Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Intercooler setup

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Intercooler setup

Post by DeSchouten »

Ik wil ook een bodemplaat :mrgreen:
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

eagle
Shoarma voorproever
Posts: 1227
Joined: Sunday 30 March 2008 18:13
Location: stampersgat

Re: Intercooler setup

Post by eagle »

DeSchouten wrote:Ik wil ook een bodemplaat :mrgreen:
heb je nou een flinstone auto dan? 8-)
over smaak valt niet te twisten
hou van het kloppend hart 7m- gte
Image

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Intercooler setup

Post by DeSchouten »

Jupz, de enige manier om vooruit te komen met de suup :mrgreen:
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Intercooler setup

Post by emveha »

heb je geen gasfles meer over dan ??????, achterin leggen, kraan erafslaan, hoppa, de eerste suup met straalaandrijving.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Intercooler setup

Post by alexander strik »

Kan gedeeltelijk met je meedenken, maar denk toch dat met name de onderkant van het blok(carter) nu beter gekoeld wordt, 250 km wordt door ons niet gehaald op cpz het is van bocht naar bocht en dan lijkt mij die beschermplaat niet nuttig + dat ik regelmatig de onderkant van het blok wil bekijken op e.v. lekage's.
Alexander
Rich wrote:Zonder bodemplaat krijg je turbulentie in de motorruimte wat de doorstroom door de radiator belemmert en zo de efficiëntie verlaagt. Ga maar eens 250 rijden zonder bodemplaat, dan kan je de motorkap zien dansen.

Verder gaat er ook een hoop koellucht dat wel door de IC is gegaan voor de radiator langs naar beneden, dit is voor de lucht nml de weg van de minste weerstand en wordt nog eens versterkt door de zuigende venturi werking van de sneller onder de auto langs stromende lucht. Ook dit vermindert de efficiëntie van de koelers.

De bodemplaat is open aan de achterkant en door hetzelfde venturi principe van de sneller onder de auto doorstromende lucht wordt er lucht uit de motorruimte aan die achterzijde weggezogen.

Ik zou 't toch eens proberen met bodemplaat ;)

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Intercooler setup

Post by DeSchouten »

Dan zou ik een custom bodem plaat van polyester/carbon maken die je met splitpennen oid zo eraf kan halen.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Intercooler setup

Post by Andre »

DeSchouten wrote:Dan zou ik een custom bodem plaat van polyester/carbon maken die je met splitpennen oid zo eraf kan halen.

Nou met splitpennen op het circuit wappert ie zo ervanaf vrees ik
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Intercooler setup

Post by DeSchouten »

Andre wrote:
DeSchouten wrote:Dan zou ik een custom bodem plaat van polyester/carbon maken die je met splitpennen oid zo eraf kan halen.

Nou met splitpennen op het circuit wappert ie zo ervanaf vrees ik
Ik bedoel van doe quick release dingen die ze ook weleens bij motorkappen gebruiken.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Intercooler setup

Post by Rich »

alexander strik wrote:Kan gedeeltelijk met je meedenken, maar denk toch dat met name de onderkant van het blok(carter) nu beter gekoeld wordt, 250 km wordt door ons niet gehaald op cpz het is van bocht naar bocht en dan lijkt mij die beschermplaat niet nuttig + dat ik regelmatig de onderkant van het blok wil bekijken op e.v. lekage's.
Alexander
Onderkant van 't blok zit olie in, geen water dat gekoeld moet worden. Als je een goede/grote externe oliekoeler hebt is koeling van de pan echt niet nodig, zo heet wordt die niet. En ik heb een goede koeler op jullie suup zien zitten, dus dat zit wel goed.

Die 250km/u is om aan te tonen dat dan de turbulentie zichtbaar wordt door het dansen van de kap, bij lagere snelheden is die turbulentie er ook en heeft ook dan een negatieve werking op de radiator. Op cpz praat je dan nog steeds over gemiddeld tussen de 100-170km/u tussen de bochten (rechte stuk niet meegerekend).

Met de bodemplaat kan je prima op lekkage checken als je van boven langs 't blok kijkt. Je kan meteen ook zien aan de grootte van de plek of je een flinke lekkage hebt of slechts wat druppeltjes.
De bodemplaat is geen beschermplaat, 't ding is immers van plastic. Die bodemplaat is er puur om de stroming van koellucht door het motorruim te optimaliseren en te zorgen voor een zuigwerking om warme lucht af te voeren.

@De Schouten, een custom bodemplaat kan je ook prima van aluminiumplaat maken, mijn voorste deel van IC naar radiator onder de auto heb ik van alu gemaakt.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Intercooler setup

Post by alexander strik »

Ik moet je zeggen dat ik het dansen van de kap nog niet waargenomen heb, waarschijnlijk de verkeerde muziek. Ik heb de zaak eens goed van onderen bekeken denk dat voor een plaat de zaak nu echt te laag ligt vooral de grotere oliekoeler zit vrij laag, diverse olieslangen. Voorlopig maar even laten zitten zo,
Alexander
Rich wrote:
alexander strik wrote:Kan gedeeltelijk met je meedenken, maar denk toch dat met name de onderkant van het blok(carter) nu beter gekoeld wordt, 250 km wordt door ons niet gehaald op cpz het is van bocht naar bocht en dan lijkt mij die beschermplaat niet nuttig + dat ik regelmatig de onderkant van het blok wil bekijken op e.v. lekage's.
Alexander
Onderkant van 't blok zit olie in, geen water dat gekoeld moet worden. Als je een goede/grote externe oliekoeler hebt is koeling van de pan echt niet nodig, zo heet wordt die niet. En ik heb een goede koeler op jullie suup zien zitten, dus dat zit wel goed.

Die 250km/u is om aan te tonen dat dan de turbulentie zichtbaar wordt door het dansen van de kap, bij lagere snelheden is die turbulentie er ook en heeft ook dan een negatieve werking op de radiator. Op cpz praat je dan nog steeds over gemiddeld tussen de 100-170km/u tussen de bochten (rechte stuk niet meegerekend).

Met de bodemplaat kan je prima op lekkage checken als je van boven langs 't blok kijkt. Je kan meteen ook zien aan de grootte van de plek of je een flinke lekkage hebt of slechts wat druppeltjes.
De bodemplaat is geen beschermplaat, 't ding is immers van plastic. Die bodemplaat is er puur om de stroming van koellucht door het motorruim te optimaliseren en te zorgen voor een zuigwerking om warme lucht af te voeren.

@De Schouten, een custom bodemplaat kan je ook prima van aluminiumplaat maken, mijn voorste deel van IC naar radiator onder de auto heb ik van alu gemaakt.

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: Intercooler setup

Post by knabbel »

Heb trouwens even een paar plaatjes geschoten van mijn intercooler ophanging:

Image

Image

Image

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Intercooler setup

Post by Dude »

^O^ Top, ik ga er morgen ff mee bezig. Heb je die beugels laten galvaniseren?
Image

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Intercooler setup

Post by Rich »

Netjes!

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Intercooler setup

Post by alexander strik »

Die zijn te koop bij de Gamma, zetten ze regenpijpen mee vast
Dude wrote:^O^ Top, ik ga er morgen ff mee bezig. Heb je die beugels laten galvaniseren?

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Intercooler setup

Post by Rich »

alexander strik wrote:Die zijn te koop bij de Gamma, zetten ze regenpijpen mee vast
Dude wrote:^O^ Top, ik ga er morgen ff mee bezig. Heb je die beugels laten galvaniseren?
_O-

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: Intercooler setup

Post by knabbel »

Dude wrote:^O^ Top, ik ga er morgen ff mee bezig. Heb je die beugels laten galvaniseren?
Ja, zijn custom beugeltjes die babbel eerst zilver had gespoten, maar ze begonnen toch wat te roesten, mijn oom werkt in de staal bouw en had een project waarvoor wat onderdelen gegalvaniseerd moesten worden, en ik heb ze maar even mee gegeven.

Het enige dat ik heb moeten verplaatsen is het reservoir voor de koelvloeistof..

Post Reply