Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Afwijkend LSD Diff?

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Afwijkend LSD Diff?

Post by alexander strik »

Ik heb het diff van Antigram verder geopend en ben een paar rare dingen tegenkomen. Dit diff wijkt af van het model uit de explosietekening uit de onderdelen sectie. Tevens mist er een bolle afstandsring (met de oliegaatjes) gezien het slijtagepatroon en ervan uitgaande dat hij nog niet eerder geopend is geweest heeft die ring er ook nooit ingezeten. Het vreemdste vind ik de geruite platen, de onderste plaat heeft een afwijkende ruitvorm en een andere dikte (2.10mm) de afwijkende ruit ligt tegen de bodem van het huis de bovenkant is het zelfde als de anderen die een dikte hebben van ongeveer 1.65 (behoren minimaal 1.74 te zijn. Als ik de onderdelentekening bekijk van het lsd dif horen aan het begin van de platensectie 2 ringen te zitten nr. 4136 1a die zitten er niet in, in mijn diff begint het met de 2 dikkere platen.Mijn verklaring is dat bij revisie de adjustmantring ring gebruikt moet worden in combinatie met een set nieuwe platen,staat iets vaags over in de reparatiesectie. Iemand al is een diffie losgehad en die er meer van weet?
Alexander
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Afwijkend LSD Diff?

Post by Dude »

Misschien even op Supraforums of supramania zoeken?
Image

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Afwijkend LSD Diff?

Post by alexander strik »

Van die grovere ruit zitten er 2 in, maar die zijn niet nieuw te krijgen volgens mij.Mischien komt daar de afstandsring samen met een dunnere plaat voor in de plaats,allemaalbeetje vaag. Heb jij destijds de platen ook vernieuwd
Jos wrote:Ik heb 3 jaar terug ofzo tjabbo's diff gereviseerd. Die afwijkende ruitvorm heb nog nooit gezien, die van marco had die grovere ruit.

Topic van toen staat hier: viewtopic.php?f=9&t=51
Helaas doen de foto's het niet meer, maar zal er zo even wat posten als ik ze terug kan vinden.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Afwijkend LSD Diff?

Post by alexander strik »

zou dit de verklaring kunnen, zijn let op de tekst bij het sterretje.
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... on=RA&P=49

ik ga in ieder geval mijn eigen diff ook demonteren en dan vergelijken.
Alexander

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Afwijkend LSD Diff?

Post by alexander strik »

Is er al iemand die iets meer weet?
Alexander

Post Reply