Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Supra MK4 koplampen

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Mat
Shoarma haler eerste klas
Posts: 362
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 15 August 2010 19:16
Location: Boz

Supra MK4 koplampen

Post by Mat »

Heuj,

Ik heb net 2 nieuwe glazen koplampen ( wel 2ehands) gekocht voor mn suup. Maar nu zijn ze een klein beetje vies binnen, zou dat mogelijk zijn dat als je alle lampen e.d. verwijderd om er wat lauw/warm water + zeep in te laten lopen? Of beschadig je dan teveel, ik was van plan er erna met een fohn t vocht uit te blazen.

Grtz
Wat niet is kan nog komen, en als het niet komt dan moet je het zelf maar gaan halen!

User avatar
Cedric
2e Assistent shoarma haler
Posts: 93
Joined: Sunday 26 September 2010 18:11

Re: Supra MK4 koplampen

Post by Cedric »

ik zou er zeker geen water, al dan niet met zeep in laten lopen. Laat sowieso kringen of andere afzetting na op het glas.

Bedoel je dat er stof in ligt of is het glas echt vuil aan de binnenkant?

Maat z'n Mk4 heeft plastic koplampen die volledig mat waren aan de buitenkant. Die hebben we terug hoogglans kunnen polijsten maar dat was de buitenkant natuurlijk.

Als het damp is, gewoon zoals je zegt met een fohn voorzichtig opdrogen, anders koplampen openmaken (als dat kan) en het glas met ontvetter en een microvezeldoek oppoetsen. Wel opletten voor de chroom reflector, die gaat kapot door sommige producten/hard wrijven...

Foto's?

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: Supra MK4 koplampen

Post by babbel »

Nooit water en zeep erin doen, als dat opdroogt houd je heel veel vlekken over.
Zelfs als je alleen maar condens in je lamp hebt zitten is mijn ervaring dat bij opdrogen (met fohn) er gewoon mooie witte aanslag achterblijft }:|
Aangezien je er ook echt niet bij kan met een wattenstaafje ofzo, krijg je dat soort vlekken er nooit goed af.

Enige optie is om het glas eraf te halen en op die manier de binnenkant weer mooi schoonmaken. Helaas zijn de mkIV lampen niet gemaakt om dat te kunnen, en dus moet je ze eigenlijk professioneel slopen ;)
Je moet de units een aantal minuten in een voorverwarmde oven leggen zodat de kit/afdichting zacht wordt. Daarna kun je (met hulp van een mesje) het glas verwijderen. Bij het terugplaatsen alle kit resten verwijderen en dan heel goed opletten dat het glas goed strak aansluit. Bij mijn lampen was het glas ook ooit verwijderd en bij het terugplaatsen zat het glas 5mm hoger dan normaal, waardoor de unit niet meer mooi op z'n plaats viel.

Op internet is er overigens best wel wat over te vinden, dus zoek even een paar goede tips op indien je deze route kiest!
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Supra MK4 koplampen

Post by eah88 »

hier een manier om je lamp open te maken:
http://celicas.messageboard.nl/viewtopic.php?t=789#top
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
Mat
Shoarma haler eerste klas
Posts: 362
Joined: Sunday 15 August 2010 19:16
Location: Boz

Re: Supra MK4 koplampen

Post by Mat »

Tof bedankt voor de tips, ik was echt in de veronderstelling dat t wel ging.
Deze koplampen hebben op een Suup gezeten die een keer een slootje in is gegleden, ze zijn niet beschadigd maar op 1 koplamp zitten aan de binnenkant wat bruine vegen/plekken. Weet niet of het modder is oid..
Ik ben een mietje ik durf die koplampen echt niet in de oven te leggen... Anders laat ik t wel gewoon zo zitten.
Ziet er een beetje raar uit, maar ze zijn iig beter dan mn oude kunststof koplampen... Misschien dat ik die wel in de oven durf te doen maar dat bekijk ik nog wel ff..
Dat ik die dan open maak, polijst en zwart spuit aan de binnenkant..

Gr
Wat niet is kan nog komen, en als het niet komt dan moet je het zelf maar gaan halen!

User avatar
Cedric
2e Assistent shoarma haler
Posts: 93
Joined: Sunday 26 September 2010 18:11

Re: Supra MK4 koplampen

Post by Cedric »

Zijn je kunststof koplampen ook vuil vanbinnen? Buitenkant kan je terug glashelder polijsten!
Je hoeft ze niet perse in de oven te leggen, met een heteluchtblazer lukt het ook (niet te lang op 1 plek blazen :mrgreen: )

User avatar
Mat
Shoarma haler eerste klas
Posts: 362
Joined: Sunday 15 August 2010 19:16
Location: Boz

Re: Supra MK4 koplampen

Post by Mat »

Ja die kunststof lampen zijn van binnen vergeeld geworden, heb de buitenkant al zover mogelijk opgepoetst maar het grootste deel zit toch echt van binnen..
Ben al aan het pielen geweest met een fohn en een aardappelschilmesje om de kit er tussenuit te krijgen, maar dat lukt niet erg...
Wat niet is kan nog komen, en als het niet komt dan moet je het zelf maar gaan halen!

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Supra MK4 koplampen

Post by eah88 »

gewoon in de oven :D trust me, zijn je al een boel voor gegaan :D
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra MK4 koplampen

Post by Tjabbo »

yup in de oven of in een pan (kokend) heet water, dat werkt ook (zo heeft john het gedaan).
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Mat
Shoarma haler eerste klas
Posts: 362
Joined: Sunday 15 August 2010 19:16
Location: Boz

Re: Supra MK4 koplampen

Post by Mat »

Tjabbo wrote:yup in de oven of in een pan (kokend) heet water, dat werkt ook (zo heeft john het gedaan).
In kokend water? Werkt dat ook?
Dat klinkt een stuk aanlokkelijker dan in de oven gaar bakken....
Wat niet is kan nog komen, en als het niet komt dan moet je het zelf maar gaan halen!

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: Supra MK4 koplampen

Post by eah88 »

kokend water is het zelfde principe als de oven. allebei door middel van warmte (100 graden) kit zacht maken. alleen zit er bij water water bij _O-
als je ene projector koplamp hebt (zoals in link van mij) dan wil je niet met water werken ;)
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: Supra MK4 koplampen

Post by babbel »

Je kan je oven ook gewoon op 100 graden zetten hoor, en dan heb je tenminste niet dat gekloot met water.
En mocht blijken dat 100 graden niet genoeg is kun je met een oven makkelijk een stapje hoger. Probeer dat maar eens met water ;)
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra MK4 koplampen

Post by Tjabbo »

met water is geklooi ja, maar het kán wel.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Mat
Shoarma haler eerste klas
Posts: 362
Joined: Sunday 15 August 2010 19:16
Location: Boz

Re: Supra MK4 koplampen

Post by Mat »

Ik kán dat ook verkloten :mrgreen: . Ik denk dat ik die glazen lampen maar zover mogelijk oppoets, en die kunststof dingen een keer in de oven knikker..
Ik kijk wel wat ik ermee aanvang..
Wat niet is kan nog komen, en als het niet komt dan moet je het zelf maar gaan halen!

User avatar
krammetje
Elite shoarma voorproever
Posts: 2568
Joined: Saturday 22 July 2006 00:27
Location: Almelo

Re: Supra MK4 koplampen

Post by krammetje »

De JDM projector koplampen van m'n celica hebben we destijds ook gekookt, gaat perfect.
wel goed de kalkvlekken van de reflectoren poetsen na het koken hoor.
ST205WRC sold
Megane Scénic pour la famille BHG
Focus station

Post Reply