Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
1jzgte Superspark coilpack
- Dude
- Shoarma eter
- Posts: 3865
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 01 January 2007 19:55
Re: 1jzgte Superspark coilpack
very nice
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Damn! Very nice find!!
Daar heb ik al erg lang naar gezocht (maar niet in aussieland gekeken).
Het zijn dus ook nog australische dollars, die zijn helemaal lekker laag.
Die gaan er zeker komen, ze zijn beter en goedkoper dan nieuwe stockers van de dealer.
Daar heb ik al erg lang naar gezocht (maar niet in aussieland gekeken).
Het zijn dus ook nog australische dollars, die zijn helemaal lekker laag.
Die gaan er zeker komen, ze zijn beter en goedkoper dan nieuwe stockers van de dealer.
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Ik dacht nog, zal ik het delen met de rest van de JZ owners of lekker egoistisch zijn
Maar ik kwam het heel toevallig tegen, normaal kijk ik ook nooit op down under sites.
Maar ik kwam het heel toevallig tegen, normaal kijk ik ook nooit op down under sites.
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Nice findDude wrote: Ik dacht nog, zal ik het delen met de rest van de JZ owners of lekker egoistisch zijn
Maar ik kwam het heel toevallig tegen, normaal kijk ik ook nooit op down under sites.
LS1 coils schijnen ook goed te zuin dan heb je geen ignitor nodig maar niet pnp en dat zijn deze wel
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Past zeker niet op vvti versie...
Re: 1jzgte Superspark coilpack
volgens mij zijn de igniters voor 1jz, 2jz, 1jzvvti en 2jzvvti allemaal hetzelfde
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Rich, dat zal wel kunnen. Als dat zo is dan kan ik veel besparen als de coils naar de maan gaan.
Maar ik heb gemerkt dat bij de 1jz vvti versie niet veel onderdelen swappable zijn met de rest van de jz familie.
Maar ik heb gemerkt dat bij de 1jz vvti versie niet veel onderdelen swappable zijn met de rest van de jz familie.
Re: 1jzgte Superspark coilpack
mwah valt ook wel weer mee, alleen de kop is wat anders en dan ook nog beperkt, onderblok is op kleine details na exact hetzelfde
ja, het is lastig om spruitstukken enzo te vinden omdat die idd anders zijn en nokkenassen, dus de tuning spullen die je het eerst aanpakt, maar verder valt 't wel mee
de coils zitten op een frame-pje dat met twee boutjes gemonteerd zit, lijkt me sterk dat ze niet passen of dat je ze niet met frame-pje en al zou kunnen swappen.
ja, het is lastig om spruitstukken enzo te vinden omdat die idd anders zijn en nokkenassen, dus de tuning spullen die je het eerst aanpakt, maar verder valt 't wel mee
de coils zitten op een frame-pje dat met twee boutjes gemonteerd zit, lijkt me sterk dat ze niet passen of dat je ze niet met frame-pje en al zou kunnen swappen.
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Ik meen dat VVT-i coils iets anders zijn. Volgens mij draait VVT-i op wasted spark, maar zeker weten doe ik het niet.
Je kunt ze wel gewoon uitwisselen, alleen denk ik dat je de bedrading anders moet aansluiten.
Je kunt ze wel gewoon uitwisselen, alleen denk ik dat je de bedrading anders moet aansluiten.
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Volgens mij gebruikt de VVTI 3 coilpacks en niet 6 coils zoals de 1JZ GTE
Je kan wel de coils van een 2JZ VVTI gebruiken pnp
Verder zijn de 1JZ VVTI en de 2JZ VVTI de worse coils toyota ever make zeggen de kenners/tjoeners
Bij de 1JZ GTE en de 2JZ GTE kom je al een heel eind met en HKS DLI met stock coils maar bij de VVTI motoren niet echt
Dat Bitch daar nog geen problemen mee heeft is een raadsel of msichien heeft ie dat wel maar merk het niet
Je kan wel de coils van een 2JZ VVTI gebruiken pnp
Verder zijn de 1JZ VVTI en de 2JZ VVTI de worse coils toyota ever make zeggen de kenners/tjoeners
Bij de 1JZ GTE en de 2JZ GTE kom je al een heel eind met en HKS DLI met stock coils maar bij de VVTI motoren niet echt
Dat Bitch daar nog geen problemen mee heeft is een raadsel of msichien heeft ie dat wel maar merk het niet
Last edited by Andre on Thursday 31 December 2009 11:23, edited 1 time in total.
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: 1jzgte Superspark coilpack
jah dat is het, 1 coilpack voor 2 cilinders. Maar dan draait die toch in wasted spark?
Re: 1jzgte Superspark coilpack
KloptDude wrote:jah dat is het, 1 coilpack voor 2 cilinders. Maar dan draait die toch in wasted spark?
De eerste mod die zij doen zijn de coils vervangen soms ook coor de COP van de 1ZZFE(uit mijn Hoofd)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: 1jzgte Superspark coilpack
ik begreep dat een DLI vooral het échte probleem bij veel jz's juist verhulde. De verrote coils.
er zijn nogal wat mensen die posten dat de problemen na het plaatsen van een DLI over zijn, maar na een paar maandjes rijden gaan alsnog de coils er aan. en sommigen vervangen alleen de coils door nieuwe en plaatsen geen DLI en hebben geen troubles.
Dus ik vraag me af wanneer je zo'n ding nu écht nodig hebt.
er zijn nogal wat mensen die posten dat de problemen na het plaatsen van een DLI over zijn, maar na een paar maandjes rijden gaan alsnog de coils er aan. en sommigen vervangen alleen de coils door nieuwe en plaatsen geen DLI en hebben geen troubles.
Dus ik vraag me af wanneer je zo'n ding nu écht nodig hebt.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: 1jzgte Superspark coilpack
DLI=Distributorless Ignition?
Klopt. Volgens mij coil 1= plug 1+5, coil 2=3+4, coil 3= 2+6. Ik heb niet echt opgelet.Andre wrote:Volgens mij gebruikt de VVTI 3 coilpacks en niet 6 coils zoals de 1JZ GTE
Ik heb begrepen dat als b.v. coil 1 plug 1 vonkt, onstaat er een negative ontlading in cil 5 (dus tegen gestelde van een vonk). Maar volgens mij is dat geen wasted sparkDude wrote:jah dat is het, 1 coilpack voor 2 cilinders. Maar dan draait die toch in wasted spark?
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Over 1 ding zijn alle tuners eens is dat de ignitor van de JZ engines bij meer dan bpu niet voldoende is om geen dramma te zeggenTjabbo wrote:ik begreep dat een DLI vooral het échte probleem bij veel jz's juist verhulde. De verrote coils.
er zijn nogal wat mensen die posten dat de problemen na het plaatsen van een DLI over zijn, maar na een paar maandjes rijden gaan alsnog de coils er aan. en sommigen vervangen alleen de coils door nieuwe en plaatsen geen DLI en hebben geen troubles.
Dus ik vraag me af wanneer je zo'n ding nu écht nodig hebt.
Het probleem is inderdaad 9 van de 10 over bij het plaatsen van een DLI maar dat is ook en tijdelijke want het is dan een kwestie van tijd en dan moet je ook de coils vervangen
De 1JZ coils gaan vaak scheuren zelfs zonder upgrade check me en john bv
Verder is het ook zo dat er op de een of andere manier bepaalde standalone niet ok werken met bepaalde combo
De AEM werk prima met bv de stock coils en DLI
Vipec V88 werk niet ok met deze combo
Verder weet ik niet wat de haltech jongens gebruiken maar bij de skyline boys is de combo stock coils met haltech ook noet voldoende
Het heeft ook temaken onder welke boost setting de Auto gemapt wordt meestal krijgen de tuners problemen bij hi boost dus dan mappen ze de Auto max map sensor en voor sommige mensen is bijna goed ook goed genoeg blijft ie tenminste heel
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Ik heb afgelopen zomer ook een hk$ dli twin power geïnstalleerd. Maar ff afwachten hoe de coils zich gaan houden.
Op zich wel een erg goed apparaat; de knock die ik zag verdween en kon de boost verder omhoog schroeven. Ook de stationairloop werd een stuk strakker en rustiger trouwens.
Straks in 't voorjaar nog ff wat experimenteren met bougies en dan denk ik dat ik de max wel heb bereikt met deze combo; tijd om te banken en dan de spaarpot omkeren voor een stand-alone.
@Illkid, DLI = ontstekingsversterker, zou zo snel ff niet weten waar DLI nu precies voor staat, iets met Dual L... Ignition denk ik want in de DLI zitten twee methoden om de ontsteking te versterken; transistor voor lage toeren en condensator voor hoge toeren.
Op zich wel een erg goed apparaat; de knock die ik zag verdween en kon de boost verder omhoog schroeven. Ook de stationairloop werd een stuk strakker en rustiger trouwens.
Straks in 't voorjaar nog ff wat experimenteren met bougies en dan denk ik dat ik de max wel heb bereikt met deze combo; tijd om te banken en dan de spaarpot omkeren voor een stand-alone.
@Illkid, DLI = ontstekingsversterker, zou zo snel ff niet weten waar DLI nu precies voor staat, iets met Dual L... Ignition denk ik want in de DLI zitten twee methoden om de ontsteking te versterken; transistor voor lage toeren en condensator voor hoge toeren.
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Ow dat. Ik weet niet of jullie het misschien kennen waarschijnlijk Andre wel, ik heb gehoord dat MSD ignition ook goeie versterkers maken. Ze zijn meer voor amerikaanse bakken maar hebben ook universele versterkers.Rich wrote:@Illkid, DLI = ontstekingsversterker, zou zo snel ff niet weten waar DLI nu precies voor staat, iets met Dual L... Ignition denk ik want in de DLI zitten twee methoden om de ontsteking te versterken; transistor voor lage toeren en condensator voor hoge toeren.
Anyway. Als ik naar 1 coil per plug wil gaan is dat mogelijk?
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Alles is te bouwen, maar dan zal je ook een andere ecu moeten gaan gebruiken om er ook daadwerkelijk nut van te hebben (van wasted-spark naar sequential bedoel ik dan)
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Oowja nice to know about coils is dat je vaak ziet dat de 2JZ jongens LS1 coils gaan gebruiken van GM (general motors) coils van bv Corvette voor Hi boost
Maar deze coils passen NIET op een 1JZ je komt ruimte tekort tussen de kleppen deksels
Hier een Pic van de 2JZ
Maar deze coils passen NIET op een 1JZ je komt ruimte tekort tussen de kleppen deksels
Hier een Pic van de 2JZ
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Even een schopje:Rich wrote: @Illkid, DLI = ontstekingsversterker, zou zo snel ff niet weten waar DLI nu precies voor staat, iets met Dual L... Ignition denk ik want in de DLI zitten twee methoden om de ontsteking te versterken; transistor voor lage toeren en condensator voor hoge toeren.
DLI staat heel simpel voor Distributorless Ignition
De HKS heet Twin Power DLI vanwege de dubbele ontstekings methodes.
Re: 1jzgte Superspark coilpack
Zo kan het ook, MSD ontsteking op een supra dragster:
De foto krijg ik niet groter, hier het artikel http://www.performancecar.co.nz/article ... r-eng-det5
De foto krijg ik niet groter, hier het artikel http://www.performancecar.co.nz/article ... r-eng-det5