Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Goin' big single?
- Cedric
- 2e Assistent shoarma haler
- Posts: 93
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 26 September 2010 18:11
Goin' big single?
Momenteel staat m'n 1JZ nog op stock twins maar ik heb volgende onderdelen liggen:
- nieuwe Holset HX35w
- nieuwe uitlaat voor die Holset (voorzien voor externe wastegate)
Wat heb ik nog nodig?
- standalone ECU (Haltech PS2000, iemand ervaring mee?)
- 1JZ Denso 550cc Injectors + Rail (voldoende?)
- Wastegate (46mm, 50mm, ???)
- Wideband (Zeitronix)
- ???
- nieuwe Holset HX35w
- nieuwe uitlaat voor die Holset (voorzien voor externe wastegate)
Wat heb ik nog nodig?
- standalone ECU (Haltech PS2000, iemand ervaring mee?)
- 1JZ Denso 550cc Injectors + Rail (voldoende?)
- Wastegate (46mm, 50mm, ???)
- Wideband (Zeitronix)
- ???
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Goin' big single?
Uitlaatspruitstuk
Instelbare brandstofdrukregelaar (denk ik)
Leidingen voor olie naar/van de turbo
Boostcontroller (mocht je die nog niet hebben)
Je kan eerst wellicht met een s-afc uit in plaats van een standalone ECU. scheelt je geld en je kan rustig opbouwen op de stock electronica. Veel meer jongens rijden big single 1jz zonder een aftermarket ecu.
Instelbare brandstofdrukregelaar (denk ik)
Leidingen voor olie naar/van de turbo
Boostcontroller (mocht je die nog niet hebben)
Je kan eerst wellicht met een s-afc uit in plaats van een standalone ECU. scheelt je geld en je kan rustig opbouwen op de stock electronica. Veel meer jongens rijden big single 1jz zonder een aftermarket ecu.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Goin' big single?
Als je richting max van je Turbo wil gaan dus boven de 500 Pk zeg ik standalone alles below 500 Pk is prima zelfs beter te doen met piggy back (voor je wallet dan)
Intercooler (fmic) plus buizen silicone koppels klemmen(geen slang klemmen )
Uitlaat spruitstuk
Wastegate 46 kan ik zou 50 nemen maar kijk eerst op je manifold de meesten hebben een 50 mm flange/pijpe voor de gate
Boost controller
Als je lui bent een Turbo timer
About Fuel
550 Cc injectoren icm aeromotive fpr en een 255lph benzine pomp of een bosch 044 (450 Pk zal geen probleem zijn met deze spullen (max 500 dan houd het op )
Verder komen er nog Turbo leiding hier en daar pakking hier en daar etc etc
Verder heb je een sportluchtfilter nodig en uiteraard een3 inch free flow uitlaat
Ik zou ook meteen de koppeling nakijken indien nodig vervangen
Intercooler (fmic) plus buizen silicone koppels klemmen(geen slang klemmen )
Uitlaat spruitstuk
Wastegate 46 kan ik zou 50 nemen maar kijk eerst op je manifold de meesten hebben een 50 mm flange/pijpe voor de gate
Boost controller
Als je lui bent een Turbo timer
About Fuel
550 Cc injectoren icm aeromotive fpr en een 255lph benzine pomp of een bosch 044 (450 Pk zal geen probleem zijn met deze spullen (max 500 dan houd het op )
Verder komen er nog Turbo leiding hier en daar pakking hier en daar etc etc
Verder heb je een sportluchtfilter nodig en uiteraard een3 inch free flow uitlaat
Ik zou ook meteen de koppeling nakijken indien nodig vervangen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Goin' big single?
Ziet er goed uitAndre wrote:Als je richting max van je Turbo wil gaan dus boven de 500 Pk zeg ik standalone alles below 500 Pk is prima zelfs beter te doen met piggy back (voor je wallet dan)
Intercooler (fmic) plus buizen silicone koppels klemmen(geen slang klemmen )
Uitlaat spruitstuk
Wastegate 46 kan ik zou 50 nemen maar kijk eerst op je manifold de meesten hebben een 50 mm flange/pijpe voor de gate
Boost controller
Als je lui bent een Turbo timer
About Fuel
550 Cc injectoren icm aeromotive fpr en een 255lph benzine pomp of een bosch 044 (450 Pk zal geen probleem zijn met deze spullen (max 500 dan houd het op )
Verder komen er nog Turbo leiding hier en daar pakking hier en daar etc etc
Verder heb je een sportluchtfilter nodig en uiteraard een3 inch free flow uitlaat
Ik zou ook meteen de koppeling nakijken indien nodig vervangen
Heb er al een 6puck stage 3 opzitten, verlicht vliegwiel, nieuwe drukgroep, Apexi power intake, 3inch intercoolerbuizen, 3" uitlaatlijn met 3" demper, FPR, 305lph pomp, swirl pot. Wastegate pijp op het uitlaatspruitstuk is dacht ik 45mm.
Ik heb eens gelezen dat bij een wastegate groter niet altijd beter is?
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Goin' big single?
Waarom maar 550cc? Dan zit je wel op de limiet qua injector cycle. Doe groter dan heb je marge.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Goin' big single?
550cc -> 80% cycle = 440pk
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Goin' big single?
turbo kan meer en dan ga je over de duty heen en die berekening is wel heel kort door de bocht.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Goin' big single?
Geen idee hoe correct dat is maar 't is misschien wel een leidraad?
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Goin' big single?
het is een vuistregel inderdaad. je kan ook best boven de 80% duyt cycle komen zolang het maar kortstondig is.
Het ligt aan je toepassing.
Het ligt aan je toepassing.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Goin' big single?
Toch ben ik het wel met Joep eens. Je moet toch aan grotere injectoren dus dan is een stapje groter wel aan te raden.
650cc geeft je bijvoorbeeld al net even meer ruimte zonder dat je heel extreem gaat.
Wat zijn de specs van die Holset HX35w ? Is dit een 54mm compressor wheel of groter?
650cc geeft je bijvoorbeeld al net even meer ruimte zonder dat je heel extreem gaat.
Wat zijn de specs van die Holset HX35w ? Is dit een 54mm compressor wheel of groter?
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
Re: Goin' big single?
I zou minimaal 720 CC in pletteren dan heb je room voor straks
Better safe then sorry
Als je nu bv 550C zou gebruiken dan zul je vanzelf merken dan je veel te snel aan de vermogen zal wennen
En dan zul iets meer willen maar dan zal de 550CC de limiterende factor zijn
Met deze tubbie zou ik voor 720 gaan hebje room voor moore powah
Better safe then sorry
Als je nu bv 550C zou gebruiken dan zul je vanzelf merken dan je veel te snel aan de vermogen zal wennen
En dan zul iets meer willen maar dan zal de 550CC de limiterende factor zijn
Met deze tubbie zou ik voor 720 gaan hebje room voor moore powah
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Goin' big single?
Die flow map is van die HX35w?
Blijkbaar zijn die turbo's wel ok en kunnen ze wel wat vermogen maken, zeker die van mij die een verbeterde versie is met één schoepje extra
Nuja, de turbo is gloednieuw en kreeg ik gratis dus rustig wat info en onderdelen verzamelen, dan die Holset erop en meten hé
Blijkbaar zijn die turbo's wel ok en kunnen ze wel wat vermogen maken, zeker die van mij die een verbeterde versie is met één schoepje extra
Nuja, de turbo is gloednieuw en kreeg ik gratis dus rustig wat info en onderdelen verzamelen, dan die Holset erop en meten hé
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Goin' big single?
Holset maakt in princiepe turbo's voor vrachtwagens en landverzet voertuigen.. groooooooot van inhoud dus.. die turbo van jouw is voor 5-6.5 liter motoren
http://www.holset.co.uk/mainsite/files/ ... 20HX35.php
http://www.holset.co.uk/mainsite/files/ ... 20HX35.php
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Goin' big single?
Inderdaad [:D]
Re: Goin' big single?
onderdeel van cummins motoren zo te zien.
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Goin' big single?
en die gebruik je op een 2.5 liter motor want.... ????Cedric wrote:Inderdaad [:D]
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Goin' big single?
Bij driften wil je geen powerband. Je wilt pas vermogen bij 7000K rpm
Ik zeg: www.driftmotion.com voor een mooi en goedkoop turbo setje.
Ik zeg: www.driftmotion.com voor een mooi en goedkoop turbo setje.
Re: Goin' big single?
...ik kreeg 'm gratis en voor niks... Als ik alles heb om hem te gebruiken en hij blijkt niet goed, dan heb ik al de rest alTjabbo wrote:en die gebruik je op een 2.5 liter motor want.... ????Cedric wrote:Inderdaad [:D]
Re: Goin' big single?
Welke aansluiting heeft die turbo?
Ik heb even vlug die flowmap doorgerekend, theoretisch zul je 0,8 bar boost kunnen draaien rond de 3000 rpm. Lijkt me optimistisch, maar goed. Die turbo heeft een redelijk brede powerband. Maar ik weet niet of die flowmap wel van die holset turbo is. Je kunt aardig wat power halen uit deze turbo, maar eigenlijk is hij iets te groot voor een 2,5 liter.
Ik heb even vlug die flowmap doorgerekend, theoretisch zul je 0,8 bar boost kunnen draaien rond de 3000 rpm. Lijkt me optimistisch, maar goed. Die turbo heeft een redelijk brede powerband. Maar ik weet niet of die flowmap wel van die holset turbo is. Je kunt aardig wat power halen uit deze turbo, maar eigenlijk is hij iets te groot voor een 2,5 liter.
Re: Goin' big single?
Hij is idd mss iets te groot maar ik ken iemand die bij turbo's Hoet werkt en die kan mss wel een kleiner uitlaathuis (of hoe heet dat ding) regelen voor mij. De flow map is idd voor de hx35. Ik denk dat de aansluiting T3 is als het dat is wat je bedoeld. Ik moet de flens wel wat aanpassen want deze is kleiner als de flens op m'n header die ik liggen heb.
Re: Goin' big single?
Er bestaan T4->T3 adapters. Hierdoor komt je turbo wel wat hoger uit, dus het is alleen een optie indien je kwa hoogte wegkomt.
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
Re: Goin' big single?
Bedankt voor de tip! Moet ik ff bekijken zodat ie niet boven de motorkap uitkomt
Re: Goin' big single?
Zondag op croix gaan rijden, super dag! Niets kapot gegaan en m'n Nissan was sneller dan alles in m'n klasse behalve een E46 M3 GTR (was een fabriekswagen) JZ Power
Nu zei iemand dat ik gerust kan veranderen naar single turbo met de setup die ik heb (zonder injectoren ed.) als ik de turbodruk op 1bar afregel zoals ik nu ook met de twins draai. Klopt dit en hoe zal dit de vermogensopbouw beinvloeden?
Nu zei iemand dat ik gerust kan veranderen naar single turbo met de setup die ik heb (zonder injectoren ed.) als ik de turbodruk op 1bar afregel zoals ik nu ook met de twins draai. Klopt dit en hoe zal dit de vermogensopbouw beinvloeden?
Re: Goin' big single?
Nope, je stock injectoren zijn 380 cc. (dacht ik) Ik weet niet hoeveel vermogen je drukt bij 1 bar op die turbo, maar volgens mij kom je fuel te kort. Vuistregel is 80% van je injectoren is het max vermogen. Dus stock injectoren >300 pk