Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Goin' big single?

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Goin' big single?

Post by Rich »

Tsja, ik denk dat sommige dingen gewoon moeilijk door Jip en Janneke uit te leggen zijn :+

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Goin' big single?

Post by Digital »

Jip en Janneke-taal? :

Bij een grote turbo op 1bar is de lucht die de motor in gaat kouder dan bij een kleine turbo op 1bar. En deste kouder de lucht, deste meer het vermogen(met de juiste aanpassingen van mengsel uiteraard).
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Goin' big single?

Post by joep »

hoeft niet waar te zijn...
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

Digital
Shoarma haler eerste klas
Posts: 350
Joined: Wednesday 14 October 2009 11:10

Re: Goin' big single?

Post by Digital »

Klopt, gasgeven is ook heel belangrijk.
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Cedric
2e Assistent shoarma haler
Posts: 93
Joined: Sunday 26 September 2010 18:11

Re: Goin' big single?

Post by Cedric »

Met het nieuwe jaar net begonnen zou ik dit jaar single willen gaan en zoals sommigen hier voorstelden om te beginnen met een piggy back lijkt dit me een goed idee om rustig op te bouwen. Ik wil graag zelf alles kunnen afstellen en met een standalone zal dit moeilijker zijn, zeker gezien het feit dat belgie een ***land is als het op autosport aankomt en er hier dus hoegenaamd geen tuners zijn (toch zeker niet hier in west vlaanderen) en ik wil niet het land rondrijden telkens er iets moet aangepast worden (zelf kunnen instellen scheelt natuurlijk ook een hoop €€€)

Ik denk aan een Greddy E-Manage of E-Manage ultimate
Met de zoekfunctie niet echt iets gevonden hierover maar wie heeft ervaring met beiden en welke zijn aan te raden?

650cc injectoren voldoen? --> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Soarer-C ... ccessories

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Goin' big single?

Post by Rich »

Heb ervaring met beide systemen. De Ultimate kan een hoop meer, maar heeft ook een hoop kinderziektes gehad. Dat was voor mij de reden om naar een Blue over te stappen. De Blue werkt goed op een 1jz en is een betrouwbare, bewezen set-up. Er zijn er echter nog niet zo heel erg veel die de Ultimate goed aan het werken hebben gekregen met de 1jz.
Als je niet meer wil dan fuel trimmen en een beetje met de ontsteking spelen dan is de Blue prima, als je verder nog weinig ervaring hebt met management systemen is de Blue de juiste om mee te beginnen.

Ter info; ik rij zelf nog steeds met een Eman Blue op een dikke tubbie en 800cc's, da's wel de limit.

650's op de stock tubbies is prima.

User avatar
Cedric
2e Assistent shoarma haler
Posts: 93
Joined: Sunday 26 September 2010 18:11

Re: Goin' big single?

Post by Cedric »

Rich wrote:Heb ervaring met beide systemen. De Ultimate kan een hoop meer, maar heeft ook een hoop kinderziektes gehad. Dat was voor mij de reden om naar een Blue over te stappen. De Blue werkt goed op een 1jz en is een betrouwbare, bewezen set-up. Er zijn er echter nog niet zo heel erg veel die de Ultimate goed aan het werken hebben gekregen met de 1jz.
Als je niet meer wil dan fuel trimmen en een beetje met de ontsteking spelen dan is de Blue prima, als je verder nog weinig ervaring hebt met management systemen is de Blue de juiste om mee te beginnen.

Ter info; ik rij zelf nog steeds met een Eman Blue op een dikke tubbie en 800cc's, da's wel de limit.

650's op de stock tubbies is prima.
Mooi! Bedankt voor de info.

Het enige wat ik wil bereiken is met 650cc's genoeg benzine kunnen inspuiten om m'n Holset HX35 te gebruiken dus daarvoor dien ik waarschijnlijk enkel fuel te kunnen trimmen?

Bij de blue krijg je geen software denk ik? Die heb ik nodig om zelf te kunnen regelen? Is dat makkelijk te doen of moet ik nog steeds naar een tuner daarvoor? Ik heb al een wideband trouwens.

Wat vind je van die injectoren en rail op ebay?

Heb ik voor die blue nog een speciaal harness nodig ofzo?

Veel vragen maar ik heb hier helemaal nog geen ervaring mee :)

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Goin' big single?

Post by Rich »

Als je vroeger de Blue nieuw kocht, zat daar geen software bij, ook geen harness. Je hebt tegenwoordig wel kitjes waar dit wel bij zit. Je hebt dus inderdaad de software nodig en een main harness om de fuel aan te kunnen passen. Dus als je ergens een Blue 2e hands kan scoren, zorg dan dat deze erbij zitten.

Ik weet niet wat je ervaring is met piggyback's en tunen, dus of 't makkelijk of moeilijk is ligt aan je kennis op dit gebied, daar kan ik niet over oordelen. Ik doe zelf wel m'n eigen tuning, maar ik heb al wel wat jaartjes ervaring. Je kan je blok slopen met je laptop en een Blue, dus wees voorzichtig.

Die set op ebay, tsja, ik denk zelf dat je die rail niet nodig hebt. Als 't echte Siemens injectoren zijn dan zijn die wel ok, mgoed, je weet niet of 't chinese rip-off's zijn of niet. Er zijn drop-in 650cc injectoren te krijgen bij gerenommeerde internet shops, da's veel veiliger en simpeler. Injectoren zijn niet iets waar je op moet bezuinigen.

De 600pk (aan de kruk) die volgens ebay deze injectoren kunnen supporten is bij 97% duty cycle, daar zou ik ver vandaan blijven. Bij een veilige 80% duty cycle zijn 650's goed voor 500pk aan de kruk. Ik weet niet wat die Holset aan vermogen kan supporten op een 1jz, maar hou daar dus rekening mee. Ook de stock fuelpomp gaat geen 500pk aan de kruk supporten, nog iets om rekening mee te houden.

User avatar
Cedric
2e Assistent shoarma haler
Posts: 93
Joined: Sunday 26 September 2010 18:11

Re: Goin' big single?

Post by Cedric »

Ik heb totaal geen ervaring met piggy back systemen maar ik wil het wel leren. Ik heb een wideband en ben enkel van plan de fuel aan te passen voor de grotere injectoren niet om aan de ontsteking te veranderen ofzo dus ik hoop ergens info te vinden hoe die fuel af te regelen.

Een andere rail wil ik sowieso, kan ik terwijl ook de inlaat even demonteren en alles wat opkuisen maar ja, ik heb ook al wat gelezen over namaak injectoren... Ik las ergens een nummer van een "slechte" serie siemens deka injectoren. Je hebt natuurlijk gelijk dat je geen chinese injectoren op je motor wil.

Ik ben niet van plan om direct naar de 500 te gaan eigenlijk. Een goeie 400 met een stevige duw in de rug is voorlopig goed denk ik :)

De verkoper op ebay zegt: kijk naar m'n feedback, ik verkoop deze injectoren al jaren zonder enige klacht.

Post Reply