Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

4A-FE probleem

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: 4A-FE probleem

Post by kefke »

Tjabbo wrote:last bij vocht? heb je al de bougiekabels verwisseld?
Zo nee, start de auto eens in het donker met de motorkap open.
Dan met de planten spuit wat nevel over de bougiekabels spuiten en kijk eens of je een leuke vonkenregen ziet.
Dat ben ik van plan!
Maar ik moet elke dag om 4:20 opstaan dus ik lig in bed als het nog klaar is.
Lame excuus, het zal voor komend weekend zijn :)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: 4A-FE probleem

Post by kefke »

Ik heb de wagen bij (in mijn ogen) een diagnose specialist binnen gedaan, en het resultaat na lang zoeken is dat waarschijnlijk het de injectierailoverloopklep-shizzle is.
Als je de terugloop afknijpt dan draait de motor goed en is de co terug inorde. De motor liep veelste arm.
Hij kreeg niet teveel lucht maar te weinig benzine.

Ik zal nog wel eens het volledige verslag schrijven, maar eerst moet ik (redelijk dringend) dit weten:

Waar kan ik het beste dit onderdeel "23280-16120" bestellen? Ik heb geen ervaring met Toyota onderdelen online te bestellen.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: 4A-FE probleem

Post by DeSchouten »

ik zou gewoon ff naar een toyo dealer gaan en het daar bestellen
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 4A-FE probleem

Post by Tjabbo »

je brandstofdrukregelaar dus ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: 4A-FE probleem

Post by tse »

^ lol. Ik zit nu al bijna 20 jaar als prof in de automotive, maar wat zegt die belg nou? (B)

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: 4A-FE probleem

Post by kefke »

De brandstofdrukregelaar idd (kwam toen niet op het woord en had geen tijd/zin om het te googlen :p)

Was naar de afbraak geweest, 2 occasie's erop gezet en geen verbetering :(

Dus het is dat niet toch niet. Het is dat eigenlijk wel, want als je de terugloop dicht knijpt dan loopt die prima.
Maar als je het onderdeel vervangt door een ander is er geen verbetering.

Ik kan een nieuw bestellen, maar €200 is veel voor iets wat wrsch niet stuk is :neehe:
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 4A-FE probleem

Post by Tjabbo »

dan is toch je vsv stuk ?
(of je brandstofpomp)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: 4A-FE probleem

Post by kefke »

Dit ding:

Image

Dat potje op het eind van de injectierail
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 4A-FE probleem

Post by Tjabbo »

ja dat is je brandstofdrukregelaar.

als je die al 2x vervangen hebt en het hielp niets, dan is het dus niet dat ding dat stuk is.
Er zit een klepje dat ervoor zorgt dat je brandstofdruk iets omhoog gaat als je minder vacuum hebt. die zit aan de achterkant wat lager in het vacuum traject. die kan ook stuk zijn.
Bij wijze van test, haal eens het vacuum slangetje van dat potje af dat je omcirkelde. en sluit even dat vacuum slangetje af met een boutje of een schroefje zodat er niets lekt.

is het dan goed? zo ja, dan is je vsv stuk.

Maar goed, als de regelaar niet stuk is en je vsv niet, dan moet je het denk ik bij de brandstofpomp gaan zoeken ? dan heb je domweg te weinig druk volgens mij.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: 4A-FE probleem

Post by kefke »

Tjabbo wrote:ja dat is je brandstofdrukregelaar.

als je die al 2x vervangen hebt en het hielp niets, dan is het dus niet dat ding dat stuk is.
Er zit een klepje dat ervoor zorgt dat je brandstofdruk iets omhoog gaat als je minder vacuum hebt. die zit aan de achterkant wat lager in het vacuum traject. die kan ook stuk zijn.
Bij wijze van test, haal eens het vacuum slangetje van dat potje af dat je omcirkelde. en sluit even dat vacuum slangetje af met een boutje of een schroefje zodat er niets lekt.

is het dan goed? zo ja, dan is je vsv stuk.

Maar goed, als de regelaar niet stuk is en je vsv niet, dan moet je het denk ik bij de brandstofpomp gaan zoeken ? dan heb je domweg te weinig druk volgens mij.
Dat had die diagnose-kerel al gedaan (schroefje in vacuumdarmpje), toen was het zo goed als opgelost! En in combinatie met de overloop dichthouden was het opgelost.
Dus de kant van de regelaar open laten en dan kant van de collector afsluiten toch hé?

Nu had ik het opnieuw geprobeerd, maar nu reageert die eig weinig of niet als ik de terugvoer dichtknijp. Of het vacuumslangetjes eraf trek.
Maar de motor blijft schokken :neehe:
Pffff, dat het verrrekt, ik zal mijn kop er over verder breken na mijn herexamens [V]
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: 4A-FE probleem

Post by kefke »

De herexamens zijn bijna gedaan, dus dit weekend aan verder werken zodat die inorde is om volgende week naar UK te gaan.

Ik had mijn oude bougies eens ingestoken, misschien lag het daaraan.
Toen ik mijn oude bougies vervangen had waren die wit. Te wit.
Toen had ik ze vervangen door nieuwe (bij onderhoud)

En vanaf die periode ongeveer waren de problemen begonnen.

Ik haal de nieuwe eruit, deze waren helemaal oranje. Nu heb ik even met de oude gereden, nog geen verschil.
Nu haal ik de oude eruit, ook volledig oranje.

Heb er pics van genomen, zal ze straks eens online zetten.

Het is precies roestig oranje. Dus dacht ik misschien dat de koppakking erdoor was. Maar waterniveau is nog perfect en dan had ik ook nog andere symptomen moeten merken.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: 4A-FE probleem

Post by DeSchouten »

Oranje bougie's? Heb je misschien rode diesel getankt :p
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: 4A-FE probleem

Post by kefke »

DeSchouten wrote:Oranje bougie's? Heb je misschien rode diesel getankt :p
Had eens rond gegoogled en blijkbaar is dat wanneer je er ocataan verhoger in gedaan hebt.
Maar dat heb ik helemaal niet gedaan :neehe:
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

Post Reply