Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Rood driehoekje

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Mat
Shoarma haler eerste klas
Posts: 362
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 15 August 2010 19:16
Location: Boz

Rood driehoekje

Post by Mat »

Ik heb iets geks met m'n Suup.

Als ik mn auto net start en ik ga rijden, en ik rem de eerste keer dan licht het gevarendriehoekje op in het midden van mijn dashbord.
Nu was dit meestal als ik remde, maar nu had ik het laatst ook een paar keer met optrekken, en dat was normaal dus niet planken ofzo..
Hij doet het ook niet iedere keer als ik rem, het is af en toe maar t komt wel steeds vaker voor..

Iemand een idee wat dat is?

Grtz Mat
Wat niet is kan nog komen, en als het niet komt dan moet je het zelf maar gaan halen!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Rood driehoekje

Post by Dude »

Los contactje van het schakelaartje van je handrem?
Image

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: Rood driehoekje

Post by musli »

het lichtje voor je alarmlichten of van je handrem?

Bij handrem houdt dat vaak in dat je remvloeistofpeil te laag is (check dan ook je remblokken!!) wel een must-fix
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

User avatar
Mat
Shoarma haler eerste klas
Posts: 362
Joined: Sunday 15 August 2010 19:16
Location: Boz

Re: Rood driehoekje

Post by Mat »

ja soort van handrem, rvs niveau is prima en blokken ook... Daarom snap ik t ook niet -O-
Wat niet is kan nog komen, en als het niet komt dan moet je het zelf maar gaan halen!

User avatar
Mat
Shoarma haler eerste klas
Posts: 362
Joined: Sunday 15 August 2010 19:16
Location: Boz

Re: Rood driehoekje

Post by Mat »

Dude wrote:Los contactje van het schakelaartje van je handrem?

nee heb k al gecheckt...
Wat niet is kan nog komen, en als het niet komt dan moet je het zelf maar gaan halen!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Rood driehoekje

Post by Tjabbo »

abs sensor kapot ?

edit:

is het deze? /!\ ?
Check dan eerst al je lampjes. achterlichten, remlichten, 3e remlicht en alle zij lampjes. alles wat je hebt.
check ook of je interieur lampje elke keer netjes aan en uit gaat als je de deur open en dicht doet. (er kan sluiting in zitten in dat circuit ergens)

Het lijkt er een beetje op dat je een achterlicht kapot hebt of zo, of een gecorrodeerd contact.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Rood driehoekje

Post by Dredd »

Hee Mat,

Zijn er nog andere lamjes die branden? De "waarschuwingsdriehoek" brand nl. vaaak icm een andere waarschuwing.

Waarschijnlijk is je oliepijl iets gezakt. Een MKIV meld heel snel "laag oliepeil", resultaat de....driehoek... + het oliepijllampje.
Het lampje daarvoor zit linksboven is de dash en is vaak verstopt achter je stuur... [:O]

Altijd ff checken of er nog andere lampen branden als de driehoek aangaat!

Dennis
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

Post Reply