Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Autohoes/carcover

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Autohoes/carcover

Post by Casper »

Hallo allemaal,

het is helaas niet mogelijk om de supra in de garage bij mijn ouders te zetten, daarom zoek ik een goede autohoes voor buiten.
Ik heb al heel wat afgezocht op het internet, maar er is zoveel keus en zoveel prijsverschil dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Heeft iemand suggesties voor een goede autohoes? Het liefste met eigen ervaring.

Alvast bedankt,

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Brinky
Assistent shoarma kruider
Posts: 546
Joined: Monday 31 July 2006 22:37
Location: Vjenne

Re: Autohoes/carcover

Post by Brinky »

Ik ben ook wel benieuwd... moet er nog eentje hebben voor mijn 900 die dit winter de stalling in gaat.
Een stuk of wat Saabjes...

"Saab, the car nice people drive..."

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Autohoes/carcover

Post by eah88 »

ik heb zelf een autohoes van autostyle (ja weet het) wel de wat duurdere versie, de dual. en is goede kwaliteit.

http://www.autostyle.nl/productfind.asp ... Autohoezen
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Autohoes/carcover

Post by Rich »

Kwaliteit ligt meestal bij de binnenvoering en de afwerking van de naden aan de binnenkant. Aangezien je niet elke keer je auto wast voor je de hoes erover trekt zit er altijd wat vuil en fijn zand op je lak. Gebruik je dan een hoes zonder binnenvoering of een matige kwaliteit afwerking van de naden, dan krijg je op den duur fijne krasjes in je lak.
Dus eentje aanschaffen met een dikke superzachte binnenvoering en mooi afgewerkte naden of gelaste naden.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Autohoes/carcover

Post by Casper »

Bedankt voor de reacties,

eah88, hoe houdt de cover zich bij regen/sneeuw? En heeft die zoals Rich zegt ook een zachte binnenvoering?

Thx Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: Autohoes/carcover

Post by Jeffryst182 »

Zorg er ook voor dat de pasvorm goed is en dat de hoes ook goed ventileert.
Ik zelf gebruik de hoes alleen binnen en zorg er wel altijd voor dat de auto netjes gewassen en gepoets en droog is voordat ik 'm erover heen trek.
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Autohoes/carcover

Post by eah88 »

@ casper, de hoes is van binnen voorzien van de zachte voering. en als je de hoes goed om de auto doet gebeurd er niets mee.
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Autohoes/carcover

Post by Dredd »

Hee Casper,

Ik heb zelf twee op maat gemaakte gehad (voor een MKIV). De eerste in de USA bestald voor een kleine 200,- EUR. Deze hoes gaf bij nat weer op de naden toch problemen. Er onstonden doffe plekken in de lak dooor het schuren! De plekken waren wel makkelijk te verwijderen, maar is niet wenselijk. Gelukkig is de hoes een keer gejat... :N

De huidige op maat gemaakte hoes is van http://www.coveryourcar.co.uk en wel de:
MONSOON Heavy duty Outdoor Car Cover for Toyota Supra (4 LAYER STORMFORCE UPGRADE AVAILABLE)

Geweldige op maat gemaakte hoes (met of zonder spoiler, en spiegelkappen) die met straps via de onderkant van de auto kan worden vastgezet! Nog geen last van doffe plekken!

ECHTERRRR, mijn Suup is net gespoten en heb ook met de spuiter overlegd over het nut van een hoes. En hij raadt echt af! Het grootste probleem vind ik de combinatie regen en wind. Een hoes neemt altijd water op en in combinatie met harde wind gaat de hoes tegen de "slaan". Niet goed voor de lak en ten tweede gaat mijn alarm steeds af...

Ik gebruik de hoes nu alleen nog als ik de auto gewassen heb en bijv. de volgende dag naar een show/meeting ga, dan blijft ie lekker schoon. Bovendien hoef ik niet continue op het weer te letten en 's nachts uit bed te springen als het &^%$^% alarm weer eens stond te blehren...


Dennis
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Autohoes/carcover

Post by Casper »

Dennis bedankt voor je reactie.

Ik zal vanmiddag eens op mijn gemak naar de monsoon cover kijken.

Ik zal de cover ook alleen gaan gebruiken als de auto gewassen is. De MKII heeft het probleem dat er water bij de spoiler blijft staan na de regen. Dit is een bekend probleem en dat is ook de plek waar het vaak gaat roesten. vandaar mijn zoektocht naar een goede cover.

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Autohoes/carcover

Post by Dredd »

Dan is de Monsoon een goede keus. De auto wordt wel vochtig onder de hoes, maar de hoes is zo goed als "waterdicht"!
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Autohoes/carcover

Post by Rich »

Beter koop je een huis met garage, jij ook Dingens ;)

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: Autohoes/carcover

Post by Dredd »

Rich wrote:Beter koop je een huis met garage, jij ook Dingens ;)
Haaaa bedankt Rich, maar al het geld gaat naar... jawel de Supra! [:D]
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

Post Reply