Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

aftermarket drive shaft

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

aftermarket drive shaft

Post by DeSchouten »

Ik ben wat aan het rond kijken voor een andere drive shaft,

Ik zag dat Rich van Sip racing er nu levert van Driveshaft shop,

Hij heeft een aluminium en een stalen one-piece drive shaft.

Nu heb ik weleens verhalen gelezen dat een one-piece alu shaft gaat trillen of zelfs breken op hoge snelheden, is dit bullshit of hoe zit dat?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: aftermarket drive shaft

Post by mmarkk »

Alu aandrijfas van Driveshaft shop hier, er trilt iets bij 160+ km/u, weet niet of het de aandrijfas is, moet hem een keer laten balanceren.
Het zou goed kunnen want hij komt ongebalanceerd(niet nodig zegt Driveshaft shop zelf), geen opgelaste gewichtjes niks.
Breken zie ik hem niet doen, heb wel een beveiliging gemaakt op de plek van het tussenlager.
Hij is vet licht :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: aftermarket drive shaft

Post by DeSchouten »

Hmm oke, dus de 300km/h moet ie wel tegen kunnen denk jij?

Misschien een GB? is ook wel wat voor Dude :mrgreen:
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: aftermarket drive shaft

Post by Dude »

Carbon :9 En dan haal ik hem sowieso bij Sip.
Maar dat is iets wat ik later ga doen, eerst inbouwen en rijden. Het kost nu al genoeg.....
Image

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: aftermarket drive shaft

Post by mmarkk »

ik dacht dat Jawsgear ook goed spul had
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: aftermarket drive shaft

Post by Rich »

Ik moet eerlijk zeggen dat de alu aandrijfas die ik heb de slechtste upgrade is geweest die ik heb aangeschaft. Ik heb er destijds niets van gemerkt dat 't iets verbeterde in betere respons of sneller door de toeren.
Dit komt doordat een aandrijfas maar een geringe diameter heeft en de winst in gereduceerd gewicht door de beperkte arm (zo'n 3cm) maar minimaal is.

Ik zou dit echt helemaal onderaan je lijstje zetten en aanschaffen als je echt niks beters meer met je geld kan kopen. Heb je bijvoorbeeld al een dikkere remmenset?

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: aftermarket drive shaft

Post by MicHELLo »

Niet tegen DeSchouten zeggen, dan gaat hij hem zeker kopen! _O-
Image Shoarma god

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: aftermarket drive shaft

Post by Gtech »

probleem van een cardanas is, hoe langer je hem maakt (in dit geval zelfs uit 1 stuk) hoe sneller je onbalans gaat voelen.

ballanceren is zeker aan te raden dan!

persoonlijk heb ik liever een 2delige as.

in de mk3 as die ik voor mn e30 heb gebruikt zat in het achterste stuk ook een torsierubber (dus niet het ophanglager), die dempt ook trillingen in je aandrijflijn, maar dat is meer met accelereren.

User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Re: aftermarket drive shaft

Post by Gunnar »

Effe een oud topic omhooghalen :-)

Ik heb nu al redelijk wat rondgereden met de alu single piece van shaftmasters en die heeft een onbalans bij 170km/h.
Ik ga volgende zomer eens kijken of turbos hoet zoiets wil ballanceren, anders ga ik gewoon terug naar een two-piece uitkijken, want het is best vervelend.
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: aftermarket drive shaft

Post by mmarkk »

Yeah probeer hem te laten balanceren, denk niet dat turbos hoet dat kan maar een ander bedrijf wel.
Ben daar wel benieuwd naar.
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: aftermarket drive shaft

Post by dave »

Probeer eens Terberg aandrijf techniek eens, daar doen ze ook oldtimers e.d.

User avatar
Cedric
2e Assistent shoarma haler
Posts: 93
Joined: Sunday 26 September 2010 18:11

Re: aftermarket drive shaft

Post by Cedric »

Ik heb m'n aandrijfas laten maken bij http://www.braem.com/nl/contact/handzame/ gewoon het stuk voor in de bak en op de diff afgeven en zeggen hoeveel er tussen moet, als je een 1 piece wil natuurlijk. Buis is gewoon ijzer denk ik, mss kunnen ze alu ook maar zoals Rich zegt denk ik niet dat het veel uitmaakt door de geringe diameter. Ik kreeg 'm gebalanceerd en donkergrijs gespoten terug. Ze controleren ook of de kruiskoppelingen nog goed zijn en vervangen die zo nodig. Mijne krijgt altijd hard op z'n donder en voor ongeveer €100 best wel goedkoop denk ik.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: aftermarket drive shaft

Post by Andre »

Wel leuk one piece maar als die stock 7/800 en zelf meer newton meter aan kan en boven de 1000 Pk zie eigenlijk niet waarom je die zou moeten vervangen :)

Niemand merk er wat van behalve dat ie licht is en hij gaat trillen als een gek :)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: aftermarket drive shaft

Post by babbel »

Mee eens Dre. De aandrijfas, ook van een mkIII, staat nou niet echt bekend als onderdeel dat veelvuldig faalt bij normale vermogens.

Vergeet ook niet dat normale straatbanden een prima bescherming zijn voor je aandrijfas. Bij teveel koppel gaan ze gewoon slippen en is de kracht van je aandrijfas af. Pas als je flink wil launchen met drag radials kun je die stock aandrijfassen (makkelijk) wokkelen. Maar goed, dan moet je ook een flink blok hebben en carbon koppeling.
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: aftermarket drive shaft

Post by alexander strik »

Wat je bedoelt heet de Hardy schijf, heeft mercedes ook is ervoor om trillingvrij te kunnen rijden vooral bij optrekken en versnellen. Persoonlijk snap ik het voordeel niet van een rechte as, de reden dat lange assen onbalans geven is voor de fabriek aanleiding om ze te delen met een lager er tussen. Vooral met het inveren is dit van groot belang.Ik denk ook dat een lichtere lange as meer neiging heeft tot vervormen (onbalans) bij hoge snelheden.
Alexander
Gtech wrote:probleem van een cardanas is, hoe langer je hem maakt (in dit geval zelfs uit 1 stuk) hoe sneller je onbalans gaat voelen.

ballanceren is zeker aan te raden dan!

persoonlijk heb ik liever een 2delige as.

in de mk3 as die ik voor mn e30 heb gebruikt zat in het achterste stuk ook een torsierubber (dus niet het ophanglager), die dempt ook trillingen in je aandrijflijn, maar dat is meer met accelereren.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: aftermarket drive shaft

Post by Rich »

De reden van een as uit 1 stuk is gewichtsbesparing. Vergelijk een stock stalen as uit twee delen incl het zware middenlager maar eens met een alu uit een stuk. De stocker krijg je een hernia van en de met alu kan je een partijtje honkbal spelen.
En toch levert 't gek genoeg maar bar weinig winst op. Achteraf gezien (ik heb zo'n alu-uit-een-stuk) had ik liever m'n centen aan wat anders besteed.

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: aftermarket drive shaft

Post by Gtech »

alexander strik wrote:Wat je bedoelt heet de Hardy schijf, heeft mercedes ook is ervoor om trillingvrij te kunnen rijden vooral bij optrekken en versnellen. Persoonlijk snap ik het voordeel niet van een rechte as, de reden dat lange assen onbalans geven is voor de fabriek aanleiding om ze te delen met een lager er tussen. Vooral met het inveren is dit van groot belang.Ik denk ook dat een lichtere lange as meer neiging heeft tot vervormen (onbalans) bij hoge snelheden.
Alexander
Gtech wrote:probleem van een cardanas is, hoe langer je hem maakt (in dit geval zelfs uit 1 stuk) hoe sneller je onbalans gaat voelen.

ballanceren is zeker aan te raden dan!

persoonlijk heb ik liever een 2delige as.

in de mk3 as die ik voor mn e30 heb gebruikt zat in het achterste stuk ook een torsierubber (dus niet het ophanglager), die dempt ook trillingen in je aandrijflijn, maar dat is meer met accelereren.
nee, wat ik bedoel is dat in het achterste gedeelte van een mk3 as rubber zit om torsiekrachten van accelereren en de-acceleren op te vangen, en natuurlijk trillingen.

in het achterste gedeelte zit een dubbelwandige pijp met rubber ertussen. ik heb dr helaas geen foto van, maar het is goed te zien als je de as in handen heb.

Gerco
Shoarma haler eerste klas
Posts: 359
Joined: Sunday 10 May 2009 13:34

Re: aftermarket drive shaft

Post by Gerco »

hardyschijf zit ook bij ford tussen bak en aandrijfas;
3 bouten die verschoven op 3 bouten in een rubber schijf zitten gedraaid;
vooral bij automaat auto's gemonteerd.

In aandrijfassen zit soms ooknog een stukje wat kan inschuiven; oa Jaguar heeft dat.

Post Reply