning houders een briefje gekregen maar zoals altijd hebben ze dat brief gewoon ergens neer gepletterd want keuren doen ze al 20 jaar en dan gaan zo vrolijk verder met keuren op hun wijze

Gelukkig heb ik examen gedaan na deze periode
Wel moet ik zeggen dat ze bij de RDW ze het een beetje lastig hebben gemaakt met de keurings eisen en met name de wijze van keuren

Want er zijn wijzigingen aangebracht in de eis dus dan ga je anders keuren kijken beoordelen
Maar er staat echter ook onder de TAB wijze van keuren

AAN DEZE EIS WORDT NIET GETOETS TIJDENS DE PERIODIEKE KEURING TEN BEHOEVE VAN DE AFGIFTE VAN EEN KEURINGS RAPPORT :) :)


Dus dan zou je je afvragen waarom staat de eis nog in het boek maar pfff dat is de RDW :X

BV ik heb gezien dat Michello zijn katalystor weer eronder moest schroeven voor de APk
Maar bij die jaartal van die Auto moest het niet als het maar voldoet aan de emissie eisen


Dus als je twijfel of het wel of niet mag kan je hier je vraag stellen en zal ik zsm je vraag beantwoorden met tevens die nummer/artikel van de eis erbij
Last edited by Andre on Saturday 14 November 2009 14:04, edited 1 time in total.
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: APK

Post by Andre »

Jos wrote:Verschillend vorm profiel op de banden (zelfde as, dus voor of achter) mag dat?
Ja dat mag Artikel 5.2.27

Wel moet de maat hetzelfde zijn en de draai richting moet kloppen en ook de banden spanning
En uiteraard genoeg profiel (min 1.6) (tussen de 1.6 en 2.5 AC code)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: APK

Post by Dude »

spoorverbreding, hoe en wat?
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: APK

Post by Andre »

Dude wrote:spoorverbreding, hoe en wat?
Artikel 5.2.23

Aan deze eis wordt niet getoets

Alleen mogen je banden niet te veel uitsteken
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: APK

Post by Tjabbo »

he andre ik heb zo geen vragen
maar ik vind dit wel een geweldig initiatief. ^O^

er schiet me vast binnenkort wat te binnen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: APK

Post by Dude »

Andre wrote:
Dude wrote:spoorverbreding, hoe en wat?
Artikel 5.2.23

Aan deze eis wordt niet getoets

Alleen mogen je banden niet te veel uitsteken
hoeveel is niet teveel? :9
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: APK

Post by Andre »

Dude wrote:
Andre wrote:
Dude wrote:spoorverbreding, hoe en wat?
Artikel 5.2.23

Aan deze eis wordt niet getoets

Alleen mogen je banden niet te veel uitsteken
hoeveel is niet teveel? :9
30mm
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: APK

Post by mmarkk »

Hoe zit het nu precies met motor swaps en eventueel meer cilinders :?
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: APK

Post by Dude »

meer cilinders mag volgens mij zowieso niet, vermogen mag volgens mij max 35% meer zijn. Dr dre zal het wel weten :9
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: APK

Post by Andre »

mmarkk wrote:Hoe zit het nu precies met motor swaps en eventueel meer cilinders :?
Dat mag niet ik moet de Auto daarop afkeuren

Kenteken gegevens komen niet overeen met het voertuig en ook niet met het raadpleegscherm
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: APK

Post by Dude »

Hoe zit het met bijv. swappen van orginele twins naar big single? Dat mag dan weer wel of niet?
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: APK

Post by Andre »

Dude wrote:Hoe zit het met bijv. swappen van orginele twins naar big single? Dat mag dan weer wel of niet?
Dat mag wel als maar de X aantal cilinders kloppen /overeen komen met de kenteken bewijs
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: APK

Post by MicHELLo »

Die cat heb ik echt nodig omdat ik anders een emissie heb van 0,7 en met heb ik 0,27 en ik mag niet boven de 0,3 uitkomen, toch?

Die APK turk die ik had had mijn voorbanden afgekeurd omdat het profiel aan de binnenkant van de band versleten was, in het midden had ik nog genoeg en ook aan de buitenkant. Ik was echt van mening dat hij die banden niet hoefde af te keuren maar dat deed hij wel. Toen heeft hij mijn achterbanden wel als advies gedaan. Ik heb toen de voorbanden vernieuwd en toen ik weer bij hem kwam wilde hij de achterbanden afkeuren! Na veel gesputtel van mij is dat nog steeds advies gebleven, maar ik vind het raar dat hij de banden wilde afkeuren terwijl ik er geen lange afstanden mee had gereden
Image Shoarma god

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: APK

Post by Andre »

MicHELLo wrote:Die cat heb ik echt nodig omdat ik anders een emissie heb van 0,7 en met heb ik 0,27 en ik mag niet boven de 0,3 uitkomen, toch?

Die APK turk die ik had had mijn voorbanden afgekeurd omdat het profiel aan de binnenkant van de band versleten was, in het midden had ik nog genoeg en ook aan de buitenkant. Ik was echt van mening dat hij die banden niet hoefde af te keuren maar dat deed hij wel. Toen heeft hij mijn achterbanden wel als advies gedaan. Ik heb toen de voorbanden vernieuwd en toen ik weer bij hem kwam wilde hij de achterbanden afkeuren! Na veel gesputtel van mij is dat nog steeds advies gebleven, maar ik vind het raar dat hij de banden wilde afkeuren terwijl ik er geen lange afstanden mee had gereden
Klopt maar er zijn andere trukjes van een paar seconde ipv de cat onder schroeven om de Co naar de 0,3 te krijgen

BTW na 1 mei moet er op 75 procent van de loopvlak genoeg profiel op zitten dus als het aan de binnekant of buitenkant iets minder is maakt het niet uit als er maar geen karkas zichtbaar is
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: APK

Post by PimmeTjaaH »

Je moet toch dat kaartje gebruiken om te kunnen zien tot hoever je profiel moet meten ? breedte van het loopvlak bedoel ik dan.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: APK

Post by Tjabbo »

Andre wrote:
Dude wrote:Hoe zit het met bijv. swappen van orginele twins naar big single? Dat mag dan weer wel of niet?
Dat mag wel als maar de X aantal cilinders kloppen /overeen komen met de kenteken bewijs
hoe zit het dan met pk aantallen / vermogens toename?
meer dan 30% erbij is herkeuring officieel? of is dat een fabeltje?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: APK

Post by Andre »

PimmeTjaaH wrote:Je moet toch dat kaartje gebruiken om te kunnen zien tot hoever je profiel moet meten ? breedte van het loopvlak bedoel ik dan.
Klopt maar dat kaarte van de RDW is niet bedoeld voor onze supras

Wij hebbne te brede sloffen :)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: APK

Post by Andre »

Tjabbo wrote:
Andre wrote:
Dude wrote:Hoe zit het met bijv. swappen van orginele twins naar big single? Dat mag dan weer wel of niet?
Dat mag wel als maar de X aantal cilinders kloppen /overeen komen met de kenteken bewijs
hoe zit het dan met pk aantallen / vermogens toename?
meer dan 30% erbij is herkeuring officieel? of is dat een fabeltje?
Nee dat is geen fabeltje maar tijdens de APk hebben ze daar niks mee te maken

Alleen als je staande aangehouden wordt en je de kap open zou moeten doen heb je een probleem
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: APK

Post by DeSchouten »

gewoon zeggen dat het alleen een beetje bling bling is en de uitlaat voor het geluid, en dat het verders niks voor het vermogen doet :p
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: APK

Post by Rich »

Goeie info Dre, top!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: APK

Post by Dude »

hoe zit het met tinten van ramen, ik heb nu meen ik 30% getint (dat is het lichtste percentage)?
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: APK

Post by Andre »

Vanaf 1 mei is dat geen Apk eis meer

Dus al zijn alle ramen donker getint mag ik de AUto daar op niet afkeuren

Wel is het zo dat als je staande aangehouden wordt of bv tijdens een verkeers controle oom agent kan zeggen dat de folie jou zicht belemmerd dus krijg je daarvoor een boete

Je zou in bezwaar kunnen gaan maar dan moet je Auto door de RDW worden gekeurd op licht doorlatend heid (visuele controle) van de vooruit en de zij ruiten van de bestuurder als van de passagier

Ook geven Polities soms de mogelijkheid om de folie meteen af te halen :X
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: APK

Post by MicHELLo »

Hoe veel kost de APK bij jou en waar is het en wanneer zijn jullie open? Moet je een afspraak maken of kan je zo naar binnen rijden? [:D]
Image Shoarma god

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: APK

Post by mmarkk »

Shoarmateam korting :*
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: APK

Post by Andre »

MicHELLo wrote:Hoe veel kost de APK bij jou en waar is het en wanneer zijn jullie open? Moet je een afspraak maken of kan je zo naar binnen rijden? [:D]
Ik mag alleen Autos keuren van onze eigen wagenpark :) dus alleen saabs :) en 1 Supra per jaar :9
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

Post Reply