Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
kuchnie na wymiar
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Jeffryst182 »

Ik post het maar even in een afzonderlijk topic omdat ik hoop dat er wat discussies/ophelderingen loskomen.

Gisteren heb ik de Greddy SCC ( Speedlimiter Cut Controller) er in gesoldeerd om zodoende is van die 180 KM/H begrenzer af te zijn.

Het trucje is gelukt en de auto loopt als een gesmeerd titje over de 180 Km/h heen.
Echter is het feest al bij 220 km/h weer afgelopen doordat hij dan al bij 6000 rpm in de toerenbegrenzer vliegt. Ik heb dan nog ruim ruim gas over [B)]
De rpm's lees ik af van de Apexi Avc-r. Dit klopt met wat ik van de toerentellerklok zelf aflees.
De auto stottert dan een paar keer en je hoort wat knallen achter uit de uitlaat. Ik ga dan maar snel van het gas af.
De auto rijdt daarna gewoon prima weer verder en ik krijg geen waarschuwingslampje op het dashboard.
Bij elke versnelling kan ik maar doortrekken tot ongeveer 6000 rpm. Dit was ook al zo voor ik de Greddy SCC had ingebouwd alleen in de hoogste versnelling kwam ik toen eerder aan de 180 km/h dan aan de 6000 rpm, dus heb het oen nooit gemerkt.
Het lijkt mij geen fuelcut omdat ik geen lampje op het dashboard krijg en het ook gewoon bij lage turbodruk gebeurd.

Waarom gaat de auto al zo vroeg in de begrenzer terwijl ik overal lees dat ongeveer 7200 rpm normaal is?
Waar komt mijn rpm signaal vandaan?
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by emveha »

RPM komt vanuit de ecu, wordt opgepikt danwel van nokkenas of krukassensor
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
rataplan
Sla blaadje
Posts: 20
Joined: Friday 01 February 2008 18:05

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by rataplan »

En de ecu uitlezen geeft geen foutcodes ?

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Rich »

Wat voor blok gaat het hier om?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Tjabbo »

3S-GTE
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Jeffryst182 »

3rd gen 3S-GTE uit een sw20 inderdaad.

Morgen is de eventuele foutcodes uitlezen.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Rich »

Jeffryst182 wrote:De auto stottert dan een paar keer en je hoort wat knallen achter uit de uitlaat. Ik ga dan maar snel van het gas af.
Dit klinkt als een ontstekingsprobleem. Het mengsel wordt niet meer ontstoken en verbrandt in de uitlaat; inhouden/wegvallen van het vermogen en de ploffen in de uitlaat. In het engels noemen ze dit mooi 'braking up', de ontsteking is dan door een of andere reden te zwak om op die toeren nog een fatsoenlijke vonk te produceren. Kan aan een hoop dingen liggen, wellicht is het systeem niet sterk genoeg voor de motor set-up (geen idee of je 'm getunend hebt) en openbaart het zich nu pas nu je de speed-cut verwijderd hebt en daardoor een load op de motor kan zetten die voorheen nog niet mogelijk was.
Geen idee hoe de ontsteking geregeld is bij de 3s, maar check of alle onderdelen nog fris zijn, van ecu tot bougies.
Hou er rekening mee dat je hier geen foutcode bij kan krijgen.

Tripkip86
2e Assistent shoarma haler
Posts: 94
Joined: Tuesday 15 September 2009 20:28

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Tripkip86 »

uit mijn ervaaring met een 3s-ge is het heel normaal dat die bij 6200 de begrenzer in vliegen ben bang dat dat bij de 3s-gte ook het geval zal zijn kan zijn dat een gen 1 of gen 2 ecu verder kompt

hoop je hier iets me geholpen te hebben

MVG Ruudje

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by babbel »

FYI: De USA SW20 (met gen2 3S-GTE) van een vriend van me heeft z'n toerenbegrenzer rond of boven de 7000 zitten.
Ik zou het probleem dan ook in de ontsteking gaan zoeken...
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Tjabbo »

Rich wrote:
Jeffryst182 wrote:De auto stottert dan een paar keer en je hoort wat knallen achter uit de uitlaat. Ik ga dan maar snel van het gas af.
Dit klinkt als een ontstekingsprobleem. Het mengsel wordt niet meer ontstoken en verbrandt in de uitlaat; inhouden/wegvallen van het vermogen en de ploffen in de uitlaat. In het engels noemen ze dit mooi 'braking up', de ontsteking is dan door een of andere reden te zwak om op die toeren nog een fatsoenlijke vonk te produceren. Kan aan een hoop dingen liggen, wellicht is het systeem niet sterk genoeg voor de motor set-up (geen idee of je 'm getunend hebt) en openbaart het zich nu pas nu je de speed-cut verwijderd hebt en daardoor een load op de motor kan zetten die voorheen nog niet mogelijk was.
Geen idee hoe de ontsteking geregeld is bij de 3s, maar check of alle onderdelen nog fris zijn, van ecu tot bougies.
Hou er rekening mee dat je hier geen foutcode bij kan krijgen.
ontsteking via een bobine naar verdelerkap.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Jeffryst182 »

Het verhaal met de ontsteking klinkt erg aanneemlijk.

Ik heb zitten denken, en heb destijds tijdens de swap volgens mij de ignitor en de bobine van de oude 3sge laten zitten.
Ik weet niet of dit veel verschil uitmaakt met die van 3S-GTE??
Ook heb ik toen een setje bougiekabels van NGK gekocht via egay die volgens mij voor een 2nd Gen 3S-GTE bedoeld waren. Ze waren namelijk iets aan de korte kant. Ik heb ze wel gemonteerd.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Tjabbo »

weerstand van de bougiekabels is idd anders bij andere lengte kabels. dat geeft zeker problemen als de waarden buiten spec vallen.
ignitor en bobine weet ik zo niet hoe verschillend dat is. Als je ignitor geen signaal geeft dat sterk genoeg is krijg je ook gestotter.

Kan je niet even part nummers opzoeken van de turbo?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Jeffryst182 »

Van de onderdelen die ik hier nog heb liggen kan ik voor de bobine het nummer in de EPC weer terugvinden als een part voor een 3rd gen 3S-GTE. De igniter zit op het zelfde steuntje gemonteerd en zal daarom ook wel goed zijn. Hiervan kan ik het nummer deels niet meer lezen.

Kan het zo zijn dat bv de igniter en coil van een 3SGE minder sterk zijn dan b.v. die van een 3SGTE?
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Rich »

Jeffryst182 wrote:Kan het zo zijn dat bv de igniter en coil van een 3SGE minder sterk zijn dan b.v. die van een 3SGTE?
Dat zou best kunnen, een turbo blok heeft een betere ontsteking nodig dan een N/A.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Dude »

Alles uitwisselen wat origineel N/A is. Dan kun je dat zowieso uitsluiten.
Image

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Jeffryst182 »

Dude wrote:Alles uitwisselen wat origineel N/A is. Dan kun je dat zowieso uitsluiten.

Dat zeker het proberen waard. Dit weekend maar is een poging ondernemen.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Jeffryst182 »

Zojuist nog even de bobine en igniter vervangen. Wat me opviel is dat de binnenkant van de stekker van de bobinekabel op de bobine helemaal aangetast was door corrosie. Er kwam zelfs wit/grijs pulver uit. :') Dat kan dus nooit goed contact hebben gemaakt.
De bobine die ik er nu op heb gezet ( 3S-GTE) glom zelfs nog binnenin de stekker.
Hierna heb ik de auto nog even gestart en een tijdje stationair laten draaien. Dit weekend is even proberen of het geholpen heeft.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Jeffryst182 »

Problem solved! *O*

Vanavond al heel even 7010 rpm aangetikt.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

UndaGrwnD
2e Assistent shoarma haler
Posts: 78
Joined: Monday 05 April 2010 12:34
Location: Rotterdam

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by UndaGrwnD »

beters, want bij mij jdm gen2 zit de begrenzing op 7250rpm...dus moet dat ook zo bij jou zijn dacht ik zo..
Image

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Dude »

Nice, dynoën dus *O*
Image

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Jeffryst182 »

Dude wrote:Nice, dynoën dus *O*

You bet! *O* Auto voelt zeer snel aan. Ik ben hartstikke benieuwd.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by mmarkk »

Kijk, dat is rpm maken ^O^
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Rich »

Dus toch de ontsteking.
Mooi man, janken met die bak!

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by MicHELLo »

Mooi! Ga ik meteen even je t-shirt betalen, kan je die op de dyno dag aan! [:O]
Image Shoarma god

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!

Post by Tjabbo »

:gay:

Mooi opgelost jeff. easy fix ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply