Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Kleppendeksel spuiten

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Kleppendeksel spuiten

Post by Rsoarer »

Is het van belang dat wanneer je je kleppendeksel spuit hittebestendigde verf gebruikt? Iemand dit al eerder gedaan (vast wel).

Mvg
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Kleppendeksel spuiten

Post by Casper »

Het kleppendeksel spuiten is een van mijn eerstvolgende projecten na de apk. Je moet hier inderdaad hittebestendige verf en primer gebruiken.
Indien je een (wrinkle) krimplak gebruikt, hoef je blijkbaar geen primer te gebruiken.

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Kleppendeksel spuiten

Post by antigram »

hittebestendig is niet iedereen het overeens, hangt af van de verf.

Bij mijn oude crx had ik mijn kleppendeksel parelmoer gespoten met hittebestendige primer en blanke lak. Hield perfect.
Later had ik een ander deksel zonder hittebestendige primer gedaan en die bleef net zo goed.
Mijn supradeksels zijn glow in the dark gespoten en ik heb er voor de zekerheid toch wel hittebestendige primer en blanke lak bij gebruikt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Kleppendeksel spuiten

Post by Tjabbo »

primer en toplaag moeten hittebestendig zijn. heb mijn klepdeksels ook gespoten.
je moet wel een stuk of 3 á 4 blanke lak lagen aanbrengen als toplaag, als je dat niet doet heb je kans dat je iets uitsmeert/veegt wanneer je ze wilt schoonmaken.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: Kleppendeksel spuiten

Post by RotteTrollMK3 »

Tjabbo wrote:primer en toplaag moeten hittebestendig zijn. heb mijn klepdeksels ook gespoten.
je moet wel een stuk of 3 á 4 blanke lak lagen aanbrengen als toplaag, als je dat niet doet heb je kans dat je iets uitsmeert/veegt wanneer je ze wilt schoonmaken.
ik heb geen blanke lak lagen erop zitten en en beschadigt idd veel sneller dan met!
maar wel hitte bestendig gebruiken! ik heb primer tot 600 graden en toplaag tot 160 graden.
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Kleppendeksel spuiten

Post by Tjabbo »

Yups been there done that. Alles hittebestendig nemen en flink blanke lak lagen spuiten anders is het resultaat met een jaartje naar de kloten.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Kleppendeksel spuiten

Post by toyota87 »

ik heb alleen blanke hittebestendige lak gebruikt om het meer te laten glimmen 8-)
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

Kenji
Assistent shoarma haler
Posts: 181
Joined: Friday 13 August 2010 01:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Kleppendeksel spuiten

Post by Kenji »

Ik heb al flink wat kleppendeksels gedaan. Nog nooit hittebestendige lak gebruikt, en ze zien er na jaren gebruik nog steeds goed uit.


Image


Zoals deze van m'n ex Sil80:

Bij net droog na spuiten:

Image

Na 3 jaar:

Image

Gespoten met gewone primer, kleurlak en 2K blanke lak.

Belangrijkste is goed voorbewerken, dus erg goed ontvetten en schuren, daarna weer goed ontvetten en dan spuiten.
Image

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: Kleppendeksel spuiten

Post by Rsoarer »

Inmiddels heb ik mijn kleppendeksels terug van het poedercoaten, resultaat mag er zeker wezen. Ik heb hem bewust 2x laten coaten, de eerste coating licht opgeschuurd en vervolgens de 2e erop. De kleur is Satin Black welk in zeer goed contrast staat met de overige onderdelen in de motorruimte. De spark plug cover (plastic kap tussen de deksels in) is nog niet gespoten, deze wordt antraciet.

Kosten €135,- incl. schuurpapier, verfafbijt etc.

Op de foto's lijken ze lak zwart maar ze zijn in werkelijkheid mat zwart met precies de goede zijdeglans:
Image

Image
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

Post Reply