Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificatie

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificatie

Post by Rsoarer »

Even ter informatie; Mocht je distributieriem een keer zijn vervangen door een beunhaas zonder het goede gereedschap zorg dan dat je zeker bent dat je krukasmoer is getorqued naar 324N/m.

Mocht dit namelijk niet het geval zijn dan heb je grote kans dat er dit gebeurd met je spiebaan:

Image

Gelukkig is dit niet mijn krukas, heb deze foto geleend ter illustratie. Als dit je overkomt zorg dan dat je in elk geval een hoop centjes in je spaarpot hebt gezien het feit de reparatie k*t en f*ck*ng duur is. Zomaar ff dicht lassen gaat niet omdat de krukas dan opnieuw een hitte behandeling moet ondergaan.

Ik kwam hierop omdat ik er zelf ook achterkwam dat bij mijn 1JZ de krukas moer gewoon loskwam met weinig kracht op de ratel, zeer weinig kracht. Een beetje gemiddeld persoon kan nooit met 1 hand 324N/m trekken/drukken. Gelukkig is mijn spiebaan nog perfect in orde.

324N/m kan nooit worden behaald door een simpele slagmoersleutel, een goede, ge-ijkte, momentsleutel is hiervoor benodigd.

Oke, dat was het bedankt voor het lezen.

GreeeeeeTzzzzZzzzzZZZzzZZZ *)
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Dude »

324 nm is niet mega veel ofzo. Met een normale slagmoerlsleutel is dat los te draaien. Probleem is dat een krukasbout vaak erg vast gaat zitten in loop van tijd. Vooral als deze er nog nooit af is geweest. Na een 2e keer distrubtieriem wissellen gaat dit al een stuk makkelijker.
Image

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Rsoarer »

324N/m is 3x zoveel kracht dan dat er op een wielmoer staat, heb zat slagmoersleutels gezien die een vastgelopen wielmoer niet eens konden verwijderen. Daarnaast vind ik 324N/m redelijk veel rekeninghoudend met het feit dat het hart van de 1jz drijfstangen 363N/m torque maken met de krukas-tap.

Maar goed daar gaat het ff niet over in dit topic, het gaat er met name om hoe de krukasbout weer vast word getorqued. Dit moet je gewoon zeer zeker NIET doen met een slagmoersleutel maar gewoon met een goede momentsleutel.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by emveha »

Ehhm 324 ????, dus niet 323 of 325 ???? Die waarde is gewoon omgerekend vanuit lbs/ft en zal best een marge hebben.

Als je een beetje een fatsoenlijke luchttol hebt haalt zo'n ding MET GEMAK de 400 NM. Ik sla ze zelf ook aan met een slagmoersleutel, en ik heb er nog nooit 1 losgelopen gehad. Ze zijn bij jou gewoon vergeten dat ding fatsoenlijk vast te zetten als je hem met de hand kunt losdraaien.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Rsoarer »

Die foto die ik heb geupload is van een 2JZ die is vastgezet met een luchttol. Daarnaast denk ik niet dat ze het achterwege hebben gelaten bij mijn JZ om die bout goed vast te zetten, als je weet dat zoiets muurvast hoort te zitten (en moeilijk is om los te maken) ga je dat echt niet zomaar even 'vergeten'.

Wat je zegt klopt wat betreft de slagmoersleutels, die kunnen icm. met een goede compressor inderdaad tot hoge koppels komen. Echter toyota specificeert niet voor niks 324, hoe weet jij nou hoe vast je hem zet met je slagmoersleutel?
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by emveha »

Vaster dan 324 in elk geval, dus of bout breekt, of je trekt de draad uit de krukas, maar loslopen nooit.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Rsoarer »

2 nadelen VS 1 voordeel? Ik gebruik gewoon een blokkeer- en momentsleutel, genoeg voordelen VS geen nadelen.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by emveha »

Als je 100 2jz in de week moet doen geef ik je 100% gelijk.

Als je elke dag en ander merk/type/motor etc krijgt, wens ik je 100% succes met je toyota blokkeerpalletje.

Ik sleutel al dik 20 jaar aan auto's, en ik heb met DEUGDELIJK gereedschap, dus geen luchttol van de Aldi, maar gewoon een GOEIE, nog NOOIT een krukas of bout kapotgetrokken, en er is ook nog NOOIT een bout losgelopen. Dus van mij betreft mag je die 324 Nm ergens steken waar geen licht komt.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by emveha »

Ik hou het netjes, ik ben niet boos, ik geef alleen mijn mening.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Rsoarer »

emveha wrote:Als je 100 2jz in de week moet doen geef ik je 100% gelijk.

Als je elke dag en ander merk/type/motor etc krijgt, wens ik je 100% succes met je toyota blokkeerpalletje.

Ik sleutel al dik 20 jaar aan auto's, en ik heb met DEUGDELIJK gereedschap, dus geen luchttol van de Aldi, maar gewoon een GOEIE, nog NOOIT een krukas of bout kapotgetrokken, en er is ook nog NOOIT een bout losgelopen. Dus van mij betreft mag je die 324 Nm ergens steken waar geen licht komt.

Ik neem aan dat je deze discussie hebt verloren, beetje zielig dat je zo moet reageren. Ik heb jou nooit gevraagd om je te mengen in dit topic, daarnaast is het nooit mijn intensie geweest om jou of jouw gereedschap af te kraken (wat ik ook niet heb gedaan) noch deze discussie van jou te winnen. Het is sowieso NIET mijn intensie geweest om hier ooit een strijd van te maken, schijnbaar wel voor jou?

Daar komt ook nog eens bij kijken dat Aldi voor zover ik weet nog nooit slagmoersleutels heeft verkocht?? En die 324N/m; die pas ik zeker ergens toe waar het licht niet schijnt, als de onderplaat en de multiriem/ventilator gemonteerd zijn komt er geen licht in de krukaspoelie holte waar heeeeeel toevallig ook de krukas bout zit, komt dat ff mooi uit? Die moet met 324N/m vastgezet worden:D, maar dat wist ik natuurlijk al maar toch bedankt dat je me erop wijst.

Als je al vindt dat je verloren hebt (wat ik dus niet vind) accepteer je verlies dan a.u.b. sportief en anders los het op een volwassen manier op _O-
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Tjabbo »

Eigenlijk is er geen discussie. Natuurlijk moet je de specs van de fabrikant volgen. punt.
Dat het ook met minder kan is een heel ander verhaal

ik heb geen momentsleutel die zover gaat. ik zet altijd een enorm lange pijp op mijn ratel en dan slaan we de bout goed vast. niet profi, maar werkt goed en ik denk dat de meeste thuis sleutelaars het zo doen. Is het dan daarom goed? nee. Maar het wordt wel veel gedaan.

En over de aldi sleutels: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_42/OFF13.SHTML
:)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Rsoarer »

Tjabbo wrote:Eigenlijk is er geen discussie.
Dan hoeft hij dus ook niet te reageren als een kleuter ^O^
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Rich »

De schade op de foto is door een niet goed passende spie, of een spie die is beschadigd bij het monteren van triggerwiel of krukaspoelie, of een inferieure kwaliteit spie ontstaan, deze schade heeft weinig met aanhaalmoment van de krukasbout te maken.

Uit het verhaal maak ik op dat je denkt dat de poelie gaat jutteren als de bout niet goed is aangehaald. Dit klopt niet want de krachtoverbrenging gaat via de spie, niet door de aangetrokken bout. Er mag absoluut geen speling zitten in de spieverbinding op de krukaspoelie, zit dit er wel, dan de spie vervangen voor een goed passende. Hoge aanhaalmomenten kunnen een slechte spieverbinding verhullen, maar vroeger of later gaat de spie kapot zoals op de foto.

Het hoge aanhaalmoment is om er voor te zorgen dat de bout blijft zitten; er komen nml nogal wat versnel- en vertragingskrachten en trillingen op de krukas vrij die er voor zouden kunnen zorgen dat de bout los trilt. Het hoge aanhaalmoment zorgt er voor dat deze op z'n plaats blijft.

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Rsoarer »

De schade op de foto is ontstaan doordat de krukaspully kracht heeft uitgeoefend op de spie, de krachtoverbrenging kan onmogelijk gaan via de spie. Als dat het geval was zou de kracht per mm² nooit toelaatbaar zijn en zou het materiaal de neiging hebben van elkaar af te schuiven (afschuiving). De spie steekt nog geen 3mm boven het krukasoppervlak uit, het krachtverdelingsvlak is dus veeeeeeeeeeeeelste klein, als dit verhaal van jou waar zou zijn dan zou er niks van de spie overblijven, deze zou zeker wel vervormen.

De bout zorgt ervoor dat de positie van de pulley gewaarborgd blijft en dat er geen harmonische krachten worden uitgeoefend op de spie. De spie is er enkel voor om de pulley op de juiste manier op de krukas te schuiven, absoluut niet om kracht van de krukas over te brengen op de pulley om zo de accessoires aan te drijven.

En die pulley gaat zeker wel gedragingen uiten in geval dat die niet goed vastzit, het heet niet voor niks 'harmonic balancer', als de positie van de pulley niet gewaarborgd is zal die de balans alleen maar op de spie uitoefenen waardoor de spiebaan gaat uitlopen (plastische deformatie).

Sommige pulley applicaties kennen geen eens een spiebaan, mijn astra g diesel heeft geen spiebaan in de nokkenas zitten, de pulley bout moet gewoon goed aangetrokken worden, geen spie dus die de kracht overbrengt.

Ik twijfel echt niet aan je kennis of wat dan ook, ik heb werktuigbouwkunde gestudeerd dus heb genoeg materiaalonderzoek gedaan om inbreng te tonen.

Bedankt voor je reactie
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Dude »

Spiebaan van een krukas vangt de krachten op. Je zegt immers zelf dat het materiaal van de spie belast wordt op afschuiven. Daarbij maakt het voor de hoogte van de spie geen verschil of dit nou 3 mm is of 10 cm. Je belast het immers op afschuiven, dan zou theoretisch gezien de hoogt van 2 mm al genoeg zijn. Echter om het kantelen van de pie tegen te gaan steekt deze wat verder uit. Het gaat om de breedte van de spie, deze moet voldoende zijn. De bout is er puur voor om te zorgen dat de poellie niet los gaat zitten, en een deel van de krachten op te vangen (zoals de verticale krachten die de accessoires uitoefenen)
Geen enkele fabrikant zal een krukas zonder spie maken, het risico dat anders de poellie verschuift is te groot en zal, naar mijn mening, zonder spie ook zeker gebeuren.
Image

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Rsoarer »

Die spie is nog geen 5mm breed, heb je wel eens een m5 bout enkelsnedig op afschuiving belast? Hier is namelijk niet veel kracht voor nodig. Bij afschuiving is wel degelijk de hoogte van de spie van belang, denk aan het oppervlak waar kracht op wordt uitgeoefend 'A in mm²'.

Als jouw theorie zou kloppen kan ik op 2 draadgangen van een m5x1.25 net zo veel kracht uitoefenen als ik kan in de volle boutsteel zonder dat het materiaal van elkaar afschuift, totaal niet waar dus. Waarom denk je dat een constructie met een dubbelsnedige bout belasting meer max. toelaatbare afschuifspanning aan kan dan een enkelsnedige belasting onder zelfde omstandigheden?

Die spie zit er enkel, en alleen, om de pulley op de juiste wijze te positioneren t.o.v. de krukas. Als die spie er voor krachtoverbrenging zou zitten had toyota zeker geen 'woodruff key' gekozen, zoek maar eens op wikipedia waar een woodruff key voor dient.
Last edited by Rsoarer on Thursday 31 March 2011 19:50, edited 1 time in total.
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Gtech
Elite shoarma kruider
Posts: 813
Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
Location: Zuid holland

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Gtech »

@dude, dr zijn een aantal merken die werken zonder spie in de krukas, Ford en Renault motoren werken er voornamelijk mee. je kan hierdoor de distributielijn preciezer timen, leuk als je dat niet weet en de poelie loshaald :X

dr zit wel een uitsparing voor een spie in maar die word niet gebruikt.

User avatar
Renev
Shoarma haler eerste klas
Posts: 327
Joined: Saturday 21 July 2007 22:51

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Renev »

Rsoarer heeft gelijk, de spie is alleen maar om de juiste positie te bepalen en niet om de krachten op te vangen.
Ik ben niet afgestudeerd maar al wel een dikke 20 jaar monteur en in al die jaren is het nog nooit anders geweest.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Dude »

Ok ruk dus, ik ging er vanuit dat die spie over de hele lengte van de neus in de krukas zit. Maar volgens Rsoarer is die maar 5 mm lang. Ik kan me eerlijk gezegd niet meer voor de geest halen hoe de spie er bij mn 1jz uit ziet. Maar volgens mij is die groot genoeg om de krachten op te vangen, dat terzijde.
Bij een 7m zit deze namelijk wel over de hele lengte in de neus. Ik vergeleek het even met het echte industrie werk (oa hydraulische pompen etc.) deze worden altijd vast gehouden door een spie. En daarbij is de hoogte niet (zozeer) van invloed. De lengte en breedte des te meer. Dat is namelijk het vlak waarop je afschuift, je schuift niet af in de hoogte.

Ok, theoretisch zou je zeggen dat de hoogte een bepaald opp heeft en dus een groter opp is grotere kracht. Als de passing nagenoeg nul is is het opp. van de spie niet van belang, de breedte en lengte des te meer. Vergelijk het met een dunne maar brede strip. Als je op de zijkant gaat staan buigt hij niet door, ga je in de breedte staan buigt hij door. De vergelijking met die m5 bout gaat naar mijn mening niet op omdat je met draadafschuiving zit. Zet die bout er 1,5x de diameter in zodat je die draadafschuiving opheft, en je hebt precies dezelfde kracht nodig om de bout af te schuiven dan wanneer je hem tot bijna aan de kop in draait en dan afschuift.

Maar daar gaat het topic niet over. Ik vindt 324 n/m weinig. Ik werk dagelijks meer met 6000-15000 nm
:7 Andere krachten, ander materiaal.

btw, waarom is jou spie niet ingeslagen terwijl je krukasbout handvast zat??
Image

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Rsoarer »

De normaaldoorsnede van de spie wordt radiaal belast, waardoor er kracht wordt gezet op de normaaldoorsnede gezien vanaf de zijkant. Uiteraard is de breedte en lengte van belang, echter bestaat de normaaldoorsnede in dit geval ook uit de hoogte van de spie.

Hydraulische pompen kennen net als vacuumpompen (heb ik zelf mee gewerkt) inderdaad spiebelasting, deze spie ziet er langwerpig uit en is aan beide uiteinden rond. Ook is deze spie niet maanvormig.

Ik denk dat ik er net optijd ben achtergekomen bij mijn 1JZ, de riem is in Japan vóór export vervangen, sindsdien heb ik nog geen 20km gereden van huis naar de garage om hem daar vervolgens 1,5 jaar op as-steunen te laten staan _O-
Image
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by dave »

Ahum,

Om ook maar ff in te mengen... De spie vangt zeker wel wat kracht op, en de functie is vooral om loslopen tegen te gaan. Kijk maar voordat je de bout er in draait, die draagt alleen op de poelie! De bout moet echter wel het werk doen met het voorgeschreven moment. (moet ook de timing gear aandrukken)

Positie bepaling is niet van belang omdat het simpelweg geen timing gear is...

Tenminste als ik op basis van de foto schrijf.....

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Rsoarer »

De pulley en de krukas vormen samen een losse concentrische passing, de pulley draagt dus niet op de spie?!

Daarnaast is positie bepaling zeer zeker van belang om concentriciteit te waarborgen en de timingmarks voor tdc uit te lijnen met de marks op de timing gear cover. Als deze positie bepaling er niet zou zijn zou je je pulley t.o.v. je trigger wiel verkeerd kunnen plaatsen (daarom liggen beide spieen ook in lijn), lees ff voorgaande posts, daar staan wat interessante theorieen in waaruit zal blijken dat de spie geen/niet/absoluut niet/gewoon niet/ook niet een beetje/NIET kracht opvangt of doorgeeft.

Als je in vrij flink gasgeeft dan zal de pulley zijn snelheid willen behouden, waardoor hij radiaal tegendruk zal uitoefenen op de krukas (wet van traagheid; 'een voorwerp dat in beweging is wilt zijn eigen snelheid behouden'). Als hij deze tegendruk op deze spie zou uitoefenen zal deze ongetwijfeld afbreken.

Een harmonische demping kan gewoon niet plaatsvinden op zo een kleine spie, onmogelijk. En trouwens, als de spie al kracht zou absorberen, zou de passing het toelaten om de krukas pulley met de hand te verwijderen wat dus ook niet het geval is.

CONCLUSIE: DE SPIE ZORGT NIET VOOR KRACHTOVERBRENGING NOCH VOOR KRACHTABSORBERING. En indien iemand dit kan weerspreken met goede onderbouwingen dan hoor ik het graag.

GreeeetZzzz
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by Dude »

Mijn beide 1jz's kon ik de poellie er met de hand afhalen, en daar zat de originele toyota riem nog op. En nee, niet ingeslagen oid. Gewoon strakke passing, de poellie heeft ook zeker geen speling op de as of op de spie.

Als die spie er niet in zit, is de kans groot (zo niet zeker) dat de poellie verdraaid op de as. Waarom zou anders die spie ingeslagen zijn als die geen krachten overbrengt.......
Ik kan een foto posten van een boostpomp die voor op een hydraulische pomp zit. Daar zit een inimini spietje in die 5kw moet overbrengen. Maar misschien dat het in de automotive branche er anders aan toe gaat.
Maar goed, eindeloze discussie. Ik ga iig niet proberen om die spie er uit te laten om te bewijzen dat ie wel een functie heeft :9
Image

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Torque je 1JZ/2JZ krukas bout altijd volgens specificati

Post by dave »

Dan laat je de spie er uit als het niet nodig is , scheelt weer werk. Kan het niet beschadigen ook!

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Karbonade van de nacht - deeltje 3

Post by DeSchouten »

Gewoon vastlassen op de krukas komt ie zeker niet meer los!
Ojah ik heb niet gestudeerd en ben ook geen monteur
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

Post Reply