Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Help?
-
- Shoarma haler eerste klas
- Posts: 347
- kuchnie na wymiar
- Joined: Thursday 23 July 2009 19:23
- Location: Rottedam
Help?
Het begon een uur geleden. Moet ik mij voorbereiden op het ergste?
Any input is welcome.
VCaqUSr8DcY
Any input is welcome.
VCaqUSr8DcY
Re: Help?
iets los? een pulley die rammelt? Kapotte klepstoter?
Maar ik denk lagers..... Laatst een renault scenic gehad hier met precies dezelfde tik, gaat met het toerental mee. Ik hoop voor je van niet natuurlijk. Kijk overdag eens rustig alles na of er niet wat los zit. Anders klepdeksels eraf, carter er onder weg en vaak zie je dan al meer.
Maar ik denk lagers..... Laatst een renault scenic gehad hier met precies dezelfde tik, gaat met het toerental mee. Ik hoop voor je van niet natuurlijk. Kijk overdag eens rustig alles na of er niet wat los zit. Anders klepdeksels eraf, carter er onder weg en vaak zie je dan al meer.
Re: Help?
ik hoop het ook niet. Damn. Ik was weer buiten. Bij gelijk na starten hoor je niks. als ie een beetje warm loopt begint ie beetje weer. Heb even boven gekeken maar zie niks los.
Ik hoop dat het droog blijft morgen. Ga ik dan kijken wat ik allemaal kan controlleren. Mocht het de lagers zijn kan ik nog mee rijden?
Ik hoop dat het droog blijft morgen. Ga ik dan kijken wat ik allemaal kan controlleren. Mocht het de lagers zijn kan ik nog mee rijden?
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Help?
indien lagers dan geen meter meer rijden.
als je krukas inslijt kan je die ook vervangen en dan ben je nog veel verder van huis.
misschien kan je even met een lange pijp of lange schroevendraaier aan je oor (en de andere kant aan het blok) opzoeken waar het precies vandaan komt.
het kán nog een kapotte pakking zijn, of bijvoorbeeld een kapotte pulley aan de distributiekant (heb ik ook gehad, klonk ook zo maar was zeker geen lagerschade). dus je moet even goed luisteren overal.
het klinkt idd wel als lagerschade maar maak je niet direct te druk. er zit veel techniek op zo'n auto, het kan maar zo van alles zijn.
lagerschade hoor je het best bij 2000 toeren btw. heen en weer gassen tussen 2000 en 3000 toeren dan moet je het heel goed en hard horen.
gaat het geluid niet toevallig weg als je de koppeling intrapt ?
als je krukas inslijt kan je die ook vervangen en dan ben je nog veel verder van huis.
misschien kan je even met een lange pijp of lange schroevendraaier aan je oor (en de andere kant aan het blok) opzoeken waar het precies vandaan komt.
het kán nog een kapotte pakking zijn, of bijvoorbeeld een kapotte pulley aan de distributiekant (heb ik ook gehad, klonk ook zo maar was zeker geen lagerschade). dus je moet even goed luisteren overal.
het klinkt idd wel als lagerschade maar maak je niet direct te druk. er zit veel techniek op zo'n auto, het kan maar zo van alles zijn.
lagerschade hoor je het best bij 2000 toeren btw. heen en weer gassen tussen 2000 en 3000 toeren dan moet je het heel goed en hard horen.
gaat het geluid niet toevallig weg als je de koppeling intrapt ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Help?
Hmmzz heb ik niet geprobeerd. Maar de tik is niet hoorbaar binnen. De Chaser daarvoor is te goed geïsoleerd.
Kan het toevallig problemen zijn met de onsteking? Ik ga morgen voor de zekerheid alle bougies vervangen.
Ik kan dus beter niet naar een expert gaan. De expert moet dus naar mij? Weinig 1jz vvti expert in rotterdam vrees ik.
Thanks tot nu toe
Kan het toevallig problemen zijn met de onsteking? Ik ga morgen voor de zekerheid alle bougies vervangen.
Ik kan dus beter niet naar een expert gaan. De expert moet dus naar mij? Weinig 1jz vvti expert in rotterdam vrees ik.
Thanks tot nu toe
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Help?
expert? de gemiddelde monteur weet wel of het rod knock is hoor.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Help?
Ik heb net de bougies vervangen en met dit als resultaat:
http://www.youtube.com/watch/v/AH1T_SSZUrQ
De tik hoor je wel maar heel zacht. Wel heb ik redelijk veel olie op plug 3,4 & 6 gevonden. De tip waren nog goed. De olie komt vermoedelijk van de klepdeksel. Be bouten waren los, ik kon ze met mijn vingers gewoon draaien. Eentje zat zelfs 3/4 eruit. Ikheb natuurlijk alles schoongemaakt voor dat ik alles terug heb gemonteerd.
Wat denken jullie hiervan?
http://www.youtube.com/watch/v/AH1T_SSZUrQ
De tik hoor je wel maar heel zacht. Wel heb ik redelijk veel olie op plug 3,4 & 6 gevonden. De tip waren nog goed. De olie komt vermoedelijk van de klepdeksel. Be bouten waren los, ik kon ze met mijn vingers gewoon draaien. Eentje zat zelfs 3/4 eruit. Ikheb natuurlijk alles schoongemaakt voor dat ik alles terug heb gemonteerd.
Wat denken jullie hiervan?
Re: Help?
Nu is het bijna weg?
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Help?
ik denk dat het niet aan de bougies gelegen heeft maar aan iets dat stond mee te tikken oid?
klepdeksel ? iets anders dat rammelde/resoneerde ?
klepdeksel ? iets anders dat rammelde/resoneerde ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Help?
Jullie hebben allemaal gelijk. Ik twijfelde ook een beetje of het verholpen was maar nee. Vanochtend de tik niet gehoord dus ik dacht is goed. toch langs toyota voor de zekerheid. Toen ik arriveerde hoorde ik de tik. Dus koud=geen tik, warm=tik
Monteur keek er naar en zei dat hij niet denkt dat het intern is maar meer extern. Dat is omdat de tik niet synchroon liep met de toerental. Hij ging een rondje rijden en zei dat hij niks raars vind wel dat ie lekker rijdt.(boeiend) Toen ik heb vertelde over de koelvloeistof niveau zei die dat het misschein de waterpomp kon zijn. Dus dat ik dat als eerste even na kon kijken.
Dus ik denk dat ik even ver zit. Wat denken jullie van? Moet ik nog een second opinion gaan zoeken? Misschein heeft hij wel gelijk. Ik weet niet of de vorig eigenaar de pomp heeft vervangen. Ik heb het ook niet preventief gedaan tijdens distri riem vervangen. JZ heeft inmiddels als rond de 110k zoals jullie het weten.
Monteur keek er naar en zei dat hij niet denkt dat het intern is maar meer extern. Dat is omdat de tik niet synchroon liep met de toerental. Hij ging een rondje rijden en zei dat hij niks raars vind wel dat ie lekker rijdt.(boeiend) Toen ik heb vertelde over de koelvloeistof niveau zei die dat het misschein de waterpomp kon zijn. Dus dat ik dat als eerste even na kon kijken.
Dus ik denk dat ik even ver zit. Wat denken jullie van? Moet ik nog een second opinion gaan zoeken? Misschein heeft hij wel gelijk. Ik weet niet of de vorig eigenaar de pomp heeft vervangen. Ik heb het ook niet preventief gedaan tijdens distri riem vervangen. JZ heeft inmiddels als rond de 110k zoals jullie het weten.
Re: Help?
lekt de waterpomp?
Re: Help?
Dat weet ik nou niet. Ik ga even zo'n pompje lenen voor dit weekend. Dan sluit ik dat ook uit. Ik probeer even ook een nieuwe waterpomp te regelen. Heb net na gechecked de 2jz pomp past niet zelfde geld voor de oudere 1jz. damn toyota.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Help?
als het niet op de pulley meegaat dat geluid, hoe kan het dan de waterpomp zijn?
of is die electrisch ?
of is die electrisch ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Help?
Ik weet het ook niet meer. Als een monteur het zelf niet weet, hoe moet ik het weten? Hij is niet electrisch i.i.g.
A.s. vr-za-zo heb ik een hele magazijn ter beschikking. Ik ga gewoon alles na checken buiten de motor. Mensen die in de buurt zijn die een kijkje willen nemen zijn welkom.
Dude, Ik heb fotos van de waterpompen gezien en ze zijn verschillend. Zelfde geld voor de artikel nr#'s. Maar jou bod zal ik in gedachten houden in geval.
A.s. vr-za-zo heb ik een hele magazijn ter beschikking. Ik ga gewoon alles na checken buiten de motor. Mensen die in de buurt zijn die een kijkje willen nemen zijn welkom.
Dude, Ik heb fotos van de waterpompen gezien en ze zijn verschillend. Zelfde geld voor de artikel nr#'s. Maar jou bod zal ik in gedachten houden in geval.
Re: Help?
Check idd als eerste of je 't geluid ook nog hoort bij een ingetrapte koppeling.
Verder zou je 't volgende nog kunnen checken;
Trek de V-snaar er af en starten, als 't geluid dan weg is weet je dat 't niet 't blok is. Even zonder waterpomp en dynamo lopen is niet erg, maar wel weer zsm uit zetten.
Heb je 't geluid dan nog, dan de hoofdpulley bout stevig aantrekken.
Verder kan je nog de bouten van 't uitlaatspruitstuk en turbo aantrekken. Klinkt misschien vreemd, maar dat geluid kan ook door een lekkend uitlaatspruitstuk komen.
Ik meen me te herinneren dat je niet al te lang geleden andere turbo's hebt gemonteerd, zou dus kunnen dat een moer niet vast genoeg zit en door warm/koud/warm/koud te los is komen te zitten.
Als je altijd netjes op tijd je olie hebt ververst en netjes hebt warmgereden voor je gaat trappen, dan kunnen het gewoon niet je lagers zijn.
Verder zou je 't volgende nog kunnen checken;
Trek de V-snaar er af en starten, als 't geluid dan weg is weet je dat 't niet 't blok is. Even zonder waterpomp en dynamo lopen is niet erg, maar wel weer zsm uit zetten.
Heb je 't geluid dan nog, dan de hoofdpulley bout stevig aantrekken.
Verder kan je nog de bouten van 't uitlaatspruitstuk en turbo aantrekken. Klinkt misschien vreemd, maar dat geluid kan ook door een lekkend uitlaatspruitstuk komen.
Ik meen me te herinneren dat je niet al te lang geleden andere turbo's hebt gemonteerd, zou dus kunnen dat een moer niet vast genoeg zit en door warm/koud/warm/koud te los is komen te zitten.
Als je altijd netjes op tijd je olie hebt ververst en netjes hebt warmgereden voor je gaat trappen, dan kunnen het gewoon niet je lagers zijn.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Help?
eensRich wrote: Verder kan je nog de bouten van 't uitlaatspruitstuk en turbo aantrekken. Klinkt misschien vreemd, maar dat geluid kan ook door een lekkend uitlaatspruitstuk komen.
een kennis met een nissan s13 had dat ook eens. het klonk als een lager probleem maar het was een kapotte uitlaatspruitstukpakking.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Help?
Nee Rich, jij bedoeld waarschijnlijk Kenji. Die van mij is nog een CT15. Maar sinds de klep deksels een beetje los waren is het geen gek idee.
Als het weer mee zit kan ik allees in ieder geval retorquen (weet niet de juiste woord).
Ik zat de VTG topic te lezen op supras.nl. Kan het ook een scheur zijn die dat veroorzaakt?
Als het weer mee zit kan ik allees in ieder geval retorquen (weet niet de juiste woord).
Ik zat de VTG topic te lezen op supras.nl. Kan het ook een scheur zijn die dat veroorzaakt?
Re: Help?
Ah ja, klopt, dat was Kenji.ILLKIDD wrote:Nee Rich, jij bedoeld waarschijnlijk Kenji. Die van mij is nog een CT15. Maar sinds de klep deksels een beetje los waren is het geen gek idee.
Als het weer mee zit kan ik alles in ieder geval retorquen (weet niet het juiste woord).
Ik zat de VTG topic te lezen op supras.nl. Kan het ook een scheur zijn die dat veroorzaakt?
Retorquen (?) gewoon die bouten/moeren natrekken ;)
Hmmm, ik denk niet dat je het klapperende geluid krijgt bij een scheur want daar kan nml niks klapperen.
Re: Help?
Zat net 4 uurtjes onder de auto alleen maar kijken/horen. De zon was gelukkig erbij. Ik kon niks bijzonders zien/horen. Alles ziet er goed schoon uit, behalve rond om de klep deksel en de actuator van de turbo. Daar zit olie. Waarschijnlijk van de klepdeksel verhaal.
De tik is er wel. Maar niet zoals de 1ste clip. Om de aantal sec (45-50) hoor ik die tik. Tekens 4 a 5 tikken om precies te zijn.
Onder de auto hoor ik de tik niet echt. De tikken zitten meer in het midden in de voorste gedeelte van de motor bij de turbo gedeelte (vanaf de onderkant gezien).
Morgen heb ik een kameraad er bij. Hij heeft een mooie torque wrench (retorquen ). Dan kunnen wij die bouten/moeren natrekken. Dan kan ik ook beter dat verhaal van koppeling intrappen & v-snaar uittesten.
Stay tuned......
De tik is er wel. Maar niet zoals de 1ste clip. Om de aantal sec (45-50) hoor ik die tik. Tekens 4 a 5 tikken om precies te zijn.
Onder de auto hoor ik de tik niet echt. De tikken zitten meer in het midden in de voorste gedeelte van de motor bij de turbo gedeelte (vanaf de onderkant gezien).
Morgen heb ik een kameraad er bij. Hij heeft een mooie torque wrench (retorquen ). Dan kunnen wij die bouten/moeren natrekken. Dan kan ik ook beter dat verhaal van koppeling intrappen & v-snaar uittesten.
Stay tuned......