Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Celica T20: kachel wordt niet warm
- babbel
- Elite shoarma haler
- Posts: 463
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 19 May 2008 12:44
Celica T20: kachel wordt niet warm
Ik heb een probleem met mijn Celica T20 en ik hoop dat er hier wat mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen.
De kachel wordt nauwelijks warm. Het duurt echt heel lang voordat er uberhaupt een klein beetje warmte uitkomt, maar dit blijft echt marginaal.
De ventilator werkt gewoon goed, maar er is dus gewoon weinig warme lucht beschikbaar. Dus hoe harder je de ventilator zet, hoe kouder de lucht weer wordt.
Ook neemt de temperatuur af naarmate het buiten kouder wordt.
Mijn vraag: weet iemand waar dit aan ligt? Is de kachelradiator verstopt of zou het meer aan de bediening (middenconsole) liggen?
De kachel wordt nauwelijks warm. Het duurt echt heel lang voordat er uberhaupt een klein beetje warmte uitkomt, maar dit blijft echt marginaal.
De ventilator werkt gewoon goed, maar er is dus gewoon weinig warme lucht beschikbaar. Dus hoe harder je de ventilator zet, hoe kouder de lucht weer wordt.
Ook neemt de temperatuur af naarmate het buiten kouder wordt.
Mijn vraag: weet iemand waar dit aan ligt? Is de kachelradiator verstopt of zou het meer aan de bediening (middenconsole) liggen?
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
Re: Celica T20: kachel wordt niet warm
Bij Carina E's (T19's) durven ze wel eens te verstoppen en te scheuren. En dan heb je lekker koelvloeistof stoom in je autobabbel wrote:Ik heb een probleem met mijn Celica T20 en ik hoop dat er hier wat mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen.
De kachel wordt nauwelijks warm. Het duurt echt heel lang voordat er uberhaupt een klein beetje warmte uitkomt, maar dit blijft echt marginaal.
De ventilator werkt gewoon goed, maar er is dus gewoon weinig warme lucht beschikbaar. Dus hoe harder je de ventilator zet, hoe kouder de lucht weer wordt.
Ook neemt de temperatuur af naarmate het buiten kouder wordt.
Mijn vraag: weet iemand waar dit aan ligt? Is de kachelradiator verstopt of zou het meer aan de bediening (middenconsole) liggen?
Dus het lijkt me dat dat niet onbestaand zou kunnen zijn bij een T20
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Celica T20: kachel wordt niet warm
Hij zal verstopt zitten neem ik aan, of een kapotte thermostaat waardoor de pomp constant rondpompt.
En zit er niet net zo'n kachel bediening klep ding als bij de supra?
En zit er niet net zo'n kachel bediening klep ding als bij de supra?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Celica T20: kachel wordt niet warm
Ik ben ook bang dat ie verstopt zit, aangezien ik niet zo'n klep als bij de Supra heb kunnen vinden.
Hoe ontstop je zo'n kachel unit het beste? Waterslangen los en de tuinslang er doorheen? ;)
Hoe ontstop je zo'n kachel unit het beste? Waterslangen los en de tuinslang er doorheen? ;)
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Celica T20: kachel wordt niet warm
Caustic Soda ( gootsteenontstopper ), en heet water erdoor jagen. Daarna alles goed door/ en afspoelen.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Celica T20: kachel wordt niet warm
Neem aan dat de watertemp wel gewoon goed warm word?
De klep (VSV) gaat wel helemaal open bij bediening?
De klep (VSV) gaat wel helemaal open bij bediening?
Re: Celica T20: kachel wordt niet warm
Ik zou eerst kijken of de motortemperatuur zelf dus de meter/wijzer in je dash op de helft staat ongeveer
Als dat niet zo is dan is je thermosaat stuk en wordt dus je koelvloeistof zelf niet warm genoeg waardoor er ook geen warm water door je kachelradiateur stroomt
Als dat ok is Check effe naar de kleur van je koelvloeistof als die echt helder is heb je eigenlijk geen reden om aan te nemen dat de kachel radiateur verstopt is maar dat kun je wel makkelijk controleren denk ik om die twee slangen los te halen die bij de schutbord (daar ergens) naar binnegaat los ta halen en vervolgens een tuinslang ofzo erop zetten om te kijken of het water goed stroomt
En als dat ook nog goed is dan zou het waarschijnlijk kunnen liggen een de bedienings paneel
BTW Check effe als er niks tussen de slangen zit die naar binnen gaat bv een terugslagklep of een aparte kachelthermostaat ofzo
Als dat niet zo is dan is je thermosaat stuk en wordt dus je koelvloeistof zelf niet warm genoeg waardoor er ook geen warm water door je kachelradiateur stroomt
Als dat ok is Check effe naar de kleur van je koelvloeistof als die echt helder is heb je eigenlijk geen reden om aan te nemen dat de kachel radiateur verstopt is maar dat kun je wel makkelijk controleren denk ik om die twee slangen los te halen die bij de schutbord (daar ergens) naar binnegaat los ta halen en vervolgens een tuinslang ofzo erop zetten om te kijken of het water goed stroomt
En als dat ook nog goed is dan zou het waarschijnlijk kunnen liggen een de bedienings paneel
BTW Check effe als er niks tussen de slangen zit die naar binnen gaat bv een terugslagklep of een aparte kachelthermostaat ofzo
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"