Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Suprastick installatie

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Suprastick installatie

Post by Gunnar »

Ik heb meestal weinig tijd, maar ik zal af en toe wat moeite nemen en wat dingen die ik gedaan heb noteren en posten.

Dus bij deze de start.


Idealerwijs bestel je bij work's bell hun paddle shift kit en een bijpassende steering wheel hub. De kwaliteit van de hub is echt niet te vergelijken met andere systemen. De sleepringcontacten blijven met name behouden, zodat de hoorn blijft werken. Van belang is dat we de sleepringen voor cruisecontrol kunnen gebruiken voor de paddles.

Verwijder het stuur en meet even door welk de hoorn is en welk 12 volt. De andere 2 gebruiken we voor up en downshift. Cruise control werkt dus NIET meer.
Installatie van de hub en paddles is supersimpel, eens je de draden van de sleepringstekker gevonden hebt leid je achter het dash 2 draadjes naar rechts aan de passagiersvoeten, deze gaan we later op de stekker solderen.
De rest van de kit is gewoon stekkers inpluggen en de zaak vastschroeven.

Voor de bedrading heb ik in excell een pinout gemaakt (in het engels, zodat iedereen er gebruik van kan maken).

Als de mods even deze pdf willen hosten hier.

http://rapidshare.com/files/418190806/S ... wiring.pdf
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Suprastick installatie

Post by Tjabbo »

ik zal de pdf even voor je hosten :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply